Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contractele de leasing, in atentia ANPC. Neregulile descoperite de inspectori si sanctiunile aplicate

29-Iul-2019
2307

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) anunta ca, in perioada 18.03.2019 – 30.05.2019, a desfasurat o serie de controale pentru verificarea respectarii prevederilor legale privind protectia consumatorilor la incheierea contractelor de leasing. Au fost vizate de aceasta actiune atat societatile de leasing, cat si institutiile financiar-nebancare de la nivelul intregii tari.

ANPC anunta ca in total au fost verificati 25 operatori economici si au fost aplicate 66 de sanctiuni contraventionale din care:
- 30 de avertismente
- 36 amenzi contraventionale, in valoare totala de 780.000 lei.

Alte masuri luate in urma acestei actiuni se refera la:

  • remedierea deficientelor constatate in termen de 15, respectiv 30 de zile,
  • aducerea la conformitate cu prevederile legale a contractelor in termen de 15, respectiv 30 de zile,
  • restituirea sumelor incasate fara temei legal in termen de 15 zile,
  • corectarea oricaror neconformitati cu prevederile legale constatate in termen de 15 zile.

Citeste si:

Leasing financiar. Care este tratamentul fiscal?

Potrivit informarii transmise de ANPC, principalele abateri descoperite in timpul verificarilor au fost:

  • Nespecificarea in mod clar si concis, in cadrul contractelor de leasing financiar incheiate cu consumatorii a tipului de credit, tipului ratei dobanzii aferente creditului, fixe sau variabile, a DAE (%), a tututror ipotezelor folosite pentru calcularea DAE, a existentei/inexistentei unui drept de retragere;
  • Perceperea unui comision de analiza dosar cu valori diferite, in cadrul aceluiasi tip de credit (leasing financiar);
  • Neindicarea in tabelul de amortizare/graficul de rambursare a termenelor si conditiilor de plata a ratelor;
  • Conditionarea rambursarii anticipate de plata unei sume minime;
  • Limitarea procentului de dobanda la un anumit nivel, indiferent de valoarea indicatorului in baza caruia se compune dobanda;
  • Aplicarea unui procent de dobanda penalizatoare pe zi de intarziere, in cadrul contractelor de leasing financiar in care rata dobanzii mentionata in contract este variabila in functie de un indicator (EURIBO/ROBOR) + marja fixa, situatie in care operatorul financiar nebancar nu poate anticipa valoarea dobanzii penalizatoare la data la care consumatorul ar fi restant, si totodata ca aceste penalitati sunt datorate de catre Utilizator din valoarea sumelor facturate si neachitate si nu la principalul restant;
  • Perceperea unui comision unic a carui valoare difera de la un contract la altul;
  • Perceperea unui comision de lichidare (rambursare) anticipata in conditiile in care rata dobanzii aplicata creditului este variabila;Perceperea unor cheltuieli de inchidere in cadrul facturii emise cu ocazia incetarii contractului;
  • Conditionarea utilizarii obiectului de leasing la un anumit numar de km anual, consumatorul fiind sanctionat in cazul depasirii acestora.

In perioada controlului, au fost si operatori economici dispusi sa faca demersuri si sa remedieze aspectele sesizate ce determinau un comportament incorect in raport cu consumatorii, prezentand documente probatorii, prin care au adus la cunostinta inspectorilor faptul ca si-au insusit observatiile sau recomandarile comisarilor.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016