Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

A fost publicat Ghidul revizuit pentru accesarea ajutorului de stat pentru sprijinirea investitiilor care creeaza locuri de munca

03-Mai-2017
2987

Va oferim mai jos cateva intrebari adresate frecvent, precum si raspunsurile oferite de Ministerul de Finante. Aceste intrebari va pot ajuta sa va dati seama in ce masura firma dumneavoastra se incadreaza pentru a primi ajutor de stat. 

Ghidul revizuit pentru accesarea ajutorului de stat pentru sprijinirea investitiilor care promoveaza dezvoltarea regionala prin crearea de locuri de munca poate fi ACCESAT AICI.

Pot beneficia de ajutor de stat si intreprinderile legate (grup de firme)? 

Potrivit Cap. I, pct. 4 din Ghidului pentru accesarea ajutorului de stat in baza H.G. nr. 332/2014 - Revizia 2, sunt intreprinderi nou-infiintate sau intreprinderi in activitate, IMM-uri sau intreprinderi mari, cu personalitate juridica, infiintate conform Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata.

Pentru cate activitati poate solicita finantare o intreprindere? 

Potrivit Cap. II, pct. 2, subpct. 2.2 din Ghidului pentru accesarea ajutorului de stat in baza H.G. nr. 332/2014 - Revizia 2, se poate solicita finantare pentru o singura activitate economica, respectiv un singur cod CAEN. Activitatea pentru care se solicita finantare poate fi principala sau secundara.

 

Se poate schimba adresa implementarii proiectului de investitii dupa primirea acordului pentru finantare?

Conform atentionarii de la Cap. II, pct. 4, subpct. 4.2, lit. a) din Ghidului pentru accesarea ajutorului de stat in baza H.G. nr. 332/2014 - Revizia 2, pe parcursul realizarii investitiei si crearii locurilor de munca si pe o perioada de 5 ani de la data la care posturile au fost ocupate prima data, respectiv 3 ani in cazul IMM-urilor, orice modificare a adresei locatiei unde este efectuata investitia se notifica Ministerului Finantelor Publice printr-o adresa insotita de Certificatul Constatator emis de Oficiul Registrului Comertului, in care se mentioneaza noua locatie, codul CAEN aferent activitatii pentru care s-a obtinut finantare la noua locatie, actul de detinere a locatiei, precum si valabilitatea acestuia.

Mutarea locatiei intr-o regiune in care intensitatea maxima a ajutorului de stat este mai mica decat cea aferenta regiunii in care intreprinderea a beneficiat de ajutor de stat atrage revocarea acordului pentru finantare si recuperarea ajutorului de stat acordat.

 

In cadrul schemei de ajutor de stat instituita in baza H.G. nr. 332/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt considerate costuri eligibile doar costurile salariale?

Conform prevederilor Cap. III, art. 6, alin. (1) din H.G. nr. 332/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt considerate cheltuieli eligibile numai costurile salariale, astfel cum sunt definite la Cap. I, art. 1, lit. d) din Anexa nr. 2 la H.G. nr. 332/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, inregistrate pe o perioada de 2 ani consecutivi, ca urmare a crearii de locuri de munca.
Poate beneficia de ajutor de stat o intreprindere care are mai multe puncte de lucru in tara? 

Potrivit prevederilor Cap. VI, art. 16, lit. b) din H.G. nr. 332/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru a fi eligibila o investitie trebuie sa conduca la crearea, pentru fiecare locatie, a cel putin 10 locuri de munca din care minimum 3 locuri de munca pentru lucratori defavorizati.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Arhivarea documentelor. Exceptii de la perioada standard de arhivare de 5 ani

    • Arhivarea documentelor financiar-contabile reprezinta o obligatie legala esentiala pentru orice entitate, asigurand pastrarea si disponibilitatea informatiilor economice pe o perioada determinata. Desi perioada standard de arhivare este de 5 ani, legislatia prevede anumite exceptii in functie de natura si importanta documentelor. In continuare, vom prezenta principalele categorii de documente si termenele specifice de pastrare aplicabile, inclusiv situatiile in care durata de arhivare depaseste...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Proces verbal compensare datorii reciproce si aspecte cheie

    • Compensarea datoriilor reciproce reprezinta o modalitate legala prin care doua societati isi pot stinge obligatiile una fata de cealalta. Aceasta procedura este reglementata de Codul civil si de normele contabile in vigoare, asigurand o evidenta corecta in contabilitate. In continuare, veti regasi un model de proces-verbal de compensare a datoriilor reciproce, elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina, dar si informatii importante despre cum se poate face compensarea intre doua...» citeste mai departe aici

  • Bon de transfer. MODEL si reglementari cheie

    • Bonul de transfer este un document contabil si de gestiune important pentru firme, iar in continuare vom vedea ce este acesta exact, un model de bon de transfer, precum si ce documente justificative sunt necesare pentru a documenta transferul produselor finite in materii prime.» citeste mai departe aici

  • Vouchere eMAG primite de la persoane fizice. Tratament fiscal si contabil

    • In contextul utilizarii tot mai frecvente a voucherelor digitale, societatile comerciale se pot confrunta cu situatii in care aceste instrumente sunt primite de la persoane fizice, fara a exista o relatie comerciala directa. Analiza tratamentului contabil si fiscal al acestor operatiuni devine astfel esentiala pentru respectarea prevederilor legale si reflectarea corecta in evidenta financiara. Iar in continuarea articolului vom clarifica modul de incadrare si inregistrare a voucherelor eMAG...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende: 10% sau 16%? Ce cota se aplica profitului din perioada octombrie-decembrie 2025

    • Contribuabilii vor sa stie daca mai pot aplica cota de impozit de 10% pentru dividendele distribuite din profitul anului 2025 si in ce conditii se poate face acest lucru. Totodata, acestia sunt interesati sa afle cand este necesara intocmirea situatiilor financiare interimare si care sunt pasii legali pentru repartizarea profitului obtinut in cursul anului. Avem acest caz. Societatea vrea sa repartizeze la dividende din profitul anului 2025 o suma, are profit. Va avea hotarare AGA de...» citeste mai departe aici

  • Depunere declaratii ANAF. Calendar obligatii fiscale NOIEMBRIE 2025

    • In acest articol vom vedea principalele termene fiscale din luna noiembrie pentru contribuabilii din Romania, precum depunerea declaratiilor de TVA, notificari privind regimul special pentru agricultori sau TVA la incasare, dar si situatiile centralizatoare pentru produse accizabile. Sunt evidentiate formularele necesare, categoriile de contribuabili vizate si baza legala aferenta fiecarui termen. Informatiile sunt utile pentru o buna planificare fiscala si respectarea obligatiilor legale.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016