Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OG 39/2015. Noile modificari privind cazierul fiscal

18-Sep-2015
3184

Va informam ca in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 655/31.08.2015, a fost publicata OG 39/2015 privind cazierul fiscal. Noul act normativ abroga O.G. nr.75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal.

In continuare prezentam principalele modificari si completari ale actului normativ mentionat.

Eliberarea certificatului de cazier fiscal

Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal . atat in cazul contribuabililor persoane fizice, cat si in cazul contribuabililor persoane juridice sau entitati fara personalitate juridica, se depune la orice organ fiscal competent in eliberarea certificatului de cazier fiscal si se poate solicita si in format electronic. in cazul depunerii cererii de catre reprezentantul legal al persoanelor fizice sau al persoanelor juridice, acesta are obligatia de a prezenta documente care sa ateste calitatea de reprezentant legal.

Fapte inscrise in cazierul fiscal

In cazierul fiscal al persoanelor fizice, juridice si al entitatilor fara personalitate juridica se inscriu informatii privind faptele sanctionate contraventional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum si cele care privesc disciplina financiara.

Faptele sanctionate contraventional cu avertisment nu se inscriu in cazierul fiscal. In cazierul fiscal se inscriu si informatii din documentele intocmite pentru atragerea raspunderii solidare, patrimoniale sau a inactivitatii fiscale.

Inactivitatea fiscala, cu exceptia inactivitatii fiscale declarate ca urmare a inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului, prevazuta in Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala se inscrie atat in cazierul fiscal al persoanei juridice sau entitatii fara personalitate juridica declarate inactiva, cat si al reprezentantilor desemnati ai acestora.

Inscrierea inactivitatii fiscale se face in cazierul fiscal al reprezentantilor legali ai persoanei juridice, precum si al reprezentantilor legali sau desemnati ai entitatilor fara personalitate juridica existenti in perioada in care au intervenit situatiile de declarare a inactivitatii fiscale.

In situatia in care sunt desemnati noi reprezentanti/reprezentanti legali si se mentine starea de inactivitate fiscala pe o perioada mai mare de un semestru calendaristic de la data inscrierii mentiunilor privind desemnarea noilor reprezentanti legali in registrul comertului sau in evidentele autoritatilor si institutiilor publice la care sunt inregistrate celelalte persoane juridice si entitati fara personalitate juridica care nu se inregistreaza la registrul comertului, inactivitatea fiscala se inscrie si in cazierul fiscal al acestora.

Scoaterea faptelor din cazierul fiscal

Contribuabilii care au inscrise informatii in cazierul fiscal se scot din evidenta daca se afla in urmatoarele situatii:

- faptele pe care le-au savarsit nu mai sunt sanctionate de lege;
- a intervenit amnistia, reabilitarea de drept sau judecatoreasca constatata prin hotarare judecatoreasca;
- faptele sunt sanctionate ca infractiuni si nu au mai fost savarsite fapte de aceasta natura intr-o perioada de 5 ani de la data executarii pedepsei
- faptele sunt sanctionate conform legii penale cu amenda sau avertisment si nu au mai fost savarsite fapte de aceasta natura intr-o perioada de 5 ani de la data inscrierii informatiilor in cazierul fiscal;
- faptele sunt sanctionate contraventional, altele decat cele pentru accize, intr-o perioada de o luna de la data inscrierii informatiilor in cazierul fiscal, cu conditia achitarii cuantumului amenzilor contraventionale. in situatia in care cuantumul amenzilor nu a fost achitat in aceasta perioada, scoaterea din evidenta se realizeaza in termen de 3 zile lucratoare de la data achitarii amenzilor sau la data implinirii unui termen de 5 ani de la data inscrierii informatiilor in cazierul fiscal, in situatia in care cuantumul amenzilor nu a fost achitat in acest termen;

- faptele sunt sanctionate contraventional pentru nerespectarea regimului produselor accizabile, intr-o perioada de un an de la data inscrierii informatiilor in cazierul fiscal, cu conditia achitarii cuantumului amenzilor contraventionale.

In situatia in care cuantumul amenzilor nu a fost achitat in aceasta perioada, scoaterea din evidenta se realizeaza similar cu celelalte fapte sanctionate contraventional;

- au fost stinse creantele administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala datorate ca urmare a atragerii raspunderii solidare sau a raspunderii patrimoniale. Data scoaterii din evidenta este data stingerii creantelor, insa nu mai devreme de o luna de la data inscrierii informatiilor in cazierul fiscal.. in situatia in care creantele administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala nu au fost stinse in aceasta perioada, scoaterea din evidenta se realizeaza la data stingerii acestora sau la data implinirii unui termen de 5 ani de la data inscrierii informatiilor in cazierul fiscal;

- contribuabilul declarat inactiv a fost reactivat. Data scoaterii din evidenta este data reactivarii contribuabilului, in situatia in care acesta a fost declarat inactiv pentru neindeplinirea obligatiilor declarative prevazute de lege sau data implinirii unui termen de 3 luni de la data reactivarii contribuabilului, in situatia in care acesta a fost declarat inactiv pentru celelalte cazuri prevazute de lege.

