Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

7 directii din MFP se desfiinteaza! Vezi proiectul complet!

06-Mar-2013
6140
Va informam ca o noua propunere privind reorganizarea MFP a fost publicata de minister pe site-ul propriu.

Astfel, va prezentam prin cele ce urmeaza proiectul de hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si pentru modificarea Hotararii Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala - publicat in data de 04.03.2013

Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,

Avand in vedere prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.96/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

ART. I
Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 52 din 28 ianuarie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2 alineatul (2), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

" a) de strategie, prin care se asigura, in conformitate cu politica financiara a Guvernului si cu normele Uniunii Europene, elaborarea strategiei in domeniile de activitate specifice ministerului: fiscal, bugetar, contabilitate publica, reglementari contabile, datorie publica, control financiar public intern, sisteme de management financiar si control, coordonarea si verificarea achizitiilor publice, domenii reglementate specific;"

2. La articolul 2 alineatul (2), litera k) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

" k) de administrare financiara a fondurilor PHARE, ISPA si SAPARD, Facilitatea de Tranzitie, a instrumentelor structurale si a instrumentului de asistenta pentru preaderare, acordate de Uniunea Europeana, inclusiv a asistentei financiare acordata de statele membre ale Asociatiei Europene a Liberului Schimb prin Mecanismul Financiar al Spatiului Economic European si Mecanismul
Financiar Norvegian;"

3. La articolul 2 alineatul (2), litera x) se abroga.

4. La articolul 3 alineatul (1), punctul 41 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"41. reprezinta statul roman in exercitiul drepturilor si indeplinirea obligatiilor ce ii revin in calitate de actionar la companiile nationale, societatile comerciale prevazute in anexa nr.2, conform legii."

5. La articolul 3 alineatul (1), punctul 54 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

" 54. gestioneaza asistenta financiara nerambursabila acordata Romaniei de Uniunea Europeana, prin instrumente financiare de preaderare, potrivit prevederilor memorandumurilor de intelegere, memorandumurilor si acordurilor de finantare semnate de Guvernul Romaniei si de Comisia Europeana;"

6. La articolul 3 alineatul (1), dupa punctul 54 se introduce un nou punct, pct.541, cu urmatorul cuprins:

"541. certifica si transmite Comisiei Europene/statelor donatoare declaratii de cheltuieli si aplicatii de plata aferente fondurilor nerambursabile postaderare, inclusiv aferente asistentei financiare nerambursabila acordata de statele membre ale Asociatiei Europene a Liberului Schimb;"

7. La articolul 3 alineatul (1), punctul 55 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"55. transfera fondurile nerambursabile primite de Romania atat de la Uniunea Europeana prin programele de preaderare, Facilitatea de Tranzitie, instrumente structurale, instrumentul de asistenta pentru preaderare, cat si de la statele membre ale Asociatiei Europene a Liberului Schimb catre agentiile de implementare/autoritatile de management/operatorii de program/beneficiarii finali;"

8. La articolul 3 alineatul (1), punctele 57- 60 si 89 se abroga.

9. La articolul 3 alineatul (1), dupa punctul 116 se introduc sapte noi puncte, pct.117-123, cu urmatorul cuprins:

"117. evalueaza eficienta alocarii resurselor financiare pentru investitii publice finantate integral sau partial din bugetul de stat, in conditiile legii;

118. initiaza proiecte de acte normative cu privire la societatile comerciale, institutiile de credit la care Ministerul Finantelor Publice exercita calitatea de actionar in numele statului, precum si in domeniul financiar-bancar;

119. verifica utilizarea fondurilor publice sau a altor fonduri speciale, alocatiilor bugetare pentru investitii, a subventiilor si transferurilor si a altor forme de sprijin financiar din partea statului sau a unitatilor administrativteritoriale, potrivit prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.
94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, cu modificarile si completarile ulterioare;

120. verifica situatia, evolutia si modul de administrare a patrimoniului public si privat al statului si al unitatilor administrativ-teritoriale de catre operatorii economici, precum si concesionarea sau inchirierea de bunuri care fac parte din proprietatea publica si privata a statului si a unitatilor administrativteritoriale ale statului, potrivit prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, cu modificarile si completarile ulterioare;

121. verificarea calitatii gestiunii economico-financiare, potrivit prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, cu modificarile si completarile ulterioare;

122. verifica economicitatea, eficacitatea si eficienta utilizarii fondurilor publice, potrivit prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, cu modificarile si completarile ulterioare;

123. coordoneaza metodologic activitatea de aplicare unitara a legislatiei fiscale desfasurata de serviciile de asistenta contribuabili organizate in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al unitatilor subordonate."

