Nou in Monitor: Ordinul OMEF privind polii de competivitate si sprijinul de stat pentru afaceri
In Monitorul Oficial nr. 359 din 28.05.2012 a fost publicat ordinul pentru modificarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 1576/2008 privind infiintarea Grupului de lucru interministerial pentru operatiunea "Dezvoltarea structurilor de sprijin al afacerilor de interes national si international - poli de competivitate".
Avand in vedere prevederile Hotararii Guvernului nr. 750/2005 privind constituirea consiliilor interministeriale permanente, cu modificarile si completarile ulterioare,
in baza prevederilor Hotararii Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul institutional de coordonare si de gestionare a instrumentelor structurale, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a numitor dispozitii generale privind Fondul European pentru Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de coeziune si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999, ale Regulamentului (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei de stabilire a normelor de punere in aplicare ale Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispozitii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de coeziune si a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European si al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, ale Cadrului Strategic National de Referinta si ale Programului operational sectorial "Cresterea competivitatii economice" aprobat prin decizia Comisiei nr. 3.472 din 12 iulie 2007,
in temeiul prevederilor art. 9 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, cu modifiarile si completarile ulterioare,
ministrul economiei, comertului si mediului de afaceri emite urmatorul ordin:
Art. I - Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 1.576/2008 privind infiintarea Grupului de lucru interministerial pentru operatiunea "Dezvoltarea structurilor de sprijin al afacerilor de interes national si international - poli de competivitate", publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, nr. 470 din 25 iunie 2008, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 2. - Grupul de lucru interministerial pentru operatiunea "Dezvoltarea structurilor de sprijin al afacerilor de interes national si international - poli de competivitate" va fi informat de catre Autoritatea de management pentru Programul operational sectorial "Cresterea competivitatii economice" cu privire la forma finala a documentelor operatiunii (ghidul solicitantului, ordin cheltuieli eligibile, schema ajutor de stat si de minimis), desfasurarea apelului de propuneri de proiecte aferent operatiunii 1.3.1. Poli de competivitate, listei polilor de competivitate selectati in urma procesului de evaluare.
2. Anexa se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. II - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Facturi primite de la furnizor cu cod de TVA anulat
Intrebare: Suntem un magazin alimentar si in luna august am efectuat mai multe achizitii de marfa de la un furnizor. In momentul achizitiilor din 03 si 10 august, furnizorul avea codul de TVA anulat (din oficiu) incepand cu data de 01.08.2024, conform art. 316 alin. (11) lit. d. Furnizorul a emis cele doua facturi cu TVA. In data de 13.08.2024, furnizorul a redevenit platitor de TVA.a) In ceea ce priveste achizitia in perioada in care TVA-ul este anulat (01-12 august), care este monografia contabila?b) Cum...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Dobanda fiscala sau civila solicitata la plata
Intrebare: O SRL in luna aprilie 2013 a intrat in insolventa. ANAF s-a inscris la masa credala cu suma de 514.420 lei. In luna ianuarie 2017, SRL-ul a intrat in faliment, iar ANAF s-a inscris cu o suma suplimentara de 152.159 lei, rezultand un total de 666.579 lei. In luna decembrie 2015, SRL a depus un decont de TVA cu optiune de rambursare pentru suma de 858.912 lei. Dupa rezolvarea decontului (RIF-ul a fost contestat in diferite instante, castig de cauza avand loc in octombrie 2021), ANAF a compensat...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Obligatia generarii codului UIT in sistemul RO e-Transport
Intrebare: O societate comerciala, membra intr-o Cooperativa Agricola, livreaza naut (produs cu risc fiscal ridicat) catre aceasta. Societatea comerciala si Cooperativa Agricola au acelasi sediu si acelasi depozit. Marfa (nautul) practic nu este incarcata intr-un mijloc de transport si nu paraseste depozitul; este intocmita doar e-factura.Bunurile respective cu risc fiscal ridicat fac, in acest caz, obiectul monitorizarii in sistemul RO e-Transport? Este necesara generarea codului UIT?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Indemnizatie de maternitate. Stagiu de cotizare. Baza de calcul
Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca am procedat corect in urmatoarea situatie:O salariata a adus in luna iunie un concediu medical cu codul 08 (sarcina si lauzie) pentru perioada 01.06.2024-30.06.2024. La societatea noastra a inceput sa lucreze din 01.01.2024, dar a adus o adeverinta de la vechiul loc de munca cu veniturile realizate in perioada 01.06.2023-31.12.2023. Este corect sa luam in calcul pentru indemnizatia de concediu medical si veniturile de la vechiul angajator sau trebuie sa tinem cont doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor << PFA. Relatii de colaborare
Intrebare: O PFA doreste sa realizeze un proiect de valoare 200.000 lei in domeniul informatic pentru o SRL din Romania. PFA doreste sa imparta lucrarea cu un colaborator, tot PFA, prin subcontract.PFA poate incheia subcontractul cu cealalta PFA sau doar SRL si PFA pot incheia un asemenea contract pentru aceasta valoare?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Organizare operatiuni cu numerar puncte de lucrusediu
Intrebare: Avem doua firme: una cu obiect de activitate fabricarea produselor de cofetarie si alta cu obiect de activitate vanzarea acestora. Locatiile unde avem magazinele sunt raspandite in mai multe judete din tara, fata de sediul firmei.Cum putem colecta, prin personal propriu, banii in numerar din cofetarii, in mod cat mai sigur si legal? Ce documente intocmim la ridicarea banilor incadrati din vanzari, din cofetarii (puncte de lucru), unde avem registru de casa? Ce documente intocmim la incasarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<