Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

7 directii din MFP se desfiinteaza! Vezi proiectul complet!

06-Mar-2013
4284
Va informam ca o noua propunere privind reorganizarea MFP a fost publicata de minister pe site-ul propriu.

Astfel, va prezentam prin cele ce urmeaza proiectul de hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si pentru modificarea Hotararii Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala - publicat in data de 04.03.2013

Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,

Avand in vedere prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.96/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

ART. I
Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 52 din 28 ianuarie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2 alineatul (2), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

" a) de strategie, prin care se asigura, in conformitate cu politica financiara a Guvernului si cu normele Uniunii Europene, elaborarea strategiei in domeniile de activitate specifice ministerului: fiscal, bugetar, contabilitate publica, reglementari contabile, datorie publica, control financiar public intern, sisteme de management financiar si control, coordonarea si verificarea achizitiilor publice, domenii reglementate specific;"

2. La articolul 2 alineatul (2), litera k) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

" k) de administrare financiara a fondurilor PHARE, ISPA si SAPARD, Facilitatea de Tranzitie, a instrumentelor structurale si a instrumentului de asistenta pentru preaderare, acordate de Uniunea Europeana, inclusiv a asistentei financiare acordata de statele membre ale Asociatiei Europene a Liberului Schimb prin Mecanismul Financiar al Spatiului Economic European si Mecanismul
Financiar Norvegian;"

3. La articolul 2 alineatul (2), litera x) se abroga.

4. La articolul 3 alineatul (1), punctul 41 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"41. reprezinta statul roman in exercitiul drepturilor si indeplinirea obligatiilor ce ii revin in calitate de actionar la companiile nationale, societatile comerciale prevazute in anexa nr.2, conform legii."

5. La articolul 3 alineatul (1), punctul 54 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

" 54. gestioneaza asistenta financiara nerambursabila acordata Romaniei de Uniunea Europeana, prin instrumente financiare de preaderare, potrivit prevederilor memorandumurilor de intelegere, memorandumurilor si acordurilor de finantare semnate de Guvernul Romaniei si de Comisia Europeana;"

6. La articolul 3 alineatul (1), dupa punctul 54 se introduce un nou punct, pct.541, cu urmatorul cuprins:

"541. certifica si transmite Comisiei Europene/statelor donatoare declaratii de cheltuieli si aplicatii de plata aferente fondurilor nerambursabile postaderare, inclusiv aferente asistentei financiare nerambursabila acordata de statele membre ale Asociatiei Europene a Liberului Schimb;"

7. La articolul 3 alineatul (1), punctul 55 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"55. transfera fondurile nerambursabile primite de Romania atat de la Uniunea Europeana prin programele de preaderare, Facilitatea de Tranzitie, instrumente structurale, instrumentul de asistenta pentru preaderare, cat si de la statele membre ale Asociatiei Europene a Liberului Schimb catre agentiile de implementare/autoritatile de management/operatorii de program/beneficiarii finali;"

8. La articolul 3 alineatul (1), punctele 57- 60 si 89 se abroga.

9. La articolul 3 alineatul (1), dupa punctul 116 se introduc sapte noi puncte, pct.117-123, cu urmatorul cuprins:

"117. evalueaza eficienta alocarii resurselor financiare pentru investitii publice finantate integral sau partial din bugetul de stat, in conditiile legii;

118. initiaza proiecte de acte normative cu privire la societatile comerciale, institutiile de credit la care Ministerul Finantelor Publice exercita calitatea de actionar in numele statului, precum si in domeniul financiar-bancar;

119. verifica utilizarea fondurilor publice sau a altor fonduri speciale, alocatiilor bugetare pentru investitii, a subventiilor si transferurilor si a altor forme de sprijin financiar din partea statului sau a unitatilor administrativteritoriale, potrivit prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.
94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, cu modificarile si completarile ulterioare;

120. verifica situatia, evolutia si modul de administrare a patrimoniului public si privat al statului si al unitatilor administrativ-teritoriale de catre operatorii economici, precum si concesionarea sau inchirierea de bunuri care fac parte din proprietatea publica si privata a statului si a unitatilor administrativteritoriale ale statului, potrivit prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, cu modificarile si completarile ulterioare;

121. verificarea calitatii gestiunii economico-financiare, potrivit prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, cu modificarile si completarile ulterioare;

122. verifica economicitatea, eficacitatea si eficienta utilizarii fondurilor publice, potrivit prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, cu modificarile si completarile ulterioare;

123. coordoneaza metodologic activitatea de aplicare unitara a legislatiei fiscale desfasurata de serviciile de asistenta contribuabili organizate in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al unitatilor subordonate."

10. La articolul 7, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(3) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice este de 1638, exclusiv demnitarii."

11. Articolul 81 se abroga.

12. La articolul 10 alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(6) Ministrul finantelor publice este ajutat in activitatea de conducere a ministerului de 5 secretari de stat numiti prin decizii ale primului-ministru."

13. La articolul 10, dupa alineatul (11) se introduc patru noi alineate, alin. (12)- (15), cu urmatorul cuprins:

"(12) Ministrul delegat pentru buget indeplineste, in domeniile pentru care a fost investit, atributiile prevazute la art. 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/ 2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte
normative cu modificarile si completarile ulterioare, precum si atributiile delegate de ministrul finantelor publice pe domeniile pe care le coordoneaza, in conditiile legii.

(13) Ministrul finantelor publice avizeaza si proiectele de acte normative initiate si avizate de ministrul delegat pentru buget. Ministrul delegat pentru buget avizeaza proiectele de acte normative care au impact bugetar, initiate de alte institutii si de Ministerul Finantelor Publice, in conditiile legii.

(14) Prin ordin al ministrului finantelor publice semnat si de ministrul delegat pentru buget se poate stabili persoana care va inlocui, in perioadele de absenta, ministrul delegat pentru buget.

(15) Ministrul finantelor publice semneaza actele administrative emise de catre structurile ministerului cu atributii de control sau de solutionare a contestatiilor si a plangerilor prealabile, in conditiile legii."

14. Dupa articolul 12 se introduce un nou articol, art. 121, cu urmatorul cuprins:

(1) Se infiinteaza Unitatea de verificare si autorizare, structura organizatorica ce functioneaza in aparatul propriu al ministerului si are ca atributii principale autorizarea antrepozitelor fiscale, a operatorilor in domeniul jocurilor de noroc, a caselor de schimb valutar, a aparatelor de marcat electronice fiscale, a unitatilor emitente de tichete de masa, vacanta, cresa, cadou si verificarea indeplinirii si a respectarii conditiilor de autorizare si functionare a acestora. Unitatea de verificare si autorizare exercita si controlul respectarii prevederilor legale in domeniul reglementat de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare si monitorizarea jocurilor de noroc on-line.

(2) Activitatea structurii organizatorice mentionate la alin.(1) in domeniul autorizarii si sanctionarii operatorilor economici se exercita prin intermediul Comisiilor interne/interinstitutionale constituite conform legii.

(3) Hotararile comisiilor se iau prin vot si se formalizeaza prin acte administrative, semnate de presedinte, conform legii.

(4) Unitatea de verificare si autorizare coopereaza cu institutiile implicate in supravegherea respectarii legalitatii in domeniul jocurilor de noroc si exercita atributiile Ministerului Finantelor Publice de autoritate competenta in ceea ce priveste stabilirea si sanctionarea contraventiilor
din domeniul jocurilor de noroc, conform legii.

(5) Directia de verificare post-autorizare si control din cadrul Unitatii de verificare si autorizare este autoritate competenta a Ministerului Finantelor Publice pentru indeplinirea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la controlul si monitorizarea modului de desfasurare a activitatii de jocuri de noroc.

15. La articolul 13, alineatele (4)-(6) se abroga.

16. La articolul 15, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu urmatorul cuprins:

"(3) In cadrul procesului de evaluare anuala a performantelor profesionale ale personalului de conducere al structurilor de specialitate din cadrul unitatilor subordonate, care se afla in coordonare metodologica, structurile coordonatoare de la nivelul ministerului emit puncte de vedere cu privire la activitatea desfasurata de acesta in realizarea obiectivelor si atributiilor ministerului, pe care le comunica evaluatorului."

17. Articolul 27 se abroga.

18. Anexa nr. 1 "Structura organizatorica a Ministerului Finantelor Publice", anexa nr.2 "Unitatile aflate in subordinea sau sub autoritatea Ministerului Finantelor Publice" si anexa nr.3 "Mijloacele de transport si consumul de carburanti pentru activitati specifice" se modifica si se inlocuiesc cu
anexele nr.1-3, care fac parte integranta din prezenta hotarare.

ART. II

Incadrarea personalului in numarul maxim de posturi aprobat si in noua structura organizatorica se face in termenele si cu respectarea conditiilor prevazute de legislatia in vigoare pentru fiecare categorie de personal.

ART. III

Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 126 din 02 martie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 10 alineatul (5) va avea urmatorul cuprins:

"(5) Directorii executivi ai directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti se numesc in functie de catre presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in conditiile legii, cu avizul consultativ al ministrului finantelor publice."

2. La articolul 11, alineatul (4) va avea urmatorul cuprins:

"(4) Structura organizatorica a directiilor generale ale finantelor publice judetene, administratiilor finantelor publice municipale, orasenesti si comunale, precum si a Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti si a administratiilor finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Structurile organizatorice teritoriale aferente activitatii de trezorerie si contabilitate publica, ajutor
de stat, practici neloiale si preturi reglementate, verificare a achizitiilor publice, inspectie economico-financiara, juridic, audit, tehnologia informatiei, resurse umane, pregatire profesionala, contabilitate, investitii si buget propriu, achizitii publice se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu avizul Ministerului Finantelor Publice.

3. La articolul 13 alineatul (3), litera d) va avea urmatorul cuprins:

"d) prin decizie a directorului executiv, pentru functiile publice pentru care are competenta de numire in functie. Prin exceptie, pentru personalul din cadrul structurilor de trezorerie si contabilitate publica, ajutor de stat, practici neloiale si preturi reglementate, verificare a achizitiilor publice, inspectie economico-financiara, juridic, audit, tehnologia informatiei, resurse umane, pregatire profesionala, contabilitate, investitii si buget propriu, achizitii publice din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, mobilitatea pentru eficientizarea activitatii se dispune cu avizul Ministerului Finantelor Publice."


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "7 directii din MFP se desfiinteaza! Vezi proiectul complet!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Proiect de Ordin MFP: Modificari si completari aduse legislatiei contabile
    • Potrivit unui Proiect de Ordin pus in dezbatere publica, marti, 16 octombrie, de Ministerul Finantelor Publice (MFP), se propun o serie de masuri privind modificarea si completarea unor reglementari contabile. Proiectul de Ordin si Reperatul de aprobare au fost publicate pe site-ul Ministerului si se afla in dezbatere publica pentru 10 zile calendaristice. Mai jos veti regasi cele mai importante modificari aduse planurilor de conturi, amortizarii, raportarii nefinanciare, tratamentului...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente: Pragul pentru calcularea CAS si CASS se modifica de la 1 ianuarie 2019
    • Odata cu modificarea salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2019, va creste si pragul pentru calcularea CAS si CASS in cazul persoanelor care obtin venituri din activitati independente. In Codul Fiscal, Cap. II - Venituri din activitati independente (art. 67 - art. 75), la art. 67, veniturile independente sunt definite astfel: “(1) Veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii si veniturile din profesii liberale,...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizari acordate de societate platitoare de impozit pe profit. Tratament fiscal
    • Care este tratamentul fiscal care se aplica in cazul sponsorizarii acordate de o societate platitoare de impozit pe profit? Asadar, specialistii nostri ne vor arata daca sponsorizarea este deductibila din impozitul pe profit, in situatia in care o societate romaneasca, platitoare de impozit pe profit, acorda in baza unui contract de sponsorizare o suma lunara de 400 lei catre Ambasada Bulgariei din Romania in vederea sustinerii activitatilor din domeniul educatiei, respectiv intretinerea unei...» citeste mai departe aici

  • APAPR: Din cauza nerespectarii legii, romanii au in conturile pentru Pilonul II sume mai mici cu 17,8%
    • Din cauza nerespectarii Legii 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, romanii au sume cu 17,8% mai mici in contul lor personal de Pilon II. De altfel, impactul la nivelul Pilonului II, tradus prin contributii nevirate, este de 1,9 miliarde de euro, dupa cum arata directorul general al fondului BCR Pensii si presedintele Asociatiei pentru Pensiile Administrate Privat din Romania (APAPR), Radu Craciun. Prezent la o conferinta de specialitate, presedintele APAPR a subliniat ca...» citeste mai departe aici

  • Programul Start-up Nation, modificat! Ministerul pentru IMM renunta la regula: primul venit, primul servit!
    • Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) a publicat, marti, 16 octombrie, noua versiune a programului Start-Up Nation 2018. Versiunea actualizata a proiectului Ordonantei de Urgenta pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta nr. 10/2017 pentru stimularea infiintarii de noi intreprinderi mici si mijlocii, act normativ care se afla in dezbatere publica incepand cu data de 1 octombrie 2018 a suferit modificari ca urmare a sugestiilor primite de la...» citeste mai departe aici

  • Sesiune de asistenta ANAF: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat, miercuri – 17 octombrie, o noua sesiune de asistenta online, pe tema "Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale". Specialistii ANAF au stat la dispozitia contribuabililor pentru a le oferi asistenta in ceea ce priveste aceasta tema. Iata unele dintre intrebarile care si-au gasit raspuns de la specialistii ANAF. Intrebare contribuabil “Buna dimineata. Pot sa vad online daca am obligatii de plata? Multumesc anticipat!”,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016