10. La articolul 7, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(3) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice este de 1638, exclusiv demnitarii."

11. Articolul 81 se abroga.

12. La articolul 10 alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(6) Ministrul finantelor publice este ajutat in activitatea de conducere a ministerului de 5 secretari de stat numiti prin decizii ale primului-ministru."

13. La articolul 10, dupa alineatul (11) se introduc patru noi alineate, alin. (12)- (15), cu urmatorul cuprins:

"(12) Ministrul delegat pentru buget indeplineste, in domeniile pentru care a fost investit, atributiile prevazute la art. 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/ 2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte
normative cu modificarile si completarile ulterioare, precum si atributiile delegate de ministrul finantelor publice pe domeniile pe care le coordoneaza, in conditiile legii.

(13) Ministrul finantelor publice avizeaza si proiectele de acte normative initiate si avizate de ministrul delegat pentru buget. Ministrul delegat pentru buget avizeaza proiectele de acte normative care au impact bugetar, initiate de alte institutii si de Ministerul Finantelor Publice, in conditiile legii.

(14) Prin ordin al ministrului finantelor publice semnat si de ministrul delegat pentru buget se poate stabili persoana care va inlocui, in perioadele de absenta, ministrul delegat pentru buget.

(15) Ministrul finantelor publice semneaza actele administrative emise de catre structurile ministerului cu atributii de control sau de solutionare a contestatiilor si a plangerilor prealabile, in conditiile legii."

14. Dupa articolul 12 se introduce un nou articol, art. 121, cu urmatorul cuprins:

(1) Se infiinteaza Unitatea de verificare si autorizare, structura organizatorica ce functioneaza in aparatul propriu al ministerului si are ca atributii principale autorizarea antrepozitelor fiscale, a operatorilor in domeniul jocurilor de noroc, a caselor de schimb valutar, a aparatelor de marcat electronice fiscale, a unitatilor emitente de tichete de masa, vacanta, cresa, cadou si verificarea indeplinirii si a respectarii conditiilor de autorizare si functionare a acestora. Unitatea de verificare si autorizare exercita si controlul respectarii prevederilor legale in domeniul reglementat de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare si monitorizarea jocurilor de noroc on-line.

(2) Activitatea structurii organizatorice mentionate la alin.(1) in domeniul autorizarii si sanctionarii operatorilor economici se exercita prin intermediul Comisiilor interne/interinstitutionale constituite conform legii.

(3) Hotararile comisiilor se iau prin vot si se formalizeaza prin acte administrative, semnate de presedinte, conform legii.

(4) Unitatea de verificare si autorizare coopereaza cu institutiile implicate in supravegherea respectarii legalitatii in domeniul jocurilor de noroc si exercita atributiile Ministerului Finantelor Publice de autoritate competenta in ceea ce priveste stabilirea si sanctionarea contraventiilor
din domeniul jocurilor de noroc, conform legii.

(5) Directia de verificare post-autorizare si control din cadrul Unitatii de verificare si autorizare este autoritate competenta a Ministerului Finantelor Publice pentru indeplinirea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la controlul si monitorizarea modului de desfasurare a activitatii de jocuri de noroc.

15. La articolul 13, alineatele (4)-(6) se abroga.

16. La articolul 15, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu urmatorul cuprins:

"(3) In cadrul procesului de evaluare anuala a performantelor profesionale ale personalului de conducere al structurilor de specialitate din cadrul unitatilor subordonate, care se afla in coordonare metodologica, structurile coordonatoare de la nivelul ministerului emit puncte de vedere cu privire la activitatea desfasurata de acesta in realizarea obiectivelor si atributiilor ministerului, pe care le comunica evaluatorului."

17. Articolul 27 se abroga.

18. Anexa nr. 1 "Structura organizatorica a Ministerului Finantelor Publice", anexa nr.2 "Unitatile aflate in subordinea sau sub autoritatea Ministerului Finantelor Publice" si anexa nr.3 "Mijloacele de transport si consumul de carburanti pentru activitati specifice" se modifica si se inlocuiesc cu
anexele nr.1-3, care fac parte integranta din prezenta hotarare.

