Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce a modificat si aprobat OANAF 3845/2015?

05-Feb-2016
2464

In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 15 din 08 ianuarie 2016 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3845/2015 pentru aprobarea procedurilor de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.

Prin actul normativ mentionat au fost aprobate urmatoarele proceduri:

· Procedura de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal in cazul contribuabililor supusi inregistrarii in registrul comertului;

Se aplica contribuabililor care, potrivit legii, au obligatia inregistrarii in registrul comertului si care au obligatia inregistrarii/modificarii domiciliului fiscal la/de la organul fiscal central, potrivit legii, si anume:
- daca se solicita inregistrarea domiciliului fiscal la locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat sau la locul in care se afla majoritatea activelor;
- daca se solicita modificarea domiciliului fiscal, inclusiv in cazul in care se modifica sediul social.

Pentru inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal, contribuabilii depun la organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal formularul 050 "Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului", insotit de documente doveditoare ale informatiilor inscrise in acesta.

· Procedura de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal in cazul contribuabililor care sunt supusi inregistrarii la organele fiscale;


Aceasta procedura se aplica contribuabililor care, potrivit legii, au obligatia inregistrarii la organul fiscal si care au obligatia inregistrarii/modificarii domiciliului fiscal, potrivit legii, si anume:
- persoanelor juridice, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica;
- persoanelor fizice care exercita profesii libere.

Contribuabilii mentionati mai sus au obligatia inregistrarii/modificarii domiciliului fiscal, potrivit legii, daca acesta este diferit de sediul social/sediu/sediul activitatii, si anume:

– daca se solicita inregistrarea domiciliului fiscal la locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor/locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat/sediu sau la locul in care se afla majoritatea activelor, in cazul persoanelor juridice, asocierilor si altor entitati fara personalitate juridica;

– daca se solicita inregistrarea domiciliului fiscal la locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala, in cazul in care aceasta nu se desfasoara la sediul activitatii, in cazul persoanelor fizice care exercita profesii libere;

– daca se solicita modificarea domiciliului fiscal, inclusiv in cazul in care se modifica sediul social/sediul/sediul activitatii.

Pentru inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal, persoanele juridice, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, depun la organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal formularul 010"Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica", precum si formularul 050"Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului", insotite de documente
doveditoare ale informatiilor inscrise in acestea.

Pentru inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal, persoanele fizice care exercita profesii libere depun la organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal formularul 070 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere", precum si formularul 050 "Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului", insotite de
documente doveditoare ale informatiilor inscrise in acestea.

· Procedura de modificare a domiciliului fiscal in cazul contribuabililor persoane fizice care detin cod numeric personal;

Prezenta procedura se aplica contribuabililor persoane fizice care detin cod numeric personal, atribuit potrivit legii speciale

· Procedura de inregistrare/modificare din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului;

In cazuri bine justificate, organele fiscale pot inregistra din oficiu domiciliul fiscal al contribuabilului.
inregistrarea/Modificarea din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului va fi initiata de catre organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul si-a stabilit domiciliul fiscal fara depunerea cererii de inregistrare/modificare a noului domiciliu fiscal, la sesizarea organului constatator, potrivit legii.

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Ce a modificat si aprobat OANAF 3845/2015?":
Rating:

Nota: 3.8 din 5 voturi
Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Atentie, contabili! Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli de constituire: ce sunt, cum le inregistram si studii de caz

    • In acest articol vom discuta despre cheltuielile de constituire. Vom vedea ce sunt acestea, cum le inregistram in contabilitate, dar si cateva studii de caz utile contribuabililor. Ce sunt cheltuielile de constituire Cheltuielile de constituire sunt cheltuielile ocazionate de infiintarea sau dezvoltarea unei entitati (taxe si alte cheltuieli de inscriere si inmatriculare, cheltuieli privind emisiunea si vanzarea de actiuni si obligatiuni, precum si alte cheltuieli de aceasta natura, legate...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal pierdut. Studiu de caz util pentru pentru contabili

    • O societate de constructii a achizitionat niste materiale cu factura in data de 05.10.2023, achitata cash (valoare de 175 lei). De la acest furnizor se cumpara frecvent cu plata la termen, prin ordin de plata. La o verificare a fisei partener, s-a descoperit diferenta dintre solduri, reprezentata de factura din 05.10.2023, al carei bon fiscal s-a pierdut. Se poate inregistra plata acestei facturi, facuta cash de catre adiministrator, desi, nu mai avem bonul fiscal? Care este inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare. Monografii si studii de caz utile

    • In acest articol vom prezenta cateva monografii contabile si studii de caz utile pentru dividendele interimare. Dividende interimare. Se mai calculeaza acestea daca firma va fi lichidata? Speta 1 Societatea are la 31.03.2024 profit. Intentionam sa demaram procedura de inchidere a firmei - lichidare/dizolvare. Cu acest profit de la 31.03.2024 ce facem? Suntem obligati sa facem bilant interimar si sa-l repartizam pe dividende si abia dupa facem si bilantul pentru etapa intai a lichidarii...» citeste mai departe aici

  • Situatii semestriale 2024. Cine NU va intocmi raportari contabile la 30 iunie 2024

    • De curand a fost aprobat sistemul de raportari contabile la 30 iunie 2024 prin Ordinul 3100/2024. Situatiile semestriale vor a fi depuse la unitatile teritoriale ale Finantelor pana cel mai tarziu la data de 19 august 2024. Cine nu are aceasta obligatie? Cine NU depune raportari contabile la 30 iunie 2024 Conform Referatului de aprobare, entitatile care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii pana la 30 iunie 2024, cele care in tot semestrul I al anului 2024 s-au aflat in...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2024. Daca bilantul a fost depus cu intarziere, firma va trece la impozit pe profit?

    • Societatea este platitoare de impozit pe microintreprindere de la infintare (2019) pana in prezent, dar am depus bilantul cu intarziere 02.06.2024, va trece la plata impozitului pe profit? Microintreprinderi si depunerea bilntului cu intarziere – raspunsul specialistului: Incepand cu data de 01.01.2024, potrivit OUG nr. 115/2023, se introduce o noua litera, lit. i), cu urmatorul cuprins: 1. a depus in termen situatiile financiare anuale, daca are aceasta obligatie potrivit legii. Pentru a...» citeste mai departe aici

  • Controalele antifrauda continua! Ce operatori economici sunt in vizorul autoritatilor

    • Operatorii economici din zona Garii de Nord Bucuresti sunt in vizorul autoritatilor! Au fost efectuate controale antifrauda la acesti comercianti in cursul zilei de 19 iulie 2024. Directia generala antifrauda fiscala (DGAF) evalueaza sistematic riscul fiscal din zonele comerciale in care nivelul de conformare a contribuabililor la respectarea legislatiei fiscale este unul redus si organizeaza actiuni operative in vederea descoperirii si sanctionarii abaterilor de la prevederile legale....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016