Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Tratamentul cheltuielilor accesorii si facturarea. Ce declaram in Declaratia 390?

05-Feb-2014
5432
Analiza de astazi are in vedere aspecte care tin de cheltuielile de transport si instalare a unui bun achizitionat din UE, de facturarea separata de catre furnizorul bunului sau un prestator, precum si de tratamentul cheltuielilor accesorii.

Pentru punerea in functiune a unui mijloc fix primit de la prestatorul din alt stat UE, o societate primeste o factura separata reprezentand costuri pentru punerea in functiune + tarif transport (care majoreaza valoarea mijlocului fix). Se va vedea daca aceasta valoare se declara in declaratia 390 la achizitii de servicii sau la achizitii intracomunitare de bunuri.

In conformitate cu prevederile art. 137 alin. 2 lit. b din Codul fiscal baza de impozitare pentru TVA cuprinde si cheltuielile accesorii ( spre exemplu, comisioanele, cheltuielile de ambalare, transport si asigurare) solicitate de catre furnizor/prestator cumparatorului sau beneficiarului si facturate acestuia, chiar daca fac obiectul unui contract separat, in masura in care aceste cheltuieli sunt legate de livrarile de bunuri sau de prestarile de servicii in cauza.

In acest sens, la pct. 18 alin. 8 din Normele metodologice se expliciteaza faptul ca aceste cheltuieli accesorii nu reprezinta o tranzactie separata, ci sunt parte componenta a livrarii/prestarii de care sunt legate, urmand aceleasi reguli referitoare, printre altele, la locul livrarii/prestarii, cotele, scutirile ca si livrarea/prestarea de care sunt legate. Spre exemplu, la pct. 18 alin. 9 din Normele metodologice se specifica ca in baza impozabila a unei livrari intracomunitare su cuprind si cheltuielile cu transportul bunurilor livrate intracomunitar sau alte cheltuieli accesorii, numai daca, potrivit prevederilor contractuale, acestea cad in sarcina vanzatorului.

Prin urmare, daca furnizorul din Germania s-a obligat prin contractul de livrare a bunului (mijloc fix pentru clientul din Romania) sa asigure si transportul, atunci valoarea facturata separat reprezentand cheltuielile de transport se declara ca achizitie intracomunitara de bunuri. Daca transportul cade in sarcina cumparatorului conform prevederilor contractuale, chiar daca cheltuielile sunt facturate de furnizorul bunului, ele trebuie declarate ca achizitii intracomunitare de servicii.

De asemenea, daca furnizorul bunurilor a refacturat, pe langa contravaloarea transportului, si cheltuielile de punere in functiune si aceste cheltuieli au cazut in sarcina furnizorului din Germania conform contractului, ne aflam in situatia unei livrari de bunuri cu instalare sau montaj, pentru care locul livrarii este in Romania, unde se efectueaza punerea in functiune, dupa cum se prevede la art. 132 alin. 1 lit. b din Codul fiscal.

Livrarea de bunuri cu instalare sau montaj nu este similara cu livrarea intracomunitara de bunuri pentru furnizor si, implicit, nu poate duce nici la achizitie intracomunitara de bunuri pentru cumparator. Ca atare, operatiunea nu se declara in declaratia recapitulativa 390 VIES, cumparatorul din Romania fiind obligat doar la plata TVA prin taxare inversa, in baza prevederilor art. 150 alin. 6 si art. 157 alin. 2 din Codul fiscal.

In decontul de TVA, cumparatorul declara achizitia bunului ca urmare a unei livrari cu instalare sau montaj la rd. 7 si rd. 20 din formularul 300.

Insa, din cele prezentate reiese ca ar fi vorba de un prestator din Germania (deci nu de furnizorul bunului) care a emis o factura pentru servicii de transport si instalare a unui bun (mijloc fix). In consecinta, serviciile facturate de prestatorul comunitar se vor declara ca achizitii intracomunitare de servicii in declaratia recapitulativa 390 VIES, chiar daca ele au fost achizionate in legatura cu un bun achizitionat tot din Comunitate.

Rezulta ca tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA al cheltuielilor facturate depinde finalmente de prevederile din contractul incheiat pentru achizitionarea bunului.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tratamentul cheltuielilor accesorii si facturarea. Ce declaram in Declaratia 390?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Operatiunea Integrum: Amenzi de peste 1,6 milioane de euro in numai o saptamana
    • UPDATE 19.03.2019 Inspectorii antifrauda au dat amenzi de peste 1,6 milioane de euro, in cadrul operatiunii "Integrum". Numai in prima saptamana a operatiunii ”Integrum”, inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF au dispus 107 amenzi in cuantum total de 1.504.500 lei si confiscari de numerar, venituri si marfuri fara acte justificative in valoare totala de 6.344.272 lei. Inspectorii antifrauda anunta ca in totalul marfurilor confiscate, 88% reprezinta...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Copiii vor primi alocatiile majorate, incepand cu luna aprilie!
    • UPDATE 19 martie 2019 Cuantumul alocatiilor primite de copii se majoreaza incepand cu 1 aprilie 2019. Dat fiind ca Legea bugetului de stat pentru anul 2019 a fost adoptata vineri, 15 martie a.c., si a intrat in vigoare ieri, 18 martie, majorarea alocatiilor se poate aplica de la 1 aprilie, potrivit OUG 9/2019. In OUG 9/2019, pentru modificarea si completarea Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, precum si pentru modificarea art. 58 alin. (1) din Legea 448/2006 privind...» citeste mai departe aici

  • Salariatii care primesc vouchere de vacanta si nu le folosesc pot primi contravaloarea in bani (propunere legislativa)
    • Potrivit unei initiative lesilative inregistrata in Senat pentru dezbatere, salariatii care primesc vouchere de vacanta, dar nu le folosesc in termenul stabilit, pot primi contravaloarea lor in bani, fie sub forma unor tichete de masa. Initiativa propune modificarea si completarea Legii nr.165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 599, din 13 iulie 2018. Asadar, proiectul de act normativ prevede ca salariatii care primesc...» citeste mai departe aici

  • Facturare franciza. Regim fiscal - baza de factura a francizei
    • Societatea are ca obiect de activitate vanzari auto, inchirieri auto, service auto si alte servicii conexe. Daca in urma unui contract de inchiriere auto, are loc o dauna, reparatia efectuandu-se in service-ul societatii, masina fiind proprietatea acesteia, se deconteaza catre asigurator pe baza de deviz, nefiind cazul colectarii de TVA. Insa asigurarea masinilor este cu franciza, partea de franciza refacturandu-se utilizatorului in culpa. Cum este corect sa se refactureze valoarea francizei? Cu...» citeste mai departe aici

  • Modele de documente utile pentru asociatiile de proprietari
    • Va ocupati de o asociatie de proprietari? Atunci trebuie sa aveti toate aceste documente completate corect. Sunt nici mai mult nici mai putin de 37. Dar vestea buna este ca le puteti avea pe toate cele 37 de documente gata redactate, in concordanta perfecta cu prevederile Legii 196/2018! Folositi lucrarea pe stick 37 documente utile in asociatiile de proprietari ...detalii complete gasiti aici >>click» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016