ART. II

Incadrarea personalului in numarul maxim de posturi aprobat si in noua structura organizatorica se face in termenele si cu respectarea conditiilor prevazute de legislatia in vigoare pentru fiecare categorie de personal.

ART. III

Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 126 din 02 martie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 10 alineatul (5) va avea urmatorul cuprins:

"(5) Directorii executivi ai directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti se numesc in functie de catre presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in conditiile legii, cu avizul consultativ al ministrului finantelor publice."

2. La articolul 11, alineatul (4) va avea urmatorul cuprins:

"(4) Structura organizatorica a directiilor generale ale finantelor publice judetene, administratiilor finantelor publice municipale, orasenesti si comunale, precum si a Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti si a administratiilor finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Structurile organizatorice teritoriale aferente activitatii de trezorerie si contabilitate publica, ajutor
de stat, practici neloiale si preturi reglementate, verificare a achizitiilor publice, inspectie economico-financiara, juridic, audit, tehnologia informatiei, resurse umane, pregatire profesionala, contabilitate, investitii si buget propriu, achizitii publice se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu avizul Ministerului Finantelor Publice.

3. La articolul 13 alineatul (3), litera d) va avea urmatorul cuprins:

"d) prin decizie a directorului executiv, pentru functiile publice pentru care are competenta de numire in functie. Prin exceptie, pentru personalul din cadrul structurilor de trezorerie si contabilitate publica, ajutor de stat, practici neloiale si preturi reglementate, verificare a achizitiilor publice, inspectie economico-financiara, juridic, audit, tehnologia informatiei, resurse umane, pregatire profesionala, contabilitate, investitii si buget propriu, achizitii publice din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, mobilitatea pentru eficientizarea activitatii se dispune cu avizul Ministerului Finantelor Publice."


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Creditare societate. Reglementari cheie si studii de caz utile

    • Creditarea unei societati reprezinta o solutie frecvent utilizata de catre antreprenori pentru a finanta activitatea curenta, investitiile sau alte nevoi ale afacerii. Aceasta poate fi realizata fie de catre asociati, fie prin surse externe, precum institutii financiare sau alte entitati. Insa, procesul implica respectarea unor reglementari fiscale si contabile clare, menite sa asigure transparenta si legalitatea tranzactiilor. In acest articol, vom analiza aspectele cheie ale creditarii unei...» citeste mai departe aici

  • Proiect: ANAF introduce formularul 39X. Cine are obligatia sa il depuna

    • ANAF a pus in dezbatere publica Proiectul de ordin privind aprobarea modelului si continutului formularului 39X, Declaratie informativa privind activitatea de transport alternativ cu autoturism si conducator auto intermediata printr-o platforma digitala. In aceasta categrie intra operatorii Bolt, Uber, BlackCab. Proiect: ANAF introduce formularul 39X. Cine are obligatia sa il depuna Conform Referatului de Aprobare, ANAF asigura colectarea veniturilor bugetului de stat, aplicarea...» citeste mai departe aici

  • Luni, 2 decembrie 2024, termen limita pentru depunerea unei declaratii importante

    • ANAF reaminteste contribuabililor interesati ca, luni 2 decembrie 2024 este termenul limita de depunere a ”Declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national” aferente perioadei de raportare precedente – Formularul 394. Luni, 2 decembrie 2024, termen limita pentru depunerea unei declaratii importante Perioada de raportare (luna, trimestru etc.) este cea declarata pentru depunerea decontului de TVA, prevazuta la art. 322 din...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul fiscal si contabil pentru cheltuielile nedeductibile ale microintreprinderilor

    • Care este tratamentul fiscal si contabil al cheltuielilor nedeductibile la platitorii de impozit micro? Sa luam cazul in care la o microintreprindere amortizarea este peste 1500 lei si are cheltuieli cu combustibilul pentru mijloace de transport folosite si in scop personal. Care este tratamentul fiscal si contabil al cheltuielilor? Tratamentul fiscal si contabil pentru cheltuielile nedeductibile ale microintreprinderilor Specialistul ne spune ca in cazul unei microintreprinderi, din punct de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016