Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Tratamentul cheltuielilor accesorii si facturarea. Ce declaram in Declaratia 390?

05-Feb-2014
5004
Analiza de astazi are in vedere aspecte care tin de cheltuielile de transport si instalare a unui bun achizitionat din UE, de facturarea separata de catre furnizorul bunului sau un prestator, precum si de tratamentul cheltuielilor accesorii.

Pentru punerea in functiune a unui mijloc fix primit de la prestatorul din alt stat UE, o societate primeste o factura separata reprezentand costuri pentru punerea in functiune + tarif transport (care majoreaza valoarea mijlocului fix). Se va vedea daca aceasta valoare se declara in declaratia 390 la achizitii de servicii sau la achizitii intracomunitare de bunuri.

In conformitate cu prevederile art. 137 alin. 2 lit. b din Codul fiscal baza de impozitare pentru TVA cuprinde si cheltuielile accesorii ( spre exemplu, comisioanele, cheltuielile de ambalare, transport si asigurare) solicitate de catre furnizor/prestator cumparatorului sau beneficiarului si facturate acestuia, chiar daca fac obiectul unui contract separat, in masura in care aceste cheltuieli sunt legate de livrarile de bunuri sau de prestarile de servicii in cauza.

In acest sens, la pct. 18 alin. 8 din Normele metodologice se expliciteaza faptul ca aceste cheltuieli accesorii nu reprezinta o tranzactie separata, ci sunt parte componenta a livrarii/prestarii de care sunt legate, urmand aceleasi reguli referitoare, printre altele, la locul livrarii/prestarii, cotele, scutirile ca si livrarea/prestarea de care sunt legate. Spre exemplu, la pct. 18 alin. 9 din Normele metodologice se specifica ca in baza impozabila a unei livrari intracomunitare su cuprind si cheltuielile cu transportul bunurilor livrate intracomunitar sau alte cheltuieli accesorii, numai daca, potrivit prevederilor contractuale, acestea cad in sarcina vanzatorului.

Prin urmare, daca furnizorul din Germania s-a obligat prin contractul de livrare a bunului (mijloc fix pentru clientul din Romania) sa asigure si transportul, atunci valoarea facturata separat reprezentand cheltuielile de transport se declara ca achizitie intracomunitara de bunuri. Daca transportul cade in sarcina cumparatorului conform prevederilor contractuale, chiar daca cheltuielile sunt facturate de furnizorul bunului, ele trebuie declarate ca achizitii intracomunitare de servicii.

De asemenea, daca furnizorul bunurilor a refacturat, pe langa contravaloarea transportului, si cheltuielile de punere in functiune si aceste cheltuieli au cazut in sarcina furnizorului din Germania conform contractului, ne aflam in situatia unei livrari de bunuri cu instalare sau montaj, pentru care locul livrarii este in Romania, unde se efectueaza punerea in functiune, dupa cum se prevede la art. 132 alin. 1 lit. b din Codul fiscal.

Livrarea de bunuri cu instalare sau montaj nu este similara cu livrarea intracomunitara de bunuri pentru furnizor si, implicit, nu poate duce nici la achizitie intracomunitara de bunuri pentru cumparator. Ca atare, operatiunea nu se declara in declaratia recapitulativa 390 VIES, cumparatorul din Romania fiind obligat doar la plata TVA prin taxare inversa, in baza prevederilor art. 150 alin. 6 si art. 157 alin. 2 din Codul fiscal.

In decontul de TVA, cumparatorul declara achizitia bunului ca urmare a unei livrari cu instalare sau montaj la rd. 7 si rd. 20 din formularul 300.

Insa, din cele prezentate reiese ca ar fi vorba de un prestator din Germania (deci nu de furnizorul bunului) care a emis o factura pentru servicii de transport si instalare a unui bun (mijloc fix). In consecinta, serviciile facturate de prestatorul comunitar se vor declara ca achizitii intracomunitare de servicii in declaratia recapitulativa 390 VIES, chiar daca ele au fost achizionate in legatura cu un bun achizitionat tot din Comunitate.

Rezulta ca tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA al cheltuielilor facturate depinde finalmente de prevederile din contractul incheiat pentru achizitionarea bunului.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tratamentul cheltuielilor accesorii si facturarea. Ce declaram in Declaratia 390?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Tratament TVA pentru factura primita cu intarziere
    • Care este tratamentul TVA care se aplica unei societati care a primit cu intarziere o factura? Aceasta este una dintre intrebarile la care va raspunde unul dintre specialistii nostri. O societate primeste de la o firma platitoare de TVA o factura cu data din iulie in luna septembrie. Este o factura de stornare, TVA-ul (4426) fiind de -52000 RON. Marfa a fost livrata in septembrie, dar ei insista cu aceasta factura si nu vor sa emita alta in septembrie. Cum trebuie procedat in acest caz? Se face...» citeste mai departe aici

  • ANAF impoziteaza nuntile! Te casatoresti? Nu uita sa completezi formularul dat de Fisc
    • Abia te-a cerut in casatorie si deja ai inceput sa te gandesti la ce ai de facut: inchirierea salonului pentru marele eveniment, gasirea celui mai bun fotograf si, mai ales, a unei formatii care sa iti tina invitatii pe ring toata noaptea. Nu uita insa de ANAF! Fiscul vrea si el sa faca parte din planurile tale de nunta. Cuplurile de proaspeti casatoriti vor primi formulare de la ANAF in care vor trebui sa declare toate relatiile economice cu partenerii de… nunta. Daca nu ai participat...» citeste mai departe aici

  • Fiscalitatea cheltuielilor auto merge ca pe roate? Evitati cele mai frecvente greseli pe care le fac contabilii
    • Lucrurile ar trebui sa fie simple pentru o masina cumparata pe firma. Dar (pentru ca mereu exista un "dar") legiuitorul a gandit altfel, a presupus din start ca masina este folosita si in scopuri personale de catre salariati sau de catre membrii conducerii, asa ca a introdus tot felul de limitari, interdictii si exceptii privind deducerea cheltuielilor respective. Rezultatul? Un cadru legal stufos, multe neclaritati si multe greseli de interpretare si aplicare a prevederilor legislative! Un...» citeste mai departe aici

  • BNR schimba regulile de acordare a creditelor! Cine are de castigat?
    • Consiliul de Administratie al Bancii Nationale a Romaniei - BNR a adoptat, miercuri, Regulamentul pentru modificarea si completarea Regulamentului BNR nr. 17/2012 privind anumite conditii de creditare, cu modificarile si completarile ulterioare, a informat institutia. “Conform noilor prevederi, nivelul maxim al gradului de indatorare va fi de 40% din venitul net la creditele in lei si 20% la cele in valuta. Gradul total de indatorare se determina ca pondere a obligatiilor totale lunare de...» citeste mai departe aici

  • ANAF explica: Procedura completa de obtinere a esalonarii la plata a obligatiilor fiscale
    • In cadrul sesiunii de asistenta online organizata miercuri de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, reprezentantii institutiei au prezentat pasii care sunt necesari pentru obtinerea esalonarii la plata a obligatiilor fiscale. Raspunzand la intrebarea unui contribuabil interesat de “procedura de obtinere/aprobare a platii esalonate a datoriilor/obligatiilor fiscale”, ANAF a precizat ca esalonarea la plata este reglementata prin “Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016