Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Contractele de leasing, in atentia ANPC. Neregulile descoperite de inspectori si sanctiunile aplicate

29-Iul-2019
636

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) anunta ca, in perioada 18.03.2019 – 30.05.2019, a desfasurat o serie de controale pentru verificarea respectarii prevederilor legale privind protectia consumatorilor la incheierea contractelor de leasing. Au fost vizate de aceasta actiune atat societatile de leasing, cat si institutiile financiar-nebancare de la nivelul intregii tari.

ANPC anunta ca in total au fost verificati 25 operatori economici si au fost aplicate 66 de sanctiuni contraventionale din care:
- 30 de avertismente
- 36 amenzi contraventionale, in valoare totala de 780.000 lei.

Alte masuri luate in urma acestei actiuni se refera la:

  • remedierea deficientelor constatate in termen de 15, respectiv 30 de zile,
  • aducerea la conformitate cu prevederile legale a contractelor in termen de 15, respectiv 30 de zile,
  • restituirea sumelor incasate fara temei legal in termen de 15 zile,
  • corectarea oricaror neconformitati cu prevederile legale constatate in termen de 15 zile.

Citeste si:

Leasing financiar. Care este tratamentul fiscal?

Potrivit informarii transmise de ANPC, principalele abateri descoperite in timpul verificarilor au fost:

  • Nespecificarea in mod clar si concis, in cadrul contractelor de leasing financiar incheiate cu consumatorii a tipului de credit, tipului ratei dobanzii aferente creditului, fixe sau variabile, a DAE (%), a tututror ipotezelor folosite pentru calcularea DAE, a existentei/inexistentei unui drept de retragere;
  • Perceperea unui comision de analiza dosar cu valori diferite, in cadrul aceluiasi tip de credit (leasing financiar);
  • Neindicarea in tabelul de amortizare/graficul de rambursare a termenelor si conditiilor de plata a ratelor;
  • Conditionarea rambursarii anticipate de plata unei sume minime;
  • Limitarea procentului de dobanda la un anumit nivel, indiferent de valoarea indicatorului in baza caruia se compune dobanda;
  • Aplicarea unui procent de dobanda penalizatoare pe zi de intarziere, in cadrul contractelor de leasing financiar in care rata dobanzii mentionata in contract este variabila in functie de un indicator (EURIBO/ROBOR) + marja fixa, situatie in care operatorul financiar nebancar nu poate anticipa valoarea dobanzii penalizatoare la data la care consumatorul ar fi restant, si totodata ca aceste penalitati sunt datorate de catre Utilizator din valoarea sumelor facturate si neachitate si nu la principalul restant;
  • Perceperea unui comision unic a carui valoare difera de la un contract la altul;
  • Perceperea unui comision de lichidare (rambursare) anticipata in conditiile in care rata dobanzii aplicata creditului este variabila;Perceperea unor cheltuieli de inchidere in cadrul facturii emise cu ocazia incetarii contractului;
  • Conditionarea utilizarii obiectului de leasing la un anumit numar de km anual, consumatorul fiind sanctionat in cazul depasirii acestora.

In perioada controlului, au fost si operatori economici dispusi sa faca demersuri si sa remedieze aspectele sesizate ce determinau un comportament incorect in raport cu consumatorii, prezentand documente probatorii, prin care au adus la cunostinta inspectorilor faptul ca si-au insusit observatiile sau recomandarile comisarilor.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Contractele de leasing, in atentia ANPC. Neregulile descoperite de inspectori si sanctiunile aplicate":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noile conditii pentru societatile care-si trimit angajatii in somaj tehnic
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o societate si ce documente trebuie sa depuna, legal, pentru a putea trimite salariatii in somaj tehnic si a primi banii de la stat pentru acestia? Despre acest subiect vom discuta in continuare cu unul dintre consilierii nostri juridici, plecand de la urmatoarea situatie: "Societatea A cu profil de activitate transport calatori, a pierdut contractul de prestari servicii care ii aducea venituri, dupa decretarea starii de urgenta, in urma inchiderii...» citeste mai departe aici

  • Situatia contractelor de munca suspendate(somaj tehnic)/incetate, inregistrate de Inspectia Muncii
    • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale informeaza, printr-un comunicat de presa, care este situatia contractelor individuale de munca suspendate/incheiate la data de 2 aprilie 2020. Conform MMPS, sunt in prezent: I: 862.557 de contracte individuale de munca suspendate,din care: -239.279 – Industria prelucatoare -171.454 – Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor -115.080 – Hoteluri si restaurante II: 173.834 de contracte individuale de...» citeste mai departe aici

  • Ghid pas cu pas pentru incarcarea documentelor necesare somajului tehnic in platforma online
    • Guvernul Romaniei a anuntat recent ca a lansat o platforma online pentru acordarea somajului tehnic. Astfel, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza ca platforma digitala poate fi consultata pe aici.gov.ro. pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

  • Certificatele de Urgenta: 15 intrebari si raspunsuri. PFA-urile pot beneficia de ele?
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat o serie de intrebari si de raspunsuri legate de Certificatele de Situatii de Urgenta. Reamintim ca Guvernul a stabilit, recent, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea si completarea OUG 30/2020, ca Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic pentru salariatii angajatorilor care isi reduc sau isi intrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2. Totusi,...» citeste mai departe aici

  • Guvernul aloca fonduri de peste 54 milioane de lei destinate sectorului cresterii animalelor
    • Guvernul a aprobat, in sedinta de joi – 2 aprilie, o Hotarare privind instituirea unei scheme de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor, prin care s-a alocat pentru anul 2020, suma de maximum 54,048 milioane de lei. Banii vor fi suportati de la bugetul de stat, in limita prevederilor bugetare aprobate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pentru anul 2020. Intr-un comunicat remis presei, MADR arata ca din suma totala alocata, care se acorda sub forma serviciilor...» citeste mai departe aici

  • Noi informatii despre rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta(comunicat de presa ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa referitor la rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta. Astfel, institutia a informat ca in luna martie 2020 a restituit TVA in valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui numar de 24.526 deconturi (fata de 1,6 miliarde de lei media rambursarilor din primele doua luni ale anului 2020). De la data declararii starii de urgenta, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin:...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016