
Raportul Special
realizat de specialisti
Redam mai jos Regulamentul pentru modificarea si completarea Regulamentului privind analiza si solutionarea plangerilor referitoare la incalcarea prevederilor art. 5, 6 si 9 din Legea concurentei nr. 21/1996 si a prevederilor art. 101 si 102 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 499/2010 din 02.09.2015.
In temeiul art. 26 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
Regulamentul privind analiza si solutionarea plangerilor referitoare la incalcarea prevederilor art. 5, 6 si 9 din Legea concurentei nr. 21/1996 si a prevederilor art. 101 si 102 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 499/2010, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 687 din 12 octombrie 2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 6, alineatele (2), (3), (51), (52), (9), (10) si (12) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"
(2) Consiliul Concurentei poate decide sa declanseze procedura de investigatie privind o eventuala incalcare a art. 5, 6 sau 9 din lege si a art. 101 sau 102 din TFUE in orice moment, dar nu mai tarziu de expirarea termenului de 60 de zile lucratoare, pentru emiterea unei decizii referitoare la o plangere. Termenul de 60 de zile lucratoare incepe sa curga de la data la care i se confirma reclamantului faptul ca plangerea este considerata completa si indeplineste toate conditiile, potrivit art. 3 din prezentul regulament. Decizia va fi luata de comisia de caz, cu exceptia situatiei in care cel putin unul dintre membrii comisiei solicita motivat dezbaterea plangerii de catre plenul Consiliului Concurentei. De asemenea, cazul poate fi dezbatut in plen si la solicitarea presedintelui Consiliului Concurentei.
(3) In cazul plangerilor privind o posibila incalcare a art. 9 din lege, in situatia in care se constata, la o prima evaluare, existenta unor posibile fapte de natura anticoncurentiala prohibite expres de lege, Consiliul Concurentei poate comunica autoritatii sau institutiei administratiei publice centrale ori locale rezultatele primei sale evaluari cu privire la natura faptelor care formeaza obiectul plangerii si poate da acesteia posibilitatea de a-si exprima punctul de vedere, respectiv de a adopta masurile si remediile necesare restabilirii unui mediu concurential normal. La expirarea termenului legal de 60 de zile lucratoare pentru analiza plangerii, in functie de pozitia exprimata sau adoptata de autoritatea ori institutia administratiei publice centrale sau locale, Consiliul Concurentei poate decide declansarea unei investigatii sau respingerea plangerii.
Manual de inventariere Societati comerciale PFA ONG
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
. . . . . . . . . .
(51) in cadrul termenului pentru comunicarea observatiilor, partile implicate, care sunt supuse investigatiei, pot solicita organizarea de audieri. Presedintele Consiliului Concurentei poate organiza audieri si in lipsa unei solicitari din partea partilor implicate, in cazul in care apreciaza ca este util pentru stabilirea adevarului in cauza investigata.
(52) in situatia in care investigatia a fost declansata ca urmare a unei plangeri si se constata ca aceasta nu a condus la descoperirea unor dovezi suficiente privind incalcarea legii, care sa justifice impunerea de masuri sau sanctiuni de catre Consiliul Concurentei, inchiderea investigatiei se va face prin decizie a Plenului Consiliului Concurentei, in urma audierii partilor implicate, daca acestea solicita organizarea de audieri.
. . . . . . . . . .
(9) Atunci cand Consiliul Concurentei, in urma analizei plangerii, considera ca, pe baza informatiilor pe care le are in posesie, nu sunt suficiente temeiuri pentru a justifica declansarea unei investigatii, tinand cont si de utilizarea rationala a resurselor conform prevederilor alin. (81), va informa autorul plangerii despre intentia sa de a respinge plangerea, inclusiv despre motivele care stau la baza acestei intentii, si va stabili un termen rezonabil in cadrul caruia acesta sa isi prezinte punctul de vedere in scris in fata comisiei Consiliului Concurentei. Consiliul Concurentei poate admite ca reclamantul sa isi exprime punctul de vedere si verbal, in cazul in care acesta solicita in scris, in termenul mentionat de Consiliu, ascultarea sa. Consiliul Concurentei nu este obligat sa ia in considerare orice alte informatii sau documente transmise ulterior expirarii acestui termen de catre reclamant, inclusiv in scris.
(10) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), reclamantul poate solicita o prelungire a termenului fixat pentru furnizarea punctului sau de vedere. in functie de circumstantele cazului, Consiliul Concurentei poate acorda o astfel de prorogare, dar va stabili un termen rezonabil, astfel incat Consiliul Concurentei sa poata adopta solutia finala in termenul de 60 de zile lucratoare.
. . . . . . . . . .
(12) in cazul in care reclamantul isi exprima punctul de vedere in termenul stabilit de Consiliul Concurentei, iar informatiile si documentele suplimentare furnizate nu duc la o evaluare diferita a plangerii, Consiliul Concurentei va respinge plangerea prin decizie. Respingerea plangerii se face, potrivit art. 7, prin decizia comisiei Consiliului Concurentei. in situatia in care cel putin un membru al comisiei solicita motivat acest lucru, dupa ce autorului plangerii i s-a dat posibilitatea de a-si exprima punctul de vedere in scris, propunerea directiei de resort se supune dezbaterii plenului Consiliului Concurentei, care va hotari respingerea plangerii sau declansarea unei investigatii. De asemenea, cazul poate fi dezbatut in plen si la solicitarea presedintelui Consiliului Concurentei."
2. La articolul 6, dupa alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (81) cu urmatorul cuprins:
"
(81) in luarea deciziei de declansare a procedurii de investigatie, Consiliul Concurentei va tine cont si de utilizarea rationala a resurselor."
3. La articolul 7, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
(3) Consiliul Concurentei comunica autorului decizia, in scris, cu precizarea motivelor, in termen de maximum 60 de zile lucratoare de la data la care acestuia i se confirma faptul ca plangerea este completa si indeplineste toate conditiile prevazute in prezentul regulament. Decizia de respingere a plangerii poate fi atacata la Curtea de Apel Bucuresti, Sectia de contencios administrativ si fiscal, in termen de 30 de zile de la comunicare."
4. La articolul 10, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
(5) Actiunea in justitie poate fi intentata atat inainte, cat si dupa emiterea unei decizii de sanctionare de catre Consiliul Concurentei. in cea de-a doua situatie, persoanele fizice sau juridice, care se considera prejudiciate printr-o practica anticoncurentiala, pot formula cerere privind acordarea de despagubiri in termen de 2 ani de la data la care decizia Consiliului Concurentei a ramas definitiva ori a fost mentinuta, in tot sau in parte, printr-o hotarare judecatoreasca definitiva."
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple

Articole similare
Declaratia 100: Nomenclatorul obligatiilor de plata a fost completat cu o noua pozitie - contributia de solidaritate. Pana cand se plateste taxa?Noutati Legislatie Fiscala 23-28 iunie 2008Revista Romana de Fiscalitate nr. 40, Iunie 2009Ai abonament la STB, dar nu il validezi cand urci in mijlocul de transport in comun? Poti fi amendat cu pana la 500 de leiTitlul I, Capitolul 2Ultimele articole
Cheltuieli deductibile. Cheltuielile auto pot fi deduse 100% daca sunt folosite si in scop personal de angajati?Actualizare cod CAEN rev 3. Anumiti contribuabili NU au obligatii suplimentare fata de ANAFNoutati e-Transport pentru anul 2025. Ce trebuie sa stie contribuabiliiPlafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?Acte necesare pentru infiintarea unui SRL: tot ce trebuie sa stiiArticole similare
Cum s-a modificat LEGEA CONCURENTEI?Proiectul pentru LEGEA CONCURENTEI neloiale, aprobat in aceasta varaOrdonanta 12/2014. Modificari privind combaterea concurentei neloialeProiect pentru modificarea OUG 77/2014 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat si completarea Legii concurentei 21/1996Programul Femeia manager ofera finantare de 50.000 leiUltimele articole
IMM-urile vor putea beneficia de un ajutor de minimis de pana la 500.000 lei de la stat, prin programul de MicroindustrializareLegea 132/2017 privind noul cadru al pietei asigurarilor. Ce modificari aduce?Control la Agentia Nationala a Functionarilor Publici realizat de Corpul de Control al Primului-ministruCum puteti accesa fonduri prin Programul Comert 2016?Un nou proiect MFP aduce mai multa transparenta in acordarea ajutoarelor de stat. Se modifica si LEGEA CONCURENTEIArticole similare
In Romania, foarte multe companii au o situatie financiara atipicaProtestul companiilor trebuie sa nu afecteze piataMFP elimina 92 de taxe parafiscaleCum a ajuns impozitul specific sa fie sinonim cu o declaratie de neputintaMetodologia de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale va fi modificata de ANAFUltimele articole
ANAF a amendat cu 1.000.000 lei un operator economic care nu a respectat plafonarea adaosului comercialAnumite IMM-uri si PFA-uri din HORECA pot obtine fonduri nerambursabile de pana la 200.000 euro pentru dezvoltarea turismului balnearFirmele din turism pot primi ajutoare de minimis de pana la 40 euro pentru fiecare turist strain pe care il aduc in Romania (Ordinul 1759/2022)OUG 224/2020 pentru sprijinirea domeniului HoReCa a fost publicata in MonitorMonitorul preturilor la alimente a fost lansat pe 15 octombrieArticole similare
Noutati Legislatie Fiscala 16 - 20 martie 2009Defectarea caselor de marcat: Obligatiile care revin utilizatorilor (raspuns ANAF)Efectele anularii autorizatiei de antrepozit fiscal. Mai sunt produsele accizabile?Control antifrauda versus inspectie fiscala. Cand poate societatea sa nu furnizeze informatii inspectorilor?Noutati Legislatie Fiscala 23 - 27 martie 2009Ultimele articole
Plata dividende in numerar in transe de 10.000 lei. Legal sau plata fragmentata?Sistemul e-TVA. 3 lucruri importante pe care sa le aiba in vedere firmele din 2025Situatii financiare pentru 2024. Modificari importante aduse prin Ordinul 107/2025Noutati fiscale 2025. Care este regimul amenzilor in sistemul e-TVAModificari E-Transport: Va fi infiintat un registru electronic cu date despre sanctiunile aplicate prin OUG 41/2022Sfaturi de la experti
Inscriere in scop de TVA societate cu activitate in domeniul medical
Intrebare: O firma de servicii medicale are un site pe Google pentru promovarea clinicii, de aceea Google emite factura de reclama si publicitate. Iar noi ar trebui sa refacturam o parte din aceasta factura catre alta societate in care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Neindeplinire conditie microintreprindere
Intrebare: Un asociat unic detine 100%din actiuni la un SRL si mai detine 27% din drepturi la o alta societate comerciala. Ambele societati au fost pe microintreprindere an 2024. Nu am depus vectorul fiscal de trecere a unei societati la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA