Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Raport CE: Datoria publica a Romaniei ar putea ajunge la 60% din PIB in 2028

21-Iun-2018
2502

Potrivit unui raport al Comisiei Europene, datoria publica a Romaniei risca sa se dubleze in urmatorii zece ani. Marirea deficitului bugetar vine pe fondul reducerii taxelor si a cresterii cheltuielilor publice.

In raportul prezentat, miercuri, la Bucuresti de oficialul european, Isabela Grilo, seful Directiei Generale de Afaceri Economice si Financiare a Comisiei Europene, in cadrul unei conferinte de presa, se specifica si o serie de nereguli cu privire la respectarea angajamentelor pe care tara noastra si le-a asumat in scris.

Comisia Europeana, prin intermediul Isabelei Grilo, avertizeaza ca o prima neregula, la nivel national, ar fi faptul ca bugetul pentru 2017 si cel pentru 2018 vizeaza un deficit global de aproximativ 3% din PIB, desi regula privind deficitul impune un deficit structural de 1% din PIB, dupa cum este stipulat in cadrul fiscal-bugetar national.

In plus, ambele rectificari bugetare din 2017 au incalcat normele care interzic aplicarea unor cresteri ale plafoanelor de deficit global si primar in cursul exercitiului fiscal bugetar, ba, mai mult, le-au incalcat si pe cele care interzic majorarea in anul fiscal-bugetar a cheltuielilor cu personalul si a cheltuielilor publice totale, cu exceptia celor necesare la cofinantarea fondurilor UE. Iar o alta neregula semnalata in raport este aceea ca, in 2017, autoritatile nu au trimis Parlamentului o actualizare a strategiei fiscal-bugetare pana la termenul legal de 15 august, ci in luna decembrie, subminand astfel rolul de orientare pe care strategia fiscal-bugetara pe termen mediu trebuie sa il aiba pentru buget.

Drept urmare, Comisia estimeaza ca datoria publica va creste treptat si ca riscurile privind sustenabilitatea publica pe termen mediu sunt si ele ridicate. Astfel, ponderea ar urma sa creasca la 39% in 2019, la 40% in anul 2020, apoi la 41% in anul 2021, 41,9% in 2022 si la 42,7% in 2023. In final, se arata in raport, daca politicile actuale vor fi mentinute, datoria in PIB va ajunge la 60% in urmatorii zece ani, in conditiile in care, in prezent, ponderea datoriei publice se situeaza la 37,8% din PIB, potrivit estimarilor Fondului Monetar International (FMI)

“In esenta, problema este foarte simpla. Poate o economie sa continue sa-si mareasca deficitul, in conditiile in care creste deja intr-un ritm rapid si in conditiile in care o parte a compozitiei cresterii economice este foarte dezechilibrata catre consum, nu catre investitii?”, a mentionat oficialul european in cadrul conferintei de presa.

Comisia a atras atentia ca acest posibil scenariu va pune intr-o situatie foarte dificila generatiile viitoare „Deci, cumva, aceasta este o alegere intre a consuma acum si a consuma mai tarziu. Este o alegere intre generatii. Vrem sa punem viitoarele generatii intr-o situatie in care, pe de o parte, sa se confrunte cu lipsa invesitiilor de acum, si pe de alta parte cu consecintele cresterii deficitului in fiecare an”, a avertizat Isabela Grilo.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit ERONAT. Firmele au la dispozitie 2 metode pentru a corecta situatia

    • Eroarea in declararea impozitului pe profit poate aparea in practica, mai ales atunci cand sunt implicate venituri neimpozabile, cum sunt dividendele primite de la alte persoane juridice. In cazul in care aceste venituri nu sunt excluse corect la calculul impozitului trimestrial, pot rezulta plati nejustificate catre buget. Specialisutl nostru explica in continuarea articolului cum poate fi corectata o astfel de situatie, ce formulare se folosesc si cum se reflecta ajustarile in contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Declaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025

    • In anul 2025, termenul de depunere a declaratiilor fiscale precum formularul 100, 101 sau 177 este influentat direct de prevederile OUG nr. 153/2020, aflate inca in vigoare. Acest act normativ stabileste, prin derogare de la Codul fiscal, un termen unificat, data de 25 iunie, pentru depunerea declaratiei anuale de impozit pe profit si a altor declaratii relevante. In acest articol prezentam principalele termene si obligatii fiscale pentru contribuabili, in conformitate cu reglementarile...» citeste mai departe aici

  • Notificarea ONPCSB: Ce entitati sunt OBLIGATE sa o depuna in 15 zile si cum arata aceasta

    • In cadrul legislatiei privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, anumite categorii de entitati au obligatii suplimentare de conformare. Printre acestea se numara agentii si dezvoltatorii imobiliari, furnizorii de servicii legate de criptomonede, comerciantii de bunuri de valoare si cei implicati in comertul cu opere de arta. Aceste entitati trebuie sa depuna, in termen de 15 zile, o notificare obligatorie catre ONPCSB (Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii...» citeste mai departe aici

  • E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancar

    • Din 1 ianuarie 2025, firmele care vand catre persoane fizice sunt obligate sa emita facturi si sa le trimita prin RO e-Factura, inclusiv daca nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si aplica regimul special de scutire. Incasarile prin transfer bancar implica automat emiterea facturii si transmiterea in sistem. Din 1 iulie 2025, lipsa raportarii aduce amenzi semnificative. Vezi in articol ce obligatii ai si cum eviti sanctiunile. Avem acest caz. O societate are ca obiect principal de activitate...» citeste mai departe aici

  • Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesare

    • Societatile care se confrunta cu dificultati financiare pot solicita esalonarea la plata a datoriilor catre bugetul de stat, in baza procedurii clasice reglementate prin Codul de procedura fiscala si actualizata prin OPANAF 597/2025. Acest articol explica pasii de urmat, documentele necesare, conditiile de eligibilitate si excluderile, pentru a beneficia de aceasta facilitate fiscala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016