Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OG 39/2015. Noile modificari privind cazierul fiscal

18-Sep-2015
3309

Va informam ca in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 655/31.08.2015, a fost publicata OG 39/2015 privind cazierul fiscal. Noul act normativ abroga O.G. nr.75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal.

In continuare prezentam principalele modificari si completari ale actului normativ mentionat.

Eliberarea certificatului de cazier fiscal

Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal . atat in cazul contribuabililor persoane fizice, cat si in cazul contribuabililor persoane juridice sau entitati fara personalitate juridica, se depune la orice organ fiscal competent in eliberarea certificatului de cazier fiscal si se poate solicita si in format electronic. in cazul depunerii cererii de catre reprezentantul legal al persoanelor fizice sau al persoanelor juridice, acesta are obligatia de a prezenta documente care sa ateste calitatea de reprezentant legal.

Fapte inscrise in cazierul fiscal

In cazierul fiscal al persoanelor fizice, juridice si al entitatilor fara personalitate juridica se inscriu informatii privind faptele sanctionate contraventional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum si cele care privesc disciplina financiara.

Faptele sanctionate contraventional cu avertisment nu se inscriu in cazierul fiscal. In cazierul fiscal se inscriu si informatii din documentele intocmite pentru atragerea raspunderii solidare, patrimoniale sau a inactivitatii fiscale.

Inactivitatea fiscala, cu exceptia inactivitatii fiscale declarate ca urmare a inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului, prevazuta in Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala se inscrie atat in cazierul fiscal al persoanei juridice sau entitatii fara personalitate juridica declarate inactiva, cat si al reprezentantilor desemnati ai acestora.

Inscrierea inactivitatii fiscale se face in cazierul fiscal al reprezentantilor legali ai persoanei juridice, precum si al reprezentantilor legali sau desemnati ai entitatilor fara personalitate juridica existenti in perioada in care au intervenit situatiile de declarare a inactivitatii fiscale.

In situatia in care sunt desemnati noi reprezentanti/reprezentanti legali si se mentine starea de inactivitate fiscala pe o perioada mai mare de un semestru calendaristic de la data inscrierii mentiunilor privind desemnarea noilor reprezentanti legali in registrul comertului sau in evidentele autoritatilor si institutiilor publice la care sunt inregistrate celelalte persoane juridice si entitati fara personalitate juridica care nu se inregistreaza la registrul comertului, inactivitatea fiscala se inscrie si in cazierul fiscal al acestora.

Scoaterea faptelor din cazierul fiscal

Contribuabilii care au inscrise informatii in cazierul fiscal se scot din evidenta daca se afla in urmatoarele situatii:

- faptele pe care le-au savarsit nu mai sunt sanctionate de lege;
- a intervenit amnistia, reabilitarea de drept sau judecatoreasca constatata prin hotarare judecatoreasca;
- faptele sunt sanctionate ca infractiuni si nu au mai fost savarsite fapte de aceasta natura intr-o perioada de 5 ani de la data executarii pedepsei
- faptele sunt sanctionate conform legii penale cu amenda sau avertisment si nu au mai fost savarsite fapte de aceasta natura intr-o perioada de 5 ani de la data inscrierii informatiilor in cazierul fiscal;
- faptele sunt sanctionate contraventional, altele decat cele pentru accize, intr-o perioada de o luna de la data inscrierii informatiilor in cazierul fiscal, cu conditia achitarii cuantumului amenzilor contraventionale. in situatia in care cuantumul amenzilor nu a fost achitat in aceasta perioada, scoaterea din evidenta se realizeaza in termen de 3 zile lucratoare de la data achitarii amenzilor sau la data implinirii unui termen de 5 ani de la data inscrierii informatiilor in cazierul fiscal, in situatia in care cuantumul amenzilor nu a fost achitat in acest termen;

- faptele sunt sanctionate contraventional pentru nerespectarea regimului produselor accizabile, intr-o perioada de un an de la data inscrierii informatiilor in cazierul fiscal, cu conditia achitarii cuantumului amenzilor contraventionale.

In situatia in care cuantumul amenzilor nu a fost achitat in aceasta perioada, scoaterea din evidenta se realizeaza similar cu celelalte fapte sanctionate contraventional;

- au fost stinse creantele administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala datorate ca urmare a atragerii raspunderii solidare sau a raspunderii patrimoniale. Data scoaterii din evidenta este data stingerii creantelor, insa nu mai devreme de o luna de la data inscrierii informatiilor in cazierul fiscal.. in situatia in care creantele administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala nu au fost stinse in aceasta perioada, scoaterea din evidenta se realizeaza la data stingerii acestora sau la data implinirii unui termen de 5 ani de la data inscrierii informatiilor in cazierul fiscal;

- contribuabilul declarat inactiv a fost reactivat. Data scoaterii din evidenta este data reactivarii contribuabilului, in situatia in care acesta a fost declarat inactiv pentru neindeplinirea obligatiilor declarative prevazute de lege sau data implinirii unui termen de 3 luni de la data reactivarii contribuabilului, in situatia in care acesta a fost declarat inactiv pentru celelalte cazuri prevazute de lege.

