Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inchiriere bunuri imobil. Si notificare privind anularea aplicarii regimului de taxare. Cum facturam?

07-Mar-2014
3768
Pentru a vedea cum facturam corect in ce priveste TVA-ul, luam ca punct de pornire o cladire achizitionata in 1993 cu TVA. Suprafata e de 200 mp si se inchiriaza la doua societati. Firma notifica admnistratia si factureaza spatiu inchiriat cu TVA. Una din societatile careia i se emite factura devine neplatitoare de TVA si doreste sa i se factureze fara TVA (in regim de scutire fara drept de deducere).

Vom stabili daca in aceasta situatie se poate factura 100 mp cu TVA si 100 mp fara TVA.

Cladirea respectiva poate fi inchiriata partial in regim de scutire fara drept de deducere conform prevederilor art. 141 alin. (2) lit. e) si partial prin aplicarea regimului normal de taxare. Avand in vedere ca intr-un bun imobil aveti 2 chiriasi, este recomandabil sa depuneti la organul fiscal competent cate o notificare pentru fiecare contract de inchiriere incheiat astfel incat sa puneti la dispozitia fiecarui chirias notificarea aferenta spatiului inchiriat. Numai asa se asigura concordanta dintre fiecare contract incheiat si notificarea aferenta.
In acest moment, odata cu modificarea situatiei fiscale a celui de al doilea locatar trebuie sa procedati dupa cum urmeaza:

- daca notificarea s-a depus initial pentru suprafata totala de 200 m.p. desi spatiul respectiv este inchiriat pentru doi locatari, se depune la organul fiscal competent o notificare din care sa rezulte renuntarea la aplicarea regimului normal de taxare incepand cu data de 1.04.2014 (ipotetic) pentru intreaga suprafata de 200 m.p. . Concomitent, incepand cu aceiasi data, respectiv 1.04.2014, se completeaza si se depune o notificare pentru aplicarea regimului normal de taxare conform contractului incheiat cu primul chirias. O copie dupa aceasta noua notificare se pune la dispozitia chiriasului care va primi, in continuare, facturi emise cu TVA colectata.

Pentru aplicarea unui tratament fiscal corect trebuie sa aveti in vedere prevederile pct. 38 alin. (1) din normele metodologice de aplicare ale art. 141 alin. (3)
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii


"(3) Optiunea prevazuta la alin. (1) se va notifica organelor fiscale competente pe formularul prezentat in anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice si se va exercita de la data inscrisa in notificare. O copie de pe notificare va fi transmisa clientului. Depunerea cu intarziere a notificarii nu va anula dreptul persoanei impozabile de a aplica regimul de taxare si nici dreptul de deducere exercitat de beneficiar in conditiile art. 145 - 147^1 din Codul fiscal.

Dreptul de deducere la beneficiar ia nastere si poate fi exercitat la data la care intervine exigibilitatea taxei, si nu la data primirii copiei de pe notificarea transmisa de vanzator. In situatia in care optiunea se exercita numai pentru o parte din bunul imobil, aceasta parte din bunul imobil care se intentioneaza a fi utilizata pentru operatiuni taxabile se va comunica in notificarea transmisa organului fiscal."

- daca notificarea s-a depus initial, separat pentru fiecare spatiu inchiriat, de exemplu 100 + 100, se depune la organul fiscal o notificare din care sa rezulte renuntarea la aplicarea regimului normal de taxare incepand cu data de 1.04.2014 (ipotetic) doar pentru 100 m.p. O copie dupa aceasta noua notificare se pune la dispozitia chiriasului care va primi, incepand cu data de 1.04.2014, facturi emise fara TVA colectata. Obligativitarea depunerea notificarii privind anularea optiunii de taxare este reglementata la pct. 38 alin. (7) din normele de aplicare ale art. 141 alin. (3) "Persoana impozabila va notifica organele fiscale competente cu privire la anularea optiunii, prin formularul prezentat in anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice. Aplicarea scutirii de taxa este permisa de la data inscrisa in notificare."

Pentru a dovedi realitatea operatiunii in cadrul unui control incrucisat sau a unei inspectii fiscale partiale privind TVA, renuntarea la aplicarea regimului normal de taxare pe parcursul derularii unui contract de inchiriere trebuie sa rezulte din actul aditional la contract incheiat cu locatarul care a solicitat aplicarea regimului de scutire fara drept de deducere reglementat prin articolul 141 alin. (2) lit. e).


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inchiriere bunuri imobil. Si notificare privind anularea aplicarii regimului de taxare. Cum facturam?":
Rating:

Nota: 2.83 din 3 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"