Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce obligatii are o societate in ce priveste TVA la vanzarea activelor dupa lichidare?

13-Ian-2015
6541
Analiza urmatoare se refera la obligatia colectarii, declararii si platii TVA in cazul unei societati care-si vinde activele in urma declansarii procedurii de lichidare, ca urmare a falimentului acesteia. Astfel, verificam daca o societate platitoare de TVA care intra in insolventa datoreaza TVA pentru activele care se vand in cadrul procedurii de lichidare.

De asemenea, daca societatea nu mai este platitoare de TVA pentru ca nu a avut deconturi cu sume, stabilim daca in cadrul procedurii de lichidare pentru vanzarea activelor va datora TVA.

In speta de mai sus, o societate comerciala va efectua livrari de bunuri, cu mentiunea ca aceasta se afla in procedura de lichidare ca urmare a declararii insolventei. Astfel, intelegem ca societatea se afla in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

Intelegem ca societatea respectiva are anulata din oficiu inregistrarea in scopuri TVA de catre organul fiscal competent ca urmare a faptului ca nu a inregistrat si declarat in deconturile de TVA achizitii sau livrari de bunuri/ servicii pe o perioada de 6 luni consecutive, conform art.153 alin.9 lit.e) - Cod fiscal.

Beneficiarul achizitiei bunurilor de la societatea respectiva are dreptul de deducere a taxei inscrise in factura emisa de societatea vanzatoare, chiar daca aceasta are anulata din oficiu inregistrarea de platitor TVA, avand in vedere ca se afla in procedura falimentului potrivit Legii 85/2006, conform art. 11 alin.(1^4)- Cod fiscal.

In acelasi timp societatea furnizoare, care are anulata din oficiu inregistrarea de platitor de TVA, avand in vedere prevederile art.11 alin.(1^3)- Cod fiscal, este supusa obligatiei de plata a TVA colectata, in conformitate cu prevederile titlului VI, aferenta operatiunilor taxabile desfasurata in perioada respectiva. Societatea va emite factura cu TVA colectata.


Conform art.156^3 alin.(10) lit.a) - Cod fiscal, societatea comerciala al carui cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat potrivit prevederilor art.153 alin.(9) lit.e) trebuie sa depuna o declaratie privind taxa colectata care trebuie platita (Declaratia 311), pana la data de 25 inclusiv ale lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilittea taxei pentru livrarea de bunuri. Decaratia se depune la organul fiscal competent, in evienta caruia se afla societatea, conform O ANAF 2224/2013.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce obligatii are o societate in ce priveste TVA la vanzarea activelor dupa lichidare?":
Rating:

Nota: 4.63 din 12 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016