
Raportul Special
realizat de specialisti
ANAF reaminteste operatorilor economici faptul ca a fost introdusa obligativitatea conectarii la distanta aparatelor de marcat electronice fiscale – denumite in continuare AMEF- incepand cu data de 25.03.2021, prin OPANAF nr.435/25.03.2021 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din OUG. 28/1999.
Conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al ANAF se realizeaza efectiv la momentul transmiterii cu succes a unui Raport fiscal Z si presupune renuntarea la anumite declaratii care se depun periodic de catre contribuabili, avand ca efect o simplificare a obligatiilor declarative, in eventualitatea realizarii cu succes a procesului si transmiterii datelor complete.
Termenul limita de conectare a AMEF a fost 30.11.2021.
In situatia in care nu se utilizeaza AMEF in nicio zi din perioada de raportare, conform prevederilor art. 3 si art. 4 din Anexa la OPANAF nr. 627/2018, aveti obligatia depunerii formularului F4109- „Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate“ pana cel tarziu la data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare.
Atentie! Nerespectarea obligatiei de a asigura conectarea la distanta a AMEF in vederea transmiterii de date fiscale catre ANAF constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda intre 8.000 si 10.000 lei, in conformitate cu prevederile art. 10 lit. ff), coroborate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. j), din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Pentru informatii privind procedura de conectare a AMEF la sistemul informatic al MF-ANAF se poate consulta “Ghidul cu privire la conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al MF-ANAF”, disponibil pe site-ul www.anaf.ro, in sectiunea Servicii online-Aparate de marcat electronice fiscale.
Sursa: ANAF Constanta
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Sanctiunile pentru e-Transport si e-TVA sunt amanate pana la 1 ianuarie 2025Rezultate oficiale ANAF dupa operatiunea CristalCantonament Contabili 2016: 2 zile de foc pentru a invata cum se aplica in mod corect prevederile Noului Cod Fiscal4 sfaturi utile din domeniul fiscal in luna martie 2017AMENZIle ajung pana la 40.000 lei daca nu este efectuata auditarea situatiilor financiare anualeUltimele articole
E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancarSANCTIUNI pentru neconformarea cu E-Factura in B2C de la 1 iulie 2025Neautorizare coduri CAEN. AMENZI de pana la 35.000 lei sau suspendarea activitatii in acest cazDepunere situatii financiare anuale. Pot fi transmise pana pe 2 iunie 2025Declaratia 100. Impozitul pe constructii pentru 2025 se poate declara in D100?Articole similare
Oficial! A fost aprobata procedura de conectare a caselor de marcat electronice fiscale la sistemul ANAF( Ordinul 2668/2020)Proiect ANAF: Noi documente pot fi solicitate suplimentar anumitor operatorilor economici pentru inregistrarea aparatelor de marcat electroniceCe obligatii au contribuabilii care detin case de marcat electronice conectate la ANAF?Case de marcat neconectate la internet. Este necesara depunerea declaratiei A4200 pentru bonurile care nu au fost trimise catre ANAF?Intreprindere Individuala in 2023: In ce conditii este obligatorie dotarea cu POS si casa de marcat electronica fiscala?Ultimele articole
Case de marcat electronice. Noutati fiscale care se aplica in 2025OUG 125/2024. Se amana pana la 31 decembrie 2024 aplicarea amenzilor pentru nedotarea cu case de marcatProiect: Pana pe 1 septembrie 2025 se amana sanctiunile pentru persoanele care utilizeaza case de marcat care nu emit cod QRCe trebuie sa faca operatorii economici in cazul defectarii aparatelor de marcat electronice fiscaleCase de marcat fiscale: Operatorii economici sunt obligati prin Legea 36/2023 sa arhiveze memoriile fiscale pe o perioada de 5 aniArticole similare
Proiect: Firmele ar putea fi amendate cu pana la 200.000 lei per angajat daca NU majoreaza salariul minimNerespectarea obligatiilor financiar-contabile. Amenzile s-au DUBLAT pentru firmeAmenzi pentru firmele care pierd date personale ale clientilorPana pe 1 martie 2023 trebuia depusa declaratia de inactivitate. Ce amenzi pot primi firmele care nu au indeplit obligatiaAmenzi de pana la 10.000 de lei si suspendarea activitatii pentru firmele care NU respecta restrictiile starii de alertaUltimele articole
Firme care NU au terminale POS. Ce amenzi se aplicaFirmele care NU au dotat automatele comerciale cu case de marcat risca amenzi din 1 octombrie 2024E-Factura: Ce se intampla daca facturile NU au fost incarcate la timp in SPVSalariul de baza minim brut pe tara de la 1 februarie 2017. Atentie la amenzi!Sfaturi de la experti
Cota TVA servicii de inchiriere aparate si livrare bunuri medicale
Intrebare: Avand in vedere activitatea principala a societatii, care detine mai multe aparate «concentrator de oxigen stationar» ce se dau in chirie, la prescrierea medicului, catre persoane bolnave, iar ulterior sunt decontate de Casa de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Depunere D100/D700 impozit pe constructii an fiscal modificat
Intrebare: In prezent, avem exercitiu fiscal diferit de anul calendaristic, respectiv 01.05.2024?30.04.2025, iar pana in 25.07.2025 vom depune D700 pentru modificarea vectorului fiscal, in vederea trecerii la an fiscal = an calendaristic,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA