Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum a ajuns impozitul specific sa fie sinonim cu o declaratie de neputinta

18-Iul-2016
1238

Era de asteptat ca impozitul specific, considerat o alta forma de impozit forfetar, sa fie criticat la mai multe niveluri ale societatii. Mirarea apare insa in momentul in care o astfel de critica vine chiar din partea oficialilor, mai exact, din partea secretarului de stat in Ministerul Finantelor, Gabriel Biris.

In cadrul evenimentului de lansare a "Cartei Albe a IMM-urilor din Romania", secretarul de stat Gabriel Biris a atras atentia asupra faptului motivarea impozitului specific cu trimitere la faptul ca domeniul HORECA nu colecteaza suficiente venituri inseamna, din partea statului, o declaratie de neputinta, citat de RomaniaTV.net:

"Prin aplicarea impozitului specific pe motiv ca, vezi Doamne, in industria asta tot nu colectam nimic, statul face o declaratie de neputinta. Or, noi trebuie sa ne concentram in a intari institutiile statului si a-i intari respectul fata de lege, nu a da exceptii de la lege pentru cei care nu au respectat-o. inteleg ca in mod special in zona cluburilor si a restaurantelor mari acest impozit este asteptat, si este absolut firesc. si eu, ca avocat, daca mi s-ar pune un impozit specific, tinand cont ca veniturile mele din avocatura sunt cu mult peste media sectorului, m-ar bucura. Nu putem sa fim ipocriti si sa nu spunem ca ne bucura daca cineva spune ca trebuie sa platim mai putin impozit. Ne-am bucura asa cum ne-am bucura sa coste mai putin si marfa, sa putem sa vindem mai mult. Nu suntem ipocriti".

Va reamintim ca impozitul specific a starnit mai multe controverse, existand riscul ca afaceri de mici dimensiuni sa plateasca un impozit la fel de mare sau chiar mai mare decat cel platit de o afacere de lux. Despre aceste modificari am scris si AICI.

De asemenea, cu mentiunea ca acest impozit porneste de la ideea ca nu se fac discriminari si se elimina derapajele, Gabriel Biris a explicat ca impozitul specific trebuie vazut ca un lucru pozitiv cu conditia ca cetatenilor sa li se demonstreze ca acesta este un impozit sustenabil:

"Avem o opinie de la Consiliul Concurentei, care spune ca masura este susceptibila a fi ajutor de stat. si asta inseamna ca statul roman, care a dat aceasta facilitate, va trebui sa recupereze la un moment dat acest impozit. Daca asa este, ar fi trebuit sa ne clarificam mai intai daca este sau nu ajutor de stat. Caci, daca este asa, impozitul nu are vreun rost, pentru ca, pe de o parte, spunem "Gata, declarati tot, controale mai putine, ca TVA-ul este in continuare acolo", pe de alta parte, va punem sa platiti o suma fixa si ne bucuram si declaram, dupa care tot statul o sa vina, asa cum a mai venit in anumite situatii, si o sa spuna: "Ne pare rau, trebuie sa ne dati banii inapoi!".

In incheiere insa, potrivit aceleiasi surse, secretarul de stat pare sa se fi concentrat mai mult asupra faptului ca, in prezent, exista o lista lunga care poate demonstra de ce impozitul specific nu e modificare buna.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum a ajuns impozitul specific sa fie sinonim cu o declaratie de neputinta":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: A Fost Aprobat NOUL Model al Declaratiei Unice pe 2019! Vezi aici cum arata noul formular!
    • Update 18.01.2019 Modelul si continutul formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" au fost aprobate prin O.A.N.A.F. nr. 49/2019. Articolul initial, din 11.01.2019 Pe site-ul ANAF, a fost pus in dezbatere publica un nou proiect de ordin al OPANAF pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! MODIFICARI majore in Codul Fiscal si Codul de procedura! Schimbarile aduse de Legea 30/2019
    • Publicarea Legii nr. 30/2019 in M.Of. nr. 44 din 17 ianuarie 2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 aduce modificari importante in domeniul fiscal, respectiv Codului fiscal si Codului de procedura fiscala. Asadar, cele mai importante modificari privind Cod de procedura fiscala sunt cele aduse: procedurii de administrare a contribuabililor in functie de riscul fiscal; procedurii de mediere intre debitor si organul fiscal. Iar modifcari/completari aduse Codului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata
    • Prin OANAF nr. 3200/2018 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele" publicat in M.Of nr. 18 din 08 ianuarie 2019 a fost modificata declaratia 101 - "Declaratie privind impozitul pe profit" si instructiunile de completare a formularului. Conform modificarilor aduse in anul 2019, declaratia se...» citeste mai departe aici

  • Achizitionare case de marcat: Facilitati fiscale. Calcul profit reinvestit
    • In analiza de astazi se pleaca de la cazul unei societati care a achizitionat case de marcat cu valoarea de 2300/buc. Codul fiscal permite incadrarea in categoria mijloacelor fixe supuse amortizarii fiscale a activelor cu o valoare mai mica decat 2500 lei, astfel: In cazul unei imobilizari corporale care, la data intrarii in patrimoniu, are o valoare fiscala mai mica decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului, contribuabilul poate recupera aceste cheltuieli prin deduceri de...» citeste mai departe aici

  • Peste 280.000 de persoane angajate prin intermediul ANOFM. Mai bine de o treime au peste 45 de ani
    • Agentia Nationala de Ocupare a Fortei de Munca (ANOFM) anunta ca, in anul 2018, prin intermediul Agentiei au fost incadrate in munca 282.921 de persoane, dintre care cele mai multe au avut varsta trecuta de 45 de ani. Urmare a implementarii Programului National de Ocupare a Fortei de Munca, prin intermediul ANOFM, pana la data de 31 decembrie 2018 au fost incadrate in munca: - 104.239 de persoane cu varsta peste 45 de ani, - 70.989 de someri cu varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani, - 59.321 de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016