Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect ANAF: Transferul dosarului fiscal si schimbarea domiciliului fiscal

08-Dec-2015
2902

ANAF a publicat pe pagina institutiei proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea procedurilor de inregistrare a domiciliului fiscal, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.



Potrivit prevederilor art. 342 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, formularele necesare si instructiunile de utilizare ale acestora privind administrarea creantelor fiscale de catre organul fiscal central, precum si orice norme sau instructiuni necesare aplicarii unitare a Codului de procedura fiscala, se aproba prin ordin al presedintelui AGentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Potrivit noilor prevederi ale Codului de procedura fiscala, procedurile prin care se stabileste fluxul operatiunilor realizate la transferul dosarului fiscal de la vechiul la noul domiciliu fiscal al contribuabililor se realizeaza conform art. 32 "Inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal".

Totodata, conform art. 36 alin. (1) din Codul de procedura fiscala, in cazul in care se schimba domiciliul fiscal, potrivit legii, competenta teritoriala trece la noul organ fiscal central de la data schimbarii domiciliului fiscal.

In prezent, procedura de schimbare a domiciliului fiscal, atat in cazul comerciantilor al caror domiciliu fiscal coincide cu sediul social, cat si in cazul contribuabililor care nu au calitatea de comerciant este aprobata prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 419/2007, cu modificarile si completarile ulterioare.

De asemenea, procedura de modificare din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului este aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 526/2004.

Avand in vedere cele mentionate, este necesara emiterea unui ordin al presedintelui Agetiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea procedurilor de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabililor.

Astfel, prin prezentul proiect de ordin se propun urmatoarele:

a) adaptarea la noile prevederi legale a procedurii de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabililor, la solicitarea acestora sau, din oficiu, de catre organul fiscal central;
b) aprobarea procedurii de inregistrare a domiciliului fiscal in cazul contribuabililor persoane fizice care detin cod numeric personal;
c) actualizarea continutului formularelor utilizate pentru inregistrarea domiciliului fiscal al contribuabililor, la solicitarea acestora sau, din oficiu, potrivit noilor prevederi legale.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect ANAF: Transferul dosarului fiscal si schimbarea domiciliului fiscal":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ministrul de Finante: Din 2019, firmele vor fi impartite in trei categorii
    • Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a anuntat, miercuri, ca in Parlament se discuta posibilitatea ca, incepand din 2019, firmele sa fie impartite in 3 categorii: A, B si C. Prezent la cea de-a treia editie a “Forumului Capitalului Romanesc”, ministrul Finantelor a mai anuntat ca, deocamdata, se cauta un temei legal, pentru a imparti firmele in trei categorii, A, B si C”, masura urmand sa fie adoptata pana la finalul acestui an, pentru ca incepand de anul viitor sa...» citeste mai departe aici

  • Deputatii au decis: Cota REDUSA DE TVA se va aplica si altor activitati turistice
    • Deputatii au votat, miercuri, intr-o majoritate cavarsitoare (de peste 99%), suplimentarea activitatilor turistice pentru care se aplica reducerea cotei TVA la 5%. Asadar, legea adoptata in Guvern prevede aplicarea cotei reduse de TVA si pentru transportul de persoane cu trenurile sau vehiculele istorice cu tractiune cu aburi pe linii inguste, telecabine sau teleski in scop turistic sau de agrement. Proiectul de lege a trecut de Camera Deputatilor cu 199 de voturi ”pentru” si doua...» citeste mai departe aici

  • Procedura de angajare a unui cetatean strain
    • In cele ce urmeaza, unul dintre specialistii nostri va explica, in amanunt, care este procedura de angajare a unui cetatean strain, ce documente sunt necesare, dar si de ce acte are nevoie angajatul. Raspunsul specialistului Procedura de angajare a unui cetatean strain este reglementata de Ordonanta 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei si pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania. Pentru angajarea...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Punctul de pensie ar putea fi majorat prin Ordonanta de Urgenta
    • Majorarea punctului de pensie ar putea fi facuta prin Ordonanta de Urgenta, a anuntat ministrul Muncii, Marius Budai, precizand, totusi, ca decizia se va lua abia dupa consultari cu Ministerul Justitiei. "Vom regla prin Ordonanta de Urgenta daca va fi nevoie. Nu Legea pensiilor, ci anumite reglaje. Daca vor trebui facute, le vom regla prin Ordonanta de Urgenta... Majorarea punctului de pensie poate trece prin orice reglementare legala: fie ordonanta, fie lege, fie hotarare de guvern. Vom vedea,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016