
Atentie contabili!
Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021
Anularea codului de TVA de catre organul fiscal competent se va efectua doar daca societatea se va afla in una din urmatoarele 7 situatii:
1. daca societatea ta este declarata inactiva;
2. daca asociatii / administratorii societatii tale sau chiar persoana impozabila au inscrise in cazierul fiscal infractiuni sau alte fapte prevazute la art. 4 alin. (4) lit. a) din OG nr. 39/2015 privind cazierul fiscal;
3. daca nu s-a depus niciun decont de TVA timp de 6 luni consecutive (pentru PJ cu perioada fiscala luna calendaristica) sau 2 trimestre consecutive (pentru PJ cu perioada fiscala trimestrul calendaristic);
TOTUL despre Controalele TVA in 2021, AICI«««
4. daca in deconturile de TVA depuse pentru 6 luni consecutive, si pentru doua trimestre consecutive, nu au fost evidentiate achizitii / livrari de bunuri / servicii realizate in cursul acestor perioade de raportare;
5. daca societatea nu era obligata si nici nu avea dreptul sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA;
6. daca societatea platitoare de TVA solicita scoaterea din evidenta entitatilor inregistrate in scopuri de TVA pentru a aplica regimul special de scutire sau regimul special pentru agricultori;
7. daca societatea platitoare de TVA prezinta risc fiscal ridicat.
Daca societatea se afla in una din situatiile mentionate mai sus, iar organul fiscal a dispus anularea codului de TVA, atunci ai obligatia sa depui ultimul decont de TVA (indiferent care este perioada ta fiscala) pana in data de 25 a lunii urmatoare celei in care ti-a fost comunicata aceasta decizie de anulare a TVA.
Avand codul de TVA anulat nu vei mai avea dreptul de deducere a cheltuielilor privind taxa pe valoare adaugata pentru achizitiile realizate, si mai mult decat atat, vei avea obligatia de a plati TVA colectata la bugetul de stat.
TOTUL despre Controalele TVA in 2021, AICI«««
TVA colectata va trebui declarata la organul fiscal competent prin intermediul formularului 311 “Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat”.
In momentul reinregistrarii in scopuri de TVA, vei avea dreptul de deducere pentru achizitiile de bunuri sau servicii efectuate in perioada in care ai avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, prin inscrierea taxei in primul decont de TVA depus dupa reinregistrare sau intr-un decont ulterior (chiar daca factura nu cuprinde codul de TVA).
Daca inactivitatea si reactivarea sunt declarate in acelasi an fiscal, cheltuielile respective se vor lua in considerare la calcul si la determinarea rezultatului fiscal, incepand cu trimestrul reactivarii.
Daca inactivitatea si reactivarea sunt declarate in ani fiscali diferiti, cheltuielile respective aferente perioadei de inactivitate din anul precedent celui in care se inregistreaza sunt luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal, prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera acestea.
Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021
Intrebare: Care este prevederea legala care precizeaza ca nu este cheltuiala deductibila pentru PFA, II si AF contributia de asigurari de sanatate, in sistem real?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Societatea X este sub beneficiile OUG 132/2020 pentru o parte din salariati. Pentru un astfel de salariat am primit la societate o poprire pe o treime din salariu. Care este suma pentru care ne raportam pentru calculul popririi?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<