Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tichete de masa. Care va fi regimul fiscal din 2018?

29-Dec-2017
36152

Prin cele de mai jos, vom vedea ce regim vor avea tichetele de masa de la 01.01.2018 avand in vedere noile reglementari fiscale si ce impozit se calculeaza daca vor fi retinute si alte contributii. De asemenea, vom vedea din ianuarie 2018 pentru un salariu brut de 3.000 lei, daca se acorda 20 de tichete de masa, ce impozite se calculeaza si se retin. Stabilim astfel care este salariul net pe care in primeste salariatul si care este modul de calcul.

Iata raspunsul specialistului:

OUG 79/2017 nu a intervenit asupra tratamentului fiscal aplicat tichetelor de masa in sensul ca si in anul 2018 se vor supune impozitului pe salarii insa vor fi exceptate de la plata contributiilor sociale obligatorii.

In acest sens, potrivit Codului fiscal astfel cum a fost modificat prin OUG 79/2017, tichetele de masa vor reprezenta, potrivit art. 76 alin. (3) lit. h), avantaje supuse impozitului pe salarii, iar, potrivit art. 142 lit. o) si art. 157 alin. (2), nu se vor cuprinde in baza lunara de calcul al contributiilor de asigurari sociale si de asigurari sociale de sanatate si nici in baza lunara de calcul al contributiei asiguratorie pentru munca, potrivit art. 220 indice 4 alin. (2).

In ceea ce priveste deducerea personala, modificarea adusa de OUG 79/2018 vizeaza nivelul deducerilor personale acordate si plafonul de venituri realizate de persoanele aflate in intretinere, incepand cu 1 ianuarie 2018. In aceste conditii, sub rezerva unor modificari viitoare ale Codul fiscal si ale Normele metodologice de aplicare, potrivit pct. 12 alin. (1) pct. 13 din Normele metodologice pentru aplicarea art. 77 din Codul fiscal, deducerea din venitul net lunar din salarii a unei sume sub forma de deducere personala se acorda pentru fiecare luna a perioadei impozabile numai pentru veniturile din salarii la locul unde se afla functia de baza, in limita venitului realizat. Deducerea personala este stabilita in functie de venitul brut lunar din salarii realizat la functia de baza de catre contribuabil si numarul de persoane aflate in intretinerea acestuia. Or venitul brut lunar din salarii, asa cum prevede pct. 14 alin. (1) din Normele metodologice pentru aplicarea art. 78 din Codul fiscal, reprezinta totalitatea veniturilor realizate intr-o luna conform art. 76 alin. (1)-(3) din Codul fiscal de o persoana fizica, pe fiecare loc de realizare, indiferent de denumirea acestora sau de forma sub care sunt acordate, prin urmare include si tichetele de masa reglementate de art. 76 alin. (3) lit. h) din Codul fiscal.


Cota de impozit pe salarii este de 10% pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor realizate incepand anul 2018, potrivit art. 64 alin. (1) si art. 78 alin. (2) lit. a) si b) din Codul fiscal modificat de OUG 79/2017.

Potrivit Codului fiscal astfel cum a fost modificat prin OUG 79/2017, incepand cu 1 ianuarie 2018, in cazul analizat urmeaza asadar sa fie aplicate urmatoarele:
- cota de impozit pe salarii este de 10% si se aplica conform algoritmului prevazut de art. 78 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal;
- cota contributiei de asigurari sociale este de 25% si este datorata de catre persoanele fizice care au calitatea de angajati sau pentru care exista obligatia platii contributiei de asigurari sociale;
- cota de contributie de asigurari sociale de sanatate este de 10% si se datoreaza de catre persoanele fizice care au calitatea de angajati sau pentru care exista obligatia platii contributiei de asigurari sociale de sanatate;
- cota contributiei asiguratorie pentru munca este de 2,25% si este datorata de angajator;
- tichetele de masa nu se cuprind in baza de calcul al acestor contributii potrivit art. 142 lit. r), art. 157 alin. (2), art. 220 indice 4 alin. (2) din Codul fiscal in forma modificata de OUG 79/2017;
- nivelul deducerilor personale aplicabile incepand cu 1 ianuarie 2018 este cel prevazut de art. 77 din Codul fiscal in forma modificata de OUG 79/2017.

In masura in care incepand cu 1 ianuarie 2018, salariul brut cuvenit unui salariat este de 3000 lei la care se adauga tichete de masa in valoare de 200 lei (20 tichete x 10 lei, de exemplu), castigul salarial va fi de 1748 lei si tichetele de masa in valoare de 200 lei.

Angajatorul va avea obligatia calcularii si retinerii contributiei de asigurari sociale datorata de angajat de 750 lei (3000 lei x 25%), a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorata de angajat de 300 lei (3000 lei x 10%) si a impozitului pe salarii de 202 lei.

Salariatul beneficiaza de o deducere personala de 135 lei in ipoteza in care nu are persoane aflate in intretinere, corespunzatoare transei de venit (3151 – 3200) pentru venitul lunar brut din salarii de 3200 lei.

De asemenea, angajatorul va avea si obligatia calcularii si platii contributiei asiguratorii pentru munca in suma de 68 lei (3000 lei x 2,25%).


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dani Cucu - Consultant fiscal, director al societatii de consultanta. Global Tax Management S.R.L.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Tichete de masa. Care va fi regimul fiscal din 2018?":
Rating:

Nota: 2.85 din 20 voturi
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • A fost aprobata Procedura de utilizare si functionare a sistemului E-Transport (Ordinul 1190/2022)
    • Ordinul 1190/2022 pentru aprobarea Procedurii de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 656 din 30 iunie 2022. Prin actul normativ a fost aprobata Procedura de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport si categoriile de vehicule rutiere utilizate pentru transportul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 700 a fost actualizata de ANAF. Operatiuni care pot fi efectuate in 2022 prin depunerea formularului
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat in 2022 formularul 700- Declaratie pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a categoriilor de obligatii fiscale declarative inscrise in vectorul fiscal conform cu OPANAF nr. 1699/ 25.10.2021. Formularul 700 a fost reglementat initial de Ordinul Nr. 2.372 din 9 august 2017 pentru aprobarea modelului, continutului, precum si a instructiunilor de completare a formularului (700) "Declaratie pentru inregistrarea/modificarea...» citeste mai departe aici

  • Calendarul obligatiilor fiscale ANAF pentru luna IULIE 2022
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent calendarul obligatiilor fiscale pentru luna iulie 2022. Primul termen limita este data de 7, cand contribuabilii trebuie sa depuna declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale. Declaratii fiscale: TERMENUL joi 7 iulie OBLIGATIA Depunerea declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Noile reguli de deductibilitate au fost MODIFICATE in 2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016