Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Un nou proiect MFP aduce mai multa transparenta in acordarea ajutoarelor de stat. Se modifica si Legea Concurentei

22-Ian-2016
788

Ministerul de Finante a publicat recent noul proiect de Ordonanta pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2014 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, precum si pentru modificarea si completarea Legii concurentei nr.21/1996.


Iata cateva dintre noile prevederi care vin sa sprijine transparenta in acordarea ajutoarelor de stat:


- prevederile art. 7 alin. (4) din O.U.G. 77/2014 conform carora masurile de ajutor de stat/ajutor de minimis initiate de autoritatile locale trebuie sa fie insotite de o informare a Prefectului care sa cuprinda in analiza de oportunitate cel putin elementele urmatoare: obiectivul, modalitatea acordarii, beneficiarii, perioada de aplicare, cuantumul fondurilor alocate, prevederea europeana aplicabila in conformitate cu legislatia ajutorului de stat,

- este necesara asigurarea uniformitatii de reglementare pe cele doua paliere - central si local - cu stricta respectare a prevederilor deja existente. Astfel, se are in vedere ca memorandumul sa fie elaborat de institutiile initiatoare de regula semestrial, in urma obtinerii punctului de vedere al Ministerului Fondurilor Europene, in privinta complementaritatii respectivei masuri de ajutor de stat sau ajutor de minimis cu programele finantate din fonduri europene si a consultarii furnizorilor in cadrul Consiliului interministerial pentru aplicarea politicii in domeniul ajutorului de stat, fiind avizat de catre Ministerul Finantelor Publice in ceea ce priveste incadrarea in politicile economico-bugetare ale Guvernului.

De asemenea, trebuie avut in vedere faptul ca masurile de natura ajutorului de stat, instituite prin actele adoptate sau initiate de catre Guvern sunt deja supuse avizarii de catre Ministerul Finantelor Publice, datorita impactului acestora asupra veniturilor sau cheltuielilor bugetului general consolidat, iar pentru a evita o dubla avizare, având acelasi obiect, se propune ca masurile de natura ajutorului de minimis sau a ajutorului de stat exceptat instituite prin acte adoptate sau, dupa caz, initiate de Guvern, precum si toate masurile finantate din fonduri europene si cele initiate de autoritatile publice locale sa nu necesite intocmirea memorandumului.

Totodata, pentru a crea o egalitate de tratament a tuturor masurilor de natura ajutorului de stat, indiferent de actul normativ sau administrativ de instituire a acestora, atât in ceea ce priveste complementaritatea acestora cu programele finantate din fonduri europene cât si consultarea frunizorilor in cadrul Consiliului interministerial pentru aplicarea politicii in domeniul ajutorului de stat, se propune ca masurile ce urmeaza a fi instituite prin acte adoptate sau, dupa caz, initiate de Guvern sa fie supuse consultarilor furnizorilor in cadrul Consiliului interministerial "Consiliul pentru aplicarea politicii in domeniul ajutorului de stat", insotite de punctul de vedere prealabil al Ministerului Fondurilor Europene, in ceea ce priveste asigurarea complementaritatii respectivei masuri de ajutor de
stat sau ajutor de minimis cu programele finantate din fonduri europene."

Pentru o mai buna orientare a fondurilor publice si eficientizarea activitatii autoritatilor publice centrale in procesul de initiere a unor masuri de sprijin, este necesar ca acestea sa deruleze analize de oportunitate asupra implementarii unor asemenea masuri si sa realizeze un calendar pe termen mediu (6-12 luni) al tuturor masurilor de ajutor avute in vedere. De aceea, se propune introducerea unei noi
reguli referitoare la prezentarea bianuala, in cadrul CIAS, a tuturor proiectelor de masuri ce se doresc a fi implementate.

Pentru a spori gradul de claritate si coerenta a procedurii de compensare pentru prestarea unui serviciu de interes economic general/obligatii de serviciu public, proiectele de acte normative sau administrative prin care se instituie scheme/ajutoare ad-hoc, dupa caz, sub forma de compensari pentru prestarea unui serviciu de interes economic general sau a unei obligatii de serviciu public, se vor transmite Consiliului Concurentei in vederea avizarii.

 

Proiectul integral poate fi consultat aici.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Un nou proiect MFP aduce mai multa transparenta in acordarea ajutoarelor de stat. Se modifica si Legea Concurentei":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • AMEF: Retur marfa. Obligativitatea utilizarii bonurilor de retur
    • In general, anumite magazine utilizeaza tipizate bonuri de retur pentru schimbul de produse sau pentru returul produselor. In aceasta situatie, unul dintre specialistii nostri ne va explica daca este obligatorie utilizarea bonurilor de retur si care este cadrul legislativ care reglementeaza acest lucru. Un operator economic a apelat la sfatul specialistului, marturisind ca in cazul in care utilizarea acestor documente nu este impusa de lege, doreste sa renunte la intocmirea lor pentru a...» citeste mai departe aici

  • Presedintele CNIPMMR: Niciodata salariul minim nu s-a marit cu 2 luni inainte de finalul anului
    • Pentru ca Guvernul nu mai are bani, transferul responsabilitatii si al costurilor este trecut in contul mediului privat, printr-o decizie nemaintalnita: aceea de marire a salariului minim la final de an, sustine presedintele Consiliului National pentru Intreprinderi Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Intr-o declaratie oferita Agerpres, presedintele CNIPMMR a vorbit despre intentia Guvernului de a majora salariul minim inainte de inceputul anului viitor....» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor propune reducerea termenului de prescriptie a datoriilor fiscale la 2 ani!
    • Ministrul de Finante ia in calcul posibilitatea reducerii perioadei de prescriptie a datoriilor fiscale, Eugen Teodorovici anuntand ca va face o propunere astfel incat termenul sa scada de la 5 ani, la 2 ani. "ANAF avea multe alte lucruri de facut pana sa ajunga la acest tip de actiune. Ieri (vineri, n.r.) vorbeam cu vicepresedintele de la ANAF, care a pastorit aceasta situatie si care era convins de faptul ca este o masura foarte buna. Atunci mi-a venit si ideea de a propune o modificare...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre posibila inghetare a salariilor: Este o varianta trimisa Comisiei Europene
    • Ministrul Finantelor a anuntat ca documentul prezentat de senatorul PNL, Florin Citu, privind o posibila inghetare a salariilor bugetare, este unul public trimis Comisiei Europene, si reprezinta un document de lucru. "Este un document trimis Comisiei Europene. Domnul senator n-a facut altceva decat sa preia un document public si sa-l puna pe pagina proprie de Facebook. Este un document de lucru, sa spunem asa, o posibila varianta trimisa Comisiei Europene, pentru ca acesta este modul in care...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016