Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

10.000 lei va costa evaluarea de la 1 ianuarie pentru unele firme. Analiza riscurilor de securitate devine obligatorie

20-Oct-2015
14958

Incepand cu 1 ianuarie 2016, toate firmele din Romania vor fi obligate sa intocmeasca o analiza de risc. Prevederile sunt continute de Legea 333/2003 si se vor aplica deoarece nu se mai amana aplicarea Normelor Metodologice, asa cum s-a intamplat in toti acesti ani.

Devine astfel obligatorie pentru toate firmele auditarea punctelor de lucru si a sediilor de societati comerciale in vederea statutarii masurilor de securitate existente la fata locului si confruntate cu prevederile (grilele de masuri).

ATENTIE! Pana la 1 ianuarie 2016, toti agentii economici, indiferent de tipul de activitate si de natura capitalului social, sunt obligati sa faca o analiza de risc la securitatea fizica pentru sediile in care functioneaza!

Retineti ca termenul-limita de 1 ianuarie 2016 este valabil pentru cei care si-au infiintat firmele pana in iunie 2012 (conform prevederilor din Legea 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor si a celor aduse de HG. 301/2012).

Firmele infiintate dupa luna iunie 2012 "au avut obligativitatea sa efectueze aceasta analiza inca de anul acesta, iar unii au aflat de acest lucru de la politisti, in momentul in care le-au cerut avizarea planurilor de paza ori de la firmele de paza cu care au contract", informeaza aceasta sursa.

Marian Paraschiv, oficial al companiilor de securitate ScottVias si Kaas Defense, a explicat pentru BusinessMagazin.ro faptul ca "o astfel de analiza, in perspectiva legii 333/2003, presupune auditarea (inspectia) unor puncte de lucru si sedii de societati comerciale in vederea statutarii masurilor de securitate existente la fata locului si confruntate cu prevederile (grilele de masuri), indicate de Politia Romana".

CINE FACE EVALUAREA?

 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii

Aceasta inspectie sau evaluare, denumita si analiza de risc privind securitatea fizica, se poate face numai de catre evaluatori de risc autorizati in acest scop. Acesti evaluatori trebuie sa fie inregistrati in RNERSF (Registrul National al Evaluatorilor de Risc la Securitate Fizica). "Analiza de risc la securitatea fizica se intocmeste de catre evaluatori de risc autorizati in acest scop. Evaluatorii trebuie sa fie inregistrati in RNERSF (Registrul National al Evaluatorilor de Risc la Securitate Fizica). In acest moment sunt 1.080 de evaluatori in Romania. Dintre acestia, 316 activeaza in Bucuresti, iar restul sunt impartiti in tara, numarul variind de la judet la judet (in Cluj sunt 28, in Vaslui sunt 6, in Sibiu sunt 15, in Timisoara sunt 43 etc.). In momentul de fata, pentru a deveni evaluator de risc, o persoana trebuie sa aiba cetatenie romana, studii superioare si un cazier curat. De asemenea, trebuie sa aduca dovada unei experiente de cel putin trei ani in domeniul securitatii fizice si sa urmeze un curs de evaluator. Dupa promovarea examenului se face inscrierea in RNERSF", explica Businessmagazin.ro

CUM FUNCTIONEAZA PROCEDURA?

Prin efectuarea analizei de risc, se stabilesc masurile care corespund sau nu unor grile de securitate fizica prestabilite si impuse prin lege.

Dupa finalizarea acestei evaluari, firma primeste un raport care contine masurile recomandate si, totodata, impuse de evaluator, in conformitate cu legea.

ATENTIE! Prin urmare, dupa primirea raportului, in functie de masurile de securitate care nu corespund si recomandarile facute de evaluator, firmele au la dispozitie 60 de zile pentru a se incadra in grilele de masuri!

AMENZI SEMNIFICATIVE

Aceasta analiza informeaza firmele cu privire la masurile de securitate fizica pe care trebuie sa le implementeze si le obliga, totodata, sa se conformeze in termen de doua luni. Amenzile pentru nerespectarea acestor obligatii sunt cuprinse intre 5.000 lei si 10.000 lei!


CAT VA COSTA EVALUAREA?

Deoarece nu exista un tarif fix, preturile finale pentru analiza de risc sunt stabilite de evaluator. In general, aceste tarife sunt stabilite in functie de valoarea activelor unei societati.

Daca discutam despre o suma de circa 500 lei pentru un mic magazin, pentru societatile mici si mijlocii sumele pot fi stabilite intre 1.000 lei si 10.000 lei pentru aceasta evaluare de risc care devine obligatorie de la 1 ianuarie 2016.

NOTA: Analiza de risc se revizuieste cel putin o data la 3 ani, in cel mult 60 de zile de la producerea unui incident de securitate in firma sau in cel mult 30 de zile de la modificarea caracteristicilor arhitecturale, functionale sau a obiectului de activitate al unitatii, potrivit reglementarilor in vigoare.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "10.000 lei va costa evaluarea de la 1 ianuarie pentru unele firme. Analiza riscurilor de securitate devine obligatorie":
Rating:

Nota: 3.98 din 80 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF implementeaza poprirea electronica
    • Poprirea electronica - Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este functionala din data de 23.06.2017. Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Raportarilor contabile la 30 iunie se face pana la 16 august 2017
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.463/ 21.06.2017 a fost publicat OMFP nr.895/ 2017 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Actul normativ mentionat a intrat in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial. In conformitate cu prevederile acestui OMFP, operatorii economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri de peste 220.000 lei vor trebui sa...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale
    • Va informam ca a fost modificata Procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial. In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 467/21.06.2017, a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 894 din 16 iunie 2017 privind completarea Ordinul ministrului finantelor publice nr. 450/2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor...» citeste mai departe aici

  • Amortizarea unui domeniu web. Care e tratamentul fiscal?
    • Toate analizele prezentate tin cont de situatii actuale, obstacole si nelamuriri aduse de legislatia in vigoare si acorda mare atentie unor situatii de care se lovesc multe societati in practica. Un studiu de caz pe care il propunem prin cele de mai jos face referire la amortizarea unui domeniu web, in contextul numarului in crestere de afaceri online. Astfel, in ce priveste incadrarea la art. 28 din Codul fiscal alin (4) lit. h) privind achizitia unui domeniu pe internet pe perioada...» citeste mai departe aici

  • Frauda de peste 35 milioane de lei, identificata de inspectorii
    • In perioada 06.12.2016 - 24.04.2017, inspectorii antifrauda din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala au procedat la verificarea operatiunilor de comercializare a marfurilor, derulate in anul 2015, pe teritoriul Romaniei, de catre un operator economic, prin raportare la importurile realizate de acesta, in vederea estimarii bazei de impozitare. In urma verificarilor efectuate asupra documentelor de livrare marfa, intocmite si inregistrate, in evidenta contabila, in cursul anului 2015, de...» citeste mai departe aici

  • Servicii de promovare. Cum facturam, in ce priveste TVA-ul, factura catre firma straina?
    • In analiza urmatoare, o societate din Romania va incheia un acord de parteneriat pentru o conferinta organizata in Romania. Acordul incheiat cu o firma din alt stat non-UE. Obiectul acordului de parteneriat este acela de promovare a firmei straine in cadrul conferintei. Promovarea va consta si intr-o prezentare pe care o va tine un lector al firmei straine in timpul conferintei. Vom vedea daca factura emisa de catre firma din Romania va fi purtatoare sau nu de TVA. Potrivit intelegerii noastre,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.