Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum incadram corect voucherele in categoria cheltuielilor sociale?

20-Oct-2015
813

Exista o gama variata de tichete si vouchere pe care societatile decid sa le acorde salariatilor. Cu toate acestea, intre voucherele oferite exista diferente care determina deductibilitatea acestora, definirea ca avantaje in natura pentru salariati sau nu, in functie de caz. Aceste diferente sunt cele pe care le vom clarifica prin cele ce urmeaza.

Astfel, vom vedea in ce masura unele vouchere acordate pentru petrecerea timpului liber pot fi incadrate la cheltuieli sociale deductibile limitat, astfel incat sa nu se asimileze ca avantaj de natura salariala pentru angajati. Vom verifica, de asemenea, daca se incadreaza la art. 55, alin. (4), lit a), si anume, la "costul prestatiilor de tratament si odihna".

Mentionam, asadar, ca potrivit reglementarilor Codului fiscal, art. 21, alin. (1) sunt considerate deductibile din baza impozabila a profitului cheltuielile efectuate pentru realizarea veniturilor sau care sunt prevazute in alte reglementari in vigoare.

Cheltuielile cu voucherele acordate salariatilor pentru petrecerea timpului liber nu intra in categoria cheltuielilor deductibile si nici in alte prevederi legale.

In grupa cheltuielilor cu deductibilitate limitata, la art. 21, alin. (3) lit. c) din Codul fiscal, se cuprind si sunt recunoscute in limita cotei de 2% aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului (calculata potrivit dispozitiilor Codului muncii) cu prioritate, ajutoarele acordate de catre societate pentru nastere, pentru inmormantare, pentru boli grave sau incurabile, pentru proteze, cheltuielile efectuate pentru buna functionare a cantinelor, creselor, gradinitelor, bibliotecilor, bazelor sportive dupa caz, aflate in administrare, costul prestatiilor pentru tratament si odihna, inclusiv transportul pentru salariatii proprii si pentru membrii de familie ai acestora, ajutoarele pentru salariatii care au suferit pierderi in gospodarie, alte cheltuieli cu caracter social prevazute in contractele de munca etc.

Mentionam ca incadrarea cheltuielilor cu vocherele pentru sala de sport in categoria biletelor de "tratament si odihna" nu poate fi facuta deoarece aceasta sintagma se refera la totalitatea procedurilor balneo-fizioterapeutice la care participa salariatul si membrii de familie ai acestuia, dupa caz, adaptate afectiunilor si efectuate sub supravegherea medicului specialist, combinate cu odihna si relaxarea.


Costul biletelor de tratament se suporta in conformitate cu prevederile legislatiei in materia asigurarilor de sanatate, prin sistemul organizat si administrat de MMFPS, prin intermediul CNPAS.

Pentru salariati, sumele reprezentand contravaloarea prestatiilor pentru tratament si odihna, inclusiv transportul, nu sunt incluse in veniturile salariale (in conditiile art. 55, alin. (4), lit. a) din Codul fiscal) si sunt scutite de plata impozitului pe venitul salarial atunci cand angajatii prezinta documentele din care rezulta ca au beneficiat de aceste servicii, indiferent de baza de sanatate in care s-au tratat.

Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii


In principal, documentele se refera la trimiterea medicului de familie, a medicului de balneo din unitatea de sanatate de unde a fost achizitionat biletul si lista procedurilor aplicate. Aceste documente justificative sunt necesare, indiferent ca biletele au fost obtinute prin intermediul Caselor nationale de sanatate, al bazelor sindicale de tratament, de pe internet sau direct de la unitatea respectiva.

De asemenea, costul prestatiilor pentru tratament si odihna nu este cuprins nici in baza lunara a contributiilor sociale obligatorii, potrivit dispozitiilor art. 296 indice 15 lit. b) din Codul fiscal.

Contravaloarea voucherelor acordate salariatilor proprii pot fi incadrate in prevederile art. 21, alin. (3), lit. c) privind cheltuielile sociale daca sunt prevazute in contractele de munca si daca se incadreaza in limita de 2% aplicata asupra cheltuielilor cu salariile.

Sumele respective sunt considerate insa pentru salariati avantaje in natura si sunt supuse impozitului pe venit in intelesul art. 55, alin. (3), lit. b) si sunt inclusa in baza lunara a contributiilor sociale obligatorii (art. 296^4 din Codul fiscal).


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu, expert contabil si auditor

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum incadram corect voucherele in categoria cheltuielilor sociale?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.