Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

16 propuneri pentru modificarea cazierului fiscal. Proiect MFP

19-Aug-2015
1197

Ministerul de Finante a publicat recent un proiect prin care se au in vedere mai multe aspecte care tin de cazierul fiscal.

Asa cum se mentioneaza in Nota de fundamentare a proiectului, promovarea acestei ordonante este determinata de necesitatea:

- imbunatatirii comportamentului fiscal al contribuabililor si cresterea conformarii voluntare, avand ca rezultat imbunatatirea colectarii veniturilor bugetului general consolidat;

- imbunatatirii si adaptarii reglementarilor privind cazierului fiscal, prin stabilirea unui cadru unitar si coerent de organizare a cazierului fiscal, care sa permita orientarea activitatilor specifice de prevenire si combatere a evaziunii fiscale catre contribuabilii cu risc fiscal ridicat, respectiv catre cei in al caror cazier fiscal figureaza incalcari flagrante ale legislatiei fiscale, contabile si vamale;

- furnizarii de informatii fiscale necesare evidentierii modului de respectare a disciplinei financiare de catre contribuabili;

- eficientizarii administrarii impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate de contribuabili bugetului general consolidat;

- extinderii sferei de aplicare si imbunatatire a procedurii de gestionare, precum si cresterii eficientei cazierului fiscal.

Iata care sunt cele 16 propuneri pentru modificarea cazierului fiscal prin noul proiect de ordonanta:

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

1. Extinderea domeniului de aplicare avand in vedere prevederile art. 1 din Anexa 1 la Normele metodologice de aplicare a prevederilor sectiunii a 5-a din cap. I din Ordonanta Guvernului nr. 86/2003 privind reglementarea unor masuri in materie financiar-fiscala, referitoare la activitatile de declarare si colectare a creantelor bugetare reprezentand contributii sociale aprobate prin OMFP nr. 1644/2003, potrivit carora, incepand cu data de 1 ianuarie 2004, Ministerul Finantelor Publice isi exercita calitatea de creditor bugetar, prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile subordonate acesteia pentru toate veniturile bugetare pe care le administreaza, avand ca obiectiv principal, pe langa colectarea veniturilor bugetului de stat si pe cele ale celorlalte bugete componente ale bugetului general consolidat.

2. Extinderea sferei de aplicare a cazierului fiscal luand in considerare prevederile Codului de procedura fiscala cu privire la declararea starii de inactivitate si a entitatilor fara personalitate juridica. De asemenea, se propune mentionarea distincta a organizarii cazierului fiscal pentru contribuabilii care au savarsit fapte sanctionate de legile contabile(legea contabilitatii).

3. Extinderea sferei de aplicare a cazierului fiscal prin reglementarea inscrierii situatiilor de atragere a raspunderii solidare prevazute la alin. (1) al art. 27 din Codul de procedura fiscala, prin reglementarea unei prevederi generale, care cuprinde toate situatiile in care organul fiscal emite decizie de atragere a raspunderii solidare: art. 27 alin. (1), dar si pentru situatiile prevazute de art. 27 alin. (2) si (3) cand debitorul este declarat insolvabil sau insolvent.

4. Reglementarea distincta a atragerii raspunderii solidare (patrimoniale) cu debitorul declarat insolvent potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, pentru creantele administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

5. Reglementarea inscrierii inactivitatii fiscale a persoanei juridice sau a entitatii fara personalitate juridica in cazierul fiscal al reprezentantilor legali ai acestora din perioada in care au aparut situatiile de declarare a starii de inactivitate.

De asemenea, se propune reglementarea inscrierii inactivitatii fiscale in cazierul fiscal al noilor reprezentanti legali desemnati, in situatia in care se mentine starea de inactivitate fiscala pe o perioada mai mare de un semestru calendaristic de la data inscrierii mentiunii in registrul comertului sau in evidentele autoritatilor si institutiilor publice la care sunt inregistrate celelalte persoane care nu au obligatia inregistrarii la registrul comertului.

6. Se propune reglementarea scoaterii inactivitatii fiscale a persoanei juridice sau a entitatii fara personalitate juridica din cazierul fiscal al reprezentantului legal, daca si-a pierdut aceasta calitate, dupa un an de la inscrierea mentiunilor privind schimbarea reprezentantului legal in registrul comertului sau in evidentele autoritatilor si institutiilor publice la care sunt inregistrate celelalte persoane juridice si entitati fara personalitate juridica care nu se inregistreaza la registrul comertului sau de la data expirarii mandatului, in situatia in care acesta este limitat in timp si nu a fost reinnoit.

7. Se propune ca unitatile teritoriale ale ANAF la nivelul carora urmeaza sa fie organizat cazierul fiscal sa fie stabilite prin Ordin al presedintelui ANAF.

8. Completarea prevederilor ordonantei cu actele/documentele emise de toate organele competente din subordinea ANAF, nu numai de cele fiscale si vamale, ramase definitive, in baza carora se efectueaza inscrierea datelor in cazierul fiscal, avand in vedere infiintarea Directiei Generale Antifrauda Fiscala.

9. Se propune ca faptele sanctionate contraventional cu avertisment sa nu se inscrie in cazierul fiscal.

10. Reglementarea la nivelul ordonantei, a persoanelor competente sa solicite eliberarea certificatului de cazier fiscal al contribuabililor.

11. Reglementarea posibilitatii eliberarii certificatului de cazier fiscal de catre oricare dintre organele fiscale competente, indiferent de domiciliul fiscal al contribuabilului, in prezenta acestuia sau a reprezentantului legal. Masura vine sa sprijine contribuabilul care, la un anumit moment se afla in aria de competenta a altui organ fiscal decat cel in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal solicita eliberarea certificatului de cazier fiscal.

12. Reglementarea obligativitatii organizarii de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala a istoricului contribuabililor care au fost scosi din evidenta cazierului fiscal si pastrarea datelor pentru o perioada de 10 ani de la data scoaterii din evidenta, care se utilizeaza de organele fiscale in realizarea analizei de risc.

13. Reglementarea obligativitatii prezentarii certificatului de cazier fiscal in cazul cooptarii unor noi membri in asociatii si fundatii, atunci cand acestia dobandesc si calitatea de reprezentanti legali, propunere menita sa asigure implementarea in textul actului normativ a Deciziei 10/2012 a inaltei Curti de Casatie si Justitie, emisa ca urmare a judecarii recursului in interesul legii.

14. Stabilirea unor dispozitii tranzitorii pentru faptele/situatiile constatate prin acte incheiate incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, care au fost savarsite, respectiv au intervenit in perioada anterioara, respectiv neinscrierea acestora in cazierul fiscal daca in perioada in care s-au savarsit nu era prevazuta obligativitatea inscrierii in cazierul fiscal.

15. Aplicarea prevederilor referitoare la scoaterea din cazierul fiscal a faptelor si situatiilor care sunt inscrise la data intrarii in vigoare a ordonantei.

16. Abrogarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 75/2001.

PROIECTUL POATE FI CONSULTAT AICI!

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "16 propuneri pentru modificarea cazierului fiscal. Proiect MFP":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OANAF 2927/2017: Explicatii privind procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA
    • Prin OANAF 2.927/2017 publicat in MOF nr. 813 din 13 octombrie 2017 a aprobata Procedura de transfer a sumelor din contul de TVA. Concret, este vorba de transferul urmatoarelor sume din contul de TVA in contul curent al persoanei impozabile: 1. sume rezultate ca urmare a unor corectii in urma unor erori materiale in procesul de plata, pentru care restituirea se efectueaza intr-un alt cont decat un cont de TVA; 2. sume rezultate ca urmare a corectarii facturilor sau ca urmare a ajustarii bazei de...» citeste mai departe aici

  • EY Romania considera Split TVA departe de a fi perfect si cere eliminarea aplicarii obligatorii a acestuia
    • Aplicarea obligatorie a platii defalcate a TVA trebuie eliminata, fiind vorba despre un sistem care este departe de a fi perfect, atrag atentia reprezentantii EY Romania, intr-un comunicat de presa recent. "Sistemul de plata defalcata a TVA este departe de a fi perfect, dar in momentul de fata este in vigoare. Exista in prezent discutii pentru modificarea lui, in sensul aplicarii doar in cazul firmelor care intra in insolventa, in faliment sau cu 'istoric fiscal incoerent'. EY Romania...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 octombrie 2017
    •  ANAF a publicat un nou buletin informativ, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, in care a inclus noutatile legislative cu incidenta fiscala din perioada 9-15 octombrie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.68/2017 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.52/2017 privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Actualizarea Normelor metodologice de aplicare a ordonantei privind utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale
    • Normele metodologice de aplicare a OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale ar putea fi actualizate, potrivit unui proiect legislativ pus in dezbatere publica de Ministerul Finantelor Publice (MFP). Proiectul de hotarare vizeaza corelarea normelor de aplicare a OUG nr. 28/1999 cu prevederile ordonantei, avand in vedere modificarile pe care le-a suferit actul normativ, se mentioneaza in nota de fundamentare ce insoteste propunerea...» citeste mai departe aici

  • Diferente favorabile de curs valutar. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza urmatoare, avem ca subiect o societate comerciala care in 2017 este platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor. In trimestrul II 2017 a avut diferente nete favorabile de curs pe care nu le-a impozitat conform Codului fiscal. In trimestrul IV realizeaza venituri mai mari de 500.000 euro si trece la impozit pe profit. Vom vedea ce se intampla cu diferenta neta favorabila de curs din trimestrul II neimpozitata. Iata raspunsul specialistului: In situatia expusa nu trebuie...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"