Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

7 directii din MFP se desfiinteaza! Vezi proiectul complet!

06-Mar-2013
4076
Va informam ca o noua propunere privind reorganizarea MFP a fost publicata de minister pe site-ul propriu.

Astfel, va prezentam prin cele ce urmeaza proiectul de hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si pentru modificarea Hotararii Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala - publicat in data de 04.03.2013

Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,

Avand in vedere prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.96/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii


ART. I
Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 52 din 28 ianuarie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2 alineatul (2), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

" a) de strategie, prin care se asigura, in conformitate cu politica financiara a Guvernului si cu normele Uniunii Europene, elaborarea strategiei in domeniile de activitate specifice ministerului: fiscal, bugetar, contabilitate publica, reglementari contabile, datorie publica, control financiar public intern, sisteme de management financiar si control, coordonarea si verificarea achizitiilor publice, domenii reglementate specific;"

2. La articolul 2 alineatul (2), litera k) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

" k) de administrare financiara a fondurilor PHARE, ISPA si SAPARD, Facilitatea de Tranzitie, a instrumentelor structurale si a instrumentului de asistenta pentru preaderare, acordate de Uniunea Europeana, inclusiv a asistentei financiare acordata de statele membre ale Asociatiei Europene a Liberului Schimb prin Mecanismul Financiar al Spatiului Economic European si Mecanismul
Financiar Norvegian;"

3. La articolul 2 alineatul (2), litera x) se abroga.

4. La articolul 3 alineatul (1), punctul 41 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"41. reprezinta statul roman in exercitiul drepturilor si indeplinirea obligatiilor ce ii revin in calitate de actionar la companiile nationale, societatile comerciale prevazute in anexa nr.2, conform legii."

5. La articolul 3 alineatul (1), punctul 54 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

" 54. gestioneaza asistenta financiara nerambursabila acordata Romaniei de Uniunea Europeana, prin instrumente financiare de preaderare, potrivit prevederilor memorandumurilor de intelegere, memorandumurilor si acordurilor de finantare semnate de Guvernul Romaniei si de Comisia Europeana;"

6. La articolul 3 alineatul (1), dupa punctul 54 se introduce un nou punct, pct.541, cu urmatorul cuprins:

"541. certifica si transmite Comisiei Europene/statelor donatoare declaratii de cheltuieli si aplicatii de plata aferente fondurilor nerambursabile postaderare, inclusiv aferente asistentei financiare nerambursabila acordata de statele membre ale Asociatiei Europene a Liberului Schimb;"

7. La articolul 3 alineatul (1), punctul 55 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"55. transfera fondurile nerambursabile primite de Romania atat de la Uniunea Europeana prin programele de preaderare, Facilitatea de Tranzitie, instrumente structurale, instrumentul de asistenta pentru preaderare, cat si de la statele membre ale Asociatiei Europene a Liberului Schimb catre agentiile de implementare/autoritatile de management/operatorii de program/beneficiarii finali;"

8. La articolul 3 alineatul (1), punctele 57- 60 si 89 se abroga.

9. La articolul 3 alineatul (1), dupa punctul 116 se introduc sapte noi puncte, pct.117-123, cu urmatorul cuprins:

"117. evalueaza eficienta alocarii resurselor financiare pentru investitii publice finantate integral sau partial din bugetul de stat, in conditiile legii;

118. initiaza proiecte de acte normative cu privire la societatile comerciale, institutiile de credit la care Ministerul Finantelor Publice exercita calitatea de actionar in numele statului, precum si in domeniul financiar-bancar;

119. verifica utilizarea fondurilor publice sau a altor fonduri speciale, alocatiilor bugetare pentru investitii, a subventiilor si transferurilor si a altor forme de sprijin financiar din partea statului sau a unitatilor administrativteritoriale, potrivit prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.
94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, cu modificarile si completarile ulterioare;

120. verifica situatia, evolutia si modul de administrare a patrimoniului public si privat al statului si al unitatilor administrativ-teritoriale de catre operatorii economici, precum si concesionarea sau inchirierea de bunuri care fac parte din proprietatea publica si privata a statului si a unitatilor administrativteritoriale ale statului, potrivit prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, cu modificarile si completarile ulterioare;

121. verificarea calitatii gestiunii economico-financiare, potrivit prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, cu modificarile si completarile ulterioare;

122. verifica economicitatea, eficacitatea si eficienta utilizarii fondurilor publice, potrivit prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, cu modificarile si completarile ulterioare;

123. coordoneaza metodologic activitatea de aplicare unitara a legislatiei fiscale desfasurata de serviciile de asistenta contribuabili organizate in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al unitatilor subordonate."

