Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF anunta noile amenzi: 4.000 de lei pentru o simpla intarziere

03-Oct-2011
9589
Un proiect de Ordonanta de Urgenta a fost publicat de curand de Ministerul Finantelor . Acesta doreste sa modifice regulile controlului fiscal. Actul contine contraventiile si amenzile care se vor aplica in cazul acestora, dupa intrarea in vigoare.

Amenda maxima va fi de 40.000 de lei si poate fi luata pentru o simpla intarziere in trimiterea unor acte solicitate de inspectorii ANAF. Cea minima este de 5.000 de lei si poate fi luata daca firma refuza sa puna la dispozitia inspectorilor o analiza proprie cu privire la indicatorii economico-financiari.

Aceste amenzi urmeaza sa se aplice operatorilor economici, indiferent de forma de proprietate, care au legatura cu fundamentarea si justificarea sumelor acordate de la bugetul general consolidat. Adica firmele care lucreaza cu fonduri publice sau fonduri europene.


Amenzile vor fi impartite pe contraventii astfel:

De la 30.000 lei la 40.000 lei

- Netransmiterea actelor, documentelor si inscrisurilor solicitate de ANAF, la termenele si in structura stabilita.

- Ingradirea accesului inspectorilor in sediul firmei, in spatii si orice alte incinte in care se desfasoara activitatea.
- Neindeplinirea masurilor dispuse de inspectie, in termenele stabilite, prin actul administrativ financiar.

De la 20.000 lei la 30.000 lei

- Refuzul de a da informatii si explicatii verbale si/sau in scris, dupa caz, in legatura cu obiectul controlului.
- Neasigurea sprijinului si conditiilor necesare bunei desfasurari a inspectiei economico-financiare si pentru clarificarea constatarilor
- Directorul economic/contabilul sef/persoanele cu atributii in exercitarea controlului managerial al operatorului economic sunt obligati sa informeze, in scris, Ministerul Finantelor Publice, in legatura cu efectuarea pe propria raspundere a conducatorului operatorului economic, a unor operatiuni care nu indeplinesc conditiile de legalitate, precum si cele constatate prin rapoarte anuale de control intern managerial. In caz contrar se plateste amenda de mai sus.

De la 10.000 lei la 20.000 lei

- La solicitarea organelor de inspectie economico-financiara, conducatorii operatorilor economici controlati au obligatia sa prezinte fundamentari, analize, situatii, raportari si orice alte informatii cu privire la indicatorii economico-financiari din bugetele de venituri si cheltuieli. Neindeplinirea acestei obligatii se sanctioneaza cu amenda de mai sus.

De la 5.000 lei la 10.000 lei

- Neasigurarea spatiilor de lucru adecvate si acces logistic corespunzator inspectorilor veniti in control.
- Neprezentarea la sediul organului de inspectie economico-financiara.
- La solicitarea organelor de inspectie economico-financiara, conducatorii operatorilor economici controlati au obligatia sa prezinte fundamentari, analize, situatii, raportari si orice alte informatii cu privire la indicatorii economico-financiari din bugetele de venituri si cheltuieli. Nerespectarea obligatiei se sanctioneaza cu amenda de mai sus.
- Conducatorii operatorilor economici au obligatia sa furnizeze informatiile solicitate de organele de inspectie economico-financiara pentru efectuarea actiunilor de documentare, analiza si urmarire a implementarii unor reglementari. Nerespectarea obligatiei se sanctioneaza cu amenda de mai sus.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit. Exemplu de calcul pentru suma care poate fi redirectionata prin D177

    • Redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre cauze sociale sau culturale reprezinta o oportunitate importanta pentru contribuabili de a sprijini proiecte cu impact pozitiv in comunitate. Totusi, suma care poate fi directionata prin formularul D177 este limitata si calculata conform unor reguli specifice din Codul fiscal, care tin cont atat de cifra de afaceri, cat si de impozitul pe profit datorat, dar si de sponsorizarile efectuate si alte bonificatii fiscale aplicabile. In acest...» citeste mai departe aici

  • E-Transport: A fost extinsa lista de bunuri cu risc fiscal ridicat?

    • In contextul in care obligatiile de declarare in RO e-Transport devin din ce in ce mai stricte, tot mai multe companii se intreaba daca lista bunurilor cu risc fiscal ridicat a fost modificata sau extinsa. Aceasta intrebare este esentiala, deoarece doar anumite categorii de bunuri, in anumite conditii, impun declararea transportului intern in acest sistem. In acest articol clarificam daca lista oficiala a suferit modificari, ce transporturi intra sub incidenta declararii, cine are aceasta...» citeste mai departe aici

  • Cum sa-ti organizezi mai eficient veniturile si cheltuielile atunci cand esti freelancer

    • Munca de freelancer vine cu multa libertate, dar si cu responsabilitati semnificative in ceea ce priveste administrarea banilor. Fara un salariu fix si cu venituri fluctuante, este esential sa ai o strategie clara de gestionare a finantelor, astfel incat sa poti acoperi toate obligatiile si sa iti construiesti un echilibru financiar pe termen lung. Afla in continuare cum poti sa iti gestionezi veniturile si cheltuielile pentru prosperitate pe termen lung. 1. Tine o evidenta clara si constanta a...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016