Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

De la 1 ianuarie 2011, noi criterii de selectie a contribuabililor

14-Dec-2010
6290
Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului Valcea informeaza ca, de la 1 ianuarie 2011, in functie de mai multe criterii, primele 3.000 de persoane juridice vor avea calitatea de mari contribuabili.

Criteriile pentru marii contribuabili au fost stabilite prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.730/2010 privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili, Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 820/8 decembrie 2010.

Criteriile pentru stabilirea statului de mare contribuabil sunt:

- volumul obligatiilor bugetare datorate, pondere 40%;

- volumul veniturilor din exploatare - 30%;
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Vezi detalii
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Vezi detalii

- volumul cheltuielilor cu personalul - 15%,

- volumul activelor imobilizate - 15%.

Prin exceptie, este inclusa in aceasta categorie o firma nou infiintata care face o declaratie pe proprie raspundere ca va realiza investitii a caror valoare in lei sa fie echivalentul a minimum 10 milioane euro.

Criterii similare au fost stabilite si pentru firmele mijlocii, prin Ordinul presedintelui ANAF 2.731/2010, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 820/8 decembrie 2010. In cazul contribuabililor mijlocii, lista va stabilita prin ordin al presedintelui ANAF.

Intrucat procedura prevede transferul electronic al dosarului fiscal, DGFP Valcea recomanda contribuabililor vizati de noile reglementari sa urmareasca cu mare atentie incadrarea intr-o categorie sau alta, in vederea depunerii declaratiilor fiscale la locul arondarii, respectiv la Directia generala de administrare mari contribuabili Bucuresti - pentru marii contribuabil si la directiile generale ale finantelor publice judetene - pentru contribuabilii mijlocii.

Listele cu categoriile de contribuabili stabilite pe baza noilor criterii pot fi consultate de cei interesati prin accesarea website-ului www.anaf.ro, categoria Informatii Publice, subcategoria Lista contribuabililor mari si mijlocii.

Monitorul Oficial nr. 820/2010: Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.730/2010

(Ordinul ANAF nr. 2.730/2010)

privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili

Publicat in Monitorul Oficial 820 din 8 decembrie 2010 (M. Of. 820/2010)

In temeiul prevederilor art. 32 alin. (1) si ale art. 33 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere prevederile art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru cresterea eficientei administrarii marilor contribuabili si in scopul imbunatatirii colectarii veniturilor bugetare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. 1. - (1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2011, au calitatea de mari contribuabili primele 3.000 de persoane juridice romane, inclusiv entitatile rezultate in urma divizarii ori a fuziunii cu alti contribuabili si exclusiv institutiile publice, selectate descrescator potrivit criteriilor de selectie prevazute in anexa nr. 1.

(2) Criteriile de selectie prevazute in anexa nr. 1 se pot actualiza anual prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(3) Contribuabilii mari definiti conform alin. (1), administrati de Directia generala de administrare a marilor contribuabili, sunt cuprinsi in anexa nr. 2.

Art. 2. - (1) Sediile secundare ale marilor contribuabili care isi desfasoara activitatea pe raza teritoriala a municipiului Bucuresti si a judetului Ilfov sunt administrate de Directia generala de administrare a marilor contribuabili.

(2) Sediile secundare ale marilor contribuabili, altele decat cele de pe teritoriul municipiului Bucuresti si al judetului Ilfov, sunt administrate de administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene pe a caror raza teritoriala isi desfasoara activitatea.

(3) Lista nominala a sediilor secundare ale contribuabililor mari care indeplinesc criteriile de selectie prevazute in anexa nr. 1 se publica pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice - portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Art. 3. - Contribuabilii nou-infiintati, care indeplinesc criteriile de selectie prevazute la lit. B si C din anexa nr. 1, vor fi preluati spre administrare de Directia generala de administrare a marilor contribuabili in termen de 10 zile de la data autorizarii sau de la data inregistrarii lor la registrul comertului, dupa caz.

Art. 4. - (1) Contribuabilii mari aflati in procedura insolventei in conformitate cu prevederile legale privind procedura insolventei, cu exceptia celor prevazuti la lit. B din anexa nr. 1, vor fi scosi din administrarea Directiei generale de administrare a marilor contribuabili incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care sentinta prin care a fost deschisa procedura insolventei a ramas irevocabila si vor fi predati spre administrare, pe baza de protocol de predare-primire, organelor fiscale teritoriale care au competenta in administrarea acestora.

(2) In situatia in care, de la data actualizarii listelor si pana la data de 1 ianuarie a anului urmator, sentinta prin care a fost deschisa procedura insolventei a ramas irevocabila pentru unii dintre contribuabilii care urmeaza a fi preluati in administrare de Directia generala de administrare a marilor contribuabili, cu exceptia celor prevazuti la lit. B din anexa nr. 1, acestia vor ramane in administrarea fostului organ fiscal teritorial.

(3) Contribuabilii rezultati in urma divizarii unui mare contribuabil vor fi administrati in continuare ca mari contribuabili, in conditiile prezentului ordin.

(4) Contribuabilul nou-rezultat din fuziunea unui mare contribuabil cu un alt contribuabil va fi administrat de Directia generala de administrare a marilor contribuabili.

(5) Daca un contribuabil absoarbe prin fuziune un mare contribuabil, acesta va fi preluat spre administrare de catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili, in termen de 10 zile de la data inregistrarii acestei operatiuni la registrul comertului.

(6) Contribuabilii mari care nu mai indeplinesc criteriile de selectie prevazute la lit. A din anexa nr. 1, precum si contribuabilii nou-infiintati care nu realizeaza investitii la nivelul prevazut la lit. C din aceeasi anexa vor fi scosi din administrarea Directiei generale de administrare a marilor contribuabili dupa 2 ani consecutivi in care nu indeplinesc aceste criterii de selectie. Directia generala de administrare a marilor contribuabili

va notifica respectivii contribuabili, prevederile art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, aplicandu-se in mod corespunzator.

Art. 5. - Contribuabilii mari prevazuti la art. 3 si art. 4 alin. (3), (4) si (5) vor fi preluati in administrare de Directia generala de administrare a marilor contribuabili de la celelalte organe fiscale teritoriale, pe baza de protocol de predare primire.

Art. 6. - (1) Lista marilor contribuabili se actualizeaza anual, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, conform criteriilor de selectie prevazute in anexa nr. 1 si prevederilor art. 4.

(2) Lista marilor contribuabili prevazuti la alin. (1) se intocmeste pana la data de 31 octombrie a fiecarui an, se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, precum si pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice - portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(3) Predarea-primirea dosarelor fiscale ale marilor contribuabili se face pe baza de protocol incheiat intre Directia generala de administrare a marilor contribuabili si organele fiscale teritoriale implicate.

(4) Lista nominala a sediilor secundare ale marilor contribuabili se actualizeaza anual si se publica, pana la data de 31 octombrie, pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice - portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Art. 7. - (1) Procedura de predare-primire a dosarelor fiscale ale marilor contribuabili si ale sediilor secundare ale acestora intre organele fiscale implicate va fi aprobata prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(2) Procedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabili prevazuti in prezentul ordin va fi aprobata prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(3) Pentru contribuabilii prevazuti la art. 1 si pentru sediile secundare ale acestora, informatiile aflate in sistemul informatic de administrare a creantelor fiscale vor fi transferate in format electronic intre organele fiscale implicate in procedura de predare-primire, in data de 31 decembrie 2010.

(4) Pana la data de 20 ianuarie 2011 se va finaliza protocolul de predare-primire a dosarelor fiscale ale contribuabililor mari si ale sediilor secundare ale acestora.

Art. 8. - Anexele nr. 1 si 2*) fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 9. - Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de planificare strategica si monitorizare a realizarii creantelor bugetare, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, directiile generale ale finantelor publice judetene, precum si administratiile finantelor publice implicate vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 10. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,

Sorin Blejnar


Bucuresti, 30 noiembrie 2010.

Nr. 2.730.


*) Anexa nr. 2 se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 820 bis, care se poate achizitiona de la Centrul pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome ?Monitorul Oficial?, Bucuresti, sos. Panduri nr. 1

ANEXA Nr. 1

CRITERIILE DE SELECT I E


A. Criteriul de baza, denumit si criteriul valoric agregat, este rezultatul agregarii a 4 indicatori calculati pe ultimii 2 ani consecutivi celui in care se face actualizarea, selectati din punct de vedere economic si bugetar in urmatoarele proportii, care arata importanta fiecarui indicator, astfel:


- volumul obligatiilor fiscale datorate, declarate de catre contribuabili - 40%;

- volumul veniturilor din activitatea de exploatare - 30%;

- volumul cheltuielilor cu personalul - 15%;

- volumul activelor imobilizate corporale si necorporale (total) - 15%.

Prin exceptie de la prevederile prezentei litere, institutiile publice si contribuabilii aflati sub incidenta Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, nu vor fi selectati ca mari contribuabili.

B. Criteriul specific de activitate desfasurata:

- Banca Nationala a Romaniei;

- societatile bancare;

- societatile de asigurari;

- institutiile financiare nebancare definite conform art. 18 alin. (1) din Legea nr. 93/2009 privind institutiile financiare nebancare;

- societatile de investitii financiare.

C. Criteriul investitional

Prin derogare de la prevederile lit. A, se inregistreaza ca mari contribuabili contribuabilii nou-infiintati care, la data infiintarii, se angajeaza prin declaratie pe propria raspundere sa realizeze investitii a caror valoare in lei sa fie echivalentul a minimum 10 milioane euro.

Contribuabilii vor depune declaratia pe propria raspundere la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal declarat al acestora, in termen de cel mult 5 zile de la data inregistrarii lor la registrul comertului.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "De la 1 ianuarie 2011, noi criterii de selectie a contribuabililor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Efectele cresterii salariului minim brut pe tara din 1 ianuarie 2018
    • Masurile fiscale adoptate de curand de Guvern, ce prevad transferul contributiei la asigurarile sociale de sanatate (CASS) si la asigurarile sociale (CAS) de la angajator la angajat, sunt precedate de alte modificari importante. Conform spuselor Ministrului Municii si Justitiei Sociale, Lia Olguta Vasilescu, pentru a evita ca slariile romanilor sa fie afectate de noile prevederi, salariul minim brut pe tara va creste incepand din 1 ianuarie 2018. Adoptata, hotararea va produce o serie de efecte,...» citeste mai departe aici

  • Comunicat ITM privind negocierea colectiva pentru punerea in aplicare a prevederilor OUG 79/2017
    • Inspectoratul Teritorial de Munca Alba aduce la cunostinta angajatorilor ca potrivit art.VII din OUG 82/2017, pentru modificarea si completarea unor acte normative, au obligatia sa initieze negocierea colectiva pentru punerea in aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta nr.79/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal. Aceasta obligatie revine angajatorilor indiferent de numarul salariatilor. In unitatile in care nu exista contact colectiv de munca, pentru...» citeste mai departe aici

  • Guvernul ar trebui sa modifice din nou Codul fiscal saptamana viitoare, spune Teodorovici
    • Eugen Teodorovici, presedintele Comisiei de buget-finante din Senat, dupa o sedinta in care s-au discutat amendamentele aduse OUG 79/2017 privind modificarea legislatiei fiscale, a declarat ca Guvernul ar trebui sa modifice din nou Codul fiscal saptamana viitoare, prin ordonanta de urgenta, si sa nu astepte ca Parlamentul sa faca schimbarile prin care vor fi inlaturate efectele negative. "Astazi, la Comisia de buget-finante nu au votat nimic, am discutat toate amendamentele propuse si...» citeste mai departe aici

  • Olguta Vasilescu: Noi n-am spus niciodata ca prin acest transfer de contributii cresc salariile
    • Ministrul Muncii, Lia Olguta Vasilescu, a declarat recent, la o emisiunea televizata, ca bugetarii vor primi cu 4% mai mult pe luna de anul viitor, dupa ce salariile brute le vor fi majorate cu 25%. Intrebata daca trecerea contributiilor de la angajator la angajat va afecta salariile, Olguta Vasilescu a subliniat ca "Nu scad salariile, in niciun caz din aceasta cauza. Noi am spus de nu stiu cate ori si am facut un miliard de calcule cu liderii de sindicat. Am avut o intalnire cu liderii de...» citeste mai departe aici

  • Persoane afiliate. Ce conditii impune Codul fiscal?
    • In analiza de mai jos, vom vedea daca o persoana fizica (este si asociat unic la un SRL) care detine 20% din capitalul social al unei societati comerciale (SRL) poate fi considerata persoana afiliata din punctul de vedere al Codului Fiscal. Se mentioneaza ca intre societatile respective exista relatii comerciale. Iata raspunsul specialistului: La art. 7 pct. 26 din Codul fiscal, avem definitia persoanelor afiliate, astfel: 26. persoane afiliate - o persoana este afiliata daca relatia ei cu alta...» citeste mai departe aici

  • Proiect de lege pentru abilitarea Guvernului de a emite ordonante pe perioada vacantei parlamentare
    • Executivul a aprobat pe 22 noiembrie un proiect de lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante in domenii care nu fac obiectul legii organice, pe perioada viitoarei vacante parlamentare. Proiectul de lege propune abilitarea Guvernului sa emita ordonante in perioada cuprinsa intre incheierea celei de-a doua sesiuni ordinare a anului 2017 si pana la reluarea lucrarilor Parlamentului in prima sesiune ordinara a anului 2018. Proiectul stabileste abilitarea Guvernului de a emite ordonante...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"