Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Deficitul bugetar la noua luni, 1,77% din PIB, dublu fata de anul trecut

30-Oct-2018
365

Executia bugetului general consolidat pe primele noua luni ale anului s-a incheiat cu un deficit de 16,8 miliarde de lei, adica 1,77% din Produsul Intern Brut (PIB), dupa cum arata datele publicate, marti, de Ministerul Finantelor Publice (MFP).

Comparativ, in 2017, executia bugetului general consolidat pe primele noua luni s-a incheiat cu un deficit de 6,8 miliarde lei, adica 0,81% din PIB, ceea ce inseamna ca in anul curent deficitul bugetar a crescut de aproape 2,5 ori, iar ca pondere de aproape 2,2 ori.

Veniturile bugetului general consolidat, in suma de 205 miliarde lei, reprezentand 21,7% din PIB, sunt cu 13,6% mai mari, in termeni nominali, fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Cresteri fata de anul anterior s-au inregistrat in cazul incasarilor din contributiile de asigurari (+37,3%) si din veniturile nefiscale (+19,4%). Incepand cu luna februarie, incasarile din contributiile sociale au fost influentate pozitiv de conditiile legislative noi privind transferul contributiilor din sarcina angajatorului in sarcina angajatului, reglementate prin OUG nr. 79/2017.

Reprezentantii ministerului subliniaza ca s-a constat si o imbunatatire a colectarii veniturilor din TVA, care au crescut cu 9% fata de aceleiasi perioada din 2017, ajungand la o valoare de 42,4 miliarde lei, pe primele noua luni ale anului in curs. Iar veniturile din accize au fost in suma de 21 miliarde lei (2,2% din PIB) cu 7,9% mai mari comparativ cu aceeasi perioada din 2017. Si incasarile din impozite si taxe pe proprietate au cunoscut o crestere cu 4,2% fata de aceeasi perioada a anului 2017.

„S-au inregistrat scaderi ale incasarilor din impozitul pe salarii si venit cu 25,3% pe fondul reducerii, incepand cu 1 ianuarie 2018, a cotei impozitului pe venit de la 16% la 10%, masura care s-a reflectat in incasari incepand cu luna februarie 2018”, transmit reprezentantii Ministerului.

Totodata, datele publicate arata ca s-a inregistrat o diminuare cu 37,2%, fata de perioada similara din 2017 la taxa pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurarea de activitati, ca urmare a aplicarii OUG nr. 52/2017 privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule.

Sumele de la Uniunea Europeana in contul platilor efectuate sunt de 9,4 miliarde lei, cu 25% mai mari decat cele incasate in aceeasi perioada a anului trecut.

Cheltuielile bugetului general consolidat sunt in suma de 221,7 miliarde lei, cu 18,4% mai mari fata de aceeasi perioada din anul precedent, iar cheltuielile de personal sunt cu 25,3% mai mari fata de aceeasi perioada a anului precedent, cresterea fiind determinata de majorarile salariale acordate in temeiul Legii cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice.

Cheltuielile cu bunuri si servicii au crescut cu 9,2% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Cat priveste subventiile, acestea sunt mai mari cu 6,7% fata de aceeasi perioada a anului precedent, mentinandu-se la acelasi nivel ca procent din PIB, respectiv 0,5%. 

„Dobanzile sunt cu 21,5% mai mari fata de aceeasi perioada a anului trecut, reprezentand 1% din PIB, avandu-se in vedere cumularea datelor de plata a dobanzilor aferente mai multor titluri de stat de tip benchmark”, mai spun reprezentantii Finantelor.

Fata de anul trecut, si cheltuielile cu asistenta sociala au crescut cu 12,5%, ca urmare a majorarii punctului de pensie cu 9%, de la 1 iulie 2017, ajungand la 1000 lei, respectiv cu 10% de la 1 iulie 2018, ajungand la 1.100 lei, de cresterea nivelului indemnizatiei sociale pentru pensionari de la 520 lei la 640 lei, precum si majorarea si modificarea modalitatii de stabilire a indemnizatiei lunare pentru cresterea copilului si stimulentul de insertie.

Cheltuielile pentru investitii, care includ cheltuielile de capital, precum si pe cele aferente programelor de dezvoltare finantate din surse interne si externe, au fost de 15,2 miliarde lei, cu 25,7% mai mari fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Deficitul bugetar la noua luni, 1,77% din PIB, dublu fata de anul trecut":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Conturi de trezorerie pentru plata contributiilor in 2019
    • In analiza de mai jos, vom vedea care sunt noile conturi de trezorerie pentru plata contributiilor salariale. Iata raspunsul specialistului! Ordinul nr. 531/2016 din 28 ianuarie 2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, a suferit ultima modificare in luna martie 2017 (mai exact, s-a introdus impozitul specific). Inca nu avem o modificare a acestui ordin. Avand in vedere prevederile legale in vigoare,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2019
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2019 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2019, trebuie sa indeplineasca trei conditii, mai exact: - societatea a inregistrat in anul 2018 venituri care nu au depasit 1.000.000 euro; - capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; - societatea nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?
    • Contribuabilii trebuie sa depuna la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) mai multe Formulare si declaratii care nu pot fi transmise decat online. UPDATE 21.01.2019: - Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (OPANAF 49/2018) se completeaza doar electronic si se depune prin Spatiul Privat Virtual sau pe portalul e-guvernare.ro. - Formularul 318: Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Codul comercial: Facturare servicii externe
    • "O societate de comert din Romania contracteaza servicii NAVLU cu o societate din UE. Societatea prestatoare are sucursala in Romania. Poate societatea din UE sa factureze serviciile direct catre societatea beneficiara si nu prin sucursala?". Vom vedea in cele ce urmeaza care este parere specialistului. Raspunsul specialistului Conform definitiei din Codul Comercial, navlul sau chiria se reglementeaza prin conventia partilor si se probeaza prin contractul de inchiriere sau prin polita de...» citeste mai departe aici

  • ANAF lanseaza un proiect de ordin: Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii/reincadrarii formei unei activitati de catre organul fiscal central. Asadar, proiectul privind Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale prevede: - In temeiul prevederilor art. 171 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele stabilite de organul fiscal central...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016