Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum a ajuns impozitul specific sa fie sinonim cu o declaratie de neputinta

18-Iul-2016
1205

Era de asteptat ca impozitul specific, considerat o alta forma de impozit forfetar, sa fie criticat la mai multe niveluri ale societatii. Mirarea apare insa in momentul in care o astfel de critica vine chiar din partea oficialilor, mai exact, din partea secretarului de stat in Ministerul Finantelor, Gabriel Biris.

In cadrul evenimentului de lansare a "Cartei Albe a IMM-urilor din Romania", secretarul de stat Gabriel Biris a atras atentia asupra faptului motivarea impozitului specific cu trimitere la faptul ca domeniul HORECA nu colecteaza suficiente venituri inseamna, din partea statului, o declaratie de neputinta, citat de RomaniaTV.net:

"Prin aplicarea impozitului specific pe motiv ca, vezi Doamne, in industria asta tot nu colectam nimic, statul face o declaratie de neputinta. Or, noi trebuie sa ne concentram in a intari institutiile statului si a-i intari respectul fata de lege, nu a da exceptii de la lege pentru cei care nu au respectat-o. inteleg ca in mod special in zona cluburilor si a restaurantelor mari acest impozit este asteptat, si este absolut firesc. si eu, ca avocat, daca mi s-ar pune un impozit specific, tinand cont ca veniturile mele din avocatura sunt cu mult peste media sectorului, m-ar bucura. Nu putem sa fim ipocriti si sa nu spunem ca ne bucura daca cineva spune ca trebuie sa platim mai putin impozit. Ne-am bucura asa cum ne-am bucura sa coste mai putin si marfa, sa putem sa vindem mai mult. Nu suntem ipocriti".

Va reamintim ca impozitul specific a starnit mai multe controverse, existand riscul ca afaceri de mici dimensiuni sa plateasca un impozit la fel de mare sau chiar mai mare decat cel platit de o afacere de lux. Despre aceste modificari am scris si AICI.

De asemenea, cu mentiunea ca acest impozit porneste de la ideea ca nu se fac discriminari si se elimina derapajele, Gabriel Biris a explicat ca impozitul specific trebuie vazut ca un lucru pozitiv cu conditia ca cetatenilor sa li se demonstreze ca acesta este un impozit sustenabil:

"Avem o opinie de la Consiliul Concurentei, care spune ca masura este susceptibila a fi ajutor de stat. si asta inseamna ca statul roman, care a dat aceasta facilitate, va trebui sa recupereze la un moment dat acest impozit. Daca asa este, ar fi trebuit sa ne clarificam mai intai daca este sau nu ajutor de stat. Caci, daca este asa, impozitul nu are vreun rost, pentru ca, pe de o parte, spunem "Gata, declarati tot, controale mai putine, ca TVA-ul este in continuare acolo", pe de alta parte, va punem sa platiti o suma fixa si ne bucuram si declaram, dupa care tot statul o sa vina, asa cum a mai venit in anumite situatii, si o sa spuna: "Ne pare rau, trebuie sa ne dati banii inapoi!".

In incheiere insa, potrivit aceleiasi surse, secretarul de stat pare sa se fi concentrat mai mult asupra faptului ca, in prezent, exista o lista lunga care poate demonstra de ce impozitul specific nu e modificare buna.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum a ajuns impozitul specific sa fie sinonim cu o declaratie de neputinta":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Loteria bonurilor fiscale. Bonurile castigatoare au valoarea de 504 lei
    • Loteria bonurilor fiscale a continuat duminica, 18 noiembrie, cu o noua extragere, castigatoare fiind desemnate bonurile fiscale emise in data de 29 octombrie 2018, cu o valoare de 504 lei. Extragerea bonurilor fiscale castigatoare emise intre 1 si 31 octombrie 2018 a fost programata duminica, 18 noiembrie 2018, fondul de premiere fiind de 1 milion de lei. Din aceasta suma vor fi acordate cel mult 100 de premii. Daca numarul celor care detin un bon fiscal castigator si depun cereri de...» citeste mai departe aici

  • Transfer de active. Prevederile Codului Fiscal in aceasta situatie
    • Pentru ca subiectul transferului de active este unul de interes pentru cititorii Fiscalitatea.ro, astazi, unul dintre specialistii nostri va face o analiza la obiect pornind de la situatia unei firme platitoare de TVA cu asociat unic care vrea sa faca transferul de activitate la o firma platitoare de TVA. Se pot aplica in aceasta situatie prevederile art.127 alin. (7) din Codul fiscal, daca firma primitoare vrea sa-si continue activitatea, iar firma cedenta va fi lichidata? Cum se face...» citeste mai departe aici

  • Proiect de 45 de milioane de euro pentru dotarea scolilor cu echipamente wireless
    • Aproximativ 45 de milioane de euro, bani europeni, urmeaza sa fie investiti intr-un proiect de dotare cu echipamente wireless a 4.500 de scoli. De asemenea, proiectul prevede ca in cel putin 2.000 de institutii de invatamant sa fie creata infrastructura tehnica necesara utilizarii resurselor si serviciilor de tip OER si WEB 2.0 in educatie, potrivit unui comunicat de presa al Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI). "Am spus de nenumarate ori ca investitia cea mai buna in...» citeste mai departe aici

  • Ludovic Orban: Guvernul a contractat credite de peste 18 miliarde de euro pentru pomeni electorale
    • Presedintele PNL, Ludovic Orban, acuza Guvernul PSD-ALDE ca a contractat credite de 18,5 miliarde de euro pentru a face pomeni electorale, credite a caror consecinte vor fi resimtite de romani mult timp de acum. Acesta a subliniat faptul ca din acesti bani au fost “tocati de pomana”, nefiind facut nici macar un nou tronson de autostrada. Ludovic Orban a participat la finalul saptamanii la cursurile Scolii Memoriale “Gh. I. Bratianu”, organizata anual in ultimii 11 ani, in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016