Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

HG 633/2015 privind modificarea HG 34/2009: organizarea si functionarea MFP si modificarea HG 520/2013 privind functionarea ANAF

27-Aug-2015
914

Regasiti mai jos Hotararea Guvernului nr. 633/2015 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, precum si pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 645 din 25 august 2015.

Avand in vedere prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 86/2014 privind stabilirea unor masuri de reorganizare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 174/2015, si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 13/2015 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice,
in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Art. I. - Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 52 din 28 ianuarie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2 alineatul (2), literele a) si o) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a) de strategie, prin care se asigura, in conformitate cu politica financiara a Guvernului si cu normele Uniunii Europene, elaborarea strategiei in domeniile de activitate specifice ministerului: fiscal, bugetar, contabilitate publica, reglementari contabile, datorie publica, audit public intern, domenii reglementate specific;..................................................................................................
o) de coordonare si reglementare a controlului financiar preventiv cu privire la utilizarea fondurilor publice si administrarea patrimoniului public."

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

2. La articolul 2 alineatul (2), litera u) se abroga.

3. La articolul 2 alineatul (2), dupa litera x) se introduce o noua litera, litera y), cu urmatorul cuprins:
"y) de elaborare, de promovare si de implementare a politicii in domeniul achizitiilor publice, de stabilire si implementare a sistemului de verificare si control al aplicarii unitare a dispozitiilor legale si procedurale in domeniul achizitiilor publice, precum si de monitorizare a functionarii eficiente a sistemului de achizitii publice, exercitate prin Agentia Nationala pentru Achizitii Publice;".

4. La articolul 3 alineatul (1), punctul 42 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"42. asigura actualizarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.705/2006, cu modificarile si completarile ulterioare."

5. La articolul 3 alineatul (1), punctul 91 se abroga.

6. La articolul 3 alineatul (1), punctele 99 si 100 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"99. elaboreaza raportul anual privind activitatea de control financiar preventiv la nivelul institutiilor publice la care se exercita functia de ordonator principal de credite al bugetului de stat, al bugetului asigurarilor sociale de stat si al bugetului oricarui fond special;
100. reglementeaza domeniul auditului public intern;".

7. La articolul 3 alineatul (1), punctul 101 se abroga.

8. La articolul 3 alineatul (1), punctul 103 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"103. coordoneaza sistemul de pregatire profesionala a persoanelor desemnate sa efectueze controlul financiar preventiv."

9. La articolul 3 alineatul (1), dupa punctul 123 se introduce un nou punct, punctul 124, cu urmatorul cuprins:
"124. coordoneaza metodologic activitatea de asistenta furnizata contribuabililor de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile subordonate pentru domeniul contabilitatii operatorilor economici."

10. La articolul 5, litera k) se abroga.

11. La articolul 7, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice este de 1.455, exclusiv demnitarii."

12. La articolul 10, dupa alineatul (10) se introduc doua noi alineate, alineatele (101) si (102), cu urmatorul cuprins:
"(101) Colegiul consultativ este format din persoane care au ocupat functia de prim-ministru al Romaniei, functia de ministru al finantelor publice sau alti specialisti in domeniul finantelor publice.
(102) Colegiul consultativ se intruneste trimestrial."

13. La articolul 10, alineatele (12)-(14) se abroga.

14. La articolul 13, dupa alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmatorul cuprins:
"(7) In subordinea Ministerului Finantelor Publice se organizeaza si functioneaza Agentia Nationala pentru Achizitii Publice, institutie publica cu personalitate juridica, finantata de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finantelor Publice."

15. Anexele nr. 1-3 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1-3 care fac parte integranta din prezenta hotarare.

Art. II. - Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 473 din 30 iulie 2013, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 7 litera A, punctul 30 va avea urmatorul cuprins:
"30. aplica impreuna cu structurile subordonate, conform competentelor stabilite de lege, legislatia in domeniul: trezorerie si contabilitate publica, ajutor de stat, practici neloiale si preturi reglementate, inspectie economico-financiara;".

2. La articolul 9, alineatul (6) va avea urmatorul cuprins:
"(6) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Agentiei si directiile generale regionale ale finantelor publice este de 26.949, inclusiv presedintele, vicepresedintii si posturile aferente cabinetelor demnitarilor."

3. La articolul 25, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:

"(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), pentru personalul din cadrul structurilor de trezorerie si contabilitate publica, ajutor de stat, practici neloiale si preturi reglementate, inspectie economico-financiara din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice, mobilitatea pentru eficientizarea activitatii se dispune cu avizul consultativ al Ministerului Finantelor Publice in cazul prevazut la alin. (2) lit. a), respectiv cu avizul conform al Ministerului Finantelor Publice in cazul prevazut la alin. (2) lit. b). Avizul consultativ, respectiv avizul conform pentru personalul din cadrul structurilor de trezorerie si contabilitate publica poate fi acordat de directorul executiv trezorerie sau de trezorierul sef, daca prin fisele de post ale acestora se stabilesc atributii in acest sens."

PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemneaza:
Ministrul finantelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici

Ministrul muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice,
Rovana Plumb

Bucuresti, 28 iulie 2015.
Nr. 633.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "HG 633/2015 privind modificarea HG 34/2009: organizarea si functionarea MFP si modificarea HG 520/2013 privind functionarea ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Dosar Impozit specific 2017: Norme, exemple, conditii impozit specific in regim mixt si toate informatiile in vigoare
    • Va oferim intr-un singur loc informatiile actualizate si de ultima ora privind impozitul specific, valabil din 2017. Incepem prin a va oferi doua materiale extrem de detaliate in care sunt incluse multe dintre informatiile de care aveti nevoie pentru a aplica in mod corect impozitul specific si pentru a evita orice sanctiuni din partea ANAF. Recomandam astfel urmatoarele doua materiale: Notificati ANAF pana la 31 martie daca platiti impozit specific in 2017! Amenzi de 5.000 lei in caz contrar!...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei, gata pana la 1 aprilie. Unele contraventii privind casa de marcat ar putea fi iertate la prima abatere
    • Din momentul in care Legea preventiei va intra in vigoare, mai multe firme ar putea fi iertate pentru unele contraventii, daca sunt la prima abatere si daca vor aplica planul de conformare, indreptand neregulile in termenul dat de catre inspectorii fiscali. Daca pentru antreprenorii corecti aceasta lege ii poate scuti de multe sanctiuni care se dau in prezent ca urmare a interpretarii incorecte a unei legislatii stufoase, exista riscul ca multe firme sa profite de pe urma acestor noi prevederi...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.