Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

S-a aprobat Procedura de atestare si certificare a intreprinderilor sociale si a celor de insertie

12-Aug-2016
1083

Guvernul a reglementat procedura de atestare si certificare a intreprinderilor sociale, respectiv a intreprinderilor sociale de insertie, de catre agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca, printr-o hotarare adoptata recent, necesara punerii in aplicare a Legii nr. 219/2015 privind economia sociala.

Documentul detaliaza conditiile in care o intreprindere sociala de insertie obtine certificarea, adica i se acorda marca sociala, obligatiile intreprinderilor sociale de insertie, suspendarea si retragerea marcii sociale.

Totodata, sunt definite categoriile de persoane care apartin grupurilor vulnerabile care se pot incadra in intreprinderile sociale de insertie (persoanele care se afla in sistemul de protectie a copilului sau provin din acest sistem, persoanele din familiile beneficiare de alocatiiIe pentru sustinerea familiei, persoanele din familiile beneficiare de ajutor social, etc.) si documentele justificative pe care acestea trebuie sa le prezinte pentru a-si dovedi apartenenta la grup.

De asemenea, este definit planul judetean de insertie socio-profesionala - documentul de planificare elaborat de agentiile de ocupare, pe o perioada de 3 ani, prin consultarea intreprinderilor sociale de insertie certificate si a serviciilor publice de asistenta sociala de la nivel local si judetean - si elementele pe care acesta trebuie sa le contina.

Concret, Hotararea stabileste actele pe care trebuie sa le depuna sau sa le transmita prin posta, la agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca, respectiv a municipiului Bucuresti, persoanele juridice care solicita atestatul de intreprindere sociala, termenul in care cererile trebuie sa fie solutionate, continutul notei de constatare pe care compartimentul pentru economie sociala din cadrul agentiilor de ocupare trebuie sa o intocmeasca, referitor la indeplinirea sau neindeplinirea criteriilor legale pentru atestare, precum si propunerea pentru acordarea sau respingerea acorsarii atestatului.

Hotararea reglementeaza, de asemenea, modalitatea de obtinere a prelungirii atestatului, conditiile de suspendare si retragere a atestatului de intreprindere sociala, precum si obligatiile intreprinderilor sociale atestate. Astfel, pe langa prevederile specifice cuprinse in Legea 219/2015, intreprinderile sociale au obligatia de a permite accesul personalului cu atributii de control al agentiilor de ocupare, precum si al altor institutii si organe de control si de a prezenta, la solicitarea acestora, toate informatiile, datele si documentele necesare in vederea exercitarii controlului.

Noile reglementari vor contribui la:

- cresterea calitativa si cantitativa a ocuparii, prin crearea de locuri de munca pe termen lung in cadrul intreprinderilor sociale de insertie si a intreprinderilor sociale;
- dezvoltarea de intreprinderi sociale de insertie care asigura masuri de acompaniere a persoanelor din grupurile vulnerabile pe termen scurt sau mediu, pentru integrare treptata pe piata muncii in economia reala;
- dezvoltarea si promovarea eficienta a unor tipuri de servicii sociale si produse pe care le pot furniza intreprinderile sociale de insertie, usor de recunoscut, datorita marcii sociale;
- sustinerea si dezvoltarea antreprenoriatului social, prin proceduri simple de atestare a intreprinderilor sociale;
- incurajarea cresterii numarului persoanelor care sunt nu numai consumatori, ci si producatori de bunuri sau furnizori de servicii, cu un impact social puternic, contribuind astfel la cresterea produsului intern brut si la reducerea saraciei;
- cresterea capacitatii de identificare a unor oportunitati noi de finantare din fonduri europene si publice, dedicate sectorului economiei sociale, pentru cei care angajeaza persoane apartinand grupurilor vulnerabile.

 

Informatii suplimentare:

Legea nr. 219/2015 privind economia sociala defineste economia sociala ca ansamblul activitatilor organizate independent de sectorul public, al caror scop este sa serveasca interesul general, interesele unei colectivitati sau interesele personale nepatrimoniale, prin cresterea gardului de ocupare a persoanelor apartinand grupului vulnerabil sau producerea si furnizarea de bunuri, prestarea de servicii sau executia de lucrari.

Aceasta lege are ca obiect reglementarea domeniului economiei sociale, stabilirea masurilor de promovare si sprijinire a economiei sociale, precum si reglementarea conditiilor si a criteriilor de atestare, de catre autoritatile publice, a intreprinderilor sociale si a intreprinderilor sociale de insertie.

Intreprinderile sociale acceptate prin lege pot fi societatile cooperative de gradul I, cooperativele de credit, asociatiile si fundatiile, casele de ajutor reciproc ale salariatilor, casele de ajutor reciproc ale pensionarilor, societatile agricole, orice alte categorii de persoane juridice care respecta, conform actelor legale de infiintare si organizare, cumulativ, definitia si principiile economiei sociale prevazute in aceasta lege.

Sursa: Gov.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "S-a aprobat Procedura de atestare si certificare a intreprinderilor sociale si a celor de insertie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE! S-a prelungit perioada de achizitie a titlurilor de stat CENTENAR
    • UPDATE, 13.12.2018 "Avand in vedere interesul crescut al investitorilor, MFP prelungeste cu inca o saptamana perioada de subscriere, iar titlurile de stat pot fi achizitionate de la Unitatile operative ale Trezoreriei Statului si prin reteaua de oficii postale ale Companiei Nationale Posta Romana", arata MFP intr-un comunicat remis joi, 13 decembrie. Titlurile pot fi achizitionate astfel: pana pe 21 decembrie 2018 de la unitatile Trezoreriei Statului; pana pe 20 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Top 5 modificari fiscale care vor intra in vigoare in 2019
    • Daca anul 2018 a fost unul plin din punct de vedere al modificarilor fiscale, cu introducerea unor noi Declaratii (Declaratia Unica), cu reducerea cotei de TVA pentru mai multe domenii HoReCa, cu intorducerea casei de marcat cu jurnal electronic fiscal s.a.m.d, se pare ca nici anul 2019 nu va fi unul mai relaxat. Numai pana in prezent s-au stabilit cateva modificari care vor intra in vigoare de anul viitor. Ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, a anuntat, miercuri, ca a lucrat in Comisia de...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere: Diferenta dintre cifra de afaceri si veniturile realizate
    • In analiza propusa astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor formulate de un cititor, in urmatoarea situatie: "Societate este platitoare de impozit pe venit microintreprindere si are activitate agricola. Subventia pe suprafata incasata de la APIA in anul curent, aferenta anului trecut, dar si subventia incasata in anul curent pentru anul curent intra in cifra de afaceri? Raspunsul specialistului Baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor o...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului pentru 2019: Posibil sa fie adoptat pana la finalul anului
    • Legea bugetului pentru anul 2019 ar putea fi adoptata pana la finalul lui 2018, in situatia in care impasul de la CSAT va fi rezolvat, a declarat, miercuri, presedintele Senatului, Calin Popescu Tariceanu. „Bugetul urmeaza sa fie prezentat in cateva zile. stiu acum ca este un impas la CSAT. Le tratam pe rand. Probleme, vad ca nu scapam de ele, apar in fiecare zi, dar datoria noastra este sa le rezolvam. (...) Am vazut-o aseara (marti, n.r) pe doamna Dancila, am si vorbit cu dansa, dar nu...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016