Formularul 050 si schimbarea domiciliului fiscal. Cum depunem cererea?
Schimbarea domiciliului fiscal se face cu ajutorul
formularul 050 - Cerere de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului sau a
formularul 080 - Declaratia de modificare a domiciliului fiscal care se completeaza de asocierile si alte entitati fara personalitate juridica. Cererea se depune in cazul in care domiciliul fiscal este diferit de domiciliul sau sediul social, ori in cazul in care contribuabilul isi schimba domiciliul fiscal declarat anterior.
Pentru comercianti cererea va fi insotita de: - actele de inregistrare cu mentiunea adresei unde contribuabilul doreste sa-si stabileasca noul
domiciliu fiscal (copii dupa: cerificat inregistrare mentiuni O.R.C., certificat constatator O.R.C., incheiere O.R.C.)
- noul cod unic de inregistrare fiscala eliberat de O.R.C.
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Inregistrare incasare cu bon fiscal Daca in sectiune Payments facem inregistrarea la momentul vanzarii (conform raportului Z) si apoi la momentul decontarii efective in contul bancar (conform extrasului de cont) suma...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Prosumator aspecte fiscale si contabile Societatea noastra a instalat panouri fotovoltaice (puterea este de 60,2 MW). Sistemul va fi pus in functiune incepand cu 01.04.2025. Cu ce data trebuie sa se inregistreze platitor...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Venituri din subventii DSVSA. Pro rata Am citit intrebarea de mai jos pe platforma, si eu sunt in situiatia respectiva, am citit si raspunsul dat, si as vrea sa revin la faptul ca nu trebuie sa calculez PRO Rata in...citeste mai mult
- dovada detinerii spatiului;
- alte documente solicitate de organul fiscal competent pentru determinarea corecta a situatiei fiscale a contribuabilului.
Pentru persoanele fizice cererea de inregistrare a domiciliului fiscal va fi insotita de urmatoarele documente:
- copie de pe actul care face dovada titlului in temeiul caruia, potrivit legii, persoana detine spatiul destinat domiciliului fiscal (calitatea de proprietar, chirias, uzufructuar si altele asemenea);
- copie de pe actul de identitate in care a fost inscrisa, potrivit legii speciale, mentiunea de stabilire a domiciliului si a resedintei la care se solicita inregistrarea domiciliului fiscal.
Pentru persoanele juridice cererea de inregistrare a domiciliului fiscal va fi insotita de copii de pe actele care fac dovada detinerii legale a spatiului pentru domiciliul fiscal. Copiile vor fi insotite de documentele originale pentru certificare.
In cazul in care contribuabilul isi schimba domiciliul fiscal declarat anterior, formularul 050 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla noul domiciliu fiscal.
Pe baza cererii de inregistrare a domiciliului fiscal organul fiscal competent elibereaza certificatul de inregistrare fiscala in termen de 15 zile de la data depunerii cererii.
In cazul pierderii, furtului sau distrugerii certificatului de inregistrare fiscala, organul fiscal va elibera un duplicat al acestuia, in baza cererii contribuabililor si a dovezii de publicare a pierderii, furtului sau distrugerii, in Monitorul Oficial al Romaniei, partea a III-a.
Formularul 080 - Declaratia de modificare a domiciliului fiscal
Se completeaza de asocierile si alte entitati fara personalitate juridica. incepand cu data de 1 ianuarie 2007,
domiciliul fiscal al contribuabililor este sediul acestora sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala. Contribuabilii mentionati, inregistrati la 1 septembrie 2006, au obligatia sa solicite modificarea domiciliului fiscal, in vederea eliberarii certificatului de inregistrare continand adresa noului domiciliu fiscal. Prezentarea acestei declaratii trebuie sa fie insotita de o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala emis anterior si de actele doveditoare ale informatiilor cuprinse in aceasta declaratie. Se intocmeste in doua exemplare. Se poate utiliza echipament informatic pentru editare.
Se depune in termen de 30 de zile de la modificarea domiciliului fiscal.
Sursa: asistenta-contribuabili.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Depunere declaratii dupa radiere
Intrebare: In data de 12.03.2025, o societate a primit certificatul de radiere. In data de 15.03.2025, pe site-ul ANAF, societatea figureaza ca persoana impozabila a carei inregistrare in scopuri de tva a fost anulata. Tot pe site-ul ANAF, cand introduc codul societatii, raspunsul este ?nu exista societate cu acest cod fiscal?. Societatea este platitoare de tva trimestrial. Am de depus d300, d394 si d406 in luna aprilie 2025 pentru trimestrul i 2025. Cum procedez daca firma nu mai apare ca platitoare de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intermedieri in asigurari. Depasire plafon TVA
Intrebare: O societate care are activitatea de intermediere asigurari, activitate scutita de plata TVA, a depasit plafonul de scutire de 300.000 lei, se declara platitor de TVA si mai desfasoara si activitate de management tot in intermediere asigurari. Activitatea de management in intermediere asigurari este scutita de TVA? La fel ca si activitatea de intermediere asigurari?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Posibilitate stornare factura
Intrebare: O societate comerciala care se ocupa cu comertul de autoturisme second-hand a vandut catre o alta societate un lot de autoturisme acum 4 ani. Societatea cumparatoare nu a achitat in totalitate lotul achizitionat, autoturismele neachitate nefiind eliberate, fiind si in acest moment in stocul societatii vanzatoare. Desi s-au incercat nenumarate variante de rezolvare: notificari, telefoane, notificare prin avocat, nu s-a reusit incasarea. In acest moment, societatea cumparatoare apare inactiva...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Acordare puncte de fidelitate pentru vanzari
Intrebare: Cum se intocmeste factura (e-Factura) pentru vanzarea unui produs de 20.000 lei, TVA 19%, pentru care clientul primeste 2.000 puncte bonus (2.000 puncte * 0,1 lei/punct)? Punctele acumulate vor putea fi folosite ulterior pentru achitarea altor facturi. Conform Ordinului 1802/2014, art. 437, nota contabila pentru punctele acordate mai sus ar fi: 4111 = % Clienti 23.800 lei 707 - Venituri din vanzarea marfurilor 19.800 472 - Venituri inregistrate in avans / Puncte cadou 200 4427 - TVA colectata...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<