Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Schimbari 1 ianuarie 2014: Noutati in administrarea contribuabililor mijlocii

07-Ian-2014
6473
Va informam ca incepand cu 1 ianuarie 2014, administratiile judetene ale finantelor publice si Directia generala regionala a finantelor publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii, administreaza contribuabilii mijlocii care au domiciliul fiscal in raza de teritoriala a judetelor sau a municipiului Bucuresti, cu exceptia institutiilor publice, inclusiv entitatile rezultate in urma divizarii ori a fuziunii cu alti contribuabili si sucursalele contribuabililor persoane juridice care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei si indeplinesc criteriile de selectie.

Atentie! In categoria contribuabililor mijlocii intra si contribuabilii nerezidenti pentru care contribuabilii mijlocii au calitatea de reprezentanti sau reprezentanti fiscali.



Criterii de selectie a contribuabililor mijlocii

Contribuabilii mijlocii sunt selectati potrivit urmatoarelor criterii, care se pot actualiza anual.


A. Criteriul valoric agregat. Este criteriul de baza si este rezultatul agregarii a 2 indicatori, selectati din punct de vedere economic si bugetar in urmatoarele proportii:

- volumul obligatiilor fiscale datorate, declarate de catre contribuabili - 50%;

- cifra de afaceri raportata la situatiile financiare incheiate la31 decembrie a anului anterior celui in care se efectueaza actualizarea - 50%.

Important! Contribuabilii in inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului conform Legii societatilor comerciale nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si contribuabilii declarati inactivi potrivit art. 78^1 din Codul de Procedura Fiscala nu vor fi selectati drept contribuabili mijlocii.

B. Criteriul insolventei. Potrivit acestui criteriu, sunt selectati contribuabili cu domiciliul fiscal pe raza fiecarui judet, aflati sub incidenta Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, care au creante fiscale totale, respectiv creante inscrise la masa credala, cat si acumulate ulterior deschiderii procedurii insolventei, mai mari de 3 milioane lei.



Reguli de administrare a contribuabililor mijlocii

Sediile secundare ale contribuabililor mijlocii sunt administrate de administratiile judetene ale finantelor publice si Directia generala regionala a finantelor publice Bucuresti prin Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii in a caror raza teritoriala acestea isi desfasoara activitatea.

Contribuabilii rezultati in urma divizarii unui contribuabil mijlociu vor fi administrati tot de administratiile judetene ale finantelor publice si Directia generala regionala a finantelor publice Bucuresti prin Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii.

De asemenea, un contribuabil nou rezultat din fuziunea unui contribuabil mijlociu cu un alt contribuabil va fi administrat de catre administratiile judetene ale finantelor publice si Directia generala regionala a finantelor publice Bucuresti prin Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii.

In situatia in care un contribuabil care nu se inscrie in categoria contribuabililor mijlocii absoarbe prin fuziune un contribuabil mijlociu, acesta va fi preluat spre administrare de administratiile finantelor publice pentru contribuabili mijloci, in termen de 10 zile de la data inregistrarii acestei operatiuni la registrul comertului.

Contribuabilii mijlocii aflati in inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului conform prevederilor art. 237 din Legea societatilor comerciale nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si contribuabilii declarati inactivi potrivit art. 78^1 din Codul de Procedura Fiscala, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, vor fi scosi din administrarea administratiilor judetene ale finantelor publice sau a Administratiei fiscale pentru contribuabili mijlocii din cadrul Directiei regionale a finantelor publice Bucuresti incepand cu 1 ianuarie a anului urmator celui in care au devenit inactivi sau au intrat in inactivitate temporara si vor fi predati spre administrare, pe baza de protocol de predare-primire, organelor fiscale teritoriale care au competenta in administrarea acestora.

In situatia in care, de la data actualizarii listelor si pana la data de 1 ianuarie a anului urmator, unii dintre contribuabilii care urmeaza a fi preluati in administratiile judetene ale finantelor publice sau Directia generala regionala a finantelor publice Bucuresti prin Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii, au fost declarati inactivi sau au intrat in inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului, acestia vor ramane in administrarea fostului organ fiscal teritorial.

Contribuabilii mijlocii care nu mai indeplinesc criteriile de selectie vor fi scosi din administrarea administratiilor judetene ale finantelor publice sau a Administratiei fiscale pentru contribuabili mijlocii din cadrul Directiei generale a finantelor publice Bucuresti dupa 2 ani consecutivi in care nu indeplinesc aceste criterii de selectie.

Alte prevederi

Lista contribuabililor mijlocii se actualizeaza anual, prin ordin al presedintelui ANAF, conform criteriilor de selectie. Aceasta lista se intocmeste pana la data 30 noiembrie a fiecarui an, se aproba prin ordin al presedintelui ANAF si se publica pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice - portalul ANAF.

Predarea-primirea intre organele fiscale implicate se face pe baza de protocol. Protocolul de predare-primire a dosarelor fiscale ale contribuabililor mijlocii si ale sediilor secundare ale acestora se finalizeaza pana la 20 ianuarie a anului pentru care se realizeaza selectia.

Procedura de predare-primire a dosarelor fiscale ale contribuabililor mijlocii si ale sediilor secundare ale acestora intre organele fiscale implicate se aproba prin ordin al presedintelui ANAF.

*

Baza legala: Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.582/2013 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii, publicat in in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 728/26.11.2013.

Sursa: DGFP Valcea


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Venituri neimpozabile. Ce venituri intra in plafonul lunar de 33% in 2025

    • Veniturile neimpozabile care pot fi incluse in plafonul lunar de 33% din salariul de baza sunt reglementate conform modificarilor aduse Codului Fiscal si in continuarea acestui articol le vom vedea pe cele care sunt in continuare aplicabile, pentru anul 2025. Reamintim ca in acest plafon sunt incluse mai multe beneficii care pot fi acordate de angajatori salariatilor lor. Acestea nu sunt supuse impozitului pe venit, in conditiile in care acestea respecta anumite limite si reguli stabilite prin...» citeste mai departe aici

  • Baza de calcul CASS PFA. Model de calcul pentru PFA la norma de venit si reglementari cheie

    • Contributia de asigurari sociale de sanatate trebuie achitata in anul 2025 si de catre persoanele fizice. In acest articol vom vedea ce contributii trebuie sa plateasca aceste persoane, un model de calcul pentru PFA la norma de venit, dar si cateva reglementari cheie.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Cerere corectie decont TVA si reglementari cheie

    • Cererea de corectie decont TVA este un document folosit atat de contribuabilii persoane juridice, cat si de persoanele fizice inregistrate in scopuri de TVA pentru a rectifica anumite informatii declarate anterior. Corectarea erorilor trebuie realizata cu respectarea unor proceduri stricte impuse de legislatia fiscala pentru a evita posibilele sanctiuni. In acest articol, explicam in detaliu procedura de corectare a decontului de TVA, reglementarile cheie pe care trebuie sa le respectati si va...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile ar putea fi MAJORAT la suma de 6.075 lei

    • Un nou Proiect Legislativ, propus de USR, ar putea veni in sprijinul antreprenorilor care vor beneficia de o limita mai mare pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile curente de care afacerile lor au nevoie. Daca in prezent pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile de bunuri este de 2.500 lei, acesta ar putea fi majorat la suma de 6.075 lei, pentru a fi adaptat la preturile de piata curente, care sunt mult mai mari fata de cat erau in momentul in care a fost stabilit actualul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016