
Raportul Special
realizat de specialisti
In baza caror reglementari actuale organele de control (Antifrauda, ANAF) pot solicita si amenda lipsa unei case de bani (in care sa se tina numerarul din casierie) la o societate comerciala?
Sunt mai multe situatii, in care poate fi obligatorie sau nu detinerea unei casete de valori sau case de bani pentru o societate comerciala. In primul rand, in functie de activitatea desfasurata si de modul de efectuare a incasarilor, trebuie respectata OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, pentru societatile comerciale care au activitate comerciala cu amanuntul sau prestari de servicii catre populatie.
Prin aceasta se precizeaza ca operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. Daca casa de marcat are caseta de valori cu cheie in care se pastreaza numerarul incasat, iar sumele acumulate se depun in banca periodic, nu este necesara detinerea unei case de bani, precum si in cazul in care unitatile nu efectueaza operatiuni cu numerar, acestea nu au obligatia incadrarii in cerintele minime stabilite conform normelor de aplicare a Legii 333/2003, cap. 2 cerinte minime, art. 7.
In cazul unitatilor care desfasoara operatiuni cu numerar prin Legea 333/2003 cu normele metodologice precizeaza ca paza obiectivelor, bunurilor, si valorilor si protectia persoanelor prin forte si mijloace civile se realizeaza cu sprijinul si sub coordonarea, indrumarea si controlul IGPR si al unitatilor subordonate, care urmaresc respectarea prevederilor legale in acest domeniu de activitate. In vederea indeplinirii obligatiilor prevazute de Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor, cu modificarile si completarile ulterioare, unitatile trebuie sa adopte masuri de securitate in formele prevazute de Lege, completate cu masuri procedurale.
Conform art. 4, conducatorii unitatilor care opereaza cu numerar au obligatia implementarii unor masuri eficiente in scopul asigurarii protectiei personalului si a valorilor pe timpul manipularii, procesarii, depozitarii sau transportului si descurajarii savarsirii infractiunilor contra patrimoniului, precum si in scopul acordarii sprijinului necesar organelor judiciare in vederea identificarii faptuitorilor.
Lipsa unor masuri de securitate privind depozitarea valorilor in unitati revine conducerii societatii care trebuie sa asigure masuri de siguranta, depozitarea valorilor si numerarului in case de bani precum si a sistemului de securitate fiind obligatorie pentru anumite activitati economice prevazute in anexa 1 a normelor metodologice.
Constituie contraventie neluarea masurilor de organizare si functionare a protectiei valorilor si bunurilor unitatii economice, competenta fiind extinsa si la organele ANAF.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Manual de politici contabile - Stick USB
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Documentar fiscal: Cum obtinem certificatul de atestare fiscalaDe la 1 octombrie esalonarea la plata va fi permanentizata. Masura NU se acorda pentru obligatiile fiscale sub 500 leiOUG nr.25 cu privire la modificarile Codului de procedura fiscalaComunicarea actului administrativ fiscal se va face inclusiv printr-un afis lipit pe usaCum obtii in 2014 certificatul de atestare fiscala?Ultimele articole
Cine foloseste e-Factura in 2024. Ce trebuie sa stie contribuabiliiContribuabili mijlocii 2024. Lista contribuabili mijlocii si studii de caz utileDomiciliul fiscal. Ce este si ce trebuie sa stii despre declararea/modificarea domiciliului fiscalPana pe 1 ianuarie 2024 listele contribuabililor vor fi actualizate. ANAF propune noi reguli pentru administrarea firmelorEsalonarea la plata a obligatiilor fiscale restante in 2023. Ce trebuie sa stie contribuabiliiArticole similare
Control antifrauda. Bunuri cu risc fiscal ridicat in valoare de 4,4 milioane lei confiscate la frontieraCONTROALE ANTIFRAUDA la inceput de 2024. Au fost aplicate sanctiuni contraventionale de peste 8 milioane de leiFrauda de 15.000.000 euro identificata de inspectorii DGAF in domeniul comertului cu autoturisme second handInspectorii antifrauda au descoperit 5.000 de tone de textile importate din Turcia, fiscalizate printr-o casa de marcat in regim ambulantControale ANAF: Inspectorii antifrauda au dat amenzi de 1,55 milioane de lei in Dragonul RosuUltimele articole
CONTROALE ANTIFRAUDA. Au dreptul inspectorii sa efectueze perchezitii personale (posete, vestiare)?Declaratii ANAF. F3000 se depune pana pe data de 15 mai 2025CONTROALE ANTIFRAUDA 2024: Mai multe bunuri cu risc fiscal au fost CONFISCATE de inspectoriCONTROALE ANTIFRAUDA in minivacanta de Sfanta Maria. Ce amenzi au fost aplicate firmelorDecont precompletat e-TVA. TOT ce trebuie sa stiiArticole similare
Noi obligatii la Fondul pentru mediu din 2017. Ce operatori economici sunt vizati?Noi reglementari privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale (Legea 172/2020)Guvernul formeaza un grup de lucru pentru normele de impozitare a veniturilorOANAF 3816 din 2014 modifica inspectia fiscala: Care sunt noile reguli?Se schimba regulile pentru cele mai mari societati comerciale din EuropaUltimele articole
ONPCSB si spalarea banilor. Ce trebuie sa stie firmele despre procedura de CONTROLDeclaratie beneficiar real. Risti pana la 10.000 lei amenda sau dizolvarea firmei daca NU depui formularulSECRETUL unei contabilitati impecabile[MODEL] Fisa capacitatii de cazare si reglementari cheieCum iti poate transforma afacerea un sistem ERPArticole similare
Proiect MFP. Partea 1. Formularul 010Termen limita pentru schimbarea perioadei fiscale in cazul achizitiilor intracomunitareDin 1 ianuarie 2023 contractele de chirie vor fi inregistrare la ANAF. Cine NU are aceasta obligatieCare sunt obligatiilor fiscale ale asociatiilor de proprietari in 2014?Format nou pentru Declaratia 600, anuntat de ANAFUltimele articole
Contract inchiriere apartament. 3 cazuri in care este OBLIGATORIE depunerea C168Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesareDeclaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025[MODEL] Raspuns notificare de conformare E-TVA si reglementari cheieArticole similare
Cursuri de pregatire angajati si drepturi de comercializareVenituri din comisioane. Impozit datorat de nerezidentiImpozit dividende actionar strain. Cum aplicam cota redusa?10.000 lei va costa evaluarea de la 1 ianuarie pentru unele firme. Analiza riscurilor de securitate devine obligatorieSfaturi de la experti
Contestatie rezultat inspectie fiscala
Intrebare: Perioada inspectiei fiscale este anul 2023, 2024 si lunile ianuarie, februarie, martie 2025. Suma respinsa pentru anul 2025 este de 22.480 lei. Cum pot contesta aceasta suma?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: 1. Pentru actionarul cu domiciliul in Scotia, care primeste dividende din Romania, ce declaratie trebuie sa depuna societatea noastra: D205 sau D207? Daca am depus deja D205 pentru 2024, ce se mai poate face? 2. Ce documente...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA