
Raportul Special
realizat de specialisti
Anularea codului de TVA de catre organul fiscal competent se va efectua doar daca societatea se va afla in una din urmatoarele 7 situatii:
1. daca societatea ta este declarata inactiva;
2. daca asociatii / administratorii societatii tale sau chiar persoana impozabila au inscrise in cazierul fiscal infractiuni sau alte fapte prevazute la art. 4 alin. (4) lit. a) din OG nr. 39/2015 privind cazierul fiscal;
3. daca nu s-a depus niciun decont de TVA timp de 6 luni consecutive (pentru PJ cu perioada fiscala luna calendaristica) sau 2 trimestre consecutive (pentru PJ cu perioada fiscala trimestrul calendaristic);
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
TOTUL despre Controalele TVA in 2021, AICI«««
4. daca in deconturile de TVA depuse pentru 6 luni consecutive, si pentru doua trimestre consecutive, nu au fost evidentiate achizitii / livrari de bunuri / servicii realizate in cursul acestor perioade de raportare;
5. daca societatea nu era obligata si nici nu avea dreptul sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA;
6. daca societatea platitoare de TVA solicita scoaterea din evidenta entitatilor inregistrate in scopuri de TVA pentru a aplica regimul special de scutire sau regimul special pentru agricultori;
7. daca societatea platitoare de TVA prezinta risc fiscal ridicat.
Daca societatea se afla in una din situatiile mentionate mai sus, iar organul fiscal a dispus anularea codului de TVA, atunci ai obligatia sa depui ultimul decont de TVA (indiferent care este perioada ta fiscala) pana in data de 25 a lunii urmatoare celei in care ti-a fost comunicata aceasta decizie de anulare a TVA.
Avand codul de TVA anulat nu vei mai avea dreptul de deducere a cheltuielilor privind taxa pe valoare adaugata pentru achizitiile realizate, si mai mult decat atat, vei avea obligatia de a plati TVA colectata la bugetul de stat.
TOTUL despre Controalele TVA in 2021, AICI«««
TVA colectata va trebui declarata la organul fiscal competent prin intermediul formularului 311 “Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat”.
In momentul reinregistrarii in scopuri de TVA, vei avea dreptul de deducere pentru achizitiile de bunuri sau servicii efectuate in perioada in care ai avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, prin inscrierea taxei in primul decont de TVA depus dupa reinregistrare sau intr-un decont ulterior (chiar daca factura nu cuprinde codul de TVA).
Daca inactivitatea si reactivarea sunt declarate in acelasi an fiscal, cheltuielile respective se vor lua in considerare la calcul si la determinarea rezultatului fiscal, incepand cu trimestrul reactivarii.
Daca inactivitatea si reactivarea sunt declarate in ani fiscali diferiti, cheltuielile respective aferente perioadei de inactivitate din anul precedent celui in care se inregistreaza sunt luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal, prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera acestea.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
7 situatii in care codul de TVA se poate anulaBlack Friday 2021: carti de fiscalitate, contabilitate si GDPR la reduceri de peste 80%Articole similare
Servicii de intermediere pentru persoane juridice din UEFacturi emise inainte de anularea codului de TVA. Cum gestionam TVA-ul?COD TVA anulat si deducere TVA din facturi emise inainte de anulare. Cum procedam?Vanzare cladire veche. Anulare COD TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?Achizitii intracomunitare. 3 studii de caz utile oricarui contabilUltimele articole
COD TVA Intracomunitar. Ce este, cand ai nevoie de el si studii de cazFurnizor cu codul TVA anulat din oficiu. Care sunt consecintele fiscale?Factura emisa de prestator cu codul TVA anulat din oficiu. Regim fiscal si contabilCe aveti de facut pentru a iesi din evidenta platitorilor de TVA. Procedura si anulare codProcedura de inregistrare in scopuri de TVA va fi corelata cu modificarile din Codul FiscalArticole similare
7 situatii in care codul de TVA se poate anulaSfaturi de la experti
Indemnizatie de crestere copil. Venituri din dividende
Intrebare: O persoana aflata in concediul de crestere copil de 2 ani poate ridica dividende? Este vreun plafon cate dividende poate ridica fara sa ii fie afectata indemnizatia?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Scutire de TVA livrare echipament militar
Intrebare: Este posibil ca furnizorii din Romania de echipamente militare sa evite perceperea TVA local pentru bunurile care vor fi furnizate in Romania in cazul de mai jos? Daca da, ce procedura si documentatie este necesara? Furnizorul din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
E-Factura. Cu ce luna trebuie inregistrate facturile daca NU au fost primite la timp
Declaratia 394. Bonurile fiscale SUB 100 euro vor fi trecute in D394?
D700 ANAF. Cazuri in care D700 trebuie depusa pana pe 31 martie 2025
Formular 230. Beneficiarii sumei de 3,5% trebuie sa indeplineasca o conditie importanta
Sanctiuni e-Factura in 2025: Atentie la amenzile egale cu 15% din valoarea facturii [VIDEO]
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA