Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Regulamentul privind analiza si solutionarea plangerilor referitoare la incalcarea prevederilor art. 5, 6 si 9 din Legea concurentei

10-Sep-2015
1223

Redam mai jos Regulamentul pentru modificarea si completarea Regulamentului privind analiza si solutionarea plangerilor referitoare la incalcarea prevederilor art. 5, 6 si 9 din Legea concurentei nr. 21/1996 si a prevederilor art. 101 si 102 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 499/2010 din 02.09.2015.

In temeiul art. 26 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,


Regulamentul privind analiza si solutionarea plangerilor referitoare la incalcarea prevederilor art. 5, 6 si 9 din Legea concurentei nr. 21/1996 si a prevederilor art. 101 si 102 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 499/2010, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 687 din 12 octombrie 2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 6, alineatele (2), (3), (51), (52), (9), (10) si (12) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"

(2) Consiliul Concurentei poate decide sa declanseze procedura de investigatie privind o eventuala incalcare a art. 5, 6 sau 9 din lege si a art. 101 sau 102 din TFUE in orice moment, dar nu mai tarziu de expirarea termenului de 60 de zile lucratoare, pentru emiterea unei decizii referitoare la o plangere. Termenul de 60 de zile lucratoare incepe sa curga de la data la care i se confirma reclamantului faptul ca plangerea este considerata completa si indeplineste toate conditiile, potrivit art. 3 din prezentul regulament. Decizia va fi luata de comisia de caz, cu exceptia situatiei in care cel putin unul dintre membrii comisiei solicita motivat dezbaterea plangerii de catre plenul Consiliului Concurentei. De asemenea, cazul poate fi dezbatut in plen si la solicitarea presedintelui Consiliului Concurentei.

(3) In cazul plangerilor privind o posibila incalcare a art. 9 din lege, in situatia in care se constata, la o prima evaluare, existenta unor posibile fapte de natura anticoncurentiala prohibite expres de lege, Consiliul Concurentei poate comunica autoritatii sau institutiei administratiei publice centrale ori locale rezultatele primei sale evaluari cu privire la natura faptelor care formeaza obiectul plangerii si poate da acesteia posibilitatea de a-si exprima punctul de vedere, respectiv de a adopta masurile si remediile necesare restabilirii unui mediu concurential normal. La expirarea termenului legal de 60 de zile lucratoare pentru analiza plangerii, in functie de pozitia exprimata sau adoptata de autoritatea ori institutia administratiei publice centrale sau locale, Consiliul Concurentei poate decide declansarea unei investigatii sau respingerea plangerii.

. . . . . . . . . .

(51) in cadrul termenului pentru comunicarea observatiilor, partile implicate, care sunt supuse investigatiei, pot solicita organizarea de audieri. Presedintele Consiliului Concurentei poate organiza audieri si in lipsa unei solicitari din partea partilor implicate, in cazul in care apreciaza ca este util pentru stabilirea adevarului in cauza investigata.

(52) in situatia in care investigatia a fost declansata ca urmare a unei plangeri si se constata ca aceasta nu a condus la descoperirea unor dovezi suficiente privind incalcarea legii, care sa justifice impunerea de masuri sau sanctiuni de catre Consiliul Concurentei, inchiderea investigatiei se va face prin decizie a Plenului Consiliului Concurentei, in urma audierii partilor implicate, daca acestea solicita organizarea de audieri.

. . . . . . . . . .

(9) Atunci cand Consiliul Concurentei, in urma analizei plangerii, considera ca, pe baza informatiilor pe care le are in posesie, nu sunt suficiente temeiuri pentru a justifica declansarea unei investigatii, tinand cont si de utilizarea rationala a resurselor conform prevederilor alin. (81), va informa autorul plangerii despre intentia sa de a respinge plangerea, inclusiv despre motivele care stau la baza acestei intentii, si va stabili un termen rezonabil in cadrul caruia acesta sa isi prezinte punctul de vedere in scris in fata comisiei Consiliului Concurentei. Consiliul Concurentei poate admite ca reclamantul sa isi exprime punctul de vedere si verbal, in cazul in care acesta solicita in scris, in termenul mentionat de Consiliu, ascultarea sa. Consiliul Concurentei nu este obligat sa ia in considerare orice alte informatii sau documente transmise ulterior expirarii acestui termen de catre reclamant, inclusiv in scris.

(10) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), reclamantul poate solicita o prelungire a termenului fixat pentru furnizarea punctului sau de vedere. in functie de circumstantele cazului, Consiliul Concurentei poate acorda o astfel de prorogare, dar va stabili un termen rezonabil, astfel incat Consiliul Concurentei sa poata adopta solutia finala in termenul de 60 de zile lucratoare.

. . . . . . . . . .

(12) in cazul in care reclamantul isi exprima punctul de vedere in termenul stabilit de Consiliul Concurentei, iar informatiile si documentele suplimentare furnizate nu duc la o evaluare diferita a plangerii, Consiliul Concurentei va respinge plangerea prin decizie. Respingerea plangerii se face, potrivit art. 7, prin decizia comisiei Consiliului Concurentei. in situatia in care cel putin un membru al comisiei solicita motivat acest lucru, dupa ce autorului plangerii i s-a dat posibilitatea de a-si exprima punctul de vedere in scris, propunerea directiei de resort se supune dezbaterii plenului Consiliului Concurentei, care va hotari respingerea plangerii sau declansarea unei investigatii. De asemenea, cazul poate fi dezbatut in plen si la solicitarea presedintelui Consiliului Concurentei."

2. La articolul 6, dupa alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (81) cu urmatorul cuprins:
"

(81) in luarea deciziei de declansare a procedurii de investigatie, Consiliul Concurentei va tine cont si de utilizarea rationala a resurselor."

3. La articolul 7, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"

(3) Consiliul Concurentei comunica autorului decizia, in scris, cu precizarea motivelor, in termen de maximum 60 de zile lucratoare de la data la care acestuia i se confirma faptul ca plangerea este completa si indeplineste toate conditiile prevazute in prezentul regulament. Decizia de respingere a plangerii poate fi atacata la Curtea de Apel Bucuresti, Sectia de contencios administrativ si fiscal, in termen de 30 de zile de la comunicare."

4. La articolul 10, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"

(5) Actiunea in justitie poate fi intentata atat inainte, cat si dupa emiterea unei decizii de sanctionare de catre Consiliul Concurentei. in cea de-a doua situatie, persoanele fizice sau juridice, care se considera prejudiciate printr-o practica anticoncurentiala, pot formula cerere privind acordarea de despagubiri in termen de 2 ani de la data la care decizia Consiliului Concurentei a ramas definitiva ori a fost mentinuta, in tot sau in parte, printr-o hotarare judecatoreasca definitiva."

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Regulamentul privind analiza si solutionarea plangerilor referitoare la incalcarea prevederilor art. 5, 6 si 9 din Legea concurentei":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Conturi de trezorerie pentru plata contributiilor in 2019
    • In analiza de mai jos, vom vedea care sunt noile conturi de trezorerie pentru plata contributiilor salariale. Iata raspunsul specialistului! Ordinul nr. 531/2016 din 28 ianuarie 2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, a suferit ultima modificare in luna martie 2017 (mai exact, s-a introdus impozitul specific). Inca nu avem o modificare a acestui ordin. Avand in vedere prevederile legale in vigoare,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2019
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2019 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2019, trebuie sa indeplineasca trei conditii, mai exact: - societatea a inregistrat in anul 2018 venituri care nu au depasit 1.000.000 euro; - capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; - societatea nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?
    • Contribuabilii trebuie sa depuna la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) mai multe Formulare si declaratii care nu pot fi transmise decat online. UPDATE 21.01.2019: - Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (OPANAF 49/2018) se completeaza doar electronic si se depune prin Spatiul Privat Virtual sau pe portalul e-guvernare.ro. - Formularul 318: Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Codul comercial: Facturare servicii externe
    • "O societate de comert din Romania contracteaza servicii NAVLU cu o societate din UE. Societatea prestatoare are sucursala in Romania. Poate societatea din UE sa factureze serviciile direct catre societatea beneficiara si nu prin sucursala?". Vom vedea in cele ce urmeaza care este parere specialistului. Raspunsul specialistului Conform definitiei din Codul Comercial, navlul sau chiria se reglementeaza prin conventia partilor si se probeaza prin contractul de inchiriere sau prin polita de...» citeste mai departe aici

  • ANAF lanseaza un proiect de ordin: Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii/reincadrarii formei unei activitati de catre organul fiscal central. Asadar, proiectul privind Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale prevede: - In temeiul prevederilor art. 171 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele stabilite de organul fiscal central...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016