Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Casa Nationala de Pensii: Formatul si continutul adeverintei privind vechimea in munca in grupa I/II de munca

17-Feb-2020
2834

Casa Nationala de Pensii Publice (CNPP) a publicat o serie de informatii privind formatul si continutul adeverintei care atesta incadrarea unor perioade in conditii de grupa I si/sau a II-a de munca. Pentru vechimea in munca in grupa I si/sau a II-a de munca, realizata anterior datei de 1 aprilie 2001, in general, dovada se va face cu carnetul de munca intocmit cu respectarea prevederilor Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de munca.

Cei ale caror perioade de vechime in munca realizate in grupa I si/sau a II-a de munca nu sunt inregistrate in carnetul de munca pot face dovada acestora cu adeverinte eliberate de angajatori sau detinatorii legali de arhive. Acelasi lucru este valabil si in cazul in care inregistrarea acestor perioade este efectuata incorect ori incomplet.

“Adeverintele care atesta incadrarea persoanelor in fostele grupe I si/sau a II-a de munca sunt valorificate numai in situatia in care au fost emise conform legii, pe baza documentelor verificabile intocmite anterior datei de 1 aprilie 2001”, subliniaza CNPP in informarea adresata contribuabililor.

Iata care sunt documentele verificabile intocmite anterior datei de 1 aprilie 2001, pe baza carora se pot elibera adeverintele care atesta incadrarea persoanelor in fostele grupe I si/sau a II-a de munca

  • actul administrativ de nominalizare a persoanelor incadrate in grupe superioare de munca sau, in lipsa acestuia, actul administrativ privind incadrarea locurilor de munca/activitatilor/categoriilor profesionale in grupe superioare de munca;
  • contractul individual de munca;
  • contractul colectiv de munca;
  • decizii interne;
  • act administrativ de modificare a locului de munca sau a sarcinilor de serviciu;
  • extras din statele de plata din care sa rezulte sectia/atelierul/locul de munca, precum si orice alte documente justificative.

Angajatorii sau orice alti detinatori legali de arhive sunt obligati sa puna la dispozitia CNPP si/sau a caselor teritoriale de pensii, dupa caz, la solicitarea acestora, documentele intocmite anterior datei de 1 aprilie 2001 pe baza carora s-au eliberat adeverintele care atesta incadrarea persoanelor in fostele grupe I si/sau a II-a de munca. Aceste documente sunt necesare pentru verificarea respectarii legislatiei in domeniu (art. 158 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice).

Daca verificarile scot la iveala nerespectarea legislatiei privind incadrarea in grupe superioare de munca sau lipsa documentelor verificabile pe baza carora s-au eliberat adeverintele, atunci perioadele respective sunt valorificate ca vechime in munca/stagiu de cotizare in conditii normale de munca.

Mai jos veti regasi Modelul de Adeverinta prin care se atesta faptul ca in anumite perioade persoanele si-au desfasurat activitatea in locuri de munca incadrate in grupele I si/sau a II-a de munca (potrivit modelului prevazut in anexa nr. 14, la normele de aplicare a Legii nr. 263/2010 aprobate prin HG 257/2011). Eliberarea acestei adeverinte se va face numai pe baza documentelor, verificabile, aflate in evidentele angajatorilor sau ale detinatorilor legali de arhive.

Adeverintele intocmite si eliberate anterior datei de 24 septembrie 2008, data intrarii in vigoare a Ordinului ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse nr. 590/2008, care nu au fost valorificate la stabilirea si/sau recalcularea pensiilor, se utilizeaza la stabilirea si/sau modificarea drepturilor de pensie daca indeplinesc conditiile legale de valabilitate, chiar daca nu sunt conforme cu modelul anexei 14.

Adeverintele intocmite in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse nr. 590/2008, pana la data de 31 decembrie 2010, vor putea fi valorificate la stabilirea si/sau recalcularea drepturilor de pensie daca indeplinesc conditiile de fond si forma prevazute de acesta.
 
Model - Anexa 14 la norme


UNITATEA ..................................
C.U.I. ............ /Cod fiscal ..........
Adresa .........., telefon ................
Nr. .........../data ......................

ADEVERINTA

Se adevereste prin prezenta ca domnul/doamna ............, nascut/nascuta la data de ......... in localitatea ............., judetul ........, sectorul ...., avand codul numeric personal ..........., a fost angajat/angajata cu contract individual de munca la societatea*) ............, in perioada de la .......... pana la ......... .
in perioada de la .......... pana la ............, avand meseria/functia de ..........., a fost incadrat/incadrata in grupa**) ............. de munca, in procent de ......%, conform nominalizarii efectuate prin .........***)
Temeiul juridic al incadrarii in grupa**) ............ de munca il reprezinta .........****)
OBSERVATII: .......................................................

Mentionam ca prezenta adeverinta s-a eliberat in baza documentelor, verificabile, aflate in arhiva societatii, cunoscandu-se atat prevederile Codului penal referitoare la falsul in inscrisuri oficiale, cat si prevederile legislatiei de reglementare a pensiilor din sistemul public, potrivit carora angajatorul poarta intreaga raspundere pentru valabilitatea si corectitudinea actelor doveditoare utilizate la stabilirea drepturilor de pensie.

Conducatorul unitatii,
.........................
(numele, prenumele, semnatura si stampila)
Directia/Serviciul cu atributii salarizare personal
..................................................
(numele, prenumele si semnatura)
intocmit
.........................................
(numele, prenumele si semnatura)

*) Se completeaza denumirea societatii sau, dupa caz, eventualele denumiri anterioare.

**) Se completeaza I sau II.

***) Se completeaza actul administrativ emis de unitate, conform prevederilor Ordinului ministrului muncii si ocrotirilor sociale, al ministrului sanatatii si al presedintelui Comisiei Nationale pentru Protectia Muncii nr. 50/1990 pentru precizarea locurilor de munca, activitatilor si categoriilor profesionale cu conditii deosebite care se incadreaza in grupele I si II de munca in vederea pensionarii (proces-verbal, decizie, tabel, hotararea consiliului de administratie si a sindicatului privind nominalizarea persoanelor incadrate in grupe superioare de munca, pontajele lunare, registrul de evidenta a intrarilor in subteran etc.).

****) Se completeaza actul normativ (nr., data, pozitie, anexa etc.) care anterior datei de 1 aprilie 2001 a constituit temei juridic pentru incadrarea in grupa superioara de munca:
- pentru perioada anterioara datei de 18 martie 1969, incadrarea in grupa I sau II de munca s-a facut cu respectarea Instructiunilor Ministerului Muncii nr. 1.040/1967 care cuprind meseriile si functiile prevazute in grupele I si II de munca;- pentru perioada lucrata dupa data de 18 martie 1969 pana la data de 1 aprilie 2001, incadrarea in grupe superioare de munca s-a facut conform Ordinului ministrului muncii si ocrotirilor sociale, al ministrului sanatatii si al presedintelui Comisiei Nationale pentru Protectia Muncii nr. 50/1990, ordin ce a inlocuit ordinele Ministerului Muncii si Ministerului Sanatatii nr. 59/1969, nr. 105/1976 si nr. 210/1977;
- pentru perioada lucrata dupa data de 1 martie 1990 pana la data de 1 aprilie 2001, incadrarea in grupele I si II de munca s-a facut conform Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale, al ministrului sanatatii si al presedintelui Comisiei Nationale pentru Protectia Muncii pentru precizarea locurilor de munca, activitatilor si categoriilor profesionale cu conditii deosebite care se incadreaza in grupele I si II de munca in vederea pensionarii, pentru perioada lucrata dupa 1 martie 1990;
- alte acte normative in vigoare la data respectiva.

OBSERVATII: Se va completa cu precizari suplimentare, dupa caz, in situatia persoanelor care au lucrat in aceleasi conditii cu muncitorii. Campurile marcate cu asterisc sunt obligatoriu de completat.

ATENTIE!

La rubrica “OBSERVAtII" se pot detalia toate aspectele care au existat la momentul respectiv:
- legatura dintre meseria/functia titularului cu activitatea proriu-zisa si temeiul juridic de incadrare in grupa I si /sau a II-a de munca;
- activitatile desfasurate in aceleasi conditii de munca cu ceilalti angajati, ale caror meserii se regasesc in actul juridic;
- timpul de realizare a activitatii ce face obiectul incadrarii in conditii superioare de munca;
- alte particularitati care sa comfirme ca persoana a realizat vechime in grupe de munca.

ATENTIE!

Pentru a putea fi valorificata, adeverinta mentionata la anexa 14 se completeaza in mod obligatoriu la toate rubricile prevazute.

Sursa: CNPP

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Casa Nationala de Pensii: Formatul si continutul adeverintei privind vechimea in munca in grupa I/II de munca":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Completare Formular 394 pas cu pas. Parcurgeti noutatile pentru a completa D 394 fara greseli!
    • UPDATE septembrie 2020 Ordinul nr. 3281/2020 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.769/2015 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA a fost publicat in...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal aplicat tichetelor cadou
    • Care este tratamentul fiscal care se aplica in cazul unei microintreprinderi care acorda tichete cadou salariatilor - in afara celor prevazute in limita a 150 lei? Impozit 10% sau acordare de avantaje in natura? Raspunsul specialistului Microintreprinderile pot acorda tichete cadou in conditiile Legii 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare: angajatilor, pentru cheltuieli sociale. altor categorii de beneficiari, pentru campaniile de marketing, studiul pietei, promovarea pe...» citeste mai departe aici

  • Teste COVID suportate de angajator. Sunt deductibile aceste cheltuieli?
    • Societatea a suportat costul testelor COVID pentru o parte dintre salariatii care au intrat in contact cu un angajat testat pozitiv. Pentru testare, doctorul de medicina muncii a dispus efectuarea testelor asa cum este mentionat in Ordinul nr. 3.577/2020 art. 1 alin .(1) lit. k) "k) asigura comunicarea permanenta cu medicul/serviciul de medicina muncii pentru a se monitoriza starea de sanatate a angajatilor, astfel incat acestia sa poata beneficia de masurile preventive profilactice care au fost...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente. Contributia de asigurari sociale de sanatate
    • In urma unei Inspectii Fiscale (aviz 04.04.2017, RIF 10.05.2017), la o persoana fizica neautorizata, care a desfasurat activitati independente (vanzare-cumparare autoturisme), perioada verificata este 2011-2016. Intrebarea mea: pentru anul 2011, persoana fizica avea obligatia platii contributiei sociale de sanatate? Daca da, care este temeiul legal. Multumesc! Raspunsul consultantului fiscal Dani Cucu: Pentru anul 2011, prevederile legale care au reglementat modul de stabilire, calcul si plata...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016