Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificari legislative privind administrarea contribuabililor mijlocii. OANAF 3564/2014

09-Dec-2014
2995
Regasiti mai jos cele mai importante modificari legislative privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii, potrivit OANAF 3564/2014.

Ordin nr. 3582/2013 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii

Art. 5

(1) Contribuabilii mijlocii care nu mai indeplinesc criteriile de selectie prevazute la art. 1 vor fi scosi din administrarea administratiilor judetene ale finantelor publice sau a Administratiei fiscale pentru contribuabilii mijlocii din cadrul Directiei generale regionale a finantelor publice Bucuresti, dupa caz, dupa 2 ani consecutivi in care nu indeplinesc aceste criterii de selectie.


Ordin nr. 3564/2014 pentru modificarea Ordinului ANAF nr. 3582/2013 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii

Art. 5 alin. (1) se modifica:

(1) Contribuabilii mijlocii care nu mai indeplinesc criteriile de selectie prevazute la art. 1 vor fi scosi din administrarea administratiilor judetene ale finantelor publice sau a Administratiei fiscale pentru contribuabilii mijlocii din cadrul Directiei generale regionale a finantelor publice Bucuresti, dupa caz, incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator."


Pentru selectia contribuabililor mijlocii administrati, incepand cu data de 1 ianuarie 2015, de catre administratiile judetene ale finantelor publice si Directia generala regioanala a finantelor publice Bucuresti, dupa caz, prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii, se suspenda aplicarea criteriului de selectie prevazut la art. 1 alin. 1 alin. (4) lit. A din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3582.2013 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii, cu modificarile ulterioare, in ceea ce priveste volumul obligatiilor fiscale datorate, declarate de catre contribuabili si cifra de afaceri raportata in situatiile financiare incheiate la data de 31 decembrie a anului anterior celui in care se efectueaza actualizarea, precum si aplicarea criteriului de selectie prevazut la lit. B.

Contribuabilii care, incepand cu data de 1 ianuarie 2015, nu mai au calitatea de mari contribuabili, conform prevederilor Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3581/2013 privind organizarea activitatii de adminstrare a marilor contribuabili, aflati sub incidenta prevederilor legale privind insolventa, care au creante fiscale totale, respectiv creante fiscale inscrise la masa credala, cat si acumulate ulterior deschiderii procedurii insolventei, mai mari de 3 milioane de lei, vor fi preluati spre administrare, incepand cu aceeasi data, de catre administratiile judetene ale finantelor publice si Directia generala regionala a finantelor publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijllocii, dupa caz. (art. III)

Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de planificare, monitorizare si sinteza, Directia generala de tehnologia informatiei, administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, dupa caz, vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Click aici pentru documentul integral!

Sursa: Finante Publice Brasov



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Lichidare societate. Firmele au 2 obligatii fiscale cheie: depunere D101 si SAF-T

    • Daca ai decis sa inchizi o firma, este esential sa stii ca procesul de lichidare nu inseamna doar radierea din Registrul Comertului, ci presupune si indeplinirea unor obligatii fiscale clare fata de ANAF. Printre acestea, se numara depunerea Declaratiei 101 privind impozitul pe profit, precum si, dupa caz, fisierul SAF-T (D406) pentru perioada de lichidare. In acest articol explicam, pe scurt si cu trimitere la temeiul legal pana cand se depune Declaratia...» citeste mai departe aici

  • [SANCTIUNI E-TVA din 1 iulie 2025] Ce risti daca nu raspunzi la notificarea de conformare si PROCEDURA de LUCRU

    • Incepand cu 1 iulie 2025, notificarile de conformare RO e-TVA devin obligatorii pentru toti contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA. Conform prevederilor OUG nr. 70/2024, lipsa unui raspuns complet si in termen poate atrage sanctiuni, inclusiv etichetarea contribuabilului ca avand risc fiscal ridicat. In acest articol detaliem ce presupune aceasta obligatie, ce consecinte pot aparea in caz de neconformare si care este procedura oficiala de lucru impusa de ANAF. » citeste mai departe aici

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Raspuns notificare de conformare E-TVA si reglementari cheie

    • Notificarea de conformare E-TVA este documentul prin care ANAF solicita contribuabililor explicatii privind diferentele dintre decontul de TVA depus (D300) si decontul precompletat RO e-TVA generat automat de sistem. In termen de 20 de zile de la data primirii notificarii, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA are obligatia sa transmita ca raspuns la aceasta, prin mijloace electronice, rezultatul verificarilor realizate asupra diferentelor comunicate prin Notificarea de conformare...» citeste mai departe aici

  • Declaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025

    • In anul 2025, termenul de depunere a declaratiilor fiscale precum formularul 100, 101 sau 177 este influentat direct de prevederile OUG nr. 153/2020, aflate inca in vigoare. Acest act normativ stabileste, prin derogare de la Codul fiscal, un termen unificat, data de 25 iunie, pentru depunerea declaratiei anuale de impozit pe profit si a altor declaratii relevante. In acest articol prezentam principalele termene si obligatii fiscale pentru contribuabili, in conformitate cu reglementarile...» citeste mai departe aici

  • [E-FACTURA] 50+ dificultati intalnite in practica de contabili si SOLUTII de la experti

    • Facturarea electronica a generat in practica probleme greu de anticipat. Firmele s-au confruntat brusc cu o schimbare radicala a modului lor de lucru, ceea ce a generat instantaneu o multime de situatii foarte dificil de gestionat. Ca urmare, intrebarile au inceput sa curga. Multe dintre aceste intrebari sunt foarte specifice, de genul: „Oare societatea mea, cu codul CAEN X, care comercializeaza produsele Y catre clientii Z, trebuie sa emita facturi electronice?”. Altele sunt...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016