Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Spatiu inchiriat si costuri autorizatie ISU. Cum se inregistreaza cheltuielile?

12-Oct-2017
92

Prin cele de mai jos, va propunem cazul unei firme cu un contract de chirie pentru un spatiu pana in 2021. Daca intra in obligatia firmei sa faca ISU, atunci costurile sunt de 10-15.000 euro. Vom vedea cum se inregistreaza contabil aceasta cheltuiala si pe ce perioada. Contractul de chirie se poate prelungi la expirarea perioadei.

Iata raspunsul specialistului:

Intrucat obtinerea autorizatiei presupune o serie de investitii , recomand inregistrarea in imobilizari corporale si amortizarea pe durata contractului de inchiriere avand in vedere urmatoarele dispozitii legale: 

La pct 239 alin 2) din Reglementarile contabile se arata ca , investitiile efectuate la imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere, locatie de gestiune, administrare sau alte contracte similare se supun amortizarii pe durata contractului respectiv. La expirarea contractului, valoarea investitiilor efectuate si a amortizarii corespunzatoare se cedeaza proprietarului imobilizarii. In functie de clauzele cuprinse in contractele incheiate, transferul poate reprezenta o vanzare de active sau o alta modalitate de cedare. Inregistrarea in contabilitate a operatiunilor se efectueaza conform prezentelor reglementari.

Potrivit prevederilor art. 28 alin 3) lit. a) din Codul fiscal, sunt, de asemenea, considerate mijloace fixe amortizabile investitiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune, asociere in participatiune si altele asemenea; 
La alineatul 12 lit. c) se precizeaza ca amortizarea fiscal se calculeaza pentru cheltuielile cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune, de cel care a efectuat investitia, pe perioada contractului sau pe durata normala de utilizare, dupa caz.

La pct. 26 din Normele metodologice de aplicare se stabileste modalitatea de calcul a amortizarii , astfel:

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii

a) pe baza perioadei initiale/duratei ramase din perioada initiala a contractului, indiferent daca acesta se prelungeste ulterior, in cazul investitiilor efectuate in cadrul perioadei initiale a contractului de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune;
b) pe baza perioadei prelungite/duratei ramase din perioada prelungita a contractului, in cazul investitiilor efectuate in cadrul perioadei prelungite a contractului de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune;
c) pe durata normala de functionare, potrivit optiunii contribuabilului, incepand cu luna urmatoare finalizarii investitiei, in cazul investitiilor ce pot fi identificate potrivit Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe.

Asadar, aceste investitii se amortizeaza pe perioada contractului de inchiriere.

Ca si inregistrari contabile, va recomand:
1) Inregistrarea achizitiilor efectuate in aceste sens:
%=401
231
4426

2) La finalizarea lucrarilor:
2xxx"Investitii ISU"=231


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Spatiu inchiriat si costuri autorizatie ISU. Cum se inregistreaza cheltuielile?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"