Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal
ORDIN nr. 2.212 din 21 iulie 2008
pentru aprobarea precizarilor de aplicare a unor prevederi din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, referitoare la achizitionarea documentelor administrative de insotire, documentelor de insotire simplificate si aprobarea notelor de comanda aferente marcajelor utilizate pentru marcarea produselor accizabile
Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 562 din 25 iulie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza Companiei Nationale "Imprimeria Nationala" - S.A. Directiei tehnici de vamuire si tarif vamal din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor, directiilor judetene pentru accize si operatiuni vamale si Directiei pentru Accize si Operatiuni Vamale a Municipiului Bucuresti, care distribuie documentele administrative de insotire si documentele de insotire simplificate.
Important!
Documentele administrative de insotire si documentele de insotire simplificate se livreaza de Compania Nationala "Imprimeria Nationala"- S.A. Directiei tehnici de vamuire si tarif vamal din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor, directiilor judetene pentru accize si operatiuni vamale si Directiei pentru Accize si Operatiuni Vamale a Municipiului Bucuresti, pe baza de factura fiscala si proces-verbal de receptie cantitativa si calitativa, in care se consemneaza seria si numarul formularelor livrate.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Transportul documentelor administrative de insotire si al documentelor de insotire simplificate la Autoritatea Nationala a Vamilor, directiile judetene pentru accize si operatiuni vamale sau la Directia pentru Accize si Operatiuni Vamale a Municipiului Bucuresti, dupa caz, se asigura de Compania Nationala "Imprimeria Nationala"- S.A.
Dupa aprobarea notei de comanda si achitarea de catre solicitant a contravalorii documentelor administrative de insotire si/sau a documentelor de insotire simplificate aprobate, in conformitate cu prevederile pct. 19 alin. (11) prima teza din titlul VII "Accize si alte taxe speciale" din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatea fiscala competenta va elibera documentele solicitate pe baza de factura fiscala, in care se consemneaza seria si numarul formularelor livrate.
Achitarea contravalorii documentelor administrative de insotire si a documentelor de insotire simplificate aprobate se face in contul Autoritatii Nationale a Vamilor, directiei judetene pentru accize si operatiuni vamale sau al Directiei pentru Accize si Operatiuni Vamale a Municipiului Bucuresti, dupa caz.
Nota de comanda aferenta marcajelor necesare pentru marcarea produselor accizabile, prevazuta la pct. 28 alin. (1) din titlul VII "Accize si alte taxe speciale" din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, intocmita pentru eliberarea marcajelor, se depune la Directia tehnici de vamuire si tarif vamal din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor, directiile judetene pentru accize si operatiuni vamale sau la Directia pentru Accize si Operatiuni Vamale a Municipiului Bucuresti, dupa caz, astfel:
a) la Directia tehnici de vamuire si tarif vamal din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor, de catre operatorii economici administrati de catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili, in baza prevederilor Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 1.354/2007;
b) la directia judeteana pentru accize si operatiuni vamale sau la Directia pentru Accize si Operatiuni Vamale a Municipiului Bucuresti, dupa caz, de catre operatorii economici care isi au sediul social in raza de competenta teritoriala a acesteia.
*****
ORDIN nr. 463 din 18 iulie 2008
pentru stabilirea valorii sumei lunare indexate care se acorda sub forma de tichete de cresa pentru semestrul II 2008
Emitent: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI EGALITATII DE SANSE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 562 din 25 iulie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza societatile comerciale, regiile autonome, societatile si companiile nationale, institutiile din sectorul bugetar, unitatile cooperatiste, celelalte persoane juridice, precum si persoanele fizice care pot utiliza bilete de valoare sub forma tichetelor cadou si a tichetelor de cresa.
Important!
Pentru semestrul II 2008, incepand cu luna august, valoarea sumei lunare indexate care se acorda sub forma de tichete de cresa, stabilita potrivit prevederilor pct. 6.1 si 6.3 din Normele metodologice de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresa, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.317/2006, este de 340 lei.
*****
ORDIN nr. 464 din 18 iulie 2008
pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul II 2008
Emitent: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI EGALITATII DE SANSE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 562 din 25 iulie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza salariatilor din cadrul societatilor comerciale, regiilor autonome si din sectorul bugetar, precum si din cadrul unitatilor cooperatiste si al celorlalte persoane juridice sau fizice care pot primi o alocatie individuala de hrana, acordata sub forma tichetelor de masa, suportata integral pe costuri de angajator.
Important!
Pentru semestrul II 2008, incepand cu luna septembrie, valoarea nominala a unui tichet de masa, stabilita potrivit prevederilor art. 31 alin. (3) teza a II-a si alin. (4) din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 5/1999, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 18/2006 pentru completarea art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2005 privind unele masuri de natura fiscala si financiara pentru punerea in aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei nationale, aprobata prin Legea nr. 187/2006, si ale prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 5/2007 pentru completarea art. 3 din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobata prin Legea nr. 154/2007, este de 8,31 lei.
*****
ORDIN nr. 2.003 din 27 iunie 2008
pentru aprobarea Normelor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 135/2007 privind alocarea de la bugetul de stat a fondurilor necesare pentru continuarea si finalizarea masurilor ex-ISPA
Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 564 din 25 iulie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza Autoritatea de Management (AM), autoritate responsabila pentru managementul general si coordonarea operatiunilor aferente masurilor ex-ISPA constituita la nivelul Directiei Generale Autoritatea de Management ex-ISPA din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor.
Important!
Finantarea cheltuielilor cu echipamentele durabile neeligibile contractate dupa data de 1 iulie 2006 si a altor cheltuieli aferente acestora va fi acceptata doar pentru contractele incluse in cadrul planurilor de achizitii aferente masurilor ex-ISPA si aflate in derulare sau in curs de atribuire la data intrarii in vigoare a normelor de aplicare aferente Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 135/2007, fara a acoperi amendamentele ulterioare la contracte.
Aceste cheltuieli pot implica plata efectiva a articolelor din cadrul contractelor legate de echipamentele durabile neeligibile, reintregirea conturilor de cheltuieli eligibile aferente masurilor ex-ISPA in situatia in care sumele aferente echipamentelor durabile au fost suportate din acestea sau rambursarea sumelor efectiv platite de beneficiarii finali, in conditiile in care acestia au suportat cheltuielile aferente echipamentelor durabile din surse proprii.
In vederea obtinerii avizului de oportunitate al AM la momentul executiei bugetare a acestor sume, autoritatile contractante vor prezenta documente care sa ateste:
(i) obligatia contractuala de plata a cheltuielilor cu echipamentele durabile neeligibile, si anume dovada faptului ca echipamentele sunt incluse in contractele din cadrul masurilor ex-ISPA si o declaratie pe propria raspundere, din care sa reiasa faptul ca acestea nu au fost inca platite, in vederea suportarii acestor plati de la bugetul de stat; sau
(ii) dovada realizarii platii aferente articolelor din cadrul contractelor legate de echipamentele durabile din conturile de cheltuieli eligibile ale masurii in vederea reintregirii acestor conturi cu sumele respective sau din sursele proprii ale beneficiarului final in vederea rambursarii lor, precum si incadrarea in limitele temporale prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 135/2007 si de prezentele norme privind momentul crearii obligatiei contractuale.
Revendicari ale contractorilor in baza prevederilor contractuale, aprobate/acceptate in prealabil de autoritatea contractanta si/sau stabilite de instantele de arbitraj si/sau de judecata In baza prevederilor art. 1 alin. (1) lit. c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 135/2007 vor fi acoperite de la bugetul de stat suplimentari ale bugetelor contractelor de lucrari finantate prin Fondul de Coeziune/ex-ISPA sau sume incluse in pretul contractelor pentru cheltuieli neprevazute, in situatia indeplinirii cumulative a urmatoarelor conditii:
(i) incadrarea in prevederile regulilor aplicabile de achizitie publica, in masura in care costurile asociate unei revendicari sunt asociate unor lucrari suplimentare dispuse de beneficiar;
(ii) neeligibilitatea la rambursare din bugetul eligibil prevazut in deciziile de finantare din Fondul de Coeziune/ex-ISPA a acestor sume sau insuficienta sumelor disponibile in cadrul deciziilor de finantare;
(iii) respectarea prevederilor contractuale si a principiului cheltuielii eficiente a fondurilor publice in determinarea cuantumului financiar asociat unei revendicari.
In acest sens, vor fi acoperite de la bugetul de stat urmatoarele tipuri de cheltuieli:
(i) articole de cheltuieli legate de medierea si adjudecarea disputelor contractuale incluse in contractele din cadrul masurilor ex-ISPA si considerate neeligibile pentru a fi rambursate din bugetul eligibil al deciziilor de finantare din Fondul de Coeziune/ex-ISPA. In aceasta situatie, in vederea obtinerii avizului de oportunitate al AM, autoritatile contractante vor prezenta documente care sa ateste:
- obligatia contractuala de plata a cheltuielilor aferente acestor articole de cheltuieli, si anume dovada faptului ca acestea sunt incluse in contractele din cadrul masurilor ex-ISPA, o declaratie pe propria raspundere, din care sa reiasa ca nu au fost inca platite, iar partile au intrat intr-un acord de mediere si adjudecare a disputelor cu unul sau mai multi adjudecatori, in vederea suportarii acestor plati de la bugetul de stat; sau
- dovada realizarii platii aferente acestor articole de cheltuieli din conturile de cheltuieli eligibile ale masurii in vederea reintregirii acestor conturi cu sumele respective sau din sursele proprii ale beneficiarului final in vederea rambursarii acestora, precum si orice alte documente ce vor fi solicitate de AM la momentul respectiv;
*****
ORDIN nr. 2.168 din 14 iulie 2008
privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru inregistrarea si raportarea datoriei publice, aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 1.059/2008
Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 563 din 25 iulie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza Ministerului Economiei si Finantelor care are obligatia de a tine Registrul datoriei publice, in care sunt inscrise date privind datoria publica a Romaniei.
Important!
Registrul datoriei publice are urmatoarele componente, prevazute in anexa nr. 1, dupa cum urmeaza:
a) Subregistrul datoriei publice guvernamentale directe, care cuprinde:
a.1) Subregistrul datoriei publice guvernamentale directe legi speciale;
a.2) Subregistrul datoriei publice guvernamentale directe - titluri de stat;
a.3) Subregistrul datoriei publice guvernamentale directe - leasing financiar;
a.4) Subregistrul datoriei publice guvernamentale directe - imprumuturi si alte instrumente de datorie;
a.5) Subregistrul datoriei publice guvernamentale directe - instrumente de cash management;
b) Subregistrul datoriei publice guvernamentale garantate, care cuprinde:
b.1) Subregistrul datoriei publice guvernamentale garantate - legi speciale;
b.2) Subregistrul datoriei publice guvernamentale garantate - imprumuturi si alte instrumente de datorie;
c) Subregistrul datoriei publice locale directe;
d) Subregistrul datoriei publice locale garantate.
In Contul general al datoriei publice la 31 decembrie 2007, instrumentele noi de datorie introduse in datoria publica in conformitate cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2007, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 109/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, si cu Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se raporteaza cu sold initial, ci doar cu tranzactii in cursul anului 2007, pentru a nu modifica soldul initial al datoriei publice care corespunde soldului datoriei publice raportat prin Contul general al datoriei publice la 31 decembrie 2006.
E. Alte finantari rambursabile, din care:
1. imprumuturi din contul general al Trezoreriei Statului:
- in valuta tranzactiei;
- in euro si in lei;
*****
ORDIN nr. 5.813 din 22 iulie 2008
pentru completarea Normelor privind procedurile simplificate de vamuire, aprobate prin Ordinul vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 5.465/2007
Emitent: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 572 din 29 iulie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza orice persoana juridica romana care utilizeaza procedura declaratiei incomplete, a declaratiei simplificate si procedura de vamuire la domiciliu precum si autoritatea vamala care verifica indeplinirea conditiilor pentru aplicarea acestor proceduri.
Important!
Procedura declaratiei simplificate se aplica pe baza unei autorizatii eliberate de biroul vamal in a carui raza de competenta teritoriala isi are sediul sau punctul de lucru solicitantul.
Autorizatia pentru utilizarea procedurii declaratiei simplificate poate fi acordata persoanelor juridice care pe langa conditiile stabilite la art. 261 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93 indeplinesc si urmatoarele cerinte:
a) nu inregistreaza debite fata de autoritatea vamala;
b) au organizate evidente, astfel incat acestea sa permita biroului vamal verificarea eficienta a operatiunilor vamale;
c) dispun de infrastructura informatica adecvata.
In sensul art. 261 alin. (2) din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93, se considera ca o persoana declara marfuri pentru punere in libera circulatie in mod ocazional daca a efectuat cel mult 100 de operatiuni vamale in anul anterior, calculat de la momentul depunerii cererii de autorizare.
Autorizatia de utilizare a procedurii declaratiei simplificate se acorda pe baza unei cereri scrise, intocmita potrivit modelului prevazut in anexa nr. 1.
Cererea se completeaza utilizand aplicatia "autorizari pentru procedurile simplificate de vamuire", aflata pe website-ul Autoritatii Nationale a Vamilor www. customs. ro, sectiunea "Agenti economici/Utilizarea sistemului informatic vamal".
Cererea inregistrata in aplicatia informatica se tipareste si se depune, semnata si stampilata de catre solicitant, la biroul vamal impreuna cu urmatoarele documente:
a) certificatul de inregistrare a societatii comerciale, in copie;
b) copia actului constitutiv al societatii comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa caz;
c) cazierul judiciar al persoanelor fizice care reprezinta legal societatea comerciala;
d) o declaratie-angajament, conform modelului prevazut in anexa nr. 2;
e) certificatul de atestare fiscala, eliberat de autoritatea fiscala competenta;
f) documentul comercial care urmeaza a fi utilizat;
g) declaratie pe propria raspundere, semnata de catre reprezentantul legal al societatii comerciale, continand datele prevazute la alin. (3).
Declaratia pe propria raspundere trebuie sa contina urmatoarele precizari:
a) numarul si valoarea totala exprimata in euro a operatiunilor cu caracter repetitiv, desfasurate cu tari terte, realizate in anul anterior, calculat de la momentul depunerii cererii de autorizare;
b) cuantumul drepturilor de import pentru operatiunile vamale cu caracter repetitiv, desfasurate cu tari terte in anul anterior, calculat de la momentul depunerii cererii de autorizare;
c) categoriile de marfuri pentru care solicita procedura declaratiei simplificate nu fac parte din categoriile excluse de la aceasta procedura;
d) descrierea si codul din Nomenclatura combinata a marfurilor care fac obiectul unor reglementari specifice, daca este cazul.
*****
ORDIN nr. 2.142 din 11 iulie 2008
pentru modificarea si completarea Procedurii privind stingerea creantelor reprezentand impozite, taxe si alte venituri datorate bugetului de stat si/sau a creantelor reprezentand contributii sociale administrate de Ministerul Economiei si Finantelor prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorilor, aprobata prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 486/2007
Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza debitorul persoana juridica, proprietar al unor bunuri imobile care poate cere organului fiscal competent la care acesta este inregistrat fiscal stingerea unor creante fiscale prin darea ?n plata a acestor bunuri.
Important!
In cazul in care solicitarea privind preluarea in administrare a bunului imobil, impreuna cu referatul intocmit de institutia publica solicitanta, conform modelului prevazut in anexa nr. 1, nu au fost depuse la organul fiscal competent ori au fost depuse de catre debitor, potrivit pct. 8 alin. (2) lit. b), directia generala a finantelor publice judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, Directia generala de administrare a marilor contribuabili sau Autoritatea Nationala a Vamilor, dupa caz, le va anexa la documentatia primita de la organul fiscal competent ori de la directia regionala pentru accize si operatiuni vamale, dupa caz, si va intocmi un referat de oportunitate, conform modelului din anexa nr. 4, care va cuprinde elementele prevazute la pct. 8 alin. (2) lit. e), precum si:
a) punctul de vedere asupra solicitarii debitorului si propunerea privind aplicarea procedurii de dare in plata;
b) mentiunea ca valoarea de inventar evidentiata in cererea debitorului este cea specificata in fisa mijlocului fix si in balanta analitica a mijloacelor fixe si este reevaluata in conformitate cu ultimele reglementari legale in vigoare;
c) eficienta preluarii bunului imobil, determinata prin compararea creantelor fiscale stinse, la care se adauga si cheltuielile de transformare si amenajare, cu cheltuielile necesare unei noi constructii sau achizitii ori cu cele aferente platii de chirii, precum si sursa de acoperire suplimentara prevazuta pentru amenajarea spatiului, astfel cum au fost mentionate de catre institutia publica solicitanta.
Deciziile emise potrivit pct. 16, 38, 45 si 50 se intocmesc in 4 exemplare cu valoare de original si se comunica de catre directia de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala debitorului si, prin directia generala a finantelor
publice judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti ori prin Directia generala de administrare a marilor contribuabili sau Autoritatea Nationala a Vamilor, dupa caz, organului fiscal competent, inclusiv directiei regionale vamale, si institutiei publice solicitante. Un exemplar al deciziei se arhiveaza de catre directia de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
In cazul in care bunurile imobile urmeaza a fi preluate in administrare de mai multe institutii publice solicitante, pentru fiecare dintre acestea se intocmeste si se comunica cate o decizie.
*****
ORDIN nr. 2.159 din 11 iulie 2008
pentru aprobarea schemei de ajutor de minimis "Ajutor pentru sprijinirea intreprinderilor mici si mijlocii prin acordarea de servicii de consultanta si instruire specializata pentru implementarea proiectelor de investitii in domeniul e-economiei", aferenta operatiunilor 3.3.1 "Sprijin pentru sisteme TIC integrate si alte aplicatii electronice pentru afaceri" si 3.3.2 "Sprijin pentru dezvoltarea sistemelor de comert electronic si a altor solutii on-line pentru afaceri", domeniul major de interventie 3.3 "Sustinerea e-economiei", axa prioritara 3 "Tehnologia informatiei si comunicatiilor pentru sectoarele privat si public" din cadrul Programului operational sectorial "Cresterea competitivitatii economice"
Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 562 din 25 iulie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza intreprinderile mici si mijlocii vizand acordarea de servicii de consultanta si instruire specializata pentru implementarea proiectelor de investitii in domeniul e-economiei.
Important!
Sunt eligibile pentru acordarea facilitatilor in cadrul prezentei scheme intreprinderile mici si mijlocii situate pe teritoriul Romaniei.
Prezenta schema nu se aplica pentru:
a) ajutoarele acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in sectoarele pescuitului si acvaculturii, reglementate de Regulamentul CE nr. 104/2000 privind organizarea comuna a pietelor in sectorul produselor pescaresti si de acvacultura,
publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 17 din 21 ianuarie 2000;
b) ajutoarele acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in productia primara de produse agricole, astfel cum sunt enumerate in anexa nr. 1 la Tratatul CE;
c) ajutoarele acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in transformarea (procesarea) si comercializarea produselor agricole, astfel cum sunt enumerate in anexa nr. 1 la Tratatul CE, in urmatoarele cazuri:
- atunci cand valoarea ajutorului este stabilita pe baza pretului sau a cantitatii produselor in cauza achizitionate de la producatorii primari sau introduse pe piata de intreprinderile in cauza;
- atunci cand ajutorul este conditionat de transferarea lui partiala sau integrala catre producatorii primari;
d) ajutoarele destinate activitatilor de export catre tari terte sau catre statele membre, respectiv ajutoarele legate direct de cantitatile exportate, ajutoarele destinate infiintarii si functionarii unei retele de distributie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;
e) ajutoarele subordonate folosirii marfurilor nationale in locul celor importate;
f) ajutoarele acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in sectorul carbunelui, in sensul Regulamentului CE nr. 1.407/2002 privind ajutorul de stat pentru industria carbunelui, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 205 din 2 august 2002;
g) ajutoarele pentru achizitia de vehicule de transport rutier de marfuri, acordate intreprinderilor care efectueaza transport rutier de marfuri in numele tertilor;
h) ajutoarele acordate intreprinderilor in dificultate, asa cum sunt acestea definite in Liniile directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea intreprinderilor in dificultate, publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004;
i) sectorul constructiei navale;
j) industria otelului;
k) sectorul fibrelor sintetice;
l) procesarea si comercializarea produselor care imita sau inlocuiesc laptele si produsele lactate, mentionate la art. 3 alin. (2) din Regulamentul (CEE) nr. 1.898/1987;
m) firmele cu activitate inregistrata conform codului CAEN Rev. 2 ca "Industria prelucratoare"- producerea de arme si munitii, tutun, bauturi alcoolice, "Activitati bancare, financiare si de asigurari" si "Activitati de jocuri de noroc si pariuri".
Sunt considerate eligibile urmatoarele categorii de cheltuieli:
a) cheltuieli pentru servicii de consultanta in vederea elaborarii planului de afaceri, proiectului tehnic, studiilor de piata, altor studii necesare pentru pregatirea proiectului;
b) cheltuieli pentru servicii de consultanta in domeniul managementului de proiect si cheltuieli necesare in procesul de achizitii;
c) cheltuieli pentru formarea profesionala a personalului care va utiliza produsele software implementate, precum si pentru formarea profesionala a personalului care va asigura mentenanta aplicatiei software;
d) cheltuieli cu servicii de auditare finala a proiectului;
e) cheltuieli de informare si publicitate pentru proiect.
*****
NORME METODOLOGICE nr. 8 din 26 iunie 2008
privind acordarea din bugetul asigurarilor pentru somaj de credite in conditii avantajoase, respectiv fonduri nerambursabile, intreprinderilor mici si mijlocii, unitatilor cooperatiste, asociatiilor familiale si persoanelor fizice care desfasoara in mod independent activitati economice
Emitent: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI EGALITATII DE SANSE Nr. 1.557 din 13 mai 2008 BANCA NATIONALA A ROMANIEI Nr. 8 din 26 iunie 2008
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 569 din 29 iulie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza intreprinderilor mici si mijlocii, unitatilor cooperatiste, asociatiilor familiale si persoanelor fizice care desfasoara in mod independent activitati economice si care pot primi credite in conditii avantajoase si fonduri nerambursabile.
Important!
Conditiile ce trebuie indeplinite de intreprinderile mici si mijlocii si de unitatile cooperatiste pentru a avea acces la credite in conditii avantajoase, respectiv la fonduri nerambursabile sunt:
a) numarul total de salariati si/sau de membri cooperatori sa fie, la momentul acordarii creditului, de cel mult 249 de persoane;
b) intreprinderile mici si mijlocii si unitatile cooperatiste sa se oblige prin contractul de credite sa angajeze cu contract individual de munca personal provenind din randul somerilor inregistrati la agentiile pentru ocuparea fortei de munca pe cel putin 60%, respectiv 100%, in cazul fondurilor nerambursabile, din locurile de munca nou-create;
c) locurile de munca pe care se incadreaza personal in baza obligatiei asumate prin contractul de credit sa nu fie locuri vacante ca urmare a incetarii raporturilor de munca ale salariatilor in ultimele 12 luni premergatoare solicitarii creditului;
d) sa mentina raporturile de munca cu persoanele incadrate pe noile locuri de munca o perioada de cel putin 3 ani pentru creditele acordate din bugetul asigurarilor pentru somaj si, respectiv, 4 ani pentru fondurile nerambursabile de la incadrare.
In cazul incetarii raporturilor de munca ale unora dintre aceste persoane, sa angajeze in termen de 30 de zile pe locurile de munca devenite vacante personal din aceeasi categorie;
e) sa mentina locurile de munca nou-create pentru o perioada de minimum 5 ani;
f) sa realizeze activitatea de baza in productie, servicii sau turism:
- daca operatorii economici realizeaza venituri si din activitatea de comert, acestea nu trebuie sa depaseasca 49% din totalul veniturilor;
- dovada se face prin raportarea anuala "Rezultate financiare", cifra de afaceri fiind evidentiata financiar-contabil pe analitice si activitati;
- raportarea va purta viza administratiei financiare;
- in determinarea ponderii activitatii de comert nu se iau in calcul veniturile obtinute din comercializarea produselor proprii prin magazinele producatorului;
g) pe perioada derularii contractului de creditare, respectiv a contractului de acordare a fondului nerambursabil, angajatorul nu poate reduce numarul de posturi existent in unitate, potrivit organigramei, la data acordarii creditului in conditii avantajoase, respectiv a fondului nerambursabil, iar daca unul dintre aceste posturi devine vacant, are obligatia de a angaja pe respectivul loc de munca o alta persoana in termen de 30 de zile calendaristice;
h) in situatia in care contractul individual de munca se suspenda din cauza concediilor fara plata, perioada de suspendare nu este luata in considerare la calculul termenului de 3 ani prevazut de lege pentru ocuparea locurilor de munca nou-create.
