Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce ar trebui sa stii daca ai un sediu secundar

21-Iul-2011
1700
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 433/21.06.2011, a fost publicata Legea nr. 126/2011, privind aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 88/2010 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, prin care a fost modificata modalitatea de plata a impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare inregistrate fiscal, potrivit legii.

Astfel, noile prevederi reglementeaza plata impozitului pe salarii datorat de sediile secundare care se face de societatea mama in contul unic 20.47.01.01 - Venituri ale bugetului de stat - sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic in curs de distribuire, codificat cu codul unic de inregistrare al fiecarui sediu secundar, deschis la trezoreria la care este arondat contribuabilul care le-a infiintat. In consecinta, societatea mama va intocmi cate un ordin de plata distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscala al beneficiarului inscriindu-se codul fiscal al sediului secundar.

Un aspect important il constituie obligatia contribuabililor de a declara, in numele sediilor secundare inregistrate fiscal, impozitul pe venitul din salarii datorat, potrivit legii, de acestea. Astfel, impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare cu minimum 5 salariati va fi declarat in formularul 112 de societatea mama la organul fiscal unde aceasta este inregistrata, defalcat pe fiecare cod fiscal al sediilor secundare cu minimum 5 salariati. In schimb, Codul fiscal si impozitul pe veniturile din salarii aferent se declara la sectiunea F.2 a formularului 112.
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii


In ceea ce priveste competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, aceasta revine unitatii fiscale in a carei raza teritoriala se afla situate acestea.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce ar trebui sa stii daca ai un sediu secundar":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.