Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP modifica platile in avans facute pentru institutiile publice

03-Apr-2014
9134
MFP a publicat la 1 martie proiectul de Ordonanta de urgenta pentru completarea art.52 din Legea nr.500/2002 privind finantele publice in contextul in care legea amintita prevede la art.52 alin.(6) ca efectuarea platilor, in limita creditelor bugetare aprobate, se face numai pe baza de acte justificative, intocmite in conformitate cu dispozitiile legale, si numai dupa ce acestea au fost lichidate si ordonantate potrivit legii.

In acelasi timp, noteaza documentul care argumenteaza proiectul, la art.52 alin.(8) se prevede ca Guvernul poate stabili, prin hotarare, actiunile si categoriile de cheltuieli pentru care se pot efectua plati in avans de pana la 30% din fondurile publice, criteriile, procedurile, precum si limitele care se vor folosi in acest scop.

Potrivit prevederilor Legii nr. 41/1994 privind organizarea si functionarea Societatii Romane de Radiodifuziune si Societatii Romane de Televiziune, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune sunt servicii publice autonome de interes national, independente editorial, care isi desfasoara activitatea sub controlul Parlamentului.

Unul dintre obiectivele celor doua societati il reprezinta si extinderea si dezvoltarea activitatii specifice in strainatate pentru comunitatile romanesti din afara granitelor tarii ca o sursa principala de informare pentru publicul din strainatate privind actualitatea politica, socio-economica si culturala nationala si internationala.

Statul roman considera institutiile mass-media de limba romana drept interfata necesara pentru mentinerea unui contact permanent cu Romania al cetatenilor si etnicilor romani aflati in afara granitelor.

"Pentru a permite mentinerea functionarii posturilor de radio si televiziune din strainatate controlate de Societatea Romana de Radiodifuziune, respectiv de Societatea Romana de Televiziune, precum si pentru a permite infiintarea unora noi, este necesara asigurarea de urgenta a finantarii acestora in conformitate cu legislatia nationala", precizeaza documentul.

De asemenea, e amintit faptul ca nefinantarea urgenta a institutiilor mass-media amintite mai sus poate duce la desfiintarea acestora.

In concret, prin proiectul de act normativ se urmareste crearea cadrului legal pentru acordarea de avansuri de pana la 100% din fonduri publice in vederea finantarii activitatilor specifice de producere si difuzare a emisiunilor radiofonice si de televiziune in strainatate, in limba romana, precum si pentru amenajarea spatiilor de productie si emisie, ale posturilor de radio si televiziune din strainatate controlate de Societatea Romana de Radiodifuziune, respectiv de Societatea Romana de Televiziune.

De asemenea, prin acest proiect se prevede ca prin hotarare a Guvernului se vor stabili categoriile de cheltuieli pentru care se efectueaza plati in avans, procedurile, precum si limitele care se folosesc in acest scop.

Puteti consulta aici proiectul.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP modifica platile in avans facute pentru institutiile publice":
Rating:

Nota: 4.5 din 2 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti

  • Coduri TVA SAF-T

    Intrebare: 310304 Livrare de bunuri pentru care locul livrarii este in afara Romaniei (in UE sau non-UE). 310325 Livrari de bunuri/prestari de servicii care nu sunt raportabile in decontul de TVA din Romania si care se raporteaza in decontul...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<

  • Servicii in curs de executie

    Intrebare: La final de luna cand ar trebui constituita nota contabila 332=712 cu venitul aferent costurilor efectuate, ar trebui sa avem vreun document doveditor privind stadiul lucrarilor confirmat (semnat) de beneficiar? Sau este suficient...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<



© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016