Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vanzarea aurului la casele de amanet

10-Nov-2010
15559

Intrebare:


Cum se impoziteaza activitatea de vanzare aur la casele de amanet, aur ramas in proprie-tatea casei de amanet? Se considera aurul "second-hand"?


Raspuns:


Bijuteriile ramase in proprietatea unei case de amanet se incadreaza in categoria bunurilor second-hand asa cum sunt definite prin art. 1522 alin. (1) lit. d) si detaliate prin normele de aplicare ale acestui articol, la punctul 64 alineatul (1). Prin norme se precizeaza in mod expres faptul ca in categoria bunu-rilor second-hand se incadreaza si obiectele vechi executate din metale pretioase si pietre pretioase sau semipretioase. La acest punct sunt enumerate urmatoarele tipuri de bijuterii:

  • bijuterii clasice si fantezie;
  • obiectele de aurarie si argintarie;
  • alte obiecte vechi, inclusiv uneltele, integral sau partial formate din aur, argint, platina, pietre pre-tioase si/sau perle, indiferent de gradul de puritate a metalelor si pietrelor pretioase).

Prin acelasi punct 64 din normele de aplicare, dar prin alineatul (2) se reglementeaza faptul ca nu se incadreaza in categoria bunurilor second hand urmatoarele bunuri:
  • aurul, argintul si platina ce pot fi folosite ca materie prima pentru producerea altor bunuri, indiferent de faptul ca sunt in forma pura sau in aliaj cu alte metale, prezentate sub forma de bare, plachete, lingouri, pulbere, foite, folie, tuburi, sarma sau in orice alt mod;
  • aurul de investitii asa cum este definit prin art. 1523 alin. (1) din Codul fiscal;
  • monedele din argint sau platina care nu constituie obiecte de colectie definite prin art. 1522 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal;
  • reziduuri de obiecte vechi formate din metale pretioase recuperate in scopul topirii si refolosirii ca materii prime;
  • pietrele pretioase si semipretioase si perlele, indiferent daca sunt sau nu taiate, sparte in lungul fi-brei, gradate sau slefuite insa nu pe fir, montate sau fixate, ce pot fi utilizate pentru producerea de bijuterii clasice si fantezie, obiecte de aurarie si argintarie si similare;

Deci, in situatia in care casa de amanet este inregistrata in scopuri de TVA, pentru vanzarea bijute-riilor din aur dobandite de la o persoana fizica care raman in proprietatea acesteia se poate aplica regi-mul special sub rezerva respectarii prevederilor cuprinse la alineatul (13) si (14) ale art. 1522. In acest context, in calitate de persoana impozabila revanzatoare care aplica regimul special, firma dvs. trebuie sa indeplineasca urmatoarele obligatii:

  • sa stabileasca taxa colectata in cadrul regimului special pentru fiecare perioada fiscala in care trebu-ie sa depuna decontul de TVA;
  • sa tina evidenta operatiunilor pentru care se aplica regimul special, separat de evidenta operatiunilor pentru care se aplica regimul normal de taxa;

Totusi, trebuie sa aveti in vedere faptul ca aplicarea acestui regim nu este obligatorie, aspect care re-zulta din prevederile cuprinse la alin. (7) din cadrul art. art. 152^2 conform caruia ,, Persoana impozabila revanzatoare poate aplica regimul normal de taxare pentru orice livrare eligibila pentru aplicarea regimului special, ....?.

Daca se aplica regimul special, la emiterea facturii, persoana impozabila revanzatoare nu are drep-tul sa inscrie, in mod distinct, suma TVA colectata.

In cadrul regimului special trebuie determinata marja profitului ca diferenta intre pretul de vanzare aplicat de persoana impozabila revanzatoare si pretul de cumparare. In cazul dvs., pretul de cumparare es-te reprezentat de suma care ar fi trebuit achitata de catre persoana fizica pentru imprumutul efectuat.


Aplicarea regimului special pentru vanzarea bunurilor second-hand este reglementata la punctul 64 alin. (4), (5) si (6) din normele de aplicare ale alin. (13) si (14) din cadrul art. 1522) din Codul fiscal.


Pentru organizarea evidentei bunurilor vandute in regim special, firma dvs. are urmatoarele obligatii fiscale:

1. sa organizeze un jurnal special de cumparari in care sa inscrie toate bunurile supuse regimului spe-cial;

2. sa organizeze un jurnal special de vanzari in care sa inscrie toate bunurile livrate in regim special;
3. sa organizeze un registru comparativ care sa permita stabilirea, la finele fiecarei perioade fiscale, alta decat ultima perioada fiscala a anului calendaristic, totalul bazei de impozitare pentru livrarile efectuate in respectiva perioada fiscala si, dupa caz, taxa colectata;
4. sa organizeze evidenta separata pentru stocurile de bunuri supuse regimului special;
5. sa emita o factura prin autofacturare catre fiecare furnizor de la care achizitioneaza bunuri supuse regimului special si care nu este obligat sa emita o factura. Autofactura emisa trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele informatii:
- numarul de ordine si data emiterii facturii;
- data achizitiei si numarul cu care a fost inregistrata in jurnalul special de cumparari sau data primirii bunurilor;
- numele si adresa partilor;
- codul de inregistrare in scopuri de TVA al persoanei impozabile revanzatoare;
- descrierea si cantitatea de bunuri cumparate sau primite;
- pretul de cumparare.

Deci, avand in vedere faptul ca pentru vanzarea bijuteriilor in cazul unei case de amanet se poate aplica fie regimul normal de taxare, fie regimul special, numai dvs. aveti posibilitatea sa luati o decizie cu privire la regimul fiscal d.p.d.v. al TVA.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Vanzarea aurului la casele de amanet":
Rating:

Nota: 4.21 din 7 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (2)

24-Feb-2013

doresc sa fiu la curent cu toate modificarile leislative

07-Dec-2011

cum se poate vinde aur ramas in proprie-tatea casei de amanet? trebuie hotarare judecatoreasca? Se considera aurul "second-hand, multumesc




Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • OPANAF 3896/2020. Cererile pentru accesarea esalonarii la plata simplificate pot fi depuse ELECTRONIC de contribuabili. Model formular
    • Agentia Nationala a Finantelor Publice informeaza, printr-un comunicat de presa, ca cererile pentru accesarea esalonarii la plata simplificate pot fi depuse de contribuabili prin mijloace electronice de transmitere la distanta, incepand din data de 19 noiembrie. Reamintim ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 1104 din data de 19 noiembrie 2020, a fost publicat Ordinul presedintelui A.N.A.F. nr. 3896/2020 prin care a fost aprobata procedura de acordare a esalonarii la plata de catre organul...» citeste mai departe aici

  • OUG 195/2020. Noi masuri in domeniul Registrului Comertului. O serie de reglementari prevazute de OUG 70/2020 se aplica in continuare, pe o perioada de 9 luni
    • Ordonanta de urgenta nr. 195/2020 privind masuri in domeniul registrului comertului a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1078 din 13 noiembrie 2020. Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 13 noiembrie, au fost aduse cateva modificari in domeniul registrului comertului. In anumite cazuri declaratia pe propria raspundere prevazuta la art. 17 alin. (6) din Legea nr. 31/1990 va fi inclusa in declaratia pe propria raspundere prevazuta de art. 15 alin. (1)...» citeste mai departe aici

  • Declararea adaosului comercial, ANULATA. Ce aduce nou Legea 222/2020
    • Legea nr. 222/2020 pentru abrogarea Legii nr. 12/1990 privind protejarea populatiei impotriva unor activitati de productie, comert sau prestari de servicii ilicite si pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1018 din 02 noiembrie 2020. Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 5 noiembrie 2020, sunt abrogate contraventiile privind declararea adaosului comercial...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale - DECEMBRIE 2020-
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent calendarul obligatiilor fiscale pentru luna decembrie 2020. Obligatii fiscale: TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania" CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Se depune de persoana fizica sosita in Romania care are o sedere in statul roman o perioada sau mai multe perioade care...» citeste mai departe aici

  • Codul Fiscal: 67 de MODIFICARI aduse in 2 luni. Noutatile valabile din 2021
    • Ultimele 2 luni au adus 67 de modificari in Codul fiscal. Incepand cu 1 ianuarie 2021 se modifica: - art. 456 si art. 464 din Titlul IX – Impozite si taxe locale prin Legea nr. 230 din 4 noiembrie 2020 - art. 459 din Titlul IX – Impozite si taxe locale prin Legea nr. 241 din 6 noiembrie 2020 - art. 291 din Titlul VII – Taxa pe valoarea adaugata prin Legea nr. 248 din 13 noiembrie 2020 - art. 103 din Titlul IV – Impozitul pe venit, prin Legea nr. 258 din 19 noiembrie 2020...» citeste mai departe aici

  • Contractele de vanzare de bunuri ar putea fi modificate. Propuneri MEEMA
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a pus in dezbatere publica, pe site-ul oficial, un nou proiect de lege privind anumite aspecte referitoare la contractele de vanzare de bunuri. Principalele dispozitii de fond ale Directivei (UE) 2019/771 acopera cele mai importante diferente dintre normele nationale obligatorii de protectie a consumatorilor ca urmare a transpunerii de catre statele membre a normelor minime de armonizare prevazute in Directiva 1999/44/CE. Aceste diferente...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016