Pentru avizarea acordarii de credite se constituie la nivelul judetelor si al municipiului Bucuresti comitete de credit formate din 5 membri, dupa cum urmeaza:
a) presedintele si un membru desemnat conform reglementarilor interne ale bancii sau agentiei de credit autorizate sa acorde creditele;
b) 3 membri din partea agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti: directorul executiv, directorul executiv adjunct economic, seful compartimentului de creditare sau o persoana din cadrul acestui compartiment care va asigura secretariatul comitetului de credit.
Comitetele de credit se intrunesc, dupa caz, ori de cate ori este necesar, dar cel putin o data pe luna, analizeaza documentatia depusa de solicitantii de credite, verifica indeplinirea de catre acestia a conditiilor de eligibilitate, evalueaza eficienta economica si sociala a proiectelor prezentate si avizeaza acordarea creditelor.
In vederea adoptarii deciziei de avizare, comitetul de credit poate cere solicitantilor orice informatii pe care le considera necesare, iar acestia din urma au obligatia de a le furniza.
Sanctiuni!
Nerespectarea obligatiilor asumate de beneficiarul de credite, respectiv de fonduri nerambursabile, potrivit dispozitiilor Legii nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si prezentelor norme metodologice poate atrage rezilierea contractului de credite, respectiv de acordare a fondului nerambursabil.
*****
ORDIN nr. 864 din 23 iulie 2008
pentru modificarea Instructiunilor privind modalitatile de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2008 privind reluarea pentru anul 2008 a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national, aprobate prin Ordinul ministrului mediului si dezvoltarii durabile nr. 535/2008
Emitent: MINISTERUL MEDIULUI SI DEZVOLTARII DURABILE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 562 din 25 iulie 2008
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza producatorii de autoturisme, importatorii sau reprezentantii autorizati ai acestora, persoane juridice, care intentioneaza sa se inscrie in Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national.
Important!
Prin cererea de finantare, un producator, importator sau reprezentant autorizat al acestora poate solicita, pentru o marca de autoturisme, cel mult suma alocata prin Program, respectiv 120.000 mii lei, in caz contrar solicitarea fiind nula.
Daca un producator validat nu a utilizat cel putin 80% din suma contractata pana la sfarsitul primei etape, contractul de finantare nerambursabila inceteaza de drept, iar Administratia Fondului pentru Mediu va redistribui suma ramasa neutilizata prin aplicarea coeficientului prevazut la art. 4 alin. (3).
Redistribuirea se face prin act aditional, pe baza cererii de suplimentare a valorii depuse de producatorii validati care au utilizat cel putin 80% din suma contractata. Depunerea cererilor se face la sediul Administratiei Fondului pentru Mediu pana la data de 25 septembrie inclusiv.
In cadrul fiecarei etape, producatorii validati care au utilizat 100% din suma contractata pot solicita suplimentarea valorii acesteia. Administratia Fondului pentru Mediu poate aproba suplimentarea valorii contractului, in masura in care altor producatori validati li s-a diminuat valoarea contractului, in baza cererilor acestora, depuse pana la 30 iulie, respectiv 30 octombrie, si a actului aditional incheiat in acest sens.
Alocarea sumelor se face prin aplicarea coeficientului prevazut la art. 4 alin. (3).
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal
Sfaturi de la experti
Asigurare medicala si pensie facultativa
Intrebare: Pentru firma C. A. SRL, cu un singur angajat, care este si administrator al firmei, conform Legii nr. 204/2006 (Legea pensiilor facultative), poate avea administratorul (Georgiana Mihailovici) pensie facultativa, asigurare...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Un sindicat fara salariati acorda membrilor ajutor de deces si tichete sociale pentru sarbatori, in valoare de 300 lei. Care este tratamentul fiscal din punct de vedere al beneficiarului (membrilor sindicatului) pentru ajutorul de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA