Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

De la 1 ianuarie 2011, noi criterii de selectie a contribuabililor

14-Dec-2010
6195
Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului Valcea informeaza ca, de la 1 ianuarie 2011, in functie de mai multe criterii, primele 3.000 de persoane juridice vor avea calitatea de mari contribuabili.

Criteriile pentru marii contribuabili au fost stabilite prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.730/2010 privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili, Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 820/8 decembrie 2010.

Criteriile pentru stabilirea statului de mare contribuabil sunt:

- volumul obligatiilor bugetare datorate, pondere 40%;

- volumul veniturilor din exploatare - 30%;
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

- volumul cheltuielilor cu personalul - 15%,

- volumul activelor imobilizate - 15%.

Prin exceptie, este inclusa in aceasta categorie o firma nou infiintata care face o declaratie pe proprie raspundere ca va realiza investitii a caror valoare in lei sa fie echivalentul a minimum 10 milioane euro.

Criterii similare au fost stabilite si pentru firmele mijlocii, prin Ordinul presedintelui ANAF 2.731/2010, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 820/8 decembrie 2010. In cazul contribuabililor mijlocii, lista va stabilita prin ordin al presedintelui ANAF.

Intrucat procedura prevede transferul electronic al dosarului fiscal, DGFP Valcea recomanda contribuabililor vizati de noile reglementari sa urmareasca cu mare atentie incadrarea intr-o categorie sau alta, in vederea depunerii declaratiilor fiscale la locul arondarii, respectiv la Directia generala de administrare mari contribuabili Bucuresti - pentru marii contribuabil si la directiile generale ale finantelor publice judetene - pentru contribuabilii mijlocii.

Listele cu categoriile de contribuabili stabilite pe baza noilor criterii pot fi consultate de cei interesati prin accesarea website-ului www.anaf.ro, categoria Informatii Publice, subcategoria Lista contribuabililor mari si mijlocii.

Monitorul Oficial nr. 820/2010: Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.730/2010

(Ordinul ANAF nr. 2.730/2010)

privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili

Publicat in Monitorul Oficial 820 din 8 decembrie 2010 (M. Of. 820/2010)

In temeiul prevederilor art. 32 alin. (1) si ale art. 33 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere prevederile art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru cresterea eficientei administrarii marilor contribuabili si in scopul imbunatatirii colectarii veniturilor bugetare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. 1. - (1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2011, au calitatea de mari contribuabili primele 3.000 de persoane juridice romane, inclusiv entitatile rezultate in urma divizarii ori a fuziunii cu alti contribuabili si exclusiv institutiile publice, selectate descrescator potrivit criteriilor de selectie prevazute in anexa nr. 1.

(2) Criteriile de selectie prevazute in anexa nr. 1 se pot actualiza anual prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(3) Contribuabilii mari definiti conform alin. (1), administrati de Directia generala de administrare a marilor contribuabili, sunt cuprinsi in anexa nr. 2.

Art. 2. - (1) Sediile secundare ale marilor contribuabili care isi desfasoara activitatea pe raza teritoriala a municipiului Bucuresti si a judetului Ilfov sunt administrate de Directia generala de administrare a marilor contribuabili.

(2) Sediile secundare ale marilor contribuabili, altele decat cele de pe teritoriul municipiului Bucuresti si al judetului Ilfov, sunt administrate de administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene pe a caror raza teritoriala isi desfasoara activitatea.

(3) Lista nominala a sediilor secundare ale contribuabililor mari care indeplinesc criteriile de selectie prevazute in anexa nr. 1 se publica pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice - portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Art. 3. - Contribuabilii nou-infiintati, care indeplinesc criteriile de selectie prevazute la lit. B si C din anexa nr. 1, vor fi preluati spre administrare de Directia generala de administrare a marilor contribuabili in termen de 10 zile de la data autorizarii sau de la data inregistrarii lor la registrul comertului, dupa caz.

Art. 4. - (1) Contribuabilii mari aflati in procedura insolventei in conformitate cu prevederile legale privind procedura insolventei, cu exceptia celor prevazuti la lit. B din anexa nr. 1, vor fi scosi din administrarea Directiei generale de administrare a marilor contribuabili incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care sentinta prin care a fost deschisa procedura insolventei a ramas irevocabila si vor fi predati spre administrare, pe baza de protocol de predare-primire, organelor fiscale teritoriale care au competenta in administrarea acestora.

(2) In situatia in care, de la data actualizarii listelor si pana la data de 1 ianuarie a anului urmator, sentinta prin care a fost deschisa procedura insolventei a ramas irevocabila pentru unii dintre contribuabilii care urmeaza a fi preluati in administrare de Directia generala de administrare a marilor contribuabili, cu exceptia celor prevazuti la lit. B din anexa nr. 1, acestia vor ramane in administrarea fostului organ fiscal teritorial.

(3) Contribuabilii rezultati in urma divizarii unui mare contribuabil vor fi administrati in continuare ca mari contribuabili, in conditiile prezentului ordin.

(4) Contribuabilul nou-rezultat din fuziunea unui mare contribuabil cu un alt contribuabil va fi administrat de Directia generala de administrare a marilor contribuabili.

(5) Daca un contribuabil absoarbe prin fuziune un mare contribuabil, acesta va fi preluat spre administrare de catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili, in termen de 10 zile de la data inregistrarii acestei operatiuni la registrul comertului.

(6) Contribuabilii mari care nu mai indeplinesc criteriile de selectie prevazute la lit. A din anexa nr. 1, precum si contribuabilii nou-infiintati care nu realizeaza investitii la nivelul prevazut la lit. C din aceeasi anexa vor fi scosi din administrarea Directiei generale de administrare a marilor contribuabili dupa 2 ani consecutivi in care nu indeplinesc aceste criterii de selectie. Directia generala de administrare a marilor contribuabili

va notifica respectivii contribuabili, prevederile art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, aplicandu-se in mod corespunzator.

Art. 5. - Contribuabilii mari prevazuti la art. 3 si art. 4 alin. (3), (4) si (5) vor fi preluati in administrare de Directia generala de administrare a marilor contribuabili de la celelalte organe fiscale teritoriale, pe baza de protocol de predare primire.

Art. 6. - (1) Lista marilor contribuabili se actualizeaza anual, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, conform criteriilor de selectie prevazute in anexa nr. 1 si prevederilor art. 4.

(2) Lista marilor contribuabili prevazuti la alin. (1) se intocmeste pana la data de 31 octombrie a fiecarui an, se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, precum si pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice - portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(3) Predarea-primirea dosarelor fiscale ale marilor contribuabili se face pe baza de protocol incheiat intre Directia generala de administrare a marilor contribuabili si organele fiscale teritoriale implicate.

(4) Lista nominala a sediilor secundare ale marilor contribuabili se actualizeaza anual si se publica, pana la data de 31 octombrie, pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice - portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Art. 7. - (1) Procedura de predare-primire a dosarelor fiscale ale marilor contribuabili si ale sediilor secundare ale acestora intre organele fiscale implicate va fi aprobata prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(2) Procedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabili prevazuti in prezentul ordin va fi aprobata prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(3) Pentru contribuabilii prevazuti la art. 1 si pentru sediile secundare ale acestora, informatiile aflate in sistemul informatic de administrare a creantelor fiscale vor fi transferate in format electronic intre organele fiscale implicate in procedura de predare-primire, in data de 31 decembrie 2010.

(4) Pana la data de 20 ianuarie 2011 se va finaliza protocolul de predare-primire a dosarelor fiscale ale contribuabililor mari si ale sediilor secundare ale acestora.

Art. 8. - Anexele nr. 1 si 2*) fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 9. - Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de planificare strategica si monitorizare a realizarii creantelor bugetare, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, directiile generale ale finantelor publice judetene, precum si administratiile finantelor publice implicate vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 10. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,

Sorin Blejnar


Bucuresti, 30 noiembrie 2010.

Nr. 2.730.


*) Anexa nr. 2 se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 820 bis, care se poate achizitiona de la Centrul pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome ?Monitorul Oficial?, Bucuresti, sos. Panduri nr. 1

ANEXA Nr. 1

CRITERIILE DE SELECT I E


A. Criteriul de baza, denumit si criteriul valoric agregat, este rezultatul agregarii a 4 indicatori calculati pe ultimii 2 ani consecutivi celui in care se face actualizarea, selectati din punct de vedere economic si bugetar in urmatoarele proportii, care arata importanta fiecarui indicator, astfel:


- volumul obligatiilor fiscale datorate, declarate de catre contribuabili - 40%;

- volumul veniturilor din activitatea de exploatare - 30%;

- volumul cheltuielilor cu personalul - 15%;

- volumul activelor imobilizate corporale si necorporale (total) - 15%.

Prin exceptie de la prevederile prezentei litere, institutiile publice si contribuabilii aflati sub incidenta Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, nu vor fi selectati ca mari contribuabili.

B. Criteriul specific de activitate desfasurata:

- Banca Nationala a Romaniei;

- societatile bancare;

- societatile de asigurari;

- institutiile financiare nebancare definite conform art. 18 alin. (1) din Legea nr. 93/2009 privind institutiile financiare nebancare;

- societatile de investitii financiare.

C. Criteriul investitional

Prin derogare de la prevederile lit. A, se inregistreaza ca mari contribuabili contribuabilii nou-infiintati care, la data infiintarii, se angajeaza prin declaratie pe propria raspundere sa realizeze investitii a caror valoare in lei sa fie echivalentul a minimum 10 milioane euro.

Contribuabilii vor depune declaratia pe propria raspundere la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal declarat al acestora, in termen de cel mult 5 zile de la data inregistrarii lor la registrul comertului.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "De la 1 ianuarie 2011, noi criterii de selectie a contribuabililor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • Anunt important privind incheierea de conventii de colaborare cu institutii de credit
    • In vederea derularii Programul Start–up Nation aprobat ca shema de minimis prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat intentioneaza sa incheie conventii de colaborare cu institutii de credit. Institutiile de credit interesate de incheierea acestor conventii sunt invitate sa transmita pana la data de 03.07.2017, ora 16.00, oferta de parteneriat privind colaborarea in vederea...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.