Calendar declaratii fiscale in luna iunie 2014. Toate formularele cu termene-limita
In randurile urmatoare, puteti consulta lista completa a acelor declaratii fiscale pe care le depunem la Fisc in luna iunie 2014, in functie de obligatiile pe care le avem de indeplinit in calitate de contribuabili si tinand cont de
termenele-limita stabilite de ANAF. Iata lista completa cu declaratiile fiscale care se depun la Fisc in luna iunie 2014, in functie de obligatiile pe care le avem de indeplinit in calitate de contribuabili.
Pana la 6 iunie 2014 inclusiv: - Declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, formular 092. Se depune de catre persoanele juridice si persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere care au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in luna mai 2014 si sunt obligate sa-si modifice perioada fiscala devenind platitori de TVA lunar. Reglementare: OPANAF nr. 1.165/2009.
Pana la 10 iunie 2014 inclusiv: - Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratia de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, formular 010. Se depune de catre persoanele juridice care au obligatia sa se inregistreze ca platitori de TVA in urma depasirii plafonului legal de scutire. Reglementare: art. 152 alin. (6) Cod Fiscal; OMEF nr. 262/2007, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratia de mentiuni pentru persoane fizice romane, formular 020. Se depune de persoanele fizice, altele decat persoanele fizice romane care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, care au obligatia sa se inregistreze ca platitori de TVA in urma depasirii plafonului legal de scutire. Reglementare: art. 152 alin. (6) Cod Fiscal; OMEF nr. 262/2007 cu modificarile si completarile ulterioare;
- Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratia de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, formular 070. Se depune de catre persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere care au obligatia sa se inregistreze ca platitori de TVA in urma depasirii plafonului legal de scutire. Reglementare: art. 152 alin. (6) Cod Fiscal; OMEF nr. 262/2007, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Declaratia de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art. 152 din Codul Fiscal, formular 096. Se depune de persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 cu perioada fiscala luna care solicita scoaterea din evidenta platitorilor de TVA. Reglementare: art. 152 alin. (7) Cod Fiscal; OPANAF nr. 1.768/2012.
Pana la 25 iunie 2014 inclusiv: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. Sedepune de catre persoanele impozabile inregistrate conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare pentru notificarea organelor fiscale cu privire la aplicarea sistemului TVA la incasare sau cu privire la incetarea aplicarii acestui sistem in conditiile prevazute la art. 134^2 si art. 156^3 alin. (11) si alin. (12). Reglementare: OPANAF nr. 3.884/2013;
- Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii mai 2014, formular 100. Reglementare: OPANAF nr. 1.950/2012 cu modificarile si completarile ulterioare;
-Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, cu termen lunarpentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii mai 2014, formular 112. Reglementare: OMFP nr. 1.045/2012 cu modificarile si completarile ulterioare;
.- Declaratia privind veniturile sub forma de salarii din strainatate obtinute de catre persoanele fizice care desfasoara activitate in Romania si de catre persoanele fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in Romania pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii mai 2014, formular 224. Reglementare: OPANAF nr. 52/2012;
- Decontul de taxa pe valoarea adaugata, cu termen lunar pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii mai 2014, formular 300. Reglementare: art. 156^2 Cod Fiscal; OPANAF nr. 1.790/2012. Atentie! Decontul se depune si de contribuabilii care au solicitat scoaterea din evidenta ca platitor de TVA conform art. 152 alin. (7) Cod Fiscal pana la 10 mai 2014;
- Decontul special de taxa pe valoarea adaugata, formular 301, pentru contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA, conform art. 153^1 Cod Fiscal si care au efectuat: achizitii intracomunitare in luna precedenta, achizitii intracomunitare de mijloace de transport care nu sunt considerate noi conform art. 125^1 alin. (3), contribuabilii care au efectuat achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA, precum si pentru contribuabilii neinregistrati si care nu au obligatia inregistrarii, care au efectuat achizitii intracomunitare de mijloace de transport noi sau produse accizabile. Reglementare: art. 156^3 Cod Fiscal; OPANAF nr. 30/2011;
- Declaratia privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal, formular 311.Se depune de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul Fiscal si care efectueaza in perioada in care nu au cod valid de TVA livrari de bunuri/prestari de servicii si/sau achizitii de bunuri si/sau de servicii pentru care sunt obligate la plata taxei pe valoarea adaugata. Reglementare: OPANAF nr. 2.224/2013;
- Declaratia privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata, formular 307. Se depune de catre persoanele impozabile: pentru operatiunile prevazute la art. 128 alin. (7) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal; pentru ajustarea TVA de catre locatarul/utilizatorul activelor corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing, daca transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor are loc dupa scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA a locatarului/utilizatorului in baza prevederilor art. 152 alin. (7) din Codul Fiscal; pentru ajustarea TVA de catre persoana impozabila pentru care inregistrarea in scopuri de TVA a fost anulata conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau lit. g) din Codul Fiscal, care nu a efectuat ajustarile de taxa conform art. 128 alin. (4), art. 148, 149 sau 161 din Codul Fiscal in ultimul decont depus inaintea scoaterii din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA sau care a efectuat ajustari incorecte. Reglementare: art. 156^3 Cod Fiscal; OPANAF nr. 2.223/2013;
- Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare pentru obligatiile de declarare aferente operatiunilor desfasurate in luna mai 2014, formular 390 VIES. Reglementare: art. 156^4 Cod Fiscal; OPANAF nr. 76/2010; - Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national, formular 394, pentru declararea operatiunilor desfasurate in luna mai 2014 de catre platitorii de TVA cu perioada fiscala lunara. Reglementare: OPANAF nr. 3.596/2011 cu modificarile si completarile ulterioare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Facturi primite de la furnizor cu cod de TVA anulat
Intrebare: Suntem un magazin alimentar si in luna august am efectuat mai multe achizitii de marfa de la un furnizor. In momentul achizitiilor din 03 si 10 august, furnizorul avea codul de TVA anulat (din oficiu) incepand cu data de 01.08.2024, conform art. 316 alin. (11) lit. d. Furnizorul a emis cele doua facturi cu TVA. In data de 13.08.2024, furnizorul a redevenit platitor de TVA.a) In ceea ce priveste achizitia in perioada in care TVA-ul este anulat (01-12 august), care este monografia contabila?b) Cum...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Dobanda fiscala sau civila solicitata la plata
Intrebare: O SRL in luna aprilie 2013 a intrat in insolventa. ANAF s-a inscris la masa credala cu suma de 514.420 lei. In luna ianuarie 2017, SRL-ul a intrat in faliment, iar ANAF s-a inscris cu o suma suplimentara de 152.159 lei, rezultand un total de 666.579 lei. In luna decembrie 2015, SRL a depus un decont de TVA cu optiune de rambursare pentru suma de 858.912 lei. Dupa rezolvarea decontului (RIF-ul a fost contestat in diferite instante, castig de cauza avand loc in octombrie 2021), ANAF a compensat...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Obligatia generarii codului UIT in sistemul RO e-Transport
Intrebare: O societate comerciala, membra intr-o Cooperativa Agricola, livreaza naut (produs cu risc fiscal ridicat) catre aceasta. Societatea comerciala si Cooperativa Agricola au acelasi sediu si acelasi depozit. Marfa (nautul) practic nu este incarcata intr-un mijloc de transport si nu paraseste depozitul; este intocmita doar e-factura.Bunurile respective cu risc fiscal ridicat fac, in acest caz, obiectul monitorizarii in sistemul RO e-Transport? Este necesara generarea codului UIT?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Indemnizatie de maternitate. Stagiu de cotizare. Baza de calcul
Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca am procedat corect in urmatoarea situatie:O salariata a adus in luna iunie un concediu medical cu codul 08 (sarcina si lauzie) pentru perioada 01.06.2024-30.06.2024. La societatea noastra a inceput sa lucreze din 01.01.2024, dar a adus o adeverinta de la vechiul loc de munca cu veniturile realizate in perioada 01.06.2023-31.12.2023. Este corect sa luam in calcul pentru indemnizatia de concediu medical si veniturile de la vechiul angajator sau trebuie sa tinem cont doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor << PFA. Relatii de colaborare
Intrebare: O PFA doreste sa realizeze un proiect de valoare 200.000 lei in domeniul informatic pentru o SRL din Romania. PFA doreste sa imparta lucrarea cu un colaborator, tot PFA, prin subcontract.PFA poate incheia subcontractul cu cealalta PFA sau doar SRL si PFA pot incheia un asemenea contract pentru aceasta valoare?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Organizare operatiuni cu numerar puncte de lucrusediu
Intrebare: Avem doua firme: una cu obiect de activitate fabricarea produselor de cofetarie si alta cu obiect de activitate vanzarea acestora. Locatiile unde avem magazinele sunt raspandite in mai multe judete din tara, fata de sediul firmei.Cum putem colecta, prin personal propriu, banii in numerar din cofetarii, in mod cat mai sigur si legal? Ce documente intocmim la ridicarea banilor incadrati din vanzari, din cofetarii (puncte de lucru), unde avem registru de casa? Ce documente intocmim la incasarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<