
Raportul Special
realizat de specialisti
Incepand cu 1 ianuarie 2016, toate firmele din Romania vor fi obligate sa intocmeasca o analiza de risc. Prevederile sunt continute de Legea 333/2003 si se vor aplica deoarece nu se mai amana aplicarea Normelor Metodologice, asa cum s-a intamplat in toti acesti ani.
Devine astfel obligatorie pentru toate firmele auditarea punctelor de lucru si a sediilor de societati comerciale in vederea statutarii masurilor de securitate existente la fata locului si confruntate cu prevederile (grilele de masuri).
ATENTIE! Pana la 1 ianuarie 2016, toti agentii economici, indiferent de tipul de activitate si de natura capitalului social, sunt obligati sa faca o analiza de risc la securitatea fizica pentru sediile in care functioneaza!
Retineti ca termenul-limita de 1 ianuarie 2016 este valabil pentru cei care si-au infiintat firmele pana in iunie 2012 (conform prevederilor din Legea 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor si a celor aduse de HG. 301/2012).
Firmele infiintate dupa luna iunie 2012 "au avut obligativitatea sa efectueze aceasta analiza inca de anul acesta, iar unii au aflat de acest lucru de la politisti, in momentul in care le-au cerut avizarea planurilor de paza ori de la firmele de paza cu care au contract", informeaza aceasta sursa.
Marian Paraschiv, oficial al companiilor de securitate ScottVias si Kaas Defense, a explicat pentru BusinessMagazin.ro faptul ca "o astfel de analiza, in perspectiva legii 333/2003, presupune auditarea (inspectia) unor puncte de lucru si sedii de societati comerciale in vederea statutarii masurilor de securitate existente la fata locului si confruntate cu prevederile (grilele de masuri), indicate de Politia Romana".
CINE FACE EVALUAREA?
Aceasta inspectie sau evaluare, denumita si analiza de risc privind securitatea fizica, se poate face numai de catre evaluatori de risc autorizati in acest scop. Acesti evaluatori trebuie sa fie inregistrati in RNERSF (Registrul National al Evaluatorilor de Risc la Securitate Fizica). "Analiza de risc la securitatea fizica se intocmeste de catre evaluatori de risc autorizati in acest scop. Evaluatorii trebuie sa fie inregistrati in RNERSF (Registrul National al Evaluatorilor de Risc la Securitate Fizica). In acest moment sunt 1.080 de evaluatori in Romania. Dintre acestia, 316 activeaza in Bucuresti, iar restul sunt impartiti in tara, numarul variind de la judet la judet (in Cluj sunt 28, in Vaslui sunt 6, in Sibiu sunt 15, in Timisoara sunt 43 etc.). In momentul de fata, pentru a deveni evaluator de risc, o persoana trebuie sa aiba cetatenie romana, studii superioare si un cazier curat. De asemenea, trebuie sa aduca dovada unei experiente de cel putin trei ani in domeniul securitatii fizice si sa urmeze un curs de evaluator. Dupa promovarea examenului se face inscrierea in RNERSF", explica Businessmagazin.ro
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
CUM FUNCTIONEAZA PROCEDURA?
Prin efectuarea analizei de risc, se stabilesc masurile care corespund sau nu unor grile de securitate fizica prestabilite si impuse prin lege.
Dupa finalizarea acestei evaluari, firma primeste un raport care contine masurile recomandate si, totodata, impuse de evaluator, in conformitate cu legea.
ATENTIE! Prin urmare, dupa primirea raportului, in functie de masurile de securitate care nu corespund si recomandarile facute de evaluator, firmele au la dispozitie 60 de zile pentru a se incadra in grilele de masuri!
AMENZI SEMNIFICATIVE
Aceasta analiza informeaza firmele cu privire la masurile de securitate fizica pe care trebuie sa le implementeze si le obliga, totodata, sa se conformeze in termen de doua luni. Amenzile pentru nerespectarea acestor obligatii sunt cuprinse intre 5.000 lei si 10.000 lei!
CAT VA COSTA EVALUAREA?
Deoarece nu exista un tarif fix, preturile finale pentru analiza de risc sunt stabilite de evaluator. In general, aceste tarife sunt stabilite in functie de valoarea activelor unei societati.
Daca discutam despre o suma de circa 500 lei pentru un mic magazin, pentru societatile mici si mijlocii sumele pot fi stabilite intre 1.000 lei si 10.000 lei pentru aceasta evaluare de risc care devine obligatorie de la 1 ianuarie 2016.
NOTA: Analiza de risc se revizuieste cel putin o data la 3 ani, in cel mult 60 de zile de la producerea unui incident de securitate in firma sau in cel mult 30 de zile de la modificarea caracteristicilor arhitecturale, functionale sau a obiectului de activitate al unitatii, potrivit reglementarilor in vigoare.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Scurta analiza pe text: ANAF incepe sa verifice si persoanele fizice cu risc fiscal ridicatComisia cere schimbarea procedurilor de incadrare la risc fiscal si de efectuare a inspectiei fiscale anticipate sau ulterioareCriterii TVA - majorare capital socialSinteza: Recuperarea codului de TVA, recalcularea platilor anticipate 2017 si contributii dublate pentru firmeE-Sigiliu in 2024: Cum vor fi alese transporturile care vor fi monitorizate de autoritati prin sistem?Ultimele articole
Bolos, despre controale fiscale din 2024: Actiunile ANAF vor fi TINTITE, nu se va umbla in orb. Cine este luat in vizorE-Sigiliu in 2024. Au fost stabilite transporturile rutiere care vor fi monitorizate prin sigilii inteligente, conform Ordinului 5/2024Controale ANAF: 3 activitati preliminare sunt efectuate de fisc inainte de a verifica impozitul pe venit la persoanele fizice cu averi mariDigitalizare ANAF: 4 mari proiecte vor fi implementate pentru modernizarea fisculuiCCF: Certificarea declaratiilor fiscale trebuie luata in calcul in cadrul analizei de risc fiscal, lucru omis din Ordinul 2017/2022Articole similare
Anumite firme NU mai au OBLIGATIA de a completa Registrul de Evidenta Fiscala in format fizicTaxa noua pentru toate firmele din Romania incepand cu 1 ianuarie 2016Articole similare
Concluziile studiului IRES: 1 din 3 romani crede ca pensiile ar trebui sa fie egale, indiferent de contributieNoua decizie ASF privind gestionarea riscurilor operationale generate de sistemele informatice utilizate de entitatile reglementateCe impozite pe cladiri aduce 2012ING Bank: Noul acord cu FMI si CE va fi aprobatProgramul 'Noua Casa' va fi demarat in scurt timp! Noi facilitati in schema de finantare-garantare oferita de statUltimele articole
Criteriile pentru EVALUAREa riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAFSAF-T in 2025. Ce obligatii exista pe linie de stocuri si mijloace fixeProiect: ANAF introduce formularul 39X. Cine are obligatia sa il depunaDecontare transport angajati. Regim fiscal si studii de caz utileCe se intampla cu stocul de marfa la inchiderea unei societati. Studii de caz utileArticole similare
Noile modificari ale reglementarilor contabile aprobate prin OMFP 1802/2014, analizate de Irina DumitrescuImpozitarea veniturilor obtinute din vanzarea fondului de comertContractul individual de munca. 10 ALTERNATIVE complet legale pe timp de crizaImpozitul pe constructii. Cum aplicam prevederile din Codul fiscal 2016?Firmele privatizate care vand terenuri fara majorare de capital vor plati despagubiriUltimele articole
Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparutProfit reinvestit 2024. 3 studii de caz utile pentru specialistiTotul despre Contractul de Comodat: Conditii, Riscuri si Model ContractTranzactii financiare suspecte, in domeniul imobiliar. Cand se depune raportul la ONPCSBPrevenirea si Combaterea Spalarii Banilor. Care este procedura de urmat, conform OUG 53/2022?Articole similare
Controale antifrauda si aplicarea amenzilor. Care e baza legala?Sfaturi de la experti
Incetare contract de locatiune. Declaratia 168
Intrebare: Persoana fizica are venituri din chirii si s-a inregistrat contractul de locatiune cu denumirea gresita a chiriasului si numarul de contract incorect. Ulterior, s-a revenit cu denumirea corecta si s-a inregistrat corect. Cum se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
PFA contabilitate in partida simpla
Intrebare: Suntem o P.F.A. cu domeniu de activitate comert cu amanuntul - magazin de tip ABC, in mediu rural, lucram in programul SAGA PS - partida simpla. De la 01.01.2025 am devenit platitori de TVA trimestrial. Avem obligatia intocmirii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA