Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ministrul Fondurilor Europene a lansat campania de formare pentru o mai buna implementare a proiectelor POCU

12-Sep-2018
433

Ministrul Fondurilor Europene, Rovana Plumb, a lansat campania de formare pentru personalul din Autoritatea de Management pentru Programul Operational Capital Uman (AM POCU) si Organismele Intermediare (OI), precum si pentru beneficiarii de proiecte finantate prin POCU 2014-2020. Astfel, se urmareste o mai buna implementare a proiectelor POCU, potrivit unui comunicat remis, miercuri, de ministerul de resort.

“Obiectivul acestui demers este crearea premiselor pentru o abordare unitara si eficienta in implementarea si monitorizarea proiectelor. Astfel vor putea fi eliminate din timp aspecte ce conduc la unele blocaje in procesul de implementare. Programul propus se va desfasura in doua etape: in prima etapa este prevazuta formarea personalului Autoritatii de Management si al Organismelor Intermediare, iar a doua etapa vizeaza formarea beneficiarilor POCU”, se arata in comunicatul citat.

Asadar, prima etapa, care se va desfasura in perioada 20 septembrie – 9 noiembrie 2018, contine 7 module de formare in managementul neregulilor, aspecte privind antifrauda si evitarea conflictului de interese, evaluarea si selectia proiectelor, monitorizarea si raportarea in implementarea proiectelor, colectarea, raportarea si validarea indicatorilor de program, verificarea eligibilitatii cheltuielilor si achizitiilor publice efectuate in cadrul proiectelor, gestiunea financiar-contabila a proiectelor si asistenta tehnica.

Cea de-a doua etapa a programului de formare se va desfasura incepand cu luna noiembrie.

Atunci, beneficiarii de proiecte finantate prin POCU vor putea participa la sesiuni de lucru organizate in fiecare regiune de dezvoltare. Accentul va fi pus pe aspecte privind prevenirea neregulilor, combaterea fraudei sau evitarea conflictului de interese si nu numai.

Ministrul Rovana Plumb a facut apel catre toti beneficiarii de fonduri nerambursabile sa participe la sesiunile de formare propuse de Autoritatea de Management pentru Programul Operational Capital Uman, subliniind ca “Ne dorim preventie, nu corectie”. 

Prin acest program de formare se doreste asigurarea interpretarii uniforme a legislatiei si identificarea din timp a neconcordantelor de abordare intre Autoritatea de Management si Organismele Intermediare dar si intre Organismele Intermediare intre ele.

De asemenea, director general AM POCU, Vladimir Rovintescu, a adaugat ca in ceea ce priveste componenta de instruire pentru beneficiari, initiativa este una fara precedent in ultimii sapte ani de implementare a Fondului Social European in Romania. “Rezultatele vor fi benefice atat pentru noi, Autoritatea de Management, cat si pentru beneficiarii nostri, pe care ii incurajam sa se inscrie la sesiunea dedicata lor”, a spus acesta.

La evenimentul de lansare a programului au participat reprezentantii Bancii Mondiale, precum si reprezentanti ai Departamentului pentru Lupta Antifrauda (DLAF).

Programul de formare al Ministerului Fondurilor Europene a fost dezvoltat impreuna cu Banca Mondiala, in baza Acordului de Asistenta Tehnica dintre cele doua institutii, avand ca obiectiv sprijin acordat in implementarea Programului Operational Capital Uman.

Pana in prezent, Autoritatea de Management pentru Programul Operational Capital Uman, din cadrul MFE, a semnat contracte de finanantare in valoare totala de 2,1 miliarde euro.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ministrul Fondurilor Europene a lansat campania de formare pentru o mai buna implementare a proiectelor POCU":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Conturi de trezorerie pentru plata contributiilor in 2019
    • In analiza de mai jos, vom vedea care sunt noile conturi de trezorerie pentru plata contributiilor salariale. Iata raspunsul specialistului! Ordinul nr. 531/2016 din 28 ianuarie 2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, a suferit ultima modificare in luna martie 2017 (mai exact, s-a introdus impozitul specific). Inca nu avem o modificare a acestui ordin. Avand in vedere prevederile legale in vigoare,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2019
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2019 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2019, trebuie sa indeplineasca trei conditii, mai exact: - societatea a inregistrat in anul 2018 venituri care nu au depasit 1.000.000 euro; - capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; - societatea nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?
    • Contribuabilii trebuie sa depuna la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) mai multe Formulare si declaratii care nu pot fi transmise decat online. UPDATE 21.01.2019: - Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (OPANAF 49/2018) se completeaza doar electronic si se depune prin Spatiul Privat Virtual sau pe portalul e-guvernare.ro. - Formularul 318: Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Codul comercial: Facturare servicii externe
    • "O societate de comert din Romania contracteaza servicii NAVLU cu o societate din UE. Societatea prestatoare are sucursala in Romania. Poate societatea din UE sa factureze serviciile direct catre societatea beneficiara si nu prin sucursala?". Vom vedea in cele ce urmeaza care este parere specialistului. Raspunsul specialistului Conform definitiei din Codul Comercial, navlul sau chiria se reglementeaza prin conventia partilor si se probeaza prin contractul de inchiriere sau prin polita de...» citeste mai departe aici

  • ANAF lanseaza un proiect de ordin: Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii/reincadrarii formei unei activitati de catre organul fiscal central. Asadar, proiectul privind Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale prevede: - In temeiul prevederilor art. 171 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele stabilite de organul fiscal central...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016