Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Controale antifrauda si aplicarea amenzilor. Care e baza legala?

01-Apr-2015
2396

In baza caror reglementari actuale organele de control (Antifrauda, ANAF) pot solicita si amenda lipsa unei case de bani (in care sa se tina numerarul din casierie) la o societate comerciala?

Sunt mai multe situatii, in care poate fi obligatorie sau nu detinerea unei casete de valori sau case de bani pentru o societate comerciala. In primul rand, in functie de activitatea desfasurata si de modul de efectuare a incasarilor, trebuie respectata OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, pentru societatile comerciale care au activitate comerciala cu amanuntul sau prestari de servicii catre populatie.

Prin aceasta se precizeaza ca operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. Daca casa de marcat are caseta de valori cu cheie in care se pastreaza numerarul incasat, iar sumele acumulate se depun in banca periodic, nu este necesara detinerea unei case de bani, precum si in cazul in care unitatile nu efectueaza operatiuni cu numerar, acestea nu au obligatia incadrarii in cerintele minime stabilite conform normelor de aplicare a Legii 333/2003, cap. 2 cerinte minime, art. 7.

In cazul unitatilor care desfasoara operatiuni cu numerar prin Legea 333/2003 cu normele metodologice precizeaza ca paza obiectivelor, bunurilor, si valorilor si protectia persoanelor prin forte si mijloace civile se realizeaza cu sprijinul si sub coordonarea, indrumarea si controlul IGPR si al unitatilor subordonate, care urmaresc respectarea prevederilor legale in acest domeniu de activitate. In vederea indeplinirii obligatiilor prevazute de Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor, cu modificarile si completarile ulterioare, unitatile trebuie sa adopte masuri de securitate in formele prevazute de Lege, completate cu masuri procedurale.

Conform art. 4, conducatorii unitatilor care opereaza cu numerar au obligatia implementarii unor masuri eficiente in scopul asigurarii protectiei personalului si a valorilor pe timpul manipularii, procesarii, depozitarii sau transportului si descurajarii savarsirii infractiunilor contra patrimoniului, precum si in scopul acordarii sprijinului necesar organelor judiciare in vederea identificarii faptuitorilor.

Lipsa unor masuri de securitate privind depozitarea valorilor in unitati revine conducerii societatii care trebuie sa asigure masuri de siguranta, depozitarea valorilor si numerarului in case de bani precum si a sistemului de securitate fiind obligatorie pentru anumite activitati economice prevazute in anexa 1 a normelor metodologice.

Constituie contraventie neluarea masurilor de organizare si functionare a protectiei valorilor si bunurilor unitatii economice, competenta fiind extinsa si la organele ANAF.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Adrian Condurache, economist

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Controale antifrauda si aplicarea amenzilor. Care e baza legala?":
Rating:

Nota: 4.5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica 2019 - ANAF a publicat PDF-ul inteligent
    • Incepand din 2019, Declaratia Unica - privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - nu va mai putea fi depusa decat in format PDF inteligent, potrivit Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). Fisierul poate fi descarcat de pe portalul ANAF. Declaratia Unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice se depune doar in format PDF inteligent (fisierul descarcat de pe portalul ANAF), completat si...» citeste mai departe aici

  • Completare si depunere D107 pentru sponsorizarea altor entitati
    • Unul dintre specialistii nostri va raspunde in materialul propus astazi intrebarilor formulate de o societate platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, care a efectuat sponsorizari in cursul anului 2018, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru susinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult. Totusi, entitatile sponsorizate nu au facut dovada ca sunt furnizori de servicii sociale acreditate cu cel putin un serviciu...» citeste mai departe aici

  • Derogari de la prevederile Codului fiscal - analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Prin Legea nr. 21/2019 publicata in M.Of. nr. 29 din 10 ianuarie 2019 s-au adus modificari si completari Legii cooperatiei agricole nr. 566/2004. Pe langa alte modificari privind organizarea si functionarea cooperatiei in sectorul agroalimentar, prin aceasta lege se aduc modificari reglementarilor privind masurile de sprijin pentru cooperativele agricole - care constituie derogari de la prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Astfel, activitatea cooperativelor agricole va beneficia...» citeste mai departe aici

  • Sondaj CNIPMMR: Majoritatea IMM-urilor nu sustin
    • Consiliul National al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a realizat, in perioada 10-17.01.2019, un sondaj online -Testul IMM privind masurile recent adoptate prin OUG 114/2018, din care reiese ca majoritatea IMM-urilor nu sustin “taxa pe lacomie”, fiind de parere ca aceasta masura va ingreuna accesul la creditele bancare. 61,3% din respondenti au raspuns negativ la intrebarea “Sustineti suprataxarea bancilor”, in timp ce doar 38,7% spun ca...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016