10. La articolul 7, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(3) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice este de 1638, exclusiv demnitarii."

11. Articolul 81 se abroga.

12. La articolul 10 alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(6) Ministrul finantelor publice este ajutat in activitatea de conducere a ministerului de 5 secretari de stat numiti prin decizii ale primului-ministru."

13. La articolul 10, dupa alineatul (11) se introduc patru noi alineate, alin. (12)- (15), cu urmatorul cuprins:

"(12) Ministrul delegat pentru buget indeplineste, in domeniile pentru care a fost investit, atributiile prevazute la art. 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/ 2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte
normative cu modificarile si completarile ulterioare, precum si atributiile delegate de ministrul finantelor publice pe domeniile pe care le coordoneaza, in conditiile legii.

(13) Ministrul finantelor publice avizeaza si proiectele de acte normative initiate si avizate de ministrul delegat pentru buget. Ministrul delegat pentru buget avizeaza proiectele de acte normative care au impact bugetar, initiate de alte institutii si de Ministerul Finantelor Publice, in conditiile legii.

(14) Prin ordin al ministrului finantelor publice semnat si de ministrul delegat pentru buget se poate stabili persoana care va inlocui, in perioadele de absenta, ministrul delegat pentru buget.

(15) Ministrul finantelor publice semneaza actele administrative emise de catre structurile ministerului cu atributii de control sau de solutionare a contestatiilor si a plangerilor prealabile, in conditiile legii."

14. Dupa articolul 12 se introduce un nou articol, art. 121, cu urmatorul cuprins:

(1) Se infiinteaza Unitatea de verificare si autorizare, structura organizatorica ce functioneaza in aparatul propriu al ministerului si are ca atributii principale autorizarea antrepozitelor fiscale, a operatorilor in domeniul jocurilor de noroc, a caselor de schimb valutar, a aparatelor de marcat electronice fiscale, a unitatilor emitente de tichete de masa, vacanta, cresa, cadou si verificarea indeplinirii si a respectarii conditiilor de autorizare si functionare a acestora. Unitatea de verificare si autorizare exercita si controlul respectarii prevederilor legale in domeniul reglementat de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare si monitorizarea jocurilor de noroc on-line.

(2) Activitatea structurii organizatorice mentionate la alin.(1) in domeniul autorizarii si sanctionarii operatorilor economici se exercita prin intermediul Comisiilor interne/interinstitutionale constituite conform legii.

(3) Hotararile comisiilor se iau prin vot si se formalizeaza prin acte administrative, semnate de presedinte, conform legii.

(4) Unitatea de verificare si autorizare coopereaza cu institutiile implicate in supravegherea respectarii legalitatii in domeniul jocurilor de noroc si exercita atributiile Ministerului Finantelor Publice de autoritate competenta in ceea ce priveste stabilirea si sanctionarea contraventiilor
din domeniul jocurilor de noroc, conform legii.

(5) Directia de verificare post-autorizare si control din cadrul Unitatii de verificare si autorizare este autoritate competenta a Ministerului Finantelor Publice pentru indeplinirea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la controlul si monitorizarea modului de desfasurare a activitatii de jocuri de noroc.

15. La articolul 13, alineatele (4)-(6) se abroga.

16. La articolul 15, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu urmatorul cuprins:

"(3) In cadrul procesului de evaluare anuala a performantelor profesionale ale personalului de conducere al structurilor de specialitate din cadrul unitatilor subordonate, care se afla in coordonare metodologica, structurile coordonatoare de la nivelul ministerului emit puncte de vedere cu privire la activitatea desfasurata de acesta in realizarea obiectivelor si atributiilor ministerului, pe care le comunica evaluatorului."

17. Articolul 27 se abroga.

18. Anexa nr. 1 "Structura organizatorica a Ministerului Finantelor Publice", anexa nr.2 "Unitatile aflate in subordinea sau sub autoritatea Ministerului Finantelor Publice" si anexa nr.3 "Mijloacele de transport si consumul de carburanti pentru activitati specifice" se modifica si se inlocuiesc cu
anexele nr.1-3, care fac parte integranta din prezenta hotarare.

ART. II

Incadrarea personalului in numarul maxim de posturi aprobat si in noua structura organizatorica se face in termenele si cu respectarea conditiilor prevazute de legislatia in vigoare pentru fiecare categorie de personal.

ART. III

Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 126 din 02 martie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 10 alineatul (5) va avea urmatorul cuprins:

"(5) Directorii executivi ai directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti se numesc in functie de catre presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in conditiile legii, cu avizul consultativ al ministrului finantelor publice."

2. La articolul 11, alineatul (4) va avea urmatorul cuprins:

"(4) Structura organizatorica a directiilor generale ale finantelor publice judetene, administratiilor finantelor publice municipale, orasenesti si comunale, precum si a Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti si a administratiilor finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Structurile organizatorice teritoriale aferente activitatii de trezorerie si contabilitate publica, ajutor
de stat, practici neloiale si preturi reglementate, verificare a achizitiilor publice, inspectie economico-financiara, juridic, audit, tehnologia informatiei, resurse umane, pregatire profesionala, contabilitate, investitii si buget propriu, achizitii publice se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu avizul Ministerului Finantelor Publice.

3. La articolul 13 alineatul (3), litera d) va avea urmatorul cuprins:

"d) prin decizie a directorului executiv, pentru functiile publice pentru care are competenta de numire in functie. Prin exceptie, pentru personalul din cadrul structurilor de trezorerie si contabilitate publica, ajutor de stat, practici neloiale si preturi reglementate, verificare a achizitiilor publice, inspectie economico-financiara, juridic, audit, tehnologia informatiei, resurse umane, pregatire profesionala, contabilitate, investitii si buget propriu, achizitii publice din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, mobilitatea pentru eficientizarea activitatii se dispune cu avizul Ministerului Finantelor Publice."


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "7 directii din MFP se desfiinteaza! Vezi proiectul complet!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • OANAF 2927/2017: Explicatii privind procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA
    • Prin OANAF 2.927/2017 publicat in MOF nr. 813 din 13 octombrie 2017 a aprobata Procedura de transfer a sumelor din contul de TVA. Concret, este vorba de transferul urmatoarelor sume din contul de TVA in contul curent al persoanei impozabile: 1. sume rezultate ca urmare a unor corectii in urma unor erori materiale in procesul de plata, pentru care restituirea se efectueaza intr-un alt cont decat un cont de TVA; 2. sume rezultate ca urmare a corectarii facturilor sau ca urmare a ajustarii bazei de...» citeste mai departe aici

  • Diferente favorabile de curs valutar. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza urmatoare, avem ca subiect o societate comerciala care in 2017 este platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor. In trimestrul II 2017 a avut diferente nete favorabile de curs pe care nu le-a impozitat conform Codului fiscal. In trimestrul IV realizeaza venituri mai mari de 500.000 euro si trece la impozit pe profit. Vom vedea ce se intampla cu diferenta neta favorabila de curs din trimestrul II neimpozitata. Iata raspunsul specialistului: In situatia expusa nu trebuie...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Actualizarea Normelor metodologice de aplicare a ordonantei privind utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale
    • Normele metodologice de aplicare a OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale ar putea fi actualizate, potrivit unui proiect legislativ pus in dezbatere publica de Ministerul Finantelor Publice (MFP). Proiectul de hotarare vizeaza corelarea normelor de aplicare a OUG nr. 28/1999 cu prevederile ordonantei, avand in vedere modificarile pe care le-a suferit actul normativ, se mentioneaza in nota de fundamentare ce insoteste propunerea...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 octombrie 2017
    •  ANAF a publicat un nou buletin informativ, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, in care a inclus noutatile legislative cu incidenta fiscala din perioada 9-15 octombrie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.68/2017 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.52/2017 privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule...» citeste mai departe aici

  • EY Romania considera Split TVA departe de a fi perfect si cere eliminarea aplicarii obligatorii a acestuia
    • Aplicarea obligatorie a platii defalcate a TVA trebuie eliminata, fiind vorba despre un sistem care este departe de a fi perfect, atrag atentia reprezentantii EY Romania, intr-un comunicat de presa recent. "Sistemul de plata defalcata a TVA este departe de a fi perfect, dar in momentul de fata este in vigoare. Exista in prezent discutii pentru modificarea lui, in sensul aplicarii doar in cazul firmelor care intra in insolventa, in faliment sau cu 'istoric fiscal incoerent'. EY Romania...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"