Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Tratamentul fiscal al cadourilor de Pasti

24-Apr-2014
1802
Angajatii persoane fizice care desfasoara o activitate intr-o relatie de angajare, in baza unui raport de munca reglementat de Codul muncii, sau de o lege speciala, pot beneficia de tichete cadou acordate de angajatorii lor, numai pentru destinatiile sau evenimentele care se incadreaza in cheltuielile sociale.

Angajatorii acorda angajatilor proprii tichete cadou, in limita sumei prevazute in bugetul de venituri de cheltuieli aprobat potrivit legii, intr-o pozitie distincta de cheltuieli denumita "Tichete cadou" pentru cheltuieli sociale.

Indiferent de modalitatea in care sunt acordate tichetele cadou, contravaloarea acestora va intra in baza de calcul al impozitului pe venit.

Aceasta, intrucat, Normele metodologice pentru aplicarea Codului fiscal stabilesc ca, indiferent daca angajatorul va acorda tichete cadou pentru destinatiile si in cuantumul prevazut de art. 55 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, acestea vor fi tratate ca venituri asimilate salariilor si impozitate precum orice avantaje in natura. Fiind considerate avantaje impozabile, se vor cumula in luna in care se acorda in vederea impozitarii cu celelalte venituri de natura salariala acordate.

In ceea ce priveste contributiile sociale, Codul fiscal prevede ca nu se cuprind in baza lunara a contributiilor sociale obligatorii tichetele cadou acordate potrivit legii.

Asadar, pentru a nu intra in baza de calcul al contributiilor sociale, tichetele cadou trebuie sa fie acordate potrivit legii.

Legea care reglementeaza acordarea tichetelor cadou este Legea nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresa, act normativ care stabileste ca salariatii pot beneficia de tichete cadou acordate de angajatorii lor, numai pentru destinatiile sau evenimentele care se incadreaza in cheltuielile sociale.

Prin urmare, pentru a nu intra in baza de calcul al contributiilor sociale tichetele cadou trebuiesc acordate de angajatori numai pentru destinatiile sau evenimentele care se incadreaza in cheltuielile sociale.

In ceea ce priveste destinatiile sau evenimentele care se incadreaza in cheltuielile sociale in practica s-au conturat 2 opinii:

Intr-o prima opinie, tichetele cadou nu intra in baza de calcul al contributiilor sociale daca sunt oferite copiilor minori, salariatilor si salariatelor in limita unei cote de pana la 2%, aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului.

Intr-o alta opinie, tichetele cadou nu intra in baza de calcul al contributiilor sociale daca sunt oferite copiilor minori ai angajatilor, cu ocazia Pastelui, Zilei de 1 Iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile oferite angajatelor cu ocazia Zilei de 8 Martie sunt neimpozabile, in masura in care valoarea cadoului oferit fiecarei persoane, cu orice ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 150 lei.

Intre cele doua opinii este o diferenta considerabila avand in vedere ca potrivit primei opinii nu intra in baza de calcul al contirbutiei sociale tichetele cadou indiferent de valoare, acordate salariatilor cu sau fara copii minori in timp ce potrivit celei de a doua tichetele cadou netaxibile cu contributii sociale sunt limitate la suma de 150 de lei acordata in beneficiul copiilor minori cu ocazia Pastelui, Zilei de 1 Iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile oferite angajatelor cu ocazia Zilei de 8 Martie. Ramane de vazut ce opinie vor imbratisa organele fiscale.

Daca angajatorul alege sa acorde salariatilor nu tichete cadou, ci cadouri in bani sau in natura acestea nu intra in baza de calcul al impozitului pe venit si al contributiilor sociale atunci cand sunt oferite copiilor minori ai salariatilor daca sunt acordate in suma de pana la 150 lei cu ocazia Pastelui, Craciunului, zilei 1 iunie sau salariatelor, in aceeasi limita cu ocazia zilei de 8 martie.


Autor: Irina Dumitrescu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Tratamentul fiscal al cadourilor de Pasti":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • 5 lucruri de care afacerea ta are nevoie ca sa sa poti face comert ambulant
    • Ascunse printre mari lanturi de magazine, supermarketuri, hipermarketuri si centre comerciale extinse pe suprafete largi, micile afaceri de comert ambulant s-au dezvoltat extrem de mult in ultimii ani in Romania. Le vedem la marile festivaluri, in pietele marilor orase in perioadele de sarbatori din timpul iernii si primavara si in zonele turistice. De la food-carturi, rulote cu produse artizanale, pana la rulote cu vin fiert sau cu inghetata si porumb fiert, toate acestea intra sub...» citeste mai departe aici

  • 5 metode eficiente pentru recuperarea datoriilor de la persoane juridice
    • Vi s-a intamplat ca in activitatea economica sa aveti cazuri de clienti care nu au platit la timp si astfel anumite facturi emise sa ramana restante? Nu sunteti singurul! Conform Raportului European al Platilor, realizat de Intrum, liderul in credit management si recuperare creante de la persoane fizice si juridice, peste 70% dintre companii s-au intalnit in activitatea lor cu acest gen de situatii neplacute. Insa cum le facem fata, astfel incat sa fim platiti la timp si sa nu inregistram...» citeste mai departe aici

  • Echipe mixte de control formate din reprezentanti ai institutiilor publice continua verificarile la agentii economici
    • In contextul starii de alerta si a masurilor sanitare dispuse in scopul reducerii infectarii cu noul coronavirus, sub coordonarea directa a Institutiei Prefectului Caras-Severin, s-au constituit echipe mixte de control formate din reprezentanti ai institutiilor publice cu atributii in domeniu, cu scopul de a efectua verificari la agentii economici unde raspandirea COVID – 19 reprezinta un risc major. Din aceste echipe mixte fac parte si inspectorii de munca din cadrul Inspectoratului...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Luni 27 iulie - termen limita pentru depunerea a zece declaratii fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca 27 iulie 2020 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: 1. formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; Categorii de contribuabili: - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din dobanzi,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pentru decontarea sumei reprezentand 41,5% din salariul de baza brut din bugetul asigurarilor pentru somaj
    • O persoana poate beneficia de prevederile OUG 92/2020, art. 1, alin. (3), respectiv de decontarea a 41,5% din salariul de baza brut de la bugetul asigurarilor pentru somaj in urmatoarele conditii: 1. a beneficiat de oug 30/2020 timp de 11 zile in luna aprilie 2020; 2. a fost in somaj tehnic suportat de angajator inca 5 zile, in luna iulie 2020(ulterior aparitiei oug 92/2020, dar in perioada in care inca mai era stare de alerta)? Daca da, poate solicita suma respectiva pentru salariul pe 3...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016