Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inchiriere bunuri imobil. Si notificare privind anularea aplicarii regimului de taxare. Cum facturam?

07-Mar-2014
3347
Pentru a vedea cum facturam corect in ce priveste TVA-ul, luam ca punct de pornire o cladire achizitionata in 1993 cu TVA. Suprafata e de 200 mp si se inchiriaza la doua societati. Firma notifica admnistratia si factureaza spatiu inchiriat cu TVA. Una din societatile careia i se emite factura devine neplatitoare de TVA si doreste sa i se factureze fara TVA (in regim de scutire fara drept de deducere).

Vom stabili daca in aceasta situatie se poate factura 100 mp cu TVA si 100 mp fara TVA.

Cladirea respectiva poate fi inchiriata partial in regim de scutire fara drept de deducere conform prevederilor art. 141 alin. (2) lit. e) si partial prin aplicarea regimului normal de taxare. Avand in vedere ca intr-un bun imobil aveti 2 chiriasi, este recomandabil sa depuneti la organul fiscal competent cate o notificare pentru fiecare contract de inchiriere incheiat astfel incat sa puneti la dispozitia fiecarui chirias notificarea aferenta spatiului inchiriat. Numai asa se asigura concordanta dintre fiecare contract incheiat si notificarea aferenta.
In acest moment, odata cu modificarea situatiei fiscale a celui de al doilea locatar trebuie sa procedati dupa cum urmeaza:

- daca notificarea s-a depus initial pentru suprafata totala de 200 m.p. desi spatiul respectiv este inchiriat pentru doi locatari, se depune la organul fiscal competent o notificare din care sa rezulte renuntarea la aplicarea regimului normal de taxare incepand cu data de 1.04.2014 (ipotetic) pentru intreaga suprafata de 200 m.p. . Concomitent, incepand cu aceiasi data, respectiv 1.04.2014, se completeaza si se depune o notificare pentru aplicarea regimului normal de taxare conform contractului incheiat cu primul chirias. O copie dupa aceasta noua notificare se pune la dispozitia chiriasului care va primi, in continuare, facturi emise cu TVA colectata.

Pentru aplicarea unui tratament fiscal corect trebuie sa aveti in vedere prevederile pct. 38 alin. (1) din normele metodologice de aplicare ale art. 141 alin. (3)
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii


"(3) Optiunea prevazuta la alin. (1) se va notifica organelor fiscale competente pe formularul prezentat in anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice si se va exercita de la data inscrisa in notificare. O copie de pe notificare va fi transmisa clientului. Depunerea cu intarziere a notificarii nu va anula dreptul persoanei impozabile de a aplica regimul de taxare si nici dreptul de deducere exercitat de beneficiar in conditiile art. 145 - 147^1 din Codul fiscal.

Dreptul de deducere la beneficiar ia nastere si poate fi exercitat la data la care intervine exigibilitatea taxei, si nu la data primirii copiei de pe notificarea transmisa de vanzator. In situatia in care optiunea se exercita numai pentru o parte din bunul imobil, aceasta parte din bunul imobil care se intentioneaza a fi utilizata pentru operatiuni taxabile se va comunica in notificarea transmisa organului fiscal."

- daca notificarea s-a depus initial, separat pentru fiecare spatiu inchiriat, de exemplu 100 + 100, se depune la organul fiscal o notificare din care sa rezulte renuntarea la aplicarea regimului normal de taxare incepand cu data de 1.04.2014 (ipotetic) doar pentru 100 m.p. O copie dupa aceasta noua notificare se pune la dispozitia chiriasului care va primi, incepand cu data de 1.04.2014, facturi emise fara TVA colectata. Obligativitarea depunerea notificarii privind anularea optiunii de taxare este reglementata la pct. 38 alin. (7) din normele de aplicare ale art. 141 alin. (3) "Persoana impozabila va notifica organele fiscale competente cu privire la anularea optiunii, prin formularul prezentat in anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice. Aplicarea scutirii de taxa este permisa de la data inscrisa in notificare."

Pentru a dovedi realitatea operatiunii in cadrul unui control incrucisat sau a unei inspectii fiscale partiale privind TVA, renuntarea la aplicarea regimului normal de taxare pe parcursul derularii unui contract de inchiriere trebuie sa rezulte din actul aditional la contract incheiat cu locatarul care a solicitat aplicarea regimului de scutire fara drept de deducere reglementat prin articolul 141 alin. (2) lit. e).


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inchiriere bunuri imobil. Si notificare privind anularea aplicarii regimului de taxare. Cum facturam?":
Rating:

Nota: 4 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF implementeaza poprirea electronica
    • Poprirea electronica - Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este functionala din data de 23.06.2017. Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale
    • Va informam ca a fost modificata Procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial. In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 467/21.06.2017, a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 894 din 16 iunie 2017 privind completarea Ordinul ministrului finantelor publice nr. 450/2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Raportarilor contabile la 30 iunie se face pana la 16 august 2017
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.463/ 21.06.2017 a fost publicat OMFP nr.895/ 2017 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Actul normativ mentionat a intrat in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial. In conformitate cu prevederile acestui OMFP, operatorii economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri de peste 220.000 lei vor trebui sa...» citeste mai departe aici

  • Amortizarea unui domeniu web. Care e tratamentul fiscal?
    • Toate analizele prezentate tin cont de situatii actuale, obstacole si nelamuriri aduse de legislatia in vigoare si acorda mare atentie unor situatii de care se lovesc multe societati in practica. Un studiu de caz pe care il propunem prin cele de mai jos face referire la amortizarea unui domeniu web, in contextul numarului in crestere de afaceri online. Astfel, in ce priveste incadrarea la art. 28 din Codul fiscal alin (4) lit. h) privind achizitia unui domeniu pe internet pe perioada...» citeste mai departe aici

  • Frauda de peste 35 milioane de lei, identificata de inspectorii
    • In perioada 06.12.2016 - 24.04.2017, inspectorii antifrauda din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala au procedat la verificarea operatiunilor de comercializare a marfurilor, derulate in anul 2015, pe teritoriul Romaniei, de catre un operator economic, prin raportare la importurile realizate de acesta, in vederea estimarii bazei de impozitare. In urma verificarilor efectuate asupra documentelor de livrare marfa, intocmite si inregistrate, in evidenta contabila, in cursul anului 2015, de...» citeste mai departe aici

  • Servicii de promovare. Cum facturam, in ce priveste TVA-ul, factura catre firma straina?
    • In analiza urmatoare, o societate din Romania va incheia un acord de parteneriat pentru o conferinta organizata in Romania. Acordul incheiat cu o firma din alt stat non-UE. Obiectul acordului de parteneriat este acela de promovare a firmei straine in cadrul conferintei. Promovarea va consta si intr-o prezentare pe care o va tine un lector al firmei straine in timpul conferintei. Vom vedea daca factura emisa de catre firma din Romania va fi purtatoare sau nu de TVA. Potrivit intelegerii noastre,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.