Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Avantaje in natura administrator. Ce tratament fiscal aplicam conform OUG nr. 24?

20-Iun-2012
4157
Vom vedea, prin cele ce urmeaza, care sunt implicatiile fiscale (privind cheltuielile cu masina de serviciu, combustibil, diurna pentru deplasari) aferente unui contract de mandat incheiat intre societate si o persoana fizica romana, contract care presupune aministrarea si organizarea societatii precum si urmarirea realizarii anumitor indicatori de performanta.

Raspuns:

Daca pentru administrarea societatii s-a optat pentru incheierea unui contract de mandat, desi potrivit art. 197 alin. 1 coroborat cu art. 72 din Legea privind societatile comerciale 31/1990, republicata nu este obligatorie incheierea unui astfel de contract (fiind suficienta numirea administratorului prin act constitutiv sau pe baza hotararii adunarii generale), atunci veniturile realizate de persoana fizica (indemnizatia de administrator) sunt asimilate din punct de vedere fiscal veniturilor de natura salariala, in conformitate cu prevederile art. 55 alin. 2 lit. j din Codul fiscal . In consecinta, pentru avantajele in natura acordate administratorului se aplica acelasi reguli de impunere ca pentru veniturile salariale realizate in baza unui contract de munca.

Astfel, in temeiul art. 55 alin. 2 lit. k coroborat cu art. 55 alin. 3 lit. a si b din Codul fiscal , pentru persoana fizica sunt considerate avantaje impozabile utilizarea masinii de serviciu in scop personal cu combustibilul aferent, precum si abonamentul la clinica privata (art. 55 alin. 3 lit. a din Codul fiscal si pct. 70 lit. a si b din Normele metodologice). Totodata, aceste avantaje sunt supuse acelorasi contributii sociale obligatorii ca si indemnizatia administratorului - contributia de asigurari sociale, contributia de asigurari sociale de sanatate si contributia pentru concedii si indemnizatii - in temeiul art. 2964 alin. 1 lit. u din Codul fiscal , avand in vedere ca nu se regasesc in categoria exceptiilor prevazute la art. 29615 din Codul fiscal .

Acelasi tratament se aplica si diurnei pentru deplasari acordata administratorului intrucat exceptarea de la aplicarea impozitului pe venit si contributiilor sociale obligatoriei se aplica numai indemnizatiei de deplasare primita de angajati potrivit contractului de munca aplicabil conform art. 55 alin. 4 lit. g si art. 29615 lit. g din Codul fiscal coroborat cu pct. 85 din Normele metodologice date in aplicarea Titlului III.
Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Vezi detalii
Ghid GDPR pentru cabinetele medicale
Ghid GDPR pentru cabinetele medicale
Vezi detalii

In privinta impozitului pe profit, potrivit art. 21 alin. 4 lit. l din Codul fiscal orice cheltuieli salariale si/sau asimilate acestora care nu sunt impozabitate la persoana fizica sunt considerate nedeductibile, astfel ca, per a contrario, avantajele in natura acordate administratorului sunt deductibile intrucat au fost supuse impozitului pe venit conform celor mentionate anterior. In plus, pentru cheltuielile de functionare (inclusiv combustibil), intretinere si reparatii aferente autoturismului folosit de persoana fizica cu functie de administrare atat in interesul societatii, cat si in interes personal se aplica limitarea la 50% la impozitul pe profit si TVA aferenta potrivit art. 21 alin. 3 lit. n si alin. 4 lit. t si art. 1451 alin. 1 din Codul fiscal , astfel cum a fost modificat prin OUG 24/2012, in vigoare de la 1 iulie 2012.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Avantaje in natura administrator. Ce tratament fiscal aplicam conform OUG nr. 24?":
Rating:

Nota: 4.5 din 2 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (5)

13-Sep-2012

xdHNGg kutqaougzkwv

13-Sep-2012

Y3cqGS , [url=http://cwdsmthpppys.com/]cwdsmthpppys[/url], [link=http://yfdslzmnddvw.com/]yfdslzmnddvw[/link], http://lzwlroznnqjr.com/

12-Sep-2012

ZsZTK3 ylfxaionajng

11-Sep-2012

You've ralely helped me understand the issues. Thanks.

