Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce obligatii are o societate in ce priveste TVA la vanzarea activelor dupa lichidare?

13-Ian-2015
4779
Analiza urmatoare se refera la obligatia colectarii, declararii si platii TVA in cazul unei societati care-si vinde activele in urma declansarii procedurii de lichidare, ca urmare a falimentului acesteia. Astfel, verificam daca o societate platitoare de TVA care intra in insolventa datoreaza TVA pentru activele care se vand in cadrul procedurii de lichidare.

De asemenea, daca societatea nu mai este platitoare de TVA pentru ca nu a avut deconturi cu sume, stabilim daca in cadrul procedurii de lichidare pentru vanzarea activelor va datora TVA.

In speta de mai sus, o societate comerciala va efectua livrari de bunuri, cu mentiunea ca aceasta se afla in procedura de lichidare ca urmare a declararii insolventei. Astfel, intelegem ca societatea se afla in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

Intelegem ca societatea respectiva are anulata din oficiu inregistrarea in scopuri TVA de catre organul fiscal competent ca urmare a faptului ca nu a inregistrat si declarat in deconturile de TVA achizitii sau livrari de bunuri/ servicii pe o perioada de 6 luni consecutive, conform art.153 alin.9 lit.e) - Cod fiscal.

Beneficiarul achizitiei bunurilor de la societatea respectiva are dreptul de deducere a taxei inscrise in factura emisa de societatea vanzatoare, chiar daca aceasta are anulata din oficiu inregistrarea de platitor TVA, avand in vedere ca se afla in procedura falimentului potrivit Legii 85/2006, conform art. 11 alin.(1^4)- Cod fiscal.
Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

In acelasi timp societatea furnizoare, care are anulata din oficiu inregistrarea de platitor de TVA, avand in vedere prevederile art.11 alin.(1^3)- Cod fiscal, este supusa obligatiei de plata a TVA colectata, in conformitate cu prevederile titlului VI, aferenta operatiunilor taxabile desfasurata in perioada respectiva. Societatea va emite factura cu TVA colectata.


Conform art.156^3 alin.(10) lit.a) - Cod fiscal, societatea comerciala al carui cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat potrivit prevederilor art.153 alin.(9) lit.e) trebuie sa depuna o declaratie privind taxa colectata care trebuie platita (Declaratia 311), pana la data de 25 inclusiv ale lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilittea taxei pentru livrarea de bunuri. Decaratia se depune la organul fiscal competent, in evienta caruia se afla societatea, conform O ANAF 2224/2013.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce obligatii are o societate in ce priveste TVA la vanzarea activelor dupa lichidare?":
Rating:

Nota: 4.64 din 11 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"