Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Un nou proiect MFP aduce mai multa transparenta in acordarea ajutoarelor de stat. Se modifica si Legea Concurentei

22-Ian-2016
522

Ministerul de Finante a publicat recent noul proiect de Ordonanta pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2014 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, precum si pentru modificarea si completarea Legii concurentei nr.21/1996.


Iata cateva dintre noile prevederi care vin sa sprijine transparenta in acordarea ajutoarelor de stat:


- prevederile art. 7 alin. (4) din O.U.G. 77/2014 conform carora masurile de ajutor de stat/ajutor de minimis initiate de autoritatile locale trebuie sa fie insotite de o informare a Prefectului care sa cuprinda in analiza de oportunitate cel putin elementele urmatoare: obiectivul, modalitatea acordarii, beneficiarii, perioada de aplicare, cuantumul fondurilor alocate, prevederea europeana aplicabila in conformitate cu legislatia ajutorului de stat,

- este necesara asigurarea uniformitatii de reglementare pe cele doua paliere - central si local - cu stricta respectare a prevederilor deja existente. Astfel, se are in vedere ca memorandumul sa fie elaborat de institutiile initiatoare de regula semestrial, in urma obtinerii punctului de vedere al Ministerului Fondurilor Europene, in privinta complementaritatii respectivei masuri de ajutor de stat sau ajutor de minimis cu programele finantate din fonduri europene si a consultarii furnizorilor in cadrul Consiliului interministerial pentru aplicarea politicii in domeniul ajutorului de stat, fiind avizat de catre Ministerul Finantelor Publice in ceea ce priveste incadrarea in politicile economico-bugetare ale Guvernului.

De asemenea, trebuie avut in vedere faptul ca masurile de natura ajutorului de stat, instituite prin actele adoptate sau initiate de catre Guvern sunt deja supuse avizarii de catre Ministerul Finantelor Publice, datorita impactului acestora asupra veniturilor sau cheltuielilor bugetului general consolidat, iar pentru a evita o dubla avizare, având acelasi obiect, se propune ca masurile de natura ajutorului de minimis sau a ajutorului de stat exceptat instituite prin acte adoptate sau, dupa caz, initiate de Guvern, precum si toate masurile finantate din fonduri europene si cele initiate de autoritatile publice locale sa nu necesite intocmirea memorandumului.

Totodata, pentru a crea o egalitate de tratament a tuturor masurilor de natura ajutorului de stat, indiferent de actul normativ sau administrativ de instituire a acestora, atât in ceea ce priveste complementaritatea acestora cu programele finantate din fonduri europene cât si consultarea frunizorilor in cadrul Consiliului interministerial pentru aplicarea politicii in domeniul ajutorului de stat, se propune ca masurile ce urmeaza a fi instituite prin acte adoptate sau, dupa caz, initiate de Guvern sa fie supuse consultarilor furnizorilor in cadrul Consiliului interministerial "Consiliul pentru aplicarea politicii in domeniul ajutorului de stat", insotite de punctul de vedere prealabil al Ministerului Fondurilor Europene, in ceea ce priveste asigurarea complementaritatii respectivei masuri de ajutor de
stat sau ajutor de minimis cu programele finantate din fonduri europene."

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA
Vezi detalii

Pentru o mai buna orientare a fondurilor publice si eficientizarea activitatii autoritatilor publice centrale in procesul de initiere a unor masuri de sprijin, este necesar ca acestea sa deruleze analize de oportunitate asupra implementarii unor asemenea masuri si sa realizeze un calendar pe termen mediu (6-12 luni) al tuturor masurilor de ajutor avute in vedere. De aceea, se propune introducerea unei noi
reguli referitoare la prezentarea bianuala, in cadrul CIAS, a tuturor proiectelor de masuri ce se doresc a fi implementate.

Pentru a spori gradul de claritate si coerenta a procedurii de compensare pentru prestarea unui serviciu de interes economic general/obligatii de serviciu public, proiectele de acte normative sau administrative prin care se instituie scheme/ajutoare ad-hoc, dupa caz, sub forma de compensari pentru prestarea unui serviciu de interes economic general sau a unei obligatii de serviciu public, se vor transmite Consiliului Concurentei in vederea avizarii.

 

Proiectul integral poate fi consultat aici.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Un nou proiect MFP aduce mai multa transparenta in acordarea ajutoarelor de stat. Se modifica si Legea Concurentei":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

  • Anunt important privind incheierea de conventii de colaborare cu institutii de credit
    • In vederea derularii Programul Start–up Nation aprobat ca shema de minimis prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat intentioneaza sa incheie conventii de colaborare cu institutii de credit. Institutiile de credit interesate de incheierea acestor conventii sunt invitate sa transmita pana la data de 03.07.2017, ora 16.00, oferta de parteneriat privind colaborarea in vederea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.