
Raportul Special
realizat de specialisti
Analiza urmatoare se opreste asupra situatiei in care, in luna octombrie 2015, o microintreprindere depaseste plafonul de 65000 euro*4.4821 =291337 lei. Cum procedeaza pentru a deveni platitoare de impozit pe profit? Se completeaza declaratia 010? La calculul impozitului pe profit se iau in considerare veniturile si cheltuielile din tot anul 2015 ?
Societatea va depune pana la data de 30 noiembrie - declaratia de mentiuni 010 si se va inregistra ca platitoare de impozit pe profit, iar incepnad cu trimestrul IV va calcula impozit pe perofit cumulat de la inceputul anului (luand in considerare veniturile si cheltuielile din tot anul 2015), urmand a scadea din suma rezultata de plata suma platita in contul impozitului pe veniturile micorointreprinderilor.
In acest sens sunt prevederile art. 112^6:
“ART. 112^6 Impunerea microintreprinderilor care realizeaza venituri mai mari de 65.000 euro sau venituri din consultanta si management
Daca in cursul unui an fiscal o microintreprindere realizeaza venituri mai mari de 65.000 euro sau ponderea veniturilor realizate din consultanta si management in veniturile totale este de peste 20% inclusiv, aceasta va plati impozit pe profit. Calculul si plata impozitului pe profit se efectueaza incepand cu trimestrul in care s-a depasit oricare dintre limitele prevazute in prezentul articol, luand in considerare veniturile si cheltuielile realizate de la inceputul anului fiscal. Impozitul pe profit datorat reprezinta diferenta dintre impozitul pe profit calculat de la inceputul anului fiscal pana la sfarsitul perioadei de raportare si impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat in cursul anului respectiv
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma, consultant fiscal, expert contabil si auditor
Raport GRATUIT
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.

Articole similare
Depasire plafon de 65.000 euro microintreprindere. De la ce data se trece la noul sistem?DECLARATIA 010 a fost actualizata. Cine depune formularul in 2015?Declaratii obligatorii pentru o societate aflata in dizolvare/lichidareDECLARATIA 010Studiu de caz: Schimbarea reprezentantului fiscal si incetarea existentei sediului permanentUltimele articole
DECLARATIA 010: Cine o depune, termen si model de formularDeclaratia de mentiuni: Cine NU are obligatia depunerii formularului in 2023?Declaratia de mentiuni 010 pentru schimbarea vectorului fiscal trebuie depusa pana la data de 31 martieDECLARATIA 010 in 2023: termene limita de depunere si contribuabili care au obligatia completarii formularuluiTrecere de la impozit pe profit la impozit pe veniturile microintreprinderilor. Depunerea formularului 010 la ghiseu sau 700 - onlineArticole similare
Infiintare ONG. Cum se infiinteaza un ONG si cum se tine contabilitatea lui?ANAF a publicat Declaratia 700 - pentru modificarea online a vectorului fiscalTratament penalitati de intarziere. Care e regimul fiscal?IMPOZIT PE PROFIT trimestrial si productie cereale. In ce conditii se trece la impozit trimestrial?Cum se face calculul impozitului pe profit in cazul unor sponsorizari si bonificatii. Explicatiile specialistuluiUltimele articole
Microintreprindere fara niciun salariat. Cand treci la IMPOZIT PE PROFIT si cand depui D700Subventii APIA: tratament fiscal si contabil complet, pentru firme si PFAPFA, II sau IF in 2026: ce sa faci pentru maximizarea profitului si minimizarea impozituluiIMPOZIT PE PROFIT: 5 situatii cu impact semnificativ asupra rezultatului fiscal si al impozitului datoratCum poti intra in vizorul ANAF din cauza achizitiilor efectuate pe firmaArticole similare
Concediu administrator/asociat MICROINTREPRINDERE: Decontare cheltuieli. Tratament fiscalMediul de afaceri e stimulat prin programe care ofera 83 milioane leiTrecere de la impozit pe profit la MICROINTREPRINDERE. Tratament cheltuieli cu amortizareaMICROINTREPRINDERE. De cand trec la impozit pe profit firmele care nu au depus la timp bilantulSesiune consultanta ANAF: Stingerea creantelor fiscale prin plata, compensare si restituireUltimele articole
MICROINTREPRINDERE fara niciun salariat. Cand treci la impozit pe profit si cand depui D700Subventii APIA: tratament fiscal si contabil complet, pentru firme si PFAPFA, II sau IF in 2026: ce sa faci pentru maximizarea profitului si minimizarea impozituluiCum poti intra in vizorul ANAF din cauza achizitiilor efectuate pe firmaSalariat, PFA sau SRL? Inainte sa iei decizia, calculeaza corect cu cati bani ramai de faptArticole similare
Vineri, 20 septembrie 2024, termenul pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareModificari TVA: noi criterii pentru anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVATarifele la roaming ar putea disparea din 2015Dividende din strainatate. Ce trebuie sa stiti despre impozitare, dubla impunere + CASSCadouri cu valoarea unitara mai mare de 100 lei acordate angajatilor. Care este regimul fiscal TVA?Ultimele articole
Bilete de odihna si servicii turistice pentru salariati: ai nevoie de factura din SPV pentru justificarea cheltuielii?Bursa privata acordata de societate. Tratament fiscal, deductibilitate si documente necesarePilonul III de pensii facultative: deductibilitate fiscala si inregistrari contabileTichetele culturale cresc din octombrie 2026: noile plafoane raman valabile pana in martie 2027ANAF a pornit de la o analiza de risc si a ajuns la 15,33 milioane de lei nedeclarati: firma avea si 6.000 de lei cash pe care nu-i putea justificaSfaturi de la experti
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii Monitorul oficialCodul civilCodul penal Legislatie TVA