21-Iun-2012

"cheltuieli salariale si/sau asimilate acestora care nu sunt impozabitate la persoana fizica... " - la ce se refera? Exista cheltuieli salariale si/sau asimilate neimpozabile?





Subiectele saptamanii

  • Achizitii servicii de la persoane fizice. Tratament contabil si fiscal
    • Sunt situatii in care companiile incheie contracte de prestari servicii cu persoane fizice. Cum trebuie facuta plata in acest caz? In cele ce urmeaza vom vedea care este monografia contabila in aceasta situatie. Potrivit art. 114 alin. (2) lit. g) din Codul fiscal, veniturile din activitati, altele decat cele de productie, comert, prestari de servicii, profesii liberale si din drepturi de proprietate intelectuala, precum si activitati agricole, silvicultura si piscicultura, pentru care sunt...» citeste mai departe aici

  • Firmele cu peste 50 de salariati pot angaja un expert in egalitate de sanse
    • Deputatii au adoptat marti proiectul de lege care spune ca institutiile si companiile cu mai mult de 50 de salariati pot angaja sau desemna din randul angajatilor un expert in egalitate de sanse. Propunerea a fost adoptata de Camera Deputatilor, for decizional in acest caz, cu 212 voturi "pentru". Urmatorul pas este trimiterea proiectului la presedintele Romaniei, pentru promulgare, iar ulterior, publicatarea lui in Monitorul Oficial, moment in care va incepe sa produca efecte la nivel de tara/...» citeste mai departe aici

  • Statul ofera lunar 2.250 de lei pentru angajarea somerilor si a asistatilor social
    • Angajatorii care incadreaza in munca someri si asistati social vor primi de la stat 2.250 de lei lunar, conform unei ordonante de urgente date de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale. Masura a fost gandita sa vina in ajutorul angajatorului, dupa cum a anuntat marti seara (19.06) ministrul muncii Olguta Vasilescu. Ministrul de resort a prezentat un proiect de ordonanta de urgenta initiat de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale, care in prezent se afla in avizarea ministerelor...» citeste mai departe aici

  • Banca Mondiala: Masuri pentru reducerea numarul persoanelor nebancarizate
    • Milioane de adulti nebancarizati ar putea fi adusi adusi in sistemul financiar, de Guvernele din toata lumea, prin distribuirea platilor guvernamentale in sistemul de plati digitale, potrivit unui raport al Bancii Mondiale, cu privire la incluziunea financiara. Din statisticile realizate in anul 2017 reiese ca aproximativ 100 de milioane de persoane din intreaga lume nu sunt bancarizate, acestia primind in numerar diferite plati de la Guvern, precum salarii, pensii sau ajutoare sociale....» citeste mai departe aici

  • Nerespectarea O.U.G nr. 99/2000, sanctionata cu amenzi de la 1500 la 2500 de lei
    • Inspectia Muncii anunta ca pe parcursul intregii veri vor fi efectuate controale, in vederea verificarii aplicarii prevederilor O.U.G nr. 99/2000 privind masurile ce trebuie aplicate in perioadele cu temperaturi extreme, pentru protectia salariatilor. Nerespectarea ordonantei se sanctioneaza cu amenzi cuprinse intre 1500 si 2500 de lei. In perioada 29 mai – 8 iunie 2018, Inspectia Muncii a desfasurat actiuni de control in urma carora a aplicat amenzi cu o valoare totala de 1.171.499 de...» citeste mai departe aici

  • Subventii pentru firmele care angajeaza absolventi
    • Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca anunta acordarea de subventii in valoare de 900 de lei/luna pentru angajatorii care incadreaza pe perioada nedeterminata absolventiai institutiilor de invatamant, in termen de 12 luni de la absolvire. Potrivit unui comunicat de presa emis de ANOFM, suportul financiar se acorda angajatorilor, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare absolvent incadrat in munca. In cazul in care angajatorul incadreaza persoane cu handicap absolvente a unei forme de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016