Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Raport CE: Datoria publica a Romaniei ar putea ajunge la 60% din PIB in 2028

21-Iun-2018
659

Potrivit unui raport al Comisiei Europene, datoria publica a Romaniei risca sa se dubleze in urmatorii zece ani. Marirea deficitului bugetar vine pe fondul reducerii taxelor si a cresterii cheltuielilor publice.

In raportul prezentat, miercuri, la Bucuresti de oficialul european, Isabela Grilo, seful Directiei Generale de Afaceri Economice si Financiare a Comisiei Europene, in cadrul unei conferinte de presa, se specifica si o serie de nereguli cu privire la respectarea angajamentelor pe care tara noastra si le-a asumat in scris.

Comisia Europeana, prin intermediul Isabelei Grilo, avertizeaza ca o prima neregula, la nivel national, ar fi faptul ca bugetul pentru 2017 si cel pentru 2018 vizeaza un deficit global de aproximativ 3% din PIB, desi regula privind deficitul impune un deficit structural de 1% din PIB, dupa cum este stipulat in cadrul fiscal-bugetar national.

In plus, ambele rectificari bugetare din 2017 au incalcat normele care interzic aplicarea unor cresteri ale plafoanelor de deficit global si primar in cursul exercitiului fiscal bugetar, ba, mai mult, le-au incalcat si pe cele care interzic majorarea in anul fiscal-bugetar a cheltuielilor cu personalul si a cheltuielilor publice totale, cu exceptia celor necesare la cofinantarea fondurilor UE. Iar o alta neregula semnalata in raport este aceea ca, in 2017, autoritatile nu au trimis Parlamentului o actualizare a strategiei fiscal-bugetare pana la termenul legal de 15 august, ci in luna decembrie, subminand astfel rolul de orientare pe care strategia fiscal-bugetara pe termen mediu trebuie sa il aiba pentru buget.

Drept urmare, Comisia estimeaza ca datoria publica va creste treptat si ca riscurile privind sustenabilitatea publica pe termen mediu sunt si ele ridicate. Astfel, ponderea ar urma sa creasca la 39% in 2019, la 40% in anul 2020, apoi la 41% in anul 2021, 41,9% in 2022 si la 42,7% in 2023. In final, se arata in raport, daca politicile actuale vor fi mentinute, datoria in PIB va ajunge la 60% in urmatorii zece ani, in conditiile in care, in prezent, ponderea datoriei publice se situeaza la 37,8% din PIB, potrivit estimarilor Fondului Monetar International (FMI)

“In esenta, problema este foarte simpla. Poate o economie sa continue sa-si mareasca deficitul, in conditiile in care creste deja intr-un ritm rapid si in conditiile in care o parte a compozitiei cresterii economice este foarte dezechilibrata catre consum, nu catre investitii?”, a mentionat oficialul european in cadrul conferintei de presa.

Comisia a atras atentia ca acest posibil scenariu va pune intr-o situatie foarte dificila generatiile viitoare „Deci, cumva, aceasta este o alegere intre a consuma acum si a consuma mai tarziu. Este o alegere intre generatii. Vrem sa punem viitoarele generatii intr-o situatie in care, pe de o parte, sa se confrunte cu lipsa invesitiilor de acum, si pe de alta parte cu consecintele cresterii deficitului in fiecare an”, a avertizat Isabela Grilo.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Raport CE: Datoria publica a Romaniei ar putea ajunge la 60% din PIB in 2028":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Conturi de trezorerie pentru plata contributiilor in 2019
    • In analiza de mai jos, vom vedea care sunt noile conturi de trezorerie pentru plata contributiilor salariale. Iata raspunsul specialistului! Ordinul nr. 531/2016 din 28 ianuarie 2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, a suferit ultima modificare in luna martie 2017 (mai exact, s-a introdus impozitul specific). Inca nu avem o modificare a acestui ordin. Avand in vedere prevederile legale in vigoare,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2019
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2019 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2019, trebuie sa indeplineasca trei conditii, mai exact: - societatea a inregistrat in anul 2018 venituri care nu au depasit 1.000.000 euro; - capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; - societatea nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?
    • Contribuabilii trebuie sa depuna la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) mai multe Formulare si declaratii care nu pot fi transmise decat online. UPDATE 21.01.2019: - Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (OPANAF 49/2018) se completeaza doar electronic si se depune prin Spatiul Privat Virtual sau pe portalul e-guvernare.ro. - Formularul 318: Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Codul comercial: Facturare servicii externe
    • "O societate de comert din Romania contracteaza servicii NAVLU cu o societate din UE. Societatea prestatoare are sucursala in Romania. Poate societatea din UE sa factureze serviciile direct catre societatea beneficiara si nu prin sucursala?". Vom vedea in cele ce urmeaza care este parere specialistului. Raspunsul specialistului Conform definitiei din Codul Comercial, navlul sau chiria se reglementeaza prin conventia partilor si se probeaza prin contractul de inchiriere sau prin polita de...» citeste mai departe aici

  • ANAF lanseaza un proiect de ordin: Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii/reincadrarii formei unei activitati de catre organul fiscal central. Asadar, proiectul privind Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale prevede: - In temeiul prevederilor art. 171 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele stabilite de organul fiscal central...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016