Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul a aprobat implementarea Programului National de digitalizare a IMM-urilor. Fondurile ajung la 150 milioare de euro

17-Aug-2020
1818
In sedinta de Guvern de vineri a fost aprobata implementarea Programului National de digitalizare a microintreprinderilor, intreprinderilor mici si mijlocii, finantat in cadrul Programului Operational Competitivitate, gestionat de Ministerul Fondurilor Europene. De asemenea, a fost anuntata majorarea fondurilor care pot fi contractate de spitalele COVID-19 si de centrele sociale pentru a face fata mai bine crizei sanitare la 700 milioane euro fata de 400 milioane euro – suma disponibila initial, informeaza Ministerul Fondurilor Europene.
 
Implementarea Programului de digitalizare dedicat IMM-urilor a fost adoptata in contextul in care studiile Bancii Europeane de Investitii, companiile extrem de digitalizate au facut fata mult mai usor crizei cauzate de pandemia COVID-19. Si din acest motiv, este esentiala accelerarea digitalizarii economiei. Bugetul alocat este de 150 milioane euro, din care 127,5 milioane euro fonduri europene.
 
Activitati sprijinite pentru microintreprinderi si IMM-uri:
 
A. Activitati pentru dezvoltarea de produse inovative in domeniul TIC, precum:
 
– achizitia de hardware TIC si a altor dispozitive aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare si punere in functiune;
– amenajarea centrului de date in care se vor instala echipamentele TIC;
– achizitia/ dezvoltarea de aplicatii software/ licente necesare implementarii proiectului, configurarea si implementarea bazelor de date, migrarea si integrarea diverselor structuri de date existente, achizitionarea si implementarea de solutii de semnatura electronica;
– cercetare industriala sau dezvoltare experimentala;
– instruirea personalului care va utiliza produsele implementate/achizitionate si a personalului care va asigura mentenanta.
 
B. Activitati de digitalizare a IMM-urilor, altele decat cele care au ca obiect principal de activitate TIC, precum:
 
– achizitia de hardware TIC si a altor dispozitive si echipamente aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare, punere in functiune, justificate din punct de vedere al implementarii proiectului;
– realizarea retelei LAN necesara pentru implementarea proiectului;
– achizitia si/sau dezvoltarea aplicatiilor software/licentelor necesare implementarii proiectului, configurarea si implementarea bazelor de date, migrarea si integrarea diverselor structuri de date existente;
– achizitia unui website de prezentare a companiei;
– achizitia unui nume de domeniu nou “.ro” direct de la furnizorul national;
– achizitia solutiei de semnatura electronica;
– achizitia de aplicatii informatice specifice pentru persoanele cu dizabilitati.
 
Conform unui comunicat de presa al MFE, in sedinta de Guvern a fost prezentat stadiul evaluarii proiectelor depuse in cadrul apelului „Consolidarea capacitatii de gestionare acrizei sanitare COVID-19”, finantat prin intermediul Programului Operational Infrastructura Mare si s-a anuntat majorarea limitei de supracontractare la 700 de milioane de euro.
 
In momentul lansarii apelului, bugetul alocat a fost de 350 milioane euro, iar limita de supracontractare a fost stabilita la 400 milioane euro. Decizia de crestere a fondurilor ce pot fi contractate in cadrul apelului este justificata de valoarea proiectelor depuse pentru a fi finantate.
 
Pana in prezent au fost depuse 115 cereri de finantare in valoare de aproximativ 473 milioane euro, bugetul apelului fiind depasit cu peste 120 de milioane euro, astfel:
 
• 93 de proiecte de tip A, in valoare de 419,8 milioane euro, prin care sunt dotate cu echipamente medicale/ echipamente de protectie 105 de unitati sanitare publice;
• 22 proiecte de tip C, in valoare de 33,2 milioane euro, prin care sunt dotate cu echipamente de protectie directiile generale de asistenta sociala.
 
Au fost aprobate peste 20 de cereri de finantare in valoare de aproximativ 85 milioane euro, celelalte aflandu-se in diferite etape ale procesului de evaluare/ contractare. Totodata, in cadrul apelului mentionat se afla in pregatire alte 141 de cereri de finantare care urmeaza a fi transmise spre evaluare in perioada imediat urmatoare.
 
Apelul de proiecte, lansat in data de 15 mai 2020, se adreseaza urmatoarelor categorii mari de beneficiari:
 
• Unitati sanitare publice pentru care Ministerul Sanatatii stabileste necesitatea dotarii;
• Ministerul Sanatatii/ alte autoritati publice centrale si autoritati publice locale, sau unitati aflate in subordonarea, coordonarea sau sub autoritatea acestora, pentru achizitii necesare gestionarii crizei de sanatate publica;
• Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta.
 
Finantarile se acorda pentru:
 
• Proiecte de tip A – Dotarea unitatilor sanitare publice/ unitatilor publice de interventie integrata/ entitatilor publice implicate in activitatea de transfuzie sanguina cu echipamente si aparatura medicala, dispozitive medicale si de protectie medicala, echipamente pentru transport specializat, echipamente pentru decontaminare si suport triaj, necesare pentru tratamentul pacientilor cu infectie COVID – 19;
• Proiecte de tip B – Crearea unor capabilitati medicale mobile/ formatiuni medicale mobile de diagnostic si tratament utilizate in combaterea raspandirii COVID-19/ spitale modulare rol 1, 2 si 3/ containere de logistica medicala;
• Proiecte de tip C – Dotarea centrelor sociale rezidentiale publice pentru categorii vulnerabile (persoane varstnice, persoane cu dizabilitati, copii etc.), a unitatilor/ institutiilor de invatamant de stat cu echipamente de protectie.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale iunie 2025: Cresteri de taxe, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul Guvern

    • Un nou pachet de masuri fiscale si reforme bugetare se pregateste sa redefineasca echilibrul economic al Romaniei. Potrivit unui draft al Programului de Guvernare, publicat de profit.ro, viitorul Executiv intentioneaza sa implementeze un set extins de politici care sa sporeasca veniturile statului si sa reduca deficitul bugetar. Planul include majorari de taxe si accize, largirea bazei de impozitare si o ofensiva clara impotriva evaziunii fiscale, sustinuta de digitalizare, controale riguroase...» citeste mai departe aici

  • D101 in 2025. Termen limita + completarea D101 pentru pierderi fiscale si sponsorizari

    • Multi contribuabili se intreaba daca si in acest an data de 25 iunie 2025 este termenul limita pentru depunerea Declaratiei D101 privind impozitul pe profit aferent anului 2024. De asemenea, firmele pot transmite in acest an si Formularul 177, pentru redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre sponsorizari. In acest articol gasesti raspunsuri la aceste intrebari legate de completarea corecta a D101, mai ales in cazurile in care ai pierderi fiscale reportate. Iti...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • [Declaratia unica rectificativa] Termene de depunere, reglementari cheie si studii de caz

    • Declaratia Unica rectificativa reprezinta instrumentul prin care contribuabilii persoane fizice pot corecta eventualele erori aparute in formularul initial, fie ca este vorba de venituri, contributii sociale sau alte obligatii declarate. In acest articol va oferim o prezentare clara a termenelor de depunere, a reglementarilor-cheie prevazute de legislatia fiscala, precum si studii de caz relevante care ilustreaza modul corect de completare si transmitere a declaratiei rectificative.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016