Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Regulamentul privind analiza si solutionarea plangerilor referitoare la incalcarea prevederilor art. 5, 6 si 9 din Legea concurentei

10-Sep-2015
981

Redam mai jos Regulamentul pentru modificarea si completarea Regulamentului privind analiza si solutionarea plangerilor referitoare la incalcarea prevederilor art. 5, 6 si 9 din Legea concurentei nr. 21/1996 si a prevederilor art. 101 si 102 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 499/2010 din 02.09.2015.

In temeiul art. 26 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,


Regulamentul privind analiza si solutionarea plangerilor referitoare la incalcarea prevederilor art. 5, 6 si 9 din Legea concurentei nr. 21/1996 si a prevederilor art. 101 si 102 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 499/2010, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 687 din 12 octombrie 2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 6, alineatele (2), (3), (51), (52), (9), (10) si (12) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"

(2) Consiliul Concurentei poate decide sa declanseze procedura de investigatie privind o eventuala incalcare a art. 5, 6 sau 9 din lege si a art. 101 sau 102 din TFUE in orice moment, dar nu mai tarziu de expirarea termenului de 60 de zile lucratoare, pentru emiterea unei decizii referitoare la o plangere. Termenul de 60 de zile lucratoare incepe sa curga de la data la care i se confirma reclamantului faptul ca plangerea este considerata completa si indeplineste toate conditiile, potrivit art. 3 din prezentul regulament. Decizia va fi luata de comisia de caz, cu exceptia situatiei in care cel putin unul dintre membrii comisiei solicita motivat dezbaterea plangerii de catre plenul Consiliului Concurentei. De asemenea, cazul poate fi dezbatut in plen si la solicitarea presedintelui Consiliului Concurentei.

(3) In cazul plangerilor privind o posibila incalcare a art. 9 din lege, in situatia in care se constata, la o prima evaluare, existenta unor posibile fapte de natura anticoncurentiala prohibite expres de lege, Consiliul Concurentei poate comunica autoritatii sau institutiei administratiei publice centrale ori locale rezultatele primei sale evaluari cu privire la natura faptelor care formeaza obiectul plangerii si poate da acesteia posibilitatea de a-si exprima punctul de vedere, respectiv de a adopta masurile si remediile necesare restabilirii unui mediu concurential normal. La expirarea termenului legal de 60 de zile lucratoare pentru analiza plangerii, in functie de pozitia exprimata sau adoptata de autoritatea ori institutia administratiei publice centrale sau locale, Consiliul Concurentei poate decide declansarea unei investigatii sau respingerea plangerii.

. . . . . . . . . .

Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

(51) in cadrul termenului pentru comunicarea observatiilor, partile implicate, care sunt supuse investigatiei, pot solicita organizarea de audieri. Presedintele Consiliului Concurentei poate organiza audieri si in lipsa unei solicitari din partea partilor implicate, in cazul in care apreciaza ca este util pentru stabilirea adevarului in cauza investigata.

(52) in situatia in care investigatia a fost declansata ca urmare a unei plangeri si se constata ca aceasta nu a condus la descoperirea unor dovezi suficiente privind incalcarea legii, care sa justifice impunerea de masuri sau sanctiuni de catre Consiliul Concurentei, inchiderea investigatiei se va face prin decizie a Plenului Consiliului Concurentei, in urma audierii partilor implicate, daca acestea solicita organizarea de audieri.

. . . . . . . . . .

(9) Atunci cand Consiliul Concurentei, in urma analizei plangerii, considera ca, pe baza informatiilor pe care le are in posesie, nu sunt suficiente temeiuri pentru a justifica declansarea unei investigatii, tinand cont si de utilizarea rationala a resurselor conform prevederilor alin. (81), va informa autorul plangerii despre intentia sa de a respinge plangerea, inclusiv despre motivele care stau la baza acestei intentii, si va stabili un termen rezonabil in cadrul caruia acesta sa isi prezinte punctul de vedere in scris in fata comisiei Consiliului Concurentei. Consiliul Concurentei poate admite ca reclamantul sa isi exprime punctul de vedere si verbal, in cazul in care acesta solicita in scris, in termenul mentionat de Consiliu, ascultarea sa. Consiliul Concurentei nu este obligat sa ia in considerare orice alte informatii sau documente transmise ulterior expirarii acestui termen de catre reclamant, inclusiv in scris.

(10) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), reclamantul poate solicita o prelungire a termenului fixat pentru furnizarea punctului sau de vedere. in functie de circumstantele cazului, Consiliul Concurentei poate acorda o astfel de prorogare, dar va stabili un termen rezonabil, astfel incat Consiliul Concurentei sa poata adopta solutia finala in termenul de 60 de zile lucratoare.

. . . . . . . . . .

