Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Tichete de masa. Care va fi regimul fiscal din 2018?

29-Dec-2017
18554

Prin cele de mai jos, vom vedea ce regim vor avea tichetele de masa de la 01.01.2018 avand in vedere noile reglementari fiscale si ce impozit se calculeaza daca vor fi retinute si alte contributii. De asemenea, vom vedea din ianuarie 2018 pentru un salariu brut de 3.000 lei, daca se acorda 20 de tichete de masa, ce impozite se calculeaza si se retin. Stabilim astfel care este salariul net pe care in primeste salariatul si care este modul de calcul.

Iata raspunsul specialistului:

OUG 79/2017 nu a intervenit asupra tratamentului fiscal aplicat tichetelor de masa in sensul ca si in anul 2018 se vor supune impozitului pe salarii insa vor fi exceptate de la plata contributiilor sociale obligatorii.

In acest sens, potrivit Codului fiscal astfel cum a fost modificat prin OUG 79/2017, tichetele de masa vor reprezenta, potrivit art. 76 alin. (3) lit. h), avantaje supuse impozitului pe salarii, iar, potrivit art. 142 lit. o) si art. 157 alin. (2), nu se vor cuprinde in baza lunara de calcul al contributiilor de asigurari sociale si de asigurari sociale de sanatate si nici in baza lunara de calcul al contributiei asiguratorie pentru munca, potrivit art. 220 indice 4 alin. (2).

In ceea ce priveste deducerea personala, modificarea adusa de OUG 79/2018 vizeaza nivelul deducerilor personale acordate si plafonul de venituri realizate de persoanele aflate in intretinere, incepand cu 1 ianuarie 2018. In aceste conditii, sub rezerva unor modificari viitoare ale Codul fiscal si ale Normele metodologice de aplicare, potrivit pct. 12 alin. (1) pct. 13 din Normele metodologice pentru aplicarea art. 77 din Codul fiscal, deducerea din venitul net lunar din salarii a unei sume sub forma de deducere personala se acorda pentru fiecare luna a perioadei impozabile numai pentru veniturile din salarii la locul unde se afla functia de baza, in limita venitului realizat. Deducerea personala este stabilita in functie de venitul brut lunar din salarii realizat la functia de baza de catre contribuabil si numarul de persoane aflate in intretinerea acestuia. Or venitul brut lunar din salarii, asa cum prevede pct. 14 alin. (1) din Normele metodologice pentru aplicarea art. 78 din Codul fiscal, reprezinta totalitatea veniturilor realizate intr-o luna conform art. 76 alin. (1)-(3) din Codul fiscal de o persoana fizica, pe fiecare loc de realizare, indiferent de denumirea acestora sau de forma sub care sunt acordate, prin urmare include si tichetele de masa reglementate de art. 76 alin. (3) lit. h) din Codul fiscal.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Manual de politici contabile 2018


Manualul de politici contabile este obligatoriu CD-ul „Manual de Politici Contabile editabil 100 editabil elaborat in conformitate cu reglementarile contabile Aflati solutia rapida pentru elaborarea propriului manual de politici contabile Modificarea Legii 82 1991 prin OUG 79 2014 a adus ca noutate o amenda aspra de pana la 4 000...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec


Cota de impozit pe salarii este de 10% pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor realizate incepand anul 2018, potrivit art. 64 alin. (1) si art. 78 alin. (2) lit. a) si b) din Codul fiscal modificat de OUG 79/2017.

Potrivit Codului fiscal astfel cum a fost modificat prin OUG 79/2017, incepand cu 1 ianuarie 2018, in cazul analizat urmeaza asadar sa fie aplicate urmatoarele:
- cota de impozit pe salarii este de 10% si se aplica conform algoritmului prevazut de art. 78 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal;
- cota contributiei de asigurari sociale este de 25% si este datorata de catre persoanele fizice care au calitatea de angajati sau pentru care exista obligatia platii contributiei de asigurari sociale;
- cota de contributie de asigurari sociale de sanatate este de 10% si se datoreaza de catre persoanele fizice care au calitatea de angajati sau pentru care exista obligatia platii contributiei de asigurari sociale de sanatate;
- cota contributiei asiguratorie pentru munca este de 2,25% si este datorata de angajator;
- tichetele de masa nu se cuprind in baza de calcul al acestor contributii potrivit art. 142 lit. r), art. 157 alin. (2), art. 220 indice 4 alin. (2) din Codul fiscal in forma modificata de OUG 79/2017;
- nivelul deducerilor personale aplicabile incepand cu 1 ianuarie 2018 este cel prevazut de art. 77 din Codul fiscal in forma modificata de OUG 79/2017.

In masura in care incepand cu 1 ianuarie 2018, salariul brut cuvenit unui salariat este de 3000 lei la care se adauga tichete de masa in valoare de 200 lei (20 tichete x 10 lei, de exemplu), castigul salarial va fi de 1748 lei si tichetele de masa in valoare de 200 lei.

Angajatorul va avea obligatia calcularii si retinerii contributiei de asigurari sociale datorata de angajat de 750 lei (3000 lei x 25%), a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorata de angajat de 300 lei (3000 lei x 10%) si a impozitului pe salarii de 202 lei.

Salariatul beneficiaza de o deducere personala de 135 lei in ipoteza in care nu are persoane aflate in intretinere, corespunzatoare transei de venit (3151 – 3200) pentru venitul lunar brut din salarii de 3200 lei.

De asemenea, angajatorul va avea si obligatia calcularii si platii contributiei asiguratorii pentru munca in suma de 68 lei (3000 lei x 2,25%).


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dani Cucu - Consultant fiscal, director al societatii de consultanta. Global Tax Management S.R.L.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tichete de masa. Care va fi regimul fiscal din 2018?":
Rating:

Nota: 2.8 din 15 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Schimbare sediu social. In ce conditii depunem Formularul 088?
    • In cazul urmator, avem situatia in care, pentru schimbare sediu social, se va depune Declaratia 088. Societatea presteaza servicii intracomunitare si aplica taxare inversa. Vom stabili daca societatea poate continua activitatea (in speta sa emita facturile catre clientii din UE) pana la data comunicarii deciziei de aprobare sau respingere a declaratiei 088. Potrivit art. 4 din OPANAF 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru...» citeste mai departe aici

  • Factura declarata de doua ori. Corectarea erorii in formularele D300 si D394
    • O companie se confrunta cu urmatoarea situatie, la care specialistii nostri vor oferi solutia in cele ce urmeaza: In decontul de TVA a fost raportata si inregistrata o factura furnizor de doua ori. Care este procedura de corectie a D300 si D394? Raspunsul specialistului La Randul 32 in decontul de tva orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare datorate unor evenimente, cu exceptia celor prevazute la art. 287 si art. 3151 din Codul fiscal, care determina...» citeste mai departe aici

  • APIA: Controale in cazul a 73.203 dosare, pentru acordarea cererilor unice de plata din 2018
    • Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) anunta desfasurarea controlului pe teren al cererilor unice de plata depuse in campania 2018, in esantionul de control la nivel national fiind cuprinse 73.203 de dosare selectate pentru verificare. In total, vor fi controlate 885.250 parcele, pentru o suprafata de peste 2,075 milioane hectare, se arata intr-un comunicat al APIA. Scopul acestor controale pe teren este de a verifica, pe un esantion de cereri, conditiile de acordare a...» citeste mai departe aici

  • VIDEO! GDPR: Evidenta activitatilor de prelucrare a datelor
    • Cum modifica GDPR relatia client-contabil? Evidenta activitatilor sale de prelucrare, art.30, alin.2 din Regulament este unul dintre subiectele despre care s-a tot discutat. Pentru a fi obligatorie tinerea evidentatii activitatilor de prelucrare a datelor, trebuie sa fie indeplinita cel putin una dintre urmatoarele aspecte: – sa fie vorba de o activitate periodica; – sa fie vorba de o activitate care vizeaza chiar si date cu caracter sensibil sau special; – sa se realizeze pe...» citeste mai departe aici

  • CNAIR: Situatia podurilor din Romania este sub control
    • Potrivit unui comunicat remis, joi, de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii din Romania, podurile din Romania nu risca sa se prabuseasca. “Din cele 4250 de poduri aflate pe reteaua de Drumuri Nationale din Romania, doar 37 se afla in clasa tehnica 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate in trecut de la autoritatile locale. De asemenea 680 de poduri sunt in clasa tehnica 4. Niciunul dintre aceste poduri nu prezinta risc iminent de colapsare,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016