Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Livrare soft societate rezidenta catre institutie publica din Romania. Ce documente intocmim si ce regim TVA se aplica?

07-Iun-2012
3735
O societate doreste sa vanda un soft catre o institutie publica din Romania, cu mentiunea ca softul apartine unei societati-mama dintr-un stat membru UE, cu cod de TVA valdi. Vom vedea astfel cum se va efectua tranzactia din punct de vedere al documentelor care trebuie intocmite si al regimului de TVA care va fi aplicat.

Raspuns:

Din punct de vedere al TVA, pct. 7 alin. (11) din Normele metiodologice, date in aplicare pentru art. 129 din Codul fiscal , stabileste ca sunt considerate prestari de servicii urmatoarele:
a) furnizarea de programe informatice software standard prin internet sau prin orice alta retea electronica si care este in principal automatizata, necesitand interventie umana minima, fiind un serviciu furnizat pe cale electronica, conform art. 125^1 alin. (1) pct. 26 din Codul fiscal ;

b) furnizarea de licente in cadrul unui contract de licenta privind programele informatice software, care permite clientului instalarea programului software pe diverse statii de lucru, impreuna cu furnizarea de programe software standard pe discheta sau pe un alt purtator de date, conform art. 129 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal .
c) furnizarea de programe informatice software personalizate, chiar si in cazul in care programul software este furnizat pe discheta sau pe un alt purtator de date. Programul software personalizat reprezinta orice program software creat sau adaptat nevoilor specifice ale clientilor, conform cerintelor exprimate de acestia.


Serviciilor furnizate pe cale electronica li se aplica regula generala prevazuta la art. 133 alin. (2) din Codul fiscal , potrivit careia locul de prestare a serviciilor catre o persoana impozabila care actioneaza ca atare este locul unde respectiva persoana care primeste serviciile isi are stabilit sediul activitatii sale economice. Daca serviciile sunt furnizate catre un sediu fix al persoanei impozabile, aflat in alt loc decat cel in care persoana isi are sediul activitatii sale economice, locul de prestare a serviciilor este locul unde se afla respectivul sediu fix al persoanei care primeste serviciile. In absenta unui astfel de loc sau sediu fix, locul de prestare a serviciilor este locul unde persoana impozabila care primeste aceste servicii isi are domiciliul stabil sau resedinta obisnuita.

Conform pct. 13 alin. (13) din Normele metodologice date in aplicarea acestui articol, serviciile pentru care se aplica prevederile art. 133 alin. (2) din Codul fiscal , de care beneficiaza persoane impozabile stabilite in Romania si care sunt prestate de un prestator persoana impozabila care nu este stabilit in Romania, au locul prestarii in Romania, fiind aplicabile cotele de TVA prevazute la art. 140 din Codul fiscal sau, dupa caz, scutirile de TVA prevazute la art. 141, 143, 144 sau 144^1 din Codul fiscal .

Atunci cand prestatorul este o persoana impozabila stabilita in alt stat membru, beneficiarul persoana impozabila stabilita in Romania realizeaza o achizitie intracomunitara de servicii care se declara in declaratia recapitulativa prevazuta la art. 156^4 din Codul fiscal , daca serviciul nu este scutit de taxa. In situatia in care beneficiarul persoana impozabila stabilita in Romania nu este inregistrat inin Registrul operatorilor intracomunitari trebuie sa se inregistreze conform art. 158^2 din Codul fiscal inainte de efectuarea achzitiei de servcii intracomunitare.

Potrivit pct. 7 alin.(11) din normele de aplicare ale articolului 129 din Codul fiscal , achizitia unui soft reprezinta o prestare de servicii, prin urmare tratamentul TVA aplicabil este cel al unei prestari de servicii intracomunitare. Asadar factura primita de la societatea mama din UE se inregistreaza in contabilitate prin masura taxarii inverse (4426= 4427), insa livrarea softului in Romania se face pe baza de factura, prin aplicarea cotei standard de TVA (24%)

In concluzie, este necesar sa raportati operatiunea in decontul de TVA (300) astfel:
- achzitia programului informatic, ca achzitie intracomunitara de servcii, repsectiv la rd. 7,7.1 si 20, 20.1 si
- livrarea catre institutia publica din Romania la rd. 9.

De asemenea aveti obiligatia raportarii prn declaratia recapitulativa (390) cu cod (S), a programului informatic achzitionat de la societatea mama din UE.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozitul pe dividende de 10% NU se aplica dividendelor distribuite INAINTE de 1 ianuarie 2025

    • Impozitul pe dividende a fost modificat prin OUG 156/2024 iar incepand cu data de 1 ianuarie 2025 creste de la 8%, la 10%. Acesta cota majorata se aplica insa doar dividendelor distribuite incepand cu anul in curs, NU si celor distribuite inainte de 1 ianuarie. Impozitul pe dividende de 10% NU se aplica dividendelor distribuite INAINTE de 1 ianuarie 2025 Sa luam cazul urmator. O societate are dividende nedistribuite la nivelul anului 2023 si aferente anului 2024. Ar mai avea...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit: D101 si D101 Grup Fiscal, MODIFICATE de ANAF. Noi instructiuni de completare

    • ANAF a pus in dezbatere un nou Proiect de Ordin prin care va modifica declaratiile D101 pentru impozit pe profit si D101 Grup fiscal, conform noutatilor din anul 2024. Vor fi actualizate si instructiunile de completare a formularelor. Proiectul de ordin al presedintelui ANAF pentru aprobarea modelului, continutului si instructiunilor de completare a formularelor 101"Declaratie privind impozitul pe profit" si 101 Grup fiscal "Declaratie consolidata privind impozitul pe profit determinat de...» citeste mai departe aici

  • Ajustarea de TVA. Ce inseamna, situatii in care intervine si studii de caz utile

    • Ajustarea de TVA este un proces fiscal ce presupune recalcularea taxei pe valoarea adaugata deduse initial, atunci cand apar modificari semnificative in destinatia bunurilor sau serviciilor achizitionate. Aceasta ajustare poate interveni in diverse situatii, precum schimbarea utilizarii bunurilor, pierderi sau distrugeri, ori atunci cand bunurile devin inutilizabile. In acest articol vom explica ce inseamna ajustarea de TVA, vom detalia principalele cazuri in care aceasta intervine si vom...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica in 2025. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent care poate fi depus online de PFA-uri

    • Modelul, continutul si modalitatea de depunere a Declaratiei Unice in 2025 au fost reglementate prin Ordinul 7015/2024. Formularul poate fi depus online de PFA-uri pana pe data de 26 mai 2025. Iar in acest context ANAF a actualizat PDF-ul inteligent. Declaratia Unica in 2025. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent care poate fi depus online de PFA-uri Noul formular 212 "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" se utilizeaza de persoanele...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabilii bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca

    • Prin OUG 107/2024, a fost introdusa facilitatea conform careia se aplica, incepand cu anul 2025, o bonificatie de 3% pentru contribuabilii bun-platnici. Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabili bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca acestia Ordonanta de urgenta nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025

    • In acest articol vom reda noutatile care se aplica din anul 2025 in privinta Legii contabilitatii. Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025 Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate, balanta de verificare se va intocmi obligatoriu lunar. Institutiile publice intocmesc situatii financiare trimestriale si anuale, conform normelor elaborate de Ministerul Finantelor si se pastreaza timp de 10 ani. Situatiile financiare anuale...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016