Aceste prevederi sunt aplicabile si reprezentantilor legali, respectiv reprezentantilor desemnati;
- persoana nu mai detine calitatea de reprezentant legal sau reprezentant desemnat al contribuabilului aflat in stare de inactivitate. in aceasta situatie, inactivitatea fiscala se scoate din cazierul fiscal al persoanei la data implinirii unui termen de un an de la data inscrierii mentiunii privind schimbarea
reprezentantului legal in registrul comertului sau in evidentele autoritatilorsi institutiilor publice la care sunt inregistrate celelalte persoane juridice si entitati fara personalitate juridica care nu se inregistreaza la registrul comertului sau de la data expirarii mandatului, in situatia in care acesta este limitat in timp si nu a fost reinnoit.

- decesul, respectiv radierea contribuabilului. in situatia radierii unei persoane juridice sau a unei entitati fara personalitate juridica declarate inactive anterior radierii, inactivitatea fiscala inscrisa in cazierul fiscal al reprezentantilor legali sau al reprezentantilor desemnati se scoate din evidenta acestora la data implinirii unui termen de un an de la data radierii contribuabilului.

Alte precizari

In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prevederilor O.G. nr.39/2015, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, se vor stabili organele fiscale competente, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal.


Material intocmit de Directia Generala Regionala a Finantelor Publice - Galati
Compartiment Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OG 39/2015. Noile modificari privind cazierul fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • MFP a decis repartizarea pe unitati administrativ - teritoriale a sumelor defalcate din TVA (proiect de Hotarare)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in Transparenta decizionala, luni - 14 octombrie, un proiect de Hotarare privind repartizarea pe unitati administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale, conform art. 20 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr.12/2019 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2019. In Nota de fundamentare se arata ca, in prezent, in anexa nr.4, la pozitia 3226 - "Sume rezervate" s-a aprobat o suma...» citeste mai departe aici

  • Oficial de la ANAF: Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov vine in intampinarea contribuabililor cu un material exemplificativ in care arata concret care sunt limitele de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal. La baza acestor informatii stau Legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Guvernului 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse Codului fiscal prin Legea 172
    • Prin Legea 172/2019 publicata in M.Of. nr. 815 din 08.10.2019 au fost aduse modificari si completari Codului fiscal. Modificarile vizeaza: - modificarea art. 270 alin. (3) lit. b) care prevedea ca se considera livrare de bunuri, din punct de vedere al TVA, transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor, in urma executarii silite. Conform modificarilor aduse, incepand cu 11 octombrie 2019, nu se considera livrare de bunuri transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor, in urma...» citeste mai departe aici

  • Teodorovici: Guvernul a incercat modificarea a doua scheme de ajutor de stat, fara succes!
    • Ministrul demis al Finantelor Publice sustine ca Executivul a incercat sa modifice doua scheme de ajutor de stat gestionate de MFP, fara succes, motivul fiind acela ca este interimar si actele ar excede atributiile sale. "Am incercat sa discutam in sedinta de Guvern doua Hotarari de Guvern pentru modificarea celor doua scheme de ajutor de stat pe care Ministerul de Finante le gestioneaza. Cea aprobata prin Hotararea de Guvern 807/ 2014. Stiti, s-au semnat foarte multe proiecte pentru mediul de...» citeste mai departe aici

  • Optiune privind aplicarea impozitului pe profit. Salariati cu timp partial. Trecere la impozit micro.
    • Un SRL infiintat in luna iulie cu un capital social de 45.000 lei a optat, la infiintare, pentru a fi platitor de impozit pe profit. Societatea nu a desfasurat activitate pana in prezent, fiind in organizarea business-ului pentru care a fost infiintata aceasta firma. La inceputul lunii octombrie au fost angajate doua persoane cu timp partial (cumulat 3 ore). In aceste conditii, aceasta firma ramane in continuare platitoare de impozit pe profit sau trebuie sa aiba doi salariati (respectiv...» citeste mai departe aici

  • Persoanele cu venituri mici ar putea beneficia de subventii majorate pentru plata chiriei (proiect de HG)
    • Potrivit unui proiect de Hotarare de Guvern pus in dezbatere publica de Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratuei Locale, subventia pentru plata chiriei la locuintele sociale ar putea fi majorata pentru cei cu venituri mici, astfel incat sa acopere si cheltuielile cu utilitatile. Proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea Strategiei Nationale a Locuirii include asumarea anumitor obiective, precum majorarea subventiilor pentru plata chiriei si utilitatilor, acordate...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016