Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firmele care NU au respectat termenul limita de conectare a caselor de marcat la ANAF risca amenzi de pana la 10.000 lei

25-Ian-2023
2089
Firmele care NU au respectat termenul limita de conectare a caselor de marcat la ANAF risca amenzi de pana la 10.000 lei

ANAF reaminteste operatorilor economici faptul ca a fost introdusa obligativitatea conectarii la distanta aparatelor de marcat electronice fiscale – denumite in continuare AMEF- incepand cu data de 25.03.2021, prin OPANAF nr.435/25.03.2021 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din OUG. 28/1999.

 

Conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al ANAF se realizeaza efectiv la momentul transmiterii cu succes a unui Raport fiscal Z si presupune renuntarea la anumite declaratii care se depun periodic de catre contribuabili, avand ca efect o simplificare a obligatiilor declarative, in eventualitatea realizarii cu succes a procesului si transmiterii datelor complete.

 

Termenul limita de conectare a AMEF a fost 30.11.2021.

 

In situatia in care nu se utilizeaza AMEF in nicio zi din perioada de raportare, conform prevederilor art. 3 si art. 4 din Anexa la OPANAF nr. 627/2018, aveti obligatia depunerii formularului F4109- „Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate“ pana cel tarziu la data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare.

 

Atentie! Nerespectarea obligatiei de a asigura conectarea la distanta a AMEF in vederea transmiterii de date fiscale catre ANAF constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda intre 8.000 si 10.000 lei, in conformitate cu prevederile art. 10 lit. ff), coroborate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. j), din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Pentru informatii privind procedura de conectare a AMEF la sistemul informatic al MF-ANAF se poate consulta “Ghidul cu privire la conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al MF-ANAF”, disponibil pe site-ul www.anaf.ro, in sectiunea Servicii online-Aparate de marcat electronice fiscale.



Sursa: ANAF Constanta

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Notificarea ONPCSB: Ce entitati sunt OBLIGATE sa o depuna in 15 zile si cum arata aceasta

    • In cadrul legislatiei privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, anumite categorii de entitati au obligatii suplimentare de conformare. Printre acestea se numara agentii si dezvoltatorii imobiliari, furnizorii de servicii legate de criptomonede, comerciantii de bunuri de valoare si cei implicati in comertul cu opere de arta. Aceste entitati trebuie sa depuna, in termen de 15 zile, o notificare obligatorie catre ONPCSB (Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii...» citeste mai departe aici

  • E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancar

    • Din 1 ianuarie 2025, firmele care vand catre persoane fizice sunt obligate sa emita facturi si sa le trimita prin RO e-Factura, inclusiv daca nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si aplica regimul special de scutire. Incasarile prin transfer bancar implica automat emiterea facturii si transmiterea in sistem. Din 1 iulie 2025, lipsa raportarii aduce amenzi semnificative. Vezi in articol ce obligatii ai si cum eviti sanctiunile. Avem acest caz. O societate are ca obiect principal de activitate...» citeste mai departe aici

  • Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesare

    • Societatile care se confrunta cu dificultati financiare pot solicita esalonarea la plata a datoriilor catre bugetul de stat, in baza procedurii clasice reglementate prin Codul de procedura fiscala si actualizata prin OPANAF 597/2025. Acest articol explica pasii de urmat, documentele necesare, conditiile de eligibilitate si excluderile, pentru a beneficia de aceasta facilitate fiscala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016