Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Regimul special pentru bunurile second-hand aplicat la vanzarea autoturismelor pe teritoriul Romaniei

31-Oct-2016
1728

Pentru vanzarea autoturismelor second hand pe teritoriul Romaniei persoanele impozabile revanzatoare pot aplica:


- fie regimul normal de taxare,
- fie regimul special pentru bunurile second hand reglementat la art. 312 din Codul fiscal si normele metodologice date in aplicarea acestuia.

O persoana impozabila revanzatoare este o persoana impozabila care, in cursul desfasurarii activitatii economice, achizitioneaza sau importa bunuri second-hand si/sau opere de arta, obiecte de colectie sau antichitati in scopul revanzarii, indiferent daca respectiva persoana impozabila actioneaza in nume propriu sau in numele altei persoane in cadrul unui contract de comision la cumparare sau vanzare.

Regimul special poate fi aplicat pentru livrarile de bunuri second-hand pentru care exista obligatia colectarii taxei, daca bunurile sunt achizitionate din interiorul Uniunii Europene, de la unul dintre urmatorii furnizori:


a) o persoana neimpozabila (o persoana fizica sau juridica care nu desfasoara activitati economice si nu este considerata persoana impozabila din punct de vedere al TVA);
b) o persoana impozabila, in masura in care livrarea efectuata de respectiva persoana impozabila este scutita de taxa, conform art. 292 alin. (2) lit. g);
c) o intreprindere mica, in masura in care achizitia respectiva se refera la bunuri de capital;
d) o persoana impozabila revanzatoare, in masura in care livrarea de catre aceasta a fost supusa taxei in regim special.


Daca vanzatorul aplica regimul special acesta va mentiona pe factura fie corespondentul articolului 312 din legislatia statului membru din care efectueaza livrarea fie mentiunea art. 313 si 326 din Directiva 112, sau art. 333 din Directiva 112 daca vanzatorul este organizator de vanzari prin licitatie publica, care actioneaza in aceasta calitate, iar bunurile au fost taxate in statul membru furnizor.

Daca aplica regimul special pentru bunurile achizitionate de la persoane mai sus mentionate baza de impozitare a TVA este marja profitului, exclusiv valoarea taxei aferente.

Marja profitului este diferenta dintre pretul de vanzare aplicat de persoana impozabila revanzatoare si pretul de cumparare, in care:
1. pretul de vanzare constituie suma obtinuta de persoana impozabila revanzatoare de la cumparator sau de la un tert, inclusiv subventiile direct legate de aceasta tranzactie, impozitele, obligatiile de plata, taxele si alte cheltuieli, cum ar fi cele de comision, ambalare, transport si asigurare, percepute de persoana impozabila revanzatoare cumparatorului, cu exceptia reducerilor de pret;
2. pretul de cumparare reprezinta tot ce constituie suma obtinuta, conform definitiei pretului de vanzare, de furnizor, de la persoana impozabila revanzatoare;

Persoanele care aplica regimul special trebuie sa indeplineasca urmatoarele obligatii:
a) sa stabileasca taxa colectata in cadrul regimului special pentru fiecare perioada fiscala in care trebuie sa depuna decontul de TVA;
b) sa tina evidenta operatiunilor pentru care se aplica regimul special.

In acest scop:
va tine un jurnal special de cumparari in care se inscriu toate bunurile supuse regimului special;
va tine un jurnal special de vanzari in care se inscriu toate bunurile livrate in regim special;
va tine un registru care permite sa se stabileasca, la finele fiecarei perioade fiscale, totalul bazei de impozitare pentru livrarile efectuate in respectiva perioada fiscala, pe fiecare cota de TVA aplicabila, si, dupa caz, taxa colectata;
va emite o factura prin autofacturare catre fiecare furnizor de la care achizitioneaza bunuri supuse regimului special si care nu este obligat sa emita o factura.

Pentru determinarea taxei colectate va proceda dupa cum urmeaza:

1. Se determina baza de impozitare a TVA pentru fiecare livrare de bunuri supusa regimului special

Baza de impozitare pentru fiecare livrare de bunuri supusa regimului special este diferenta dintre marja de profit realizata de persoana impozabila revanzatoare si valoarea taxei aferente marjei respective.

2. Se determina marja profitului

Marja profitului este diferenta dintre pretul de vanzare si pretul de cumparare al bunului supus regimului special.

3. Se determina taxa colectata pentru fiecare livrare

Pentru determinarea taxei colectate aferente fiecarei livrari, din marja profitului determinata conform pct.2 se calculeaza suma taxei colectate corespunzatoare fiecarei livrari prin aplicarea procedeului sutei marite.

4. Se determina taxa colectata pentru fiecare perioada fiscala

Taxa colectata intr-o perioada fiscala pentru bunurile supuse regimului special reprezinta suma taxelor pe valoarea adaugata aferente fiecarei livrari de bunuri efectuate in perioada respectiva.

Persoana impozabila nu are dreptul la deducerea taxei datorate sau achitate pentru bunurile livrate in regim special si nu are dreptul sa inscrie taxa aferenta livrarilor de bunuri supuse regimului special, in mod distinct, in facturile emise clientilor.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Regimul special pentru bunurile second-hand aplicat la vanzarea autoturismelor pe teritoriul Romaniei":
Rating:

Nota: 2.67 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Statul pune bani deoparte pentru copilul tau, in contul de economii in care pui si tu. Programul gROwth
    • Statul roman sprijina intiativa parintilor de a economisi bani pentru copiii lor, printr-o noua OUG pentru programul gROwth. Prin intermediul conturilor deschise la trezorerie, statul participa cu o cota parte la economiile parintilor pentru copiii lor. Aceste conturi nu pot fi accesate decat pana la implinirea varstei de 18 ani a copilului pe numele caruia s-a deschis contul respectiv, scrie e-juridic.ro. In acest fel, raportul va fi castig-castig: statul obtine un imprumut facil pe care il va...» citeste mai departe aici

  • Procedura de distribuire interimara a dividendelor
    • Ce etape trebuie sa parcurga o microintreprindere cu asociat unic care doreste sa plateasca dividende din profitul inregistrat in anul 2018, conform reglementarilor valabile incepand cu luna iulie 2018 (plata trimestriala a dividentelor in cursul anului)? Se fac situatii financiare intermediare, in situatia in care bilantul s-a depus la 30 iunie 2018? Se face hotarare a adunarii asociatilor pentru aprobarea situatiilor financiare intermediare si a repartizarii profitului la dividende, la fel cum...» citeste mai departe aici

  • Reguli de interpretare a legislatiei fiscale neclare
    • In domeniul fiscal exista multe situatii in care actele normative nu sunt foarte clare, in care prevederile fiscale sunt ambigue sau interpretabile. De aceea, de multe ori, contribuabilii ajung sa interpreteze neunitar anumite prevederi din legislatia fiscala. Totusi, specialistii atrag atentia asupra faptului ca, inclusiv in situatia in care legislatia fiscala este neclara, exista anumite reguli de interpretare a legislatiei fiscale prevazute de Codul de procedura fiscala. Asadar, este de dorit...» citeste mai departe aici

  • MMACA a publicat proiectele Ghidul solicitantului si Procedura de implementare a programului Start-Up Nation 2018
    • Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) a pus in dezbatere publica proiectele pentru Ghidul solicitantului si Procedura de implementare a programului Start-Up Nation, editia 2018. Cei care vor sa participe la dezbatere, pot descarca documentele de pe site-ul Directiei de Antreprenoriat si Programe pentru IMM din cadrul MMACA - www.aippimm.ro. "Editia din acest an a Start-Up Nation da sanse egale proiectelor cu activitate de productie si servicii, oferind un avantaj...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016