Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Tratament fiscal amortizare utilaje. Cum facem deducerea?

20-Oct-2014
1990
In cazul urmator, pentru perioada 1 iulie - 31.12.2014 societatile pot aplica scutirea prevazuta la art 19 4 din Cod Fiscal cu privire la profitul reinvestit. Societatea A achizitioneaza utilaje - subgrupa 2.1, dupa data de 1 iulie 2014,in valoare de 500.000 euro, achitate:

- 60 % din valoare nerambursabila - finantare pe program POSCCE (UE+ buget )
- 40 % fonduri proprii.

Stabilim care este tratamentul fiscal al amortizarii acestor utilaje si daca amortizarea este deductibila fiscal.


Este scutit de impozit, profitul investit in echipamente tehnologice - masini, utilaje si instalatii de lucru - astfel cum sunt prevazute in subgrupa 2.1 din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, folosite in scopul desfasurarii activitatii economice.

Profitul investit reprezinta soldul contului de profit si pierdere (contul 121), respectiv profitul contabil brut cumulat de la inceputul anului, in anul punerii in functiune a echipamentelor tehnologice respective.

Scutirea de impozit pe profit aferenta investitiilor realizate se acorda in limita impozitului pe profit datorat pentru perioada respectiva.

Aceasta facilitate se aplica pentru echipamentele tehnologice considerate noi, achizitionate sau produse in regie proprie.

Pentru perioada 1 iulie - 31 decembrie 2014 se ia in considerare profitul contabil brut inregistrat incepand cu data de 1 iulie 2014 si investit in activele produse si/sau achizitionate si puse in functiune dupa aceeasi data.

Scutirea se calculeaza trimestrial sau anual, dupa caz.

Contribuabilii care beneficiaza de scutirea impozitului pe profitul reinvestit au obligatia de a pastra in patrimoniu echipamentele tehnologice respective cel putin o perioada egala cu jumatate din durata de utilizare economica, stabilita potrivit reglementarilor contabile aplicabile, dar nu mai mult de 5 ani.

Contribuabilii care beneficiaza de scutirea impozitului pe profitul reinvestit nu pot opta pentru metoda de amortizare accelerata pentru echipamentele tehnologice.

Presupunem 50% din sumele mentionate de dumneavoastra sunt aferente perioadei 1 iulie - 31 decembrie respectiv:


Inregistrare utilaje la cursul din data facturii

213 = 404

Inregistrarea fondurilor nerambursabile de primit 60% din valoare

445 = 475
3. Se calculeaza la finele trimestrului profitul brut si impozit pe profit aferent perioadei 1 iulie - 30 septembrie
4. Impozitul pe profit aferent profitului investit:
Impozit aferent achizitiei pentru partea nesubventionata (40% din valoarea utilajelor) x 16%

Investitia aferenta partii nesubventionata se compara cu profitul contabil aferent perioadei 1 iulie - 30 septembrie 2014
Impozit pe profit scutit este suma cea mai mica dintre impozitul aferent profitului reinvestit de la pct. 4 si impozitul determinat la pct. 3
Suma pentru care se acorda scutirea se repartizeaza la finele exercitiului la rezerve.

Lunar se inregistreaza cheltuiala cu amortizarea imobilizarilor

6811 = 281

Pentru partea acoperita de fonduri nerambursabile tot lunar se reia la venituri suma corespunzatoare, in acelasi procent cu amortizarea (60% din valoarea cheltuielii cu amortizarea in cazul prezentat)

475 = 758
Venitul din reluarea fondurilor primite este venit impozabil

Cheltuiala cu amortizarea este cheltuiala deductibila la calculul profitului impozabil.
Din diferenta intre cheltuiala cu amortizarea si veniturile aferente fondurilor se va deduce practic numai diferenta, aferenta fondurilor proprii (40%).

Nu exista prevederi legale care sa anuleze deducerea TVA, in conditiile art. 24 din Codul Fiscal
pentru aplicarea scutirii profitului reinvestit.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tratament fiscal amortizare utilaje. Cum facem deducerea?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

20-Oct-2014

Dati exemple pentru cei care platesc impozit pe profit trimestisl , as fi dorit un exemplu pentr societati agricole care sant platitoare de impozit pe profit anual , Au achizitionat utilajein cursul anului profitul impozabil se stabileste la finele anului cum se ia in calcul profitul investit ?pentru scutire ?





Subiectele saptamanii

  • OFICIAL: Noua procedura de inregistrare a contractele de chirie in 2019!
    • Noua procedura de inregistrare a Contractelor de inchiriere la organele fiscale a fost, in sfarsit, publicata in Monitorul Oficial! Astfel, contractele pot fi din nou inscrise la ANAF, inclusiv online. Desi luand in considerare modificarile Normelor Codului Fiscal din prima parte a anului 2018 rezulta ca nu mai este necesara inregistrarea contractelor la ANAF, cu doua luni inainte de finalul lui 2018, ANAF-ul a pregatit un nou Ordin pentru stabilirea unei noi proceduri de inregistrare a...» citeste mai departe aici

  • Scoaterea din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani
    • In acest studiu de caz vom vorbi despre scoatere din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani, plecand de la urmatorul caz: "Am preluat o creanta de la o alta firma, pe care am inregistrat-o in 461, creanta este mai veche de 5 ani. In momentul de fata firma este lichidata, avem sentinta judecatoreasca. Va rugam se ne spuneti ce inregistrari contabile trebuie sa facem". Raspunsul specialistului Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrise in cazul in care acestea sunt...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica Legea contabilitatii si Legea societatilor (proiect de Ordonanta)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in Transparenta decizionala un proiect de Ordonanta prin care se propun o serie de masuri de reducere a fenomenului de decapitalizare a societatilor din sectorul nefinanciar. Astfel, se vor modifica si completa Legea contabilitatii nr. 82/1991 si Legea societatilor nr. 31/1990. Proiectul de Ordonanta implemeneaza o serie de prevederi privind imbunatatirea cadrului legal reprezentat de legea societatilor si legea contabilitatii, dat fiind ca analizele din...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea sumelor platite de contribuabili in contul unic
    • Care este explicatia sumelor care apar intr-o fisa pe platitor de la ANAF, in conditiile in care plata contributiilor sociale se face cu un singur OP? In fisa pe platitor apar: 9909 Venituri ale bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, incasate in contul unic, in curs de distribuire 9908 Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire 9904...» citeste mai departe aici

  • Noile plafoane privind infiintarea popririi (OPANAF nr. 2098/2019)
    • ANAF, prin intermediul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice (DGRFP) Ploiesti, a remis un comunicat de presa prin care informeaza asupra noilor plafoane de infiintare a popririi, in cazul debitorilor care nu si-au manifestat intentia de mediere. ANAF evalueaza obligatiile restante ale debitorilor pentru care au fost comunicate somatii, dar care, la randul lor, nu au trimis notificari privind intentia de mediere. Evaluarea obligatiilor restante este necesara pentru emiterea adresei de...» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni aplicabile agentilor economice care nu detin/utilizeaza casa de marcat conform noii legislatii (speta ANAF)
    • Despre obligativitatea dotarii si utilizarii noilor case de marcat s-a tot discutat in ultima perioada, atat pe acest site, cat si pe site-ul ANAF sau pe pagina de Facebook a institutiei. Astazi, insa, vom aborda acest subiect din perspectiva sanctiunilor pe care le risca operatorii economici care nu indeplinesc obligatiile legale privind dotarea cu noile AMEF. “Ce sanctiune va primi un agent economic care nu are casa de marcat fiscala conforma cu noua legislatie?”, a intrebat un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016