(12) in cazul in care reclamantul isi exprima punctul de vedere in termenul stabilit de Consiliul Concurentei, iar informatiile si documentele suplimentare furnizate nu duc la o evaluare diferita a plangerii, Consiliul Concurentei va respinge plangerea prin decizie. Respingerea plangerii se face, potrivit art. 7, prin decizia comisiei Consiliului Concurentei. in situatia in care cel putin un membru al comisiei solicita motivat acest lucru, dupa ce autorului plangerii i s-a dat posibilitatea de a-si exprima punctul de vedere in scris, propunerea directiei de resort se supune dezbaterii plenului Consiliului Concurentei, care va hotari respingerea plangerii sau declansarea unei investigatii. De asemenea, cazul poate fi dezbatut in plen si la solicitarea presedintelui Consiliului Concurentei."

2. La articolul 6, dupa alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (81) cu urmatorul cuprins:
"

(81) in luarea deciziei de declansare a procedurii de investigatie, Consiliul Concurentei va tine cont si de utilizarea rationala a resurselor."

3. La articolul 7, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"

(3) Consiliul Concurentei comunica autorului decizia, in scris, cu precizarea motivelor, in termen de maximum 60 de zile lucratoare de la data la care acestuia i se confirma faptul ca plangerea este completa si indeplineste toate conditiile prevazute in prezentul regulament. Decizia de respingere a plangerii poate fi atacata la Curtea de Apel Bucuresti, Sectia de contencios administrativ si fiscal, in termen de 30 de zile de la comunicare."

4. La articolul 10, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"

(5) Actiunea in justitie poate fi intentata atat inainte, cat si dupa emiterea unei decizii de sanctionare de catre Consiliul Concurentei. in cea de-a doua situatie, persoanele fizice sau juridice, care se considera prejudiciate printr-o practica anticoncurentiala, pot formula cerere privind acordarea de despagubiri in termen de 2 ani de la data la care decizia Consiliului Concurentei a ramas definitiva ori a fost mentinuta, in tot sau in parte, printr-o hotarare judecatoreasca definitiva."

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Regulamentul privind analiza si solutionarea plangerilor referitoare la incalcarea prevederilor art. 5, 6 si 9 din Legea concurentei":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Comisia Europeana raspunde solicitarii MFP privind pragul de TVA pentru intreprinderile mici
    • Ministerul Finantelor Publice a solicitat Comisiei Europene in luna aprilie a acestui an, continuarea aplicarii masurii de derogare de la articolul 287 din Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata care permite scutirea de la plata TVA a persoanelor impozabile cu o cifra de afaceri anuala care nu depaseste un prag specific. In acelasi timp, Romania a solicitat derogare privind cresterea plafonului de scutire de la echivalentul in moneda nationala a 65.000 de...» citeste mai departe aici

  • ANAF modifica si completeaza doua acte normative
    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementate prin Ordinul presedintelui ANAF nr....» citeste mai departe aici

  • Proiectul de modificare a Normelor de aplicare a OUG 28/1999 privind casele de marcat
    • OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale a suferit modificari substantiale prin OUG 91/2014 precum si mai multe modificari de mica amploare insa normele metodologice nu au fost adaptate, ultima modificare a acestora fiind adusa de HG 73/2014. Astfel, au aparut numeroase neconcordante intre ordonanta si normele de aplicare. Conform OG 20/2017 normele trebuiau publicate pana la data de 30 septembrie 2017. Pe site-un Ministerului...» citeste mai departe aici

  • Credite noi pentru IMM-uri, dupa incheierea unui nou acord cu FEI
    • In urma semnarii unui acord cu Fondul European de Investitii (FEI) in cadrul Programului "Initiativa pentru IMM-uri", Libra Internet Bank va acorda credite in valoare de pana la 47,7 milioane de euro IMM-urilor, in conditii avantajoase. "Ne bucura extinderea acordului cu Fondul European de Investitii si pentru programul Initiativa pentru IMM-uri, data fiind experienta deja acumulata in anii anteriori pentru programele EaSi, COSME si PROGRESS Microfinance sau Programul dedicat finantarii...» citeste mai departe aici

  • Romania adera la Pilonul European al Drepturilor Sociale si semneaza Proclamatia Interinstitutionala
    • In sedinta de Guvern de miercuri, 18 octombrie, Executivul a aprobat Memorandumul cu tema Elemente generale de pozitionare a Romaniei cu privire la "Proclamatia interinstitutionala privind Pilonul European al Drepturilor Sociale", transmite Ministerul Muncii. In document se propune, pe de o parte, aderarea Romaniei la Pilonul european al drepturilor sociale si semnarea Proclamatiei Interinstitutionale, iar, pe de alta parte, aprobarea elementelor de pozitie mentionate la punctul VII din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"