Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Consultanta fundatie non-profit. Ce obligatii apar?

15-Apr-2013
4693
In randurile de mai jos, vom analiza cazul unei fundatii din Romania (non-profit, neplatitoare de TVA) care primeste consultanta in mobilizarea resurselor financiare de la o alta fundatie non-profit dintr-un alt stat membru UE. Unul din membrii fondatori apartine ambelor societati. Vom stabili astfel ce obligatii are fundatia din Romania in aceasta tranzactie, daca se va inregistra in R.O.I. si va deveni platitoare de TVA doar pentru achizitii intracomunitare pentru aceste servicii.

De asemenea, vom vedea daca se va inregistra contractul de consultanta la Finante in termen de 30 de zile si daca va plati efectiv TVA la bugetul de stat calculat la valoarea facturii, urmand sa depuna si decontul special de TVA.

Solutia consultantului:

Din punct de vedere fiscal, organizatiile nonprofit sunt reglementate de art. 13 din Codul fiscal si pct. 1 din Normele metodologice aferente.

Asociatiile nonprofit nu sunt impozitate pentru veniturile de natura cotizatiilor si taxelor de inscriere, contributiilor membrilor si simpatizantilor, donatiilor, sponsorizarilor etc., asa cum sunt reglementate acestea la art. 15, alin. (2) din Codul fiscal cu modificarile ulterioare.
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Vezi detalii
Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

Acestea sunt platitoare de impozit pe profit pentru sumele care depasesc echivalentul in lei a 15.000 euro din activitati economice, in conditiile exprese ale prevederilor art. 15, alin. (3) din Codul fiscal.

Conform dispozitiilor art. 34, alin. (5) din Codul fiscal toate organizatiile nonprofit, indiferent ca desfasoara sau nu activitati economice, au obligatia de a declara impozitul pe profit anual, pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul. Astfel acestea trebuie sa completeze si sa depuna formularul 101. In timpul anului nu se completeaza si nu se depune formularul 100.

Conform art. 153^1 alin. (1) lit. a), persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania, neinregistrata si care nu are obligatia sa se inregistreze conform art. 153 si care nu este deja inregistrata conform lit. b) sau c) sau alin. (2), care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA inainte de efectuarea achizitiei intracomunitare, daca valoarea achizitiei intracomunitare respective depaseste plafonul pentru achizitii intracomunitare in anul calendaristic in care are loc achizitia intracomunitara.

Astfel, la un plafon de achizitii sub 10.000 euro, societatea nu are obligatia de a se inregistra in ROI, de a depune Decontul special de TVA (formular 301) si de a plati TVA in tara.

La un plafon de achizitii mai mare decat 10.000 euro, societatea trebuie sa se inregistreze in scopuri TVA pentru achizitii intracomunitare, sa se inregistreze in ROI, intocmeste Decontul special de taxa- respectiv Declaratia 301 si plateste TVA in Romania aferenta achizitiei (din afara Romaniei fara a colecta TVA la vanzare).

In acest caz societatea este obligata sa intocmeasca si sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare Declaratia 390 "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/ prestarile intracomunitare". Astfel, se vor depune Declaratiile 301 (decont special de TVA) si Declaratia 390 pentru livrarile achizitiile intracomunitare (cu exceptia situatiilor in care se presteaza servicii legate de bunuri imobile care sunt exceptate de la declararea in Declaratia 390).

Contractul se va declara la autoritatile competente in 30 de zile, iar de scutirea de impozit (impozitul cu retinere la sursa) puteti beneficia daca veti obtine un certificat de rezidenta fiscala (valabil pentru anul pentru care se face plata) din Ungaria de la prestatorul serviciilor.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Consultanta fundatie non-profit. Ce obligatii apar?":
Rating:

Nota: 4.83 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

  • Anunt important privind incheierea de conventii de colaborare cu institutii de credit
    • In vederea derularii Programul Start–up Nation aprobat ca shema de minimis prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat intentioneaza sa incheie conventii de colaborare cu institutii de credit. Institutiile de credit interesate de incheierea acestor conventii sunt invitate sa transmita pana la data de 03.07.2017, ora 16.00, oferta de parteneriat privind colaborarea in vederea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.