Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

POCU: 20 milioane de euro pentru consolidarea economiei sociale

23-Sep-2016
414

Ministerul Fondurilor Europene (MFE) deschide astazi apelul "SOLIDAR - Sprijin pentru consolidarea economiei sociale", cu o alocare de 20 milioane de euro din Programul Operational Capital Uman (POCU), primul dintr-o serie de apeluri dedicate economiei sociale.

Peste 200 de intreprinderi de economie sociala (persoane juridice apartinand uneia dintre categoriile prevazute in Legea nr. 219/2015 privind economia sociala) vor obtine fonduri europene cu o valoare cuprinsa intre 40.000 si 100.000 de euro, sub forma de ajutor de minimis.

Ghidul solicitantului a fost lansat in consultare publica in data de 25 iulie si dezbatut in sedinta publica din data de 23 august 2016. Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice (MMFPSPV) a finalizat normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii privind economia sociala. In baza acestor norme, intreprinderile cu vocatie sociala vor putea sa obtina un atestat de intreprindere sociala, de la compartimentul de Economie Sociala din cadrul Agentiilor Judetene de Ocupare a Fortei de Munca, pana la sfarsitul acestui an.

"Salut efortul Ministerului Muncii de elaborare a normelor de aplicare a prevederilor Legii privind economia sociala si invit intreprinderile sociale sa acceseze aceasta oportunitate de finantare. Ca sa acceleram procesul, am decis, in urma consultarilor, ca solicitantii declarati castigatori sa prezinte atestatul de intreprindere sociala nu mai devreme de semnarea contractului de finantare." a declarat Cristian Ghinea, ministrul Fondurilor Europene.

Depunerea proiectelor prin intermediul sistemului informatic MySMIS 2014, se poate face incepand de astazi, 21 septembrie 2016 si se incheie in data de 14 noiembrie 2016, ora 16:00.

Prin aceste masuri Ministerul Fondurilor Europene si Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si persoanelor Varstnice indeplinesc inca unul dintre angajamentele asumate de Guvern in Pachetul Antisaracie.

Informatii despre atestarea intreprinderilor sociale si certificarea intreprinderilor sociale de insertie

MMFPSPV a infiintat un compartiment dedicat economiei sociale, care functioneaza in cadrul Directiei Politici de Ocupare Competente si Mobilitate Profesionala. Acesta se ocupa de elaborarea politicilor si strategiilor in domeniul economiei sociale, promovarea si sprijinirea intreprinderilor sociale si, de asemenea, furnizeaza informatii specifice persoanelor fizice si juridice interesate, la adresa unica de contact intreprinderisociale@mmuncii.ro.

Totodata, la nivelul ANOFM si a fiecarei agentii judetene pentru ocuparea fortei de munca au fost constituite compartimente specializate de economie sociala, cu atributii privind informarea si inregistrarea cererilor de atestare si acordare intreprinderilor sociale a marcii sociale.

Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

Pentru obtinerea atestatului de intreprindere sociala si a marcii sociale, persoanele juridice de drept privat interesate vor putea depune sau transmite prin posta o cerere adresata compartimentelor de economie sociala infiintate in cadrul Agentiilor Judetene de Ocupare a Fortei de Munca, care vor elibera atestatul sau certificatul, dupa caz, in termen de 30 de zile de la solicitare.

Informatii despre apelul de proiecte "SOLIDAR — Sprijin pentru consolidarea economiei sociale"

sprijina masura 24.4. "Antreprenoriat social" din Pachetul integrat pentru combaterea saraciei, lansat de Guvernul Romaniei in februarie 2016.

face parte din Axa prioritara 4. Incluziunea sociala si combaterea saraciei, Prioritatea de investitii 9v. Promovarea antreprenoriatului social si a integrarii vocationale in intreprinderile sociale si economia sociala si solidara pentru a facilita accesul la ocuparea fortei de munca, Obiectiv specific 4.16. Consolidarea capacitatii intreprinderilor de economie sociala de a functiona intr-o maniera autosustenabila.

Despre Programul Operational Capital Uman 2014-2020
Programul Operational Uman 2014-2020 are o alocare totala de 4,326 miliarde euro. Programul stabileste prioritatile de investitii, obiectivele specifice si actiunile asumate de catre Romania in domeniul resurselor umane, continuand astfel investitiile realizate prin Fondul Social European in perioada 2007?2013 si contribuind la reducerea disparitatilor de dezvoltare economica si sociala dintre Romania si Statele Membre ale UE. In vederea atingerii obiectivelor propuse, in cadrul POCU au fost stabilite 7 Axe Prioritare.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "POCU: 20 milioane de euro pentru consolidarea economiei sociale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"