Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Spatiu inchiriat si costuri autorizatie ISU. Cum se inregistreaza cheltuielile?

12-Oct-2017
425

Prin cele de mai jos, va propunem cazul unei firme cu un contract de chirie pentru un spatiu pana in 2021. Daca intra in obligatia firmei sa faca ISU, atunci costurile sunt de 10-15.000 euro. Vom vedea cum se inregistreaza contabil aceasta cheltuiala si pe ce perioada. Contractul de chirie se poate prelungi la expirarea perioadei.

Iata raspunsul specialistului:

Intrucat obtinerea autorizatiei presupune o serie de investitii , recomand inregistrarea in imobilizari corporale si amortizarea pe durata contractului de inchiriere avand in vedere urmatoarele dispozitii legale: 

La pct 239 alin 2) din Reglementarile contabile se arata ca , investitiile efectuate la imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere, locatie de gestiune, administrare sau alte contracte similare se supun amortizarii pe durata contractului respectiv. La expirarea contractului, valoarea investitiilor efectuate si a amortizarii corespunzatoare se cedeaza proprietarului imobilizarii. In functie de clauzele cuprinse in contractele incheiate, transferul poate reprezenta o vanzare de active sau o alta modalitate de cedare. Inregistrarea in contabilitate a operatiunilor se efectueaza conform prezentelor reglementari.

Potrivit prevederilor art. 28 alin 3) lit. a) din Codul fiscal, sunt, de asemenea, considerate mijloace fixe amortizabile investitiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune, asociere in participatiune si altele asemenea; 
La alineatul 12 lit. c) se precizeaza ca amortizarea fiscal se calculeaza pentru cheltuielile cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune, de cel care a efectuat investitia, pe perioada contractului sau pe durata normala de utilizare, dupa caz.

La pct. 26 din Normele metodologice de aplicare se stabileste modalitatea de calcul a amortizarii , astfel:
a) pe baza perioadei initiale/duratei ramase din perioada initiala a contractului, indiferent daca acesta se prelungeste ulterior, in cazul investitiilor efectuate in cadrul perioadei initiale a contractului de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune;
b) pe baza perioadei prelungite/duratei ramase din perioada prelungita a contractului, in cazul investitiilor efectuate in cadrul perioadei prelungite a contractului de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune;

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018
Vezi detalii
Ghid GDPR pentru cabinetele medicale
Ghid GDPR pentru cabinetele medicale
Vezi detalii
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Vezi detalii

c) pe durata normala de functionare, potrivit optiunii contribuabilului, incepand cu luna urmatoare finalizarii investitiei, in cazul investitiilor ce pot fi identificate potrivit Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe.

Asadar, aceste investitii se amortizeaza pe perioada contractului de inchiriere.

Ca si inregistrari contabile, va recomand:
1) Inregistrarea achizitiilor efectuate in aceste sens:
%=401
231
4426

2) La finalizarea lucrarilor:
2xxx"Investitii ISU"=231


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Spatiu inchiriat si costuri autorizatie ISU. Cum se inregistreaza cheltuielile?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • S-a aprobat programul Investeste in tine. Conditii de acordare a creditelor cu dobanda zero!
    • Guvernul a aprobat, in cadrul sedintei de joi, programul „Investeste in tine”, prin care cei cu varsta intre 16 si 26 de ani pot lua credite de pana la 40.000 de lei, cu dobanda zero, iar cei intre 26 si 55 de ani pot primi un credit de pana la 35.000 de lei, in aceleasi conditii. Pentru a beneficia de acest program, ei trebuie sa fie in sistemul de invatamant sau sa urmeze cursuri de specializare, iar banii pot fi folositi pentru educatie, sanatate sau sport. Principalii beneficiari...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la impozitul pe venitul microintreprinderilor la impozitul pe profit
    • Sunt multe cazuri in care societatile decid sa treaca de la impozitul pe venit microintreprindere, la impozit pe profit. In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei societati platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor, care decide urmatoarele: trecerea celor 2 salariati de la o norma pariala la o norma intreaga fiecare si majorarea capitalului social la peste 45.000 lei. Ca urmare a modificarilor facute, societatea vrea sa devina platitoare de impozit pe profit incepand din trimestrul...» citeste mai departe aici

  • MFP: Ajutor de la stat in sprijinul operatorilor economici din domeniul transportului rutier
    • La propunerea Ministerului Finantelor Publice, Guvernul a aprobat un proiect care prevede o schema de ajutor pentru operatorii economici din domeniul transportului public. Memorandumul cu tema: “Incadrarea schemei de ajutor de stat reprezentand diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiat pentru motorina utilizata drept combustibil pentru motor in baza alin. (9) si (10) ale art. 342 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

  • ROBOR, nou maxim istoric! Indicele la 3 luni creste la 3,09%
    • Indicele ROBOR la 3 luni, in functie de care se calculeaza costul creditelor de consum in lei cu dobanda variabila, a atins vineri un nou maxim istoric, cu o urcare de 0,14 puncte procentuale pe piata interbancara. Astfel, de la 2,95% cat era joi, ROBOR a crescut la 3,09%, atingand cel mai ridicat nivel din ultimii trei ani si opt luni, dupa cum reiese din datele Bancii Nationale a Romaniei (BNR). O valoare mai mare a ROBOR la trei luni a fost inregistrata ultima data pe 30 septembrie 2014, cand...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016