Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF a verificat 100 de firme pe zi in 2015. Amenzi record: 23 milioane de euro

12-Oct-2015
3136

Date oficiale transmise recent de ANAF informeaza cu privire la eforturile depuse in mod constant de catre Directia Generala de Antifrauda Fiscala.

Astfel, se aminteste ca, pentru prevenirea evaziunii fiscale, in primele noua luni ale anului 2015 inspectorii antifrauda fiscala au verificat 26.214 operatori economici, selectati in urma analizei de risc fiscal. Un calcul simplu in care tinem cont de totalul de firme active (circa 600.000) ne arata ca DGAF a verificat in acest an 4,36% din totalul firmelor active. Pe zi, inspectorii au verificat astfel, in medie, 94 de firme.

Inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala (DGAF) au stabilit, in urma acestor controale, peste 3 miliarde de lei drept sume datorate bugetului consolidat al statutului.

Astfel, prejudiciile cauzate de evaziunea fiscala, identificate in acest an, au o valoare totala de peste 2,80 miliarde de lei, echivalentul a 635,24 milioane de euro.

DGAF informeaza ca pentru asigurarea recuperarii acestor prejudicii au fost instituite masuri asiguratorii asupra unor active patrimoniale identificate in valoare totala de peste 1,89 miliarde de lei (429,24 milioane de euro).

Nereguli in contabilitatea firmei!

Inspectorii antifrauda au constatat 22.721 incalcari ale legislatiei financiar-contabile, pentru sanctionarea carora au dispus sanctiuni in valoare totala de peste 192,64 milioane lei (43,58 milioane euro), reprezentand amenzi contraventionale, confiscari de bunuri si venituri ilicite, si suspendarea activitatii comerciale a 762 puncte de lucru.


Cum a aratat inceputul de an?

Actiunile DGAF au demarat in forta inca de la inceputul anului curent. Astfel, in perioada ianuarie-februarie 2015, inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala au verificat activitatea a 2.919 operatori economici si au identificat si evaluat prejudicii cauzate bugetului de stat in valoare totala de 104 milioane euro (459.713.538 lei), pentru care au intocmit 86 sesizari ale organelor de urmarire penala si au instituit 259 masuri asiguratorii asupra unor active identificate in valoare totala de peste 89,7 milioane euro (396.496.089).

De asemenea, in aceeasi perioada a anului 2015, inspectorii DGAF au constatat 1.596 contraventii pentru care au dispus sanctionarea cu amenzi in valoare totala de 1,5 milioane euro (6.894.000 lei) si au confiscat bunuri, numerar si venituri in valoare totala de 4,9 milioane euro (21.731.657 lei).


Nu au lipsit nici arestarile interne!

Prin politica de toleranta zero fata de coruptie, conducerea DGAF sustine neconditionat demersurile organelor de urmarire penala si asigura implementarea tuturor masurilor legale necesare prevenirii si combaterii acestui flagel. Reafirmam hotararea DGAF de a mentine un grad ridicat de incredere si de a respecta standardele de integritate si corectitudine asumate.

Incepand cu data de 09 februarie 2015, prin Ordin al presedintelui ANAF s-a dispus incetarea detasarii dlui Vartic Ionut Daniel la Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF). Decizia a fost adoptata in urma retinerii si arestarii preventive la domiciliu a dlui Vartic Ionut Daniel, detasat pe o functie de inspector antifrauda sef serviciu in cadrul Directiei regionale antifrauda Suceava - DGAF, acuzat de catre procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie de savarsirea a trei infractiuni de folosire de informatii ce nu sunt destinate publicitatii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informatii.


Ce a insemnat primul an de activitate DGAF?

Va reamintim, mai intai, ca Directia Generala Antifrauda Fiscala a fost infiintata in luna decembrie 2013, dupa ce proiectul de hotarare se finaliza in luna august a aceluiasi an. La implinirea unui an de activitate, un comunicat DGAF anunta ca in acel interval "au fost recrutati 1.318 inspectori antifrauda, care au stabilit sume totale de 778 milioane euro, reprezentand prejudicii constatate, amenzi si confiscari dispuse".

De asemenea, acelasi comunicat anunta ca "unitatile de parchet au fost detasati in directa subordine a procurorilor 261 inspectori antifrauda, care in cadrul dosarelor penale au intocmit 821 rapoarte de constatare cu prejudicii insumand 916 milioane euro".


Prejudicii majore identificate de DGAF

O sa dam aici doar un exemplu de prejudiciu major identificat de DGAF:


Prejudiciu de 4,5 milioane euro cauzat prin achizitii fictive de servicii de curatenie

O companie a facut obiectul verificarilor derulate de catre Directia generala antifrauda fiscala, in perioada 20.08-11.12.2014, concretizate in 16 actiuni de verificare ce au avut ca obiectiv modul in care sunt respectate prevederile legislatiei fiscale si contabile de catre societate raportat la relatiile comerciale desfasurate cu alte societati. Administratorii companiei, in calitate de lideri ai gruparii infractionale, au creat si utilizat mai multe societati comerciale avand drept scop realizarea de achizitii intracomunitare nedeclarate de clorura de calciu in cazul primului circuit, ascunzand adevarata natura a provenientei marfurilor prin declararea fictiva a unor tranzactii comerciale, ulterior marfurile ajungand fictiv de pe circuit la compania incriminata, aceasta din urma creandu-si avantaj fiscal reprezentand TVA deductibil si impozit pe profit.

Pe de alta parte, societatea a inregistrat in evidenta contabila operatiuni constand in achizitii de prestari servicii constand in punerea la dispozitie de personal muncitor de la societatile mentionate, o mare parte din aceste servicii fiind nereale, provenind din achizitii fictive, fie direct, fie prin intermediul unor agenti economici cu un comportament fiscal inadecvat, acestia avand, la randul lor, drept furnizori de servicii, societati care nu declara livrari. La societatile in cauza s-a constatat acelasi mod de lucru si tipologie privind starea de fapt, dupa cum urmeaza:

- sedii sociale unde nu se desfasoara activitate, declarate in principal la adrese de cabinete de avocatura sau apartamente de bloc;

- reprezentanti legali neidentificabili sau care nu se prezinta la solicitarea organelor de control;

- lipsa salariatilor incadrati legal;

- lipsa mijloacelor de transport necesare deplasarii unui numar mare de personal muncitor (cca. 200-300 de oameni).

Din verificarile efectuate, au rezultat indicii rezonabile care conduc la concluzia ca operatiunile economice, ce au facut obiectul actelor de sesizare inaintate unitatii de parchet, nu au fost efectuate in fapt, iar inregistrarea lor ca si cheltuieli deductibile a avut ca scop majorarea artificiala a cheltuielilor in vederea diminuarii obligatiilor fiscale datorate bugetului de stat de catre societatea verificata.

Prejudiciul estimat cauzat bugetului statului este in cuantum de cca 4,5 milioane euro. Aspectele constatate cu ocazia controalelor efectuate au fost supuse atentiei organelor de urmarire penala competente, respectiv Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, in vederea analizarii posibilitatii initierii demersurilor specifice vizand stabilirea existentei ori inexistentei acestora, identificarea si tragerea la raspundere penala a faptuitorilor.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016