Aceste prevederi sunt aplicabile si reprezentantilor legali, respectiv reprezentantilor desemnati;
- persoana nu mai detine calitatea de reprezentant legal sau reprezentant desemnat al contribuabilului aflat in stare de inactivitate. in aceasta situatie, inactivitatea fiscala se scoate din cazierul fiscal al persoanei la data implinirii unui termen de un an de la data inscrierii mentiunii privind schimbarea
reprezentantului legal in registrul comertului sau in evidentele autoritatilorsi institutiilor publice la care sunt inregistrate celelalte persoane juridice si entitati fara personalitate juridica care nu se inregistreaza la registrul comertului sau de la data expirarii mandatului, in situatia in care acesta este limitat in timp si nu a fost reinnoit.

- decesul, respectiv radierea contribuabilului. in situatia radierii unei persoane juridice sau a unei entitati fara personalitate juridica declarate inactive anterior radierii, inactivitatea fiscala inscrisa in cazierul fiscal al reprezentantilor legali sau al reprezentantilor desemnati se scoate din evidenta acestora la data implinirii unui termen de un an de la data radierii contribuabilului.

Alte precizari

In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prevederilor O.G. nr.39/2015, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, se vor stabili organele fiscale competente, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal.


Material intocmit de Directia Generala Regionala a Finantelor Publice - Galati
Compartiment Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OG 39/2015. Noile modificari privind cazierul fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica 2020. ANAF reaminteste care este termenul de depunere
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala reaminteste contribuabililor ca termenul de depunere a Declaratiei Unice este 25 mai 2020, fata de 15 martie – cat fusese stabilit anterior. Contribuabilii persoana fizica vor depune Declaratia Unica atat pentru declararea impozitului pe veniturile realizate si a contributiilor sociale datorate pentru anul 2019, cat si pentru estimarea obligatiilor datorate pentru anul 2020. Cine are obligatia completarii si depunerii Declaratiei Unice? Declaratia...» citeste mai departe aici

  • Erori contabile. Cum se face corectarea greselilor cuprinse in situatiile financiare si raportarile anuale
    • Conform Agentiei National de Administrare Fiscala, corectarea greselilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale se poate efectua doar in conditiile Procedurii de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 450/2016, cu modificarile si completarile ulterioare. Situatiile financiare...» citeste mai departe aici

  • Obligatii si sanctiuni noi referitoare la prevenirea si combaterea spalarii banilor
    • Legea nr. 129/2019 din 21 iulie 2019, privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, a adus modificari importante in materie de prevenire si combatere a spalarii banilor. Confiscarea unor sume de bani sau retragerea avizelor sau a autorizatiilor, doar cateva dintre sanctiunile nerespectarii legii. Pentru a scapa de sanctiunile dure sau chiar de amenzile usturatoare, care pot ajunge si pana la sute de mii de lei, comanda lucrarea pe stick Prevenirea si combaterea spalarii banilor....» citeste mai departe aici

  • Contabilitatea in partida dubla. Registre si formulare obligatorii ale operatorilor economici
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un nou ghid oficial cu privire la utilizarea documentelor financiar-contabile si intocmirea raportarilor anuale. Ghidul se adreseaza persoanelor fizice si asocierilor fara personalitate juridica si persoanelor juridice romane care au obligatia de a conduce contabilitatea in partida simpla sau in partida dubla, dupa caz. Intr-un articol anterior am discutat despre normele generale, formularele financiar-contabile si registrele...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial ( Buletin informativ ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili, a facut public buletinul informativ nr. 8 din 24 februarie 2020, cu toate noutatile legislative cu incidenta fiscala, care au aparut in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 17-21 februarie 2020. Noile acte normative cu incidenta fiscala care apar in buletinul informativ sunt urmatoarele: 1. Ordinul ministrului finantelor publice nr. 624/2020 privind aprobarea atributiilor de detaliu,...» citeste mai departe aici

  • Planul de Conturi 2020 pentru societati comerciale si pentru ONG-uri
    • Ca sa ai siguranta ca folosesti intotdeauna conturile corecte, foloseste Planul de Conturi 2020 in format tiparit, actualizat, atat pentru societatile comerciale, cat si pentru ONG-uri! Noutatea in domeniul contabilitatii consta in publicarea unui instrument de lucru de mare folos in activitatea contabililor. Vorbim de Planul de Conturi, in format tiparit, de buzunar, atat in varianta pentru societati comerciale, cat si in cea pentru ONG-uri! Concret, este vorba despre un memorator care contine...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016