
Raportul Special
realizat de specialisti
Este util de reamintit ca, anularea codului de TVA de catre organul fiscal competent se va efectua doar daca societatea se va afla in una din urmatoarele 7 situatii:
1. daca societatea ta este declarata inactiva;
2. daca asociatii / administratorii societatii tale sau chiar persoana impozabila au inscrise in cazierul fiscal infractiuni sau alte fapte prevazute la art. 4 alin. (4) lit. a) din OG nr. 39/2015 privind cazierul fiscal;
3. daca nu s-a depus niciun decont de TVA timp de 6 luni consecutive (pentru PJ cu perioada fiscala luna calendaristica) sau 2 trimestre consecutive (pentru PJ cu perioada fiscala trimestrul calendaristic);
4. daca in deconturile de TVA depuse pentru 6 luni consecutive, si pentru doua trimestre consecutive, nu au fost evidentiate achizitii / livrari de bunuri / servicii realizate in cursul acestor perioade de raportare;
5. daca societatea nu era obligata si nici nu avea dreptul sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA;
Taxare 2025 Noutatile Codului fiscal
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
6. daca societatea platitoare de TVA solicita scoaterea din evidenta entitatilor inregistrate in scopuri de TVA pentru a aplica regimul special de scutire sau regimul special pentru agricultori;
7. daca societatea platitoare de TVA prezinta risc fiscal ridicat.
Daca societatea se afla in una din situatiile mentionate mai sus, iar organul fiscal a dispus anularea codului de TVA, atunci ai obligatia sa depui ultimul decont de TVA (indiferent care este perioada ta fiscala) pana in data de 25 a lunii urmatoare celei in care ti-a fost comunicata aceasta decizie de anulare a TVA.
Avand codul de TVA anulat nu vei mai avea dreptul de deducere a cheltuielilor privind taxa pe valoare adaugata pentru achizitiile realizate, si mai mult decat atat, vei avea obligatia de a plati TVA colectata la bugetul de stat.
TVA colectata va trebui declarata la organul fiscal competent prin intermediul formularului 311 “Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat”In momentul reinregistrarii in scopuri de TVA, vei avea dreptul de deducere pentru achizitiile de bunuri sau servicii efectuate in perioada in care ai avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, prin inscrierea taxei in primul decont de TVA depus dupa reinregistrare sau intr-un decont ulterior (chiar daca factura nu cuprinde codul de TVA).
Daca inactivitatea si reactivarea sunt declarate in acelasi an fiscal, cheltuielile respective se vor lua in considerare la calcul si la determinarea rezultatului fiscal, incepand cu trimestrul reactivarii.
Daca inactivitatea si reactivarea sunt declarate in ani fiscali diferiti, cheltuielile respective aferente perioadei de inactivitate din anul precedent celui in care se inregistreaza sunt luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal, prin justarea rezultatului fiscal al anului la care se refera acestea.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Black Friday 2021: carti de fiscalitate, contabilitate si GDPR la reduceri de peste 80%CONTROALE TVA in 2021. Care sunt situatiile in care codul de TVA se poate anula?Articole similare
Controale TVA in 2021. Care sunt situatiile in care codul de TVA se poate anula?Sfaturi de la experti
Achizitie parti sociale. Monografie contabila
Intrebare: Se hotaraste ca societatea A sa ia un credit de 4.750 mii lei pentru a achita cateva parti sociale in societatea B, parti sociale in cuantum de 1.067 parti sociale (1.067 lei) cu un procent in valoare procentuala de 50,7612%...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cedare cladire in schimbul dividendelor
Intrebare: Va rog sa ne comunicati care este procedura pentru a ceda o cladire in contul dividendelor. Este asociat unic, iar imobilizarea corporala inca nu s-a amortizat complet. Ce taxe avem de platit in urma acesteia? Doar 10% impozitul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA