Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Reglementari privind drepturile si obligatiile consumatorilor si prestatorilor de servicii de plata

12-Mai-2017
384

Guvernul a adoptat un proiect de act normativ care va duce la cresterea nivelului de informare si protectie a consumatorilor la alegerea unui cont de plata, la schimbarea acestuia, precum si la deschiderea unui cont de plata cu servicii de baza.

Este vorba despre un proiect de lege privind comparabilitatea comisioanelor aferente conturilor de plati, schimbarea conturilor de plati si accesul la conturile de plati cu servicii de baza.

Actul normativ transpune in legislatia nationala prevederile Directivei 2014/92/UE, continand aspecte referitoare la transparenta si compatibilitatea comisioanelor percepute consumatorilor pentru conturile de plati detinute de acestia, la schimbarea conturilor de plati, la facilitarea deschiderii transfrontaliere de conturi de plati, precum si la deschiderea si utilizarea conturilor de plati cu servicii de baza.

Proiectul de lege se va aplica acelor conturi de plati prin care consumatorii pot cel putin sa depuna fonduri intr-un cont de plati, sa retraga numerar dintr-un cont de plati si sa execute, respectiv sa primeasca operatiuni de plata, inclusiv transferuri de credit catre si de la terti.

Actul normativ stipuleaza obligativitatea stabilirii unei liste a celor mai reprezentative servicii aferente unui cont de plati. Lista va cuprinde termenii si definitiile pentru fiecare dintre serviciile identificate, utilizandu-se un singur termen pentru fiecare serviciu pentru a se asigura utilizarea unei terminologii standardizate de catre prestatorii de servicii de plata, astfel incat consumatorii sa inteleaga si sa compare comisioanele percepute.

Lista va cuprinde cel putin 10 si cel mult 20 dintre cele mai reprezentative servicii care fac obiectul unui comision, servicii oferite cel putin de un prestator de servicii de plata la nivel national, va integra terminologia standardizata la nivelul Uniunii Europene si va fi adoptata prin hotarare a Guvernului.

Alte prevederi ale ordonantei se refera la:



Un document de informare cu privire la comisioane si glosar - pentru a ajuta consumatorii sa compare cu usurinta comisioanele aferente conturilor de plati din piata interna in ansamblu, prestatorii de servicii de plata vor pune la dispozitia consumatorilor un document de informare cu privire la comisioane care sa prezinte comisioanele aferente tuturor serviciilor cuprinse in lista celor mai reprezentative servicii legate de un cont de plati la nivel national.

Situatia comisioanelor suportate - prestatorii de servicii de plata vor informa consumatorii gratuit si cel putin o data pe an cu privire la toate comisioanele percepute pentru contul lor de plati, inclusiv, daca este cazul, rata dobanzii pentru descoperitul de cont si rata dobanzii creditoare.

O pagina web de comparare a comisioanelor - pentru a oferi consumatorilor posibilitatea de a obtine informatii impartiale cu privire la comisioanele percepute si ratele dobanzii aplicate in legatura cu conturile de plati, este necesara asigurarea existentei cel putin a unui site internet de comparare independent din punct de vedere operational de prestatorii de servicii de plata. Site-urile internet de comparare pot fi administrate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor sau de asociatii de consumatori luate in evidenta de ANPC care desfasoara activitati in domeniul protectiei consumatorilor.

Schimbarea conturilor - se prevede o procedura clara, rapida si sigura prin care prestatorii de servicii de plata vor schimba conturile de plati, inclusiv conturile de plati cu servicii de baza.

Accesul la conturile de plati cu servicii de baza – atunci cand solicita sau acceseaza un cont de plati, consumatorii rezidenti in mod legal in Uniune nu fac obiectul discriminarii de catre institutiile de credit din motive de nationalitate sau loc de resedinta sau din alte motive, dupa cum se prevede la articolul 21 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene. Conditiile aplicabile detinerii unui cont de plati cu servicii de baza nu trebuie sa fie discriminatorii.

Potrivit actului normativ, ANPC este autoritate nationala competenta abilitata sa asigure aplicarea si respectarea actului normativ. ANPC coopereaza cu Banca Nationala a Romaniei ori de cate ori este necesar pentru a se respecta prevederile legii, inclusiv in vederea cooperarii cu Autoritatea Bancara Europeana.

De asemenea, proiectul de lege cuprinde dispozitii referitoare la contraventii si sanctiuni, stabilind ca reprezentantii imputerniciti ai ANPC sunt cei care constata contraventiile si aplica sanctiunile, la sesizarea consumatorilor, a asociatiilor de consumatori ori din oficiu, in cazul in care, prin incalcarea prevederilor legale, sunt sau pot fi afectate interesele consumatorilor.

Aspectele referitoare la comparabilitatea comisoanelor aferente unui cont de plati si la schimbarea conturilor se aplica prestatorilor de servicii de plata, iar aspectele referitoare la asigurarea accesului la conturile de plati se aplica institutiilor de credit.

Sursa: Guvernul Romaniei

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reglementari privind drepturile si obligatiile consumatorilor si prestatorilor de servicii de plata":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: Ordonanta pentru modificarea Codului Muncii a fost publicata in Monitorul Oficial!
    • UPDATE 15 noiembrie 2018! In data de 14 noiembrie 2018 a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei OUG nr.79/2018 privind prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative. Principala modificare priveste aplicarea salariul minim diferentiat pe studii sau vechime. Astfel, in ce priveste introducerea salariului minim diferentiat in functie de vechimea in munca sau de nivelul studiilor, Codul Muncii se MODIFICA, iar la articolul 164, dupa alineatul...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizarea: Deducere cheltuieli din impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Completare F100
    • Cum se calculeaza cheltuiala cu sponsorizarea in cazul microintreprinderilor? Este 20% din impozitul datorat pe trimestru? Daca, de exemplu, o societate are de platit un impozit de 3000 lei, iar cheltuiala de sponsorizare este de 2000 lei, se scade din impozit micro 600 lei, iar diferenta de 2000-600=1400 lei se raporteaza la urmatorul trimestru? Iata ce spuna specialistii nostri. Raspunsul specialistului Potrivit prevederilor OUG nr. 25/2018 privind modificarea si completarea unor acte...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii mijlocii au revenit la directiile judetene
    • Incepand cu 01 noiembrie 2018 contribuabilii mijlocii vor efectua plata obligatiilor fiscale la Trezoreria municipiului resedinta de judet. Aceasta intrucat de la aceasta data revin in administrarea organul fiscal de la nivel judetean sau al municipiului Bucuresti dupa ce, prin Legea nr. 30/2018 au fost completate dispozitiile art. 30 din Codul de procedura fiscala. Conform modificarilor aduse Codului de procedura fiscala prin Legea nr. 30/2018 si O.U.G. nr. 25/2018 incepand cu 01 noiembrie 2018...» citeste mai departe aici

  • Investitorii straini: Salariul minim ar trebui negociat intre sindicate si patronate
    • Consiliul Investitorilor Straini (FIC) este de parere ca nivelul salariului minim nu ar trebuie sa fie o decizie luata la nivel administrativ, ci ar trebui sa se stabileasca in urma unor negocieri intre sindicate si patronate, se arata intr-un comunicat al FIC remis, vineri. "FIC semnala cu ingrijorare, inca de acum 2-3 ani, ca in viitorul apropiat piata muncii si sistemul educational din Romania se vor confrunta cu probleme din ce in ce mai mari, deoarece multe companii vorbeau de atunci despre...» citeste mai departe aici

  • Drepturile de autor: Obligatii de plata si declarative pentru platitorul de venit
    • Ce obligatii de plata, respectiv de declarat are o firma care a incheiat un contract in baza Legii drepturilor de autor nr. 8/1996 cu o persoana fizica ce are calitatea de angajat la o alta societate? In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va analiza situatia unei societati care a platitit suma de 11.657 RON, brut (fara nicio retinere calculata). Raspunsul specialistului In situatia in care prin contractul incheiat cu persoana fizica aceasta a optat pentru retinerea la...» citeste mai departe aici

  • Presedintele Consiliului Fiscal: Am construi cate o autostrada anual daca am colecta TVA cat bulgarii
    • Romania ar avea venituri bugetare pentru o autostrada lunga cat Comarnic - Brasov, in fiecare an, daca ar avea gap-ul de TVA cat Bulgaria, estimeaza Ionut Dumitru, presedintele Consiliului Fiscal (CF). „In Bulgaria au un gap de TVA de doar 13,56%, noi avem 36%. Daca am avea o rata de colectare precum Bulgaria, ceea ce n-ar trebui sa nu fie de netrecut, am avea venituri bugetare in plus de 3,8 miliarde de euro, o autostrada mare in fiecare an. Va imaginati lucrul acesta? Este ceva...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016