Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordin ANAF: Procedura de predare-primire a informatiilor si/sau documentelor privind creantele fiscale ale sediilor secundare

02-Feb-2011
5789
Ordinul nr. 232 pentru procedura de predare-primire a informatiilor si/sau documentelor privind creantele fiscale ale sediilor secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor.

In temeiul prevederilor art. 26 alin. (2) si art. 33 alin. (1) din Ordonanata Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art. 6 din HG nr. 1397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si gestionare a ?Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe veni si evidenta nominala a persoanelor asigurate?, avand in vedere prevederile art. 12 alin (3) din HG nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea ANAF, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art 228 alin. (2 indice 1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru cresterea eficientei administrarii contribuabililor in scopul imbunatatirii relatiei de parteneriat cu acestia, precum si in scopul transmiterii cu celeritate si in conditii optime a dosarelor fiscale ale sediilor secundare ale contribuabililor intre organele fiscale competente, presedintele AFAN emite urmatorul ordin:

Art. 1 ? (1) Pentru administrarea de catre organele fiscale din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a obligatiilor fiscale datorate de contribuabilii care au infiintate sedii secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, competenta revine, incepand cu data de 1 februarie 2011, organului fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrat contribuabilul care a infiintar respectivele sedii secundare, inclusiv pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de salariatii care isi desfasoara activitatea la aceste sedii.
(2) Competenta privind inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate.

Art. 2
(1) Prin prezentul se aproba:


a) Procedura de predare-primire a informatiilor si/sau a documentelor privind creantele fiscale ale sediilor secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, denumite in continuare sedii secundare, cuprinsa in anexa nr. 1; >> CLICK AICI PENTRU DETALII <<

b) modelul si continutul formularului ?Proces verbal de predare ? primire a informatiilor si/sau documentelor privind creantele fiscale ale sediilor secundare? prevazut in anexa nr. 2 >> CLICK AICI PENTRU FORMULAR <<

(2) Anexele nr. 1 si nr. 2 fac parte integranta din prezentul ordin.
(3) Predarea ? primirea se va face pe baza certificatului de atestare fiscala si a procesului verbal de predare ? primire a informatiilor si/sau documentelor privind creantele fiscale ale sediilor secundare, denumit in continuare proces verbal, transmise electronic organului fiscal competent in administrarea contribuabilului care a infiintat respectivele sedii secundare.
(4) Predarea ? primirea informatiilor informatiilor si/sau documentelor privind creantele fiscale ale sediilor secundare se va efectua potrivit calendarului comunicat de catre Directia Generala de Reglementare a Colectarii Creantelor Bugetare din cadrul Agentiei Nationala de Administrare Fiscala, denumit in continuare calendar.

Art. 3 - Directia Generala de Reglementare a Colectarii Creantelor Bugetare, Directia Generala Proceduri pentru Administrarea Veniturilor, Directia Generala de Planificare Strategica si Monitorizare a Realizarii Creantelor Bugetare, Directia Generala de Tehnologia Informatiei, Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, directiile generala ale finantelor publice implicate vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 4 ? La data intrarii in vigoare a prezentului ordin orice dispozitie contrara sa abroga.

Art 5 ? Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016