Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Tratamentul cheltuielilor accesorii si facturarea. Ce declaram in Declaratia 390?

05-Feb-2014
4001
Analiza de astazi are in vedere aspecte care tin de cheltuielile de transport si instalare a unui bun achizitionat din UE, de facturarea separata de catre furnizorul bunului sau un prestator, precum si de tratamentul cheltuielilor accesorii.

Pentru punerea in functiune a unui mijloc fix primit de la prestatorul din alt stat UE, o societate primeste o factura separata reprezentand costuri pentru punerea in functiune + tarif transport (care majoreaza valoarea mijlocului fix). Se va vedea daca aceasta valoare se declara in declaratia 390 la achizitii de servicii sau la achizitii intracomunitare de bunuri.

In conformitate cu prevederile art. 137 alin. 2 lit. b din Codul fiscal baza de impozitare pentru TVA cuprinde si cheltuielile accesorii ( spre exemplu, comisioanele, cheltuielile de ambalare, transport si asigurare) solicitate de catre furnizor/prestator cumparatorului sau beneficiarului si facturate acestuia, chiar daca fac obiectul unui contract separat, in masura in care aceste cheltuieli sunt legate de livrarile de bunuri sau de prestarile de servicii in cauza.

In acest sens, la pct. 18 alin. 8 din Normele metodologice se expliciteaza faptul ca aceste cheltuieli accesorii nu reprezinta o tranzactie separata, ci sunt parte componenta a livrarii/prestarii de care sunt legate, urmand aceleasi reguli referitoare, printre altele, la locul livrarii/prestarii, cotele, scutirile ca si livrarea/prestarea de care sunt legate. Spre exemplu, la pct. 18 alin. 9 din Normele metodologice se specifica ca in baza impozabila a unei livrari intracomunitare su cuprind si cheltuielile cu transportul bunurilor livrate intracomunitar sau alte cheltuieli accesorii, numai daca, potrivit prevederilor contractuale, acestea cad in sarcina vanzatorului.

Prin urmare, daca furnizorul din Germania s-a obligat prin contractul de livrare a bunului (mijloc fix pentru clientul din Romania) sa asigure si transportul, atunci valoarea facturata separat reprezentand cheltuielile de transport se declara ca achizitie intracomunitara de bunuri. Daca transportul cade in sarcina cumparatorului conform prevederilor contractuale, chiar daca cheltuielile sunt facturate de furnizorul bunului, ele trebuie declarate ca achizitii intracomunitare de servicii.
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii

De asemenea, daca furnizorul bunurilor a refacturat, pe langa contravaloarea transportului, si cheltuielile de punere in functiune si aceste cheltuieli au cazut in sarcina furnizorului din Germania conform contractului, ne aflam in situatia unei livrari de bunuri cu instalare sau montaj, pentru care locul livrarii este in Romania, unde se efectueaza punerea in functiune, dupa cum se prevede la art. 132 alin. 1 lit. b din Codul fiscal.

Livrarea de bunuri cu instalare sau montaj nu este similara cu livrarea intracomunitara de bunuri pentru furnizor si, implicit, nu poate duce nici la achizitie intracomunitara de bunuri pentru cumparator. Ca atare, operatiunea nu se declara in declaratia recapitulativa 390 VIES, cumparatorul din Romania fiind obligat doar la plata TVA prin taxare inversa, in baza prevederilor art. 150 alin. 6 si art. 157 alin. 2 din Codul fiscal.

In decontul de TVA, cumparatorul declara achizitia bunului ca urmare a unei livrari cu instalare sau montaj la rd. 7 si rd. 20 din formularul 300.

Insa, din cele prezentate reiese ca ar fi vorba de un prestator din Germania (deci nu de furnizorul bunului) care a emis o factura pentru servicii de transport si instalare a unui bun (mijloc fix). In consecinta, serviciile facturate de prestatorul comunitar se vor declara ca achizitii intracomunitare de servicii in declaratia recapitulativa 390 VIES, chiar daca ele au fost achizionate in legatura cu un bun achizitionat tot din Comunitate.

Rezulta ca tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA al cheltuielilor facturate depinde finalmente de prevederile din contractul incheiat pentru achizitionarea bunului.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tratamentul cheltuielilor accesorii si facturarea. Ce declaram in Declaratia 390?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei
    • Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa...» citeste mai departe aici

  • Impozitare mai stricta pentru toate societatile romane! Ce s-a modificat?
    • In data de 7 iunie, Romania a participat la semnarea Conventiei multilaterale de modificare a tratatelor de evitare a dublei impuneri, alaturi de alte 75 de tari, la Paris. Prin urmare, cele 91 de tratate de evitare a dublei impuneri si de prevenire a evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital incheiate de Romania cu alte state urmeaza sa se modifice. Schimbarile sunt necesare pentru a combate situatiile in care dubla neimpozitare a devenit o portita pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Noul Ghid ANAF privind limita deducerilor unor cheltuieli incluse la calculul rezultatului fiscal
    • ANAF a publicat noul ghid care prezinta Limitele de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal [articolul 25 alineatul (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si punctul 15 din Hotararea Guvernului 1/2016, ambele cu modific?rile si complet?rile ulterioare]. Litera a) Cheltuieli de protocol in limita de 2%; Baza de calcul la care se aplica cota de 2% este profitul contabil la care se adauga cheltuielile cu impozitul pe profit si cheltuielile...» citeste mai departe aici

  • Termen amanat pentru mai multe declaratii fiscale din iunie
    • Deoarece data de 25 iunie este o zi nelucratoare, se prelungeste pana pe 26 iunie a.c. termenul pentru mai multe declaratii fiscale, dupa cum urmeaza: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii mai 2017, formular 100.; - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta...» citeste mai departe aici

  • Din iulie vor beneficia de scutirea de impozit pe venit mult mai putini programatori!
    • Incepand cu luna iulie 2017, mai multi programatori nu vor mai beneficia de scutirea de impozit pe venit, dupa o modificare adusa de Ordinul comun al ministerelor Comunicatiilor, Educatiei, Muncii si Finantelor nr. 409/4.020/737/703 privind incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculator, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 468 din 22 iunie 2017, in vigoare de la 1 iulie 2017. Daca la inceput de an, potrivit legii, aceasta scutire de impozit urma sa fie valabila...» citeste mai departe aici

  • Lagarde, FMI, considera ca evaziunea fiscala si corupta sunt marile provocari ale economiei
    • Christine Lagarde, directorul general al Fondului Monetar International, a declarat recent ca evaziunea fiscala, coruptia si finantarea terorismului, precum si excluziunea financiara sunt marile provocari ale economiei globale. Declaratiile au fost facute in cadrul reuniunii Grupului de Actiune Financiara impotriva spalarii banilor, care se desfasoara joi si vineri in orasul spaniol Valencia, Lagarde a cerut "intensificarea luptei impotriva coruptiei si evaziunii fiscale", informeaza